بازدید 1758

دعای حسن بیادی درباره «چنارها»ی تمامیت‌خواه!

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: متاسفانه در این چند دوره مشخص شد که حامیان بعضی از مسئولان این ائتلافِ چناردار تمامیت‌خواه، به قول معروف «حرف زدن که بلد نیستند هیچ، متاسفانه حرف نزدن هم بلد نیستند». با این گفتمان زشت غیرانسانی صدای دوست و دشمن را درآوردند. فلذا خدا از چنارهای این دوستان در مجلس به دادمان برسد.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 08 March 2024

به گزارش «تابناک»، حسن بیادی فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای وحدت در گفت‌وگو با ایلنا، در تحلیل خود از روند برگزاری انتخابات مجلس و اینکه آیا نتیجه به دست آمده قابل پیش‌بینی بود، گفت: متاسفانه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران سیاست و روش برگزاری انتخابات مخصوصا در این دوره، خوب عمل نکردند و با هر دلیلی این کاهش آراء مردم ایثارگر قابل توجیه برای دلسوزان انقلاب و رهبری عزیز نیست. این انتخابات پیام خاصی برای تغییر اساسی در روش‌ها و سیاست‌های مسئولان داشت فلذا این نتیجه حداقلی حاصل دخالت نفوذی‌ها، باندهای متصل به قدرت و ثروت و با حمایت بعضی از ائتلاف‌های تمامیت‌خواه  موجود بود که اتفاق افتاد.

بیادی در پاسخ به این سوال که ترکیب مجلس دوازدهم را چطور ارزیابی می‌کنید و چه رویکردی نسبت به مجلس فعلی خواهد داشت، گفت: سیاست انتخاب نمایندگان تندرو و خشن این مجلس شاید بی‌ربط با انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا نباشد. اما با تمام این تفاسیر «آش‌ همان آش است و کاسه همان کاسه»، شک نکنید با این دولت و مجلس امیدی برای بهتر شدن و بهبود وضعیت معیشتی مردم، ثبات اقتصادی کجود ندارد مخصوصا با گران شدن قیمت ارز و بعضی از کالاهای اساسی آن هم یک روز بعد از برگزاری انتخابات.

این تحلیل‌گر عضو شورای وحدت در پاسخ به این سوال که در تحلیل‌ها آمده است که احتمال دارد آقای قالیباف کرسی ریاست مجلس دوازدهم را از دست بدهد تحلیل شما چیست، گفت: علیرغم تمامی انتقادات جدی که به آقای قالیباف وجود دارد، چنانچه ایشان  را از ریاست مجلس کنار بگذارند، دیگر حرفی برای گفتن درباره وضعیت اداره گل و بلبل مجلس باقی نمی‌ماند چون فاصله ایشان با دیگران از زمین تا آسمان است. شک نکنید چه آقای قالیباف در مجلس باشد و‌ چه نباشد، مجلس آتی یک مجلس پر تنش، احساسی و بی‌خاصیت‌تر از مجلس فعلی خواهد بود.

بیادی در پاسخ به این سوال که یکی از نکات قابل بررسی در انتخابات، عدم لیستی رای دادن مردم بود و شاهد ترکیبی رای دادن آنها بودیم، علت این اتفاق را در کجا می‌بینید، گفت: چند دوره است که حداقل ۷۰ درصد مردم شرکت‌کننده در انتخابات لیستی رای نمی‌دهند. چنانچه رای دهندگان آن ۷۰ درصد را ۱۰۰ درصد فرض کنیم، با مشاهدات و پیگیری‌هایی که انجام شد، شاهد بودم بیش از ۵۰ درصد مردم به زیر ده نفر رای داده‌اند و جالب اینجا است که باز هم نظاره‌گر این موضوع هستیم که اعضاء لیست یک ائتلاف تمامیت خواه رای می‌آورد. 

وی در پاسخ به این سوال ما در انتخابات اخیر شاهد گفتمان چنار و پاجوش توسط حامیان بعضی لیست‌های انتخاباتی بودیم. تحلیل شما از به کارگیری این نوع ادبیات چیست، گفت: متاسفانه در این چند دوره مشخص شد که حامیان بعضی از مسئولان این ائتلافِ چناردار تمامیت‌خواه، به قول معروف «حرف زدن که بلد نیستند هیچ، متاسفانه حرف نزدن هم بلد نیستند». با این گفتمان زشت غیرانسانی صدای دوست و دشمن را درآوردند. فلذا خدا از چنارهای این دوستان در مجلس به دادمان برسد. 

بیادی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه آمار رسمی مشارکت در انتخابات ۴۱ درصد عنوان شد آیا فرمان رهبری درباره پرشور شدن انتخابات اجرایی شد، گفت: در این انتخابات که داعیه اسلام را داریم «حقیقت» باید پیروز می‌شد اما واقعاً نتیجه این‌گونه است؟ همه باید این موضوع را درک کنیم که حقیقت به‌ تنهایی پیروز نمی‌شود. چون وقتی حقیقت با قدرت درمی‌افتد، اغلب بازنده است. حقیقت زمانی پیروز می‌شود که مردم برای دفاع از حقیقت، قوی باشند و وحدت رویه داشته باشند. بنابراین شک نکنید نتیجه این انتخابات آنطور که باید مورد رضایت رهبر انقلاب و مردم ایران نیست. فکر می‌کنم ایشان یک حرکت و تفکر اساسی و جدی برای عوامل کاهش آرا که حتما بعضی از آنان اعضای شورای محترم نگهبان بودند، خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست