بازدید 4638

آموزش تمیز کردن لوستر کریستالی در 5 مرحله

ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه قسمت‌های مختلف لوستر کریستالی خود از جمله لامپ‌ها، بدنه و کریستال‌ها را در روش‌های مختلف و با چند مرحله کوتاه تمیز کنید تا همواره از زیبایی آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ 11 March 2024

لوستر کریستالی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع لوستر شناخته می‌شود و می‌تواند به فضای منزل شما، زیبایی و شکوه ویژه‌ای ببخشد. با این که کریستال این دسته از لوسترها، با روشن‌ شدن چراغ‌ها، می‌توانند مانند ستاره بدرخشند، اما با توجه به جنس شیشه‌ای که دارند، با نشستن گرد و غبار روی آن‌ها، کدر شده و نیازمند گردگیری و گاها، تمیزکاری اساسی هستند.

ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه قسمت‌های مختلف لوستر کریستالی خود از جمله لامپ‌ها، بدنه و کریستال‌ها را در روش‌های مختلف و با چند مرحله کوتاه تمیز کنید تا همواره از زیبایی آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

آموزش تمیز کردن لوستر کریستالی در 5 مرحله

مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن لوستر کریستالی

قبل از اینکه بخواهیم تمیز کردن لوستر را شروع کنیم، می‌بایست مواد شوینده مورد نیاز برای این کار را آماده کنیم. البته توجه داشته باشید که مواد شوینده مورد استفاده، به جنس بدنه و نوع لوستر بستگی دارد.

1. لوستر تمام کریستال

  • آب مقطر و سرکه سفید: این محلول ملایم و موثر برای تمیز کردن کریستال بدون ایجاد خط و خش محلولی مناسب است.
  • مایع ظرفشویی ملایم: شما می‌توانید از مایع ظرفشویی ملایم و آب ولرم برای تمیز کردن کریستال‌های لوستر استفاده کنید.
  • محلول رقیق شیشه پاک‌کن: از دیگر موادی که می‌توان از آن برای تمیز کردن کریستال‌های لوستر استفاده کرد، شیشه‌پاک‌کن است که خاصیت پاک‌کنندگی مطلوبی دارد.

2. لوستر برنجی، برنزی و فلزی

در صورتی که لوستر کریستالی شما از متریال‌های دیگری مانند برنج، برنز یا فلز نیز تولید شده باشد، باید از تمیزکننده‌های زیر برای بخش‌های دیگر استفاده کنید:

  • محلول آب و صابون: برای تمیز کردن لوستر برنزی و برنجی، می‌توانید از محلول آب و صابون ملایم استفاده کنید.
  • پولیش: برای قسمت فلزی یا برنجی لوستر، می‌توانید از ماده‌ای به نام پولیش برنج یا پولیش فلز استفاده کنید که برای براق کردن این دسته از لوسترها به کار می‌رود.

توجه داشته باشید که استفاده از بعضی مواد می‌تواند باعث ایجاد خط و خش در کریستال‌ها و از بین رفتن رنگ قسمت فلزی یا برنجی لوستر شود. از جمله این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شوینده‌های قوی و اسیدی
  • مواد شوینده حاوی آمونیاک
  • سفیدکننده‌ها

آموزش تمیز کردن لوستر کریستالی در 5 مرحله

روش تمیز کردن سریع لوستر کریستالی

شما می‌توانید لوستر کریستالی خود را در حالت آویزان به سقف تمیز کرده یا آن را کاملا از سقف جدا کنید. راه دوم معمولا برای لوسترهایی به کار می‌رود که بسیار بزرگ و گران بوده و کریستال‌های بسیاری دارد. بعد از تعیین این مورد، می‌توانید تمیز کردن لوستر را شروع کنید.

1. برق را قطع کرده و لامپ‌ها را از جایگاه خارج کنید

ابتدا از خاموش بودن لوستر خود مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید برق را از محل جعبه فیوز نیز قطر کرده تا از خاموش بودن لوستر اطمینان داشته باشید. ورود حتی چند قطره از مایعات به مدارهای لوستر روشن، می‌تواند به لوستر یا حتی خود شما، آسیب برساند. به آرامی لامپ را از سرپیچ خارج کرده و محل سرپیچ را با پارچه خشک یا کمی مرطوب تمیز کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید مایع تمیز کننده را داخل سرپیچ‌ها اسپری کنید.

2. بدنه لوستر را تمیز کنید

اولین قسمتی که از لوستر که می‌بایست آن را تمیز کنیم،‌ بدنه آن است. بدنه لوستر شما ممکن است از مواد مختلفی ساخته شده باشد که هر کدام به ماده شوینده خاصی نیاز دارند. قبل از هر چیز با استفاده از یک پارچه تمیز، گرد و غبار روی لوستر را تمیز کنید. در غیر این صورت بعد از تمیز کردن لوستر با مایع شوینده، گرد و غبار روی لوستر باقی می‌ماند. سپس یک پارچه نخی تمیز آماده کرده و آن را به مایع شوینده مناسب آغشته سازید. همچنین می‌توانید مایع را به بدنه لوستر اسپری کنید.

پارچه خود را به آرامی و بدون تکان خوردن لوستر، روی بدنه کشیده و آن را تمیز کنید. در حین این کار به زاویه‌های خاص لوستر نیز توجه داشته باشید تا تمام قسمت‌های آن به خوبی تمیز شوند.

آموزش تمیز کردن لوستر کریستالی در 5 مرحله

3. کریستال‌های لوستر را گردگیری کنید

برای تمیز کردن کریستال لوستر می‌توانید از دو روش استفاده کنید:

روش اول جدا کردن کریستال‌ها و تمیز کردن جداگانه آن‌هاست. چرا که در برخی مناطق، به دلیل گرد و غبار زیاد در هوا، ممکن است گرد روی کریستال‌ها به قدری باشد که با شیشه پاک‌کن تمیز نشود. به همین دلیل بهتر است آن‌ها را دست بشوییم. در این مرحله می‌بایست در یک ظرف نسبتا بزرگ، آب گرم و مایع شوینده مورد نظر خود را با یکدیگر مخلوط کنید. برای این کار می‌توانید از مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی استفاده کنید.

کریستال‌ها را به آرامی در ظرف شوینده قرار داده و همزمان با استفاده از یک پارچه نسبتا نرم، روی کریستال را تمیز کنید تا اگر در طی زمان چربی یا دوده چرب روی آن‌ها نشسته بود، کاملا از بین بروند. بهتر است اجازه دهید کریستال‌ها چند ساعت در مایع شوینده باقی بمانند. یک پارچه حوله‌ای پهن کرده و کریستال‌ها را به آرامی روی آن قرار دهید.

توجه داشته باشید که کرسیتال‌ها دارای سطوح ظریفی هستند که ممکن است با کوچک‌ترین ضربه، لب‌پر شوند. به همین دلیل می‌بایست تمام مراحل کار را با آرامش انجام دهید.

روش دیگر تمیز کردن کریستال‌ها بدون جدا کردن آن‌هاست. در این روش می‌توانید به راحتی پارچه نخی و تمیز خود را به مایع شوینده آغشته کرده و آن را روی کریستال‌ها بکشید تا به خوبی تمیز شوند. این روش ساده‌تر بوده و به زمان کم‌تری نیز نیاز دارد.

4. لامپ‌ها را تمیز کنید

از دیگر قسمت‌های مهم لوستر که می‌بایست تمیز شود، لامپ لوستر است. در این مرحله، لامپ‌هایی که از لوستر جدا کرده بودید را با استفاده از پارچه نمناک به مایع تمیز کننده، گردگیری و تمیز کرده و آن‌ها را در جای خود قرار دهید.

5. اجزای لوستر را به جای خود بازگردانید

در مرحله آخر، لامپ‌ها لوستر را در سرپیچ‌ها قرار داده و کریستال‌ها را به لوستر وصل کنید. حال اگر لوستر را از سقف جدا کرده بودید، می‌توانید آن را به جای خود برگردانید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی