بازدید 4658
تاملی بر رفتارهای عجیب مجازی و بازی با جان انسان‌ها؛

واکنش اورژانس به یک چالش آسیب‌زای اینستاگرامی؛ پیگیری حقوقی و قضایی می‌کنیم

فقط در هفته اخیر، ۷۱ هزار و ۱۳۳ تماس تلفنی با اورژانس تهران انجام شده که ۴ هزار و ۱۴۵ تماس از نوع مزاحمت‌های تلفنی بوده است و این موضوع جای تاسف دارد. البته با این موضوع خاص و چالش یاد شده به طور خاص برخورد قانونی خواهد شد و همچنین موارد مشابه نیز در حال پیگیری قضایی است.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ 08 March 2024

واکنش اورژانس به یک چالش آسیب‌زای اینستاگرامی؛ پیگیری حقوقی و قضایی می‌کنیمفضای مجازی در کنار محاسنی که دارند، آفت‌هایی هم دارند؛ آفت‌هایی که از جمله آنها چالش‌های عجیب و غریبی‌ست که ابعاد نگران کننده‌ای از جامعه را به تصویر می‌کشند و گاه آنقدر به دور از عقل و منطق هستند که می‌توانند جان عده‌ای را به خطر بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، از جمله این چالش‌ها که اخیرا به ابتکار یک بلاگر راه افتاده، چالش عجیب و غیرانسانی ایجاد مزاحمت برای اورژانس است. مشکلی که از دیرباز امثال اورژانس، آتش نشانی، پلیس و دیگر نیروهای آماده به خدمت با آن مواجه هستند و به رغم پیشرفت‌های حاصل آمده در عرصه های مختلف و افزایش امکاناتی که موجب شده شناسایی مزاحمان هم ممکن باشد، هنوز بساطشان برچیده نشده و ادامه دارد.

درباره وضعیت عجیبی سخن می‌گوییم که ابعاد بزرگ و هولناکی دارد تا جایی که اخیرا رئیس اورژانس تهران گفته بود که «از کل تماس‌های برقرار شده با اورژانس استان از ۲۷ بهمن ماه تا چهارم اسفند در مجموع ۲۵ هزار و ۷۷۵ مأموریت انجام شده و البته ۴۸۲۵ تماس گرفته شده با اورژانس از نوع مزاحم تلفنی بوده است.» قریب به پنج هزار مزاحمت تلفنی تنها در یک هفته، آن هم تنها در تهران!

واکنش اورژانس به یک چالش آسیب‌زای اینستاگرامی؛ پیگیری حقوقی و قضایی می‌کنیم

وضعیت وخیمی که حالا برخی با ندانم کاری در مسیر تشدید آن گام برداشته‌اند؛ ابوالفضل ماهرخ، مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران از پیگیری قانونی چالش مزاحمت تلفنی یک بلاگر برای اورژانس خبر داد و گفت: در هفته اخیر یک بلاگر اینستاگرامی چالشی غیرانسانی در صفحه خود منتشر کرد که حاکی از یک مزاحمت تلفنی عجیب برای اورژانس داشت. این موضوع به شدت از طرف اورژانس تهران در حال پیگیری قانونی است و با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: در همین چند ثانیه که یک فرد برای خندیدن و ضبط یک چالش اینستاگرامی مزاحم اورژانس می‌شود و خط تلفن را مشغول می‌کند، ممکن است افراد مختلف از جمله خانواده خود آن فرد نیازمند خدمات اورژانس باشد، در حالی که شماره‌های اورژانس، ۱۱۵ گرفتار این رفتار زشت هستند. چالش‌های اینستاگرامی به سمت رفتار‌هایی رفته‌اند که با جان انسان‌ها بازی می‌کند و به سلامت افراد ضربه می‌زنند.

مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران در ادامه گفت: فقط در هفته اخیر، ۷۱ هزار و ۱۳۳ تماس تلفنی با اورژانس تهران انجام شده که ۴ هزار و ۱۴۵ تماس از نوع مزاحمت‌های تلفنی بوده است و این موضوع جای تاسف دارد. البته با این موضوع خاص و چالش یاد شده به طور خاص برخورد قانونی خواهد شد و همچنین موارد مشابه نیز در حال پیگیری قضایی است.

رویدادی که سوای پیگیری‌های حقوقی و قضایی، نشان از بی توجهی شماری از کاربران فضای مجازی هم دارد تا جایی که می‌توان پرسید چگونه فردی که در فضای مجازی فعال است و به دنبال جذب دنبال کننده و کسب درآمد به واسطه آنهاست، نگران نیست که با دایرکردن چنین چالش مخرب و عجیبی، با ریزش مخاطب و واکنش‌های شدید مخاطبان مواجه شود؟ آیا این نشانه نگران کننده‌ای نیست؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
شنونده و فالوور هم باید قدری عقل و شعور و فرهنگ داشته باشه، وگرنه ممکنه بلاگر خودخواه و منفعت طلب بگه خودتو بنداز توی چاه
متاسفانه انحطاط فرهنگ یکی از مسایلی هست که طی سال‌های اخیر و در پی فقر عمومی و کاهش سطح کیفیت زندگی به جان کشورمون افتاده
جناب جبلی جای اون برنامه های بی ارزش و ... چندتا برنامه در مورد مزاحمت برای اورژانس زحمات و خطرات مزاحمت بساز شاید روی این اشخاص مشکل دار تاثیر بزاره
وقتی فرهنگ در جامعه ای نباشد اینجوری می شود
بی فرهنگی عریان با وجود این همه سازمان عریض و بودجه بگیر!
ببندید این مراکز فسادو
پیجش را ببندید خلاص
فقط فرهنگ سازی کافی نیست . نبود یک مجازات مناسب و بازدارنده که علاوه بر آن دارای خاصیت درس عبرت گرفتن در اون هم مستتر باشد علت این نوع رفتارهای ضد اجتماعی هست
این کار ایشان مصداق بارز افساد فی الارض است. هر چه زودتر با این بلاکرها برخورد شود حساب کار دست بقیه می آید. هر کسی به قصد خودنمایی نباید بتواند زندگی مردم را مختل کند.
این دیو انسان نما رو باید برای همیشه از استفاده از فضای مجازی محروم کرد نه شروین و ...
وقتی فرهنگ نباشه و کار فرهنگی لنجام نشه، ملت دنبال لودگی میرن
وقتی که آن بلاگر مبدع این چالش را بگیرند چوب تو آستینش بکنند دیگه هیچ کس جرات این کارها را پیدا نمی کند
قلع و قمعشون کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار