بازدید 1953
۲

بایدن در انتخابات درون حزبی ایالت آیووا پیروز شد

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات کنونی آمریکا در انتخابات درون حزبی ایالت آیووا پیروز شد.
کد خبر: ۱۲۲۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴ 06 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه های تلویزیونی آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی اعلام کردند جو بایدن رئیس جمهور این کشور در انتخابات مقدماتی و درون حزبی حزب دموکرات در ایالت آیووا بر رقبای هم حزبی خود غلبه کرده و پیروز شده است.

 بایدن در حالی امسال در انتخابات درون حزبی ایالت آیووا پیروز شد که چهار سال پیش در این انتخابات درون حزبی، مقام چهارم را کسب کرده بود. در سال ۲۰۲۰، پیت بوتیجیج وزیر حمل و نقل آمریکا و  در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون در این ایالت پیروز شده بودند.

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در هر دو انتخابات یاد شده، نفر دوم شده بود.

دموکرات‌ها با توجه به وضعیت جو بایدن در نظرسنجی ها با نگرانی به ماه نوامبر (۵ نوامبر ۲۰۲۴ ) نگاه می‌کنند و خواهان نقش بیشتر میشل اوباما در رقابت های انتخاباتی هستند. حتی برخی گمانه زنی کرده اند که میشل اوباما ممکن است در تابستان امسال، جایگزین یک مقام سیاسی ضعیف دموکرات شود و در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت کند.

حامیان دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان، بر این تصورند که میشل اوباما برای جانشینی بایدن در تلاش است. اما دفتر میشل اوباما در بیانیه ای به شبکه ان بی سی نیوز، این شایعات را رد و اعلام کرد که برنامه های او در سال ۲۰۲۴ شامل نامزدی برای انتخابات نمی شود.

کریستال کارسون، مدیر ارتباطات دفتر اوباما گفت: همانطور که میشل اوباما، بانوی اول سابق، چندین بار در طول سال‌ها بیان کرده است، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا نخواهد شد. میشل اوباما از جو بایدن و کامالا هریس معاون وی در انتخابات حمایت می کند.

منابع آگاه اعلام کرده اند که میشل اوباما قصد دارد در پاییز امسال مانند چهار سال پیش به پایگاه انتخاباتی بایدن کمک کند.

انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا (۵ نوامبر ۲۰۲۴) لحظه ای حیاتی برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور است که به نظر می رسد به ترتیب رقبای اصلی برای نامزدی ریاست جمهوری دموکرات و جمهوری خواه خواهند بود.

از آنجایی که بیشترین تعداد نمایندگان در روز سه شنبه بزرگ شرکت می کنند، عملکرد قوی بایدن و ترامپ آنها را به نامزدی حزبشان بسیار نزدیک تر می کند. در حزب جمهوریخواه، ترامپ بر این رقابت تسلط دارد و نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به عنوان آخرین رقیب اصلی بایدن در این رقابت، تلاش می کند حضور خود را در صحنه حفظ کند. او در انتخابات مقدماتی ۲۷ فوریه در میشیگان بیش از ۴۰ درصد کمتر از ترامپ رای آورد.

هیلی حتی در ایالت خود یعنی کارولینای جنوبی که دو بار به عنوان فرماندار آن انتخاب شده بود، با بیش از ۲۰ درصد اختلاف با ترامپ، شکست خورد. تیم ترامپ فشار زیادی بر هیلی آورده است تا از بازی خارج شود و یک پیروزی بزرگ دیگر می تواند یک امتیاز مهم به نفع آنها باشد.

هیلی مقدار حمایت مالی قابل توجهی برای کارزار انتخاباتی خود بدست آورده و گفته است تا زمان برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ماه ژوئیه در رقابت باقی خواهد ماند، تا شاید نمایندگان با توجه به مشکلات قانونی ترامپ، نامزد دیگری را انتخاب کنند.

 انتخابات درون حزبی در  پنجم مارس ( ۱۵ اسفند) موسوم به «سه شنبه بزرگ» یا «سوپر سه شنبه» در ۱۶ ایالت آمریکا برگزار شده است تا دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، به تعیین نامزد نهایی خود نزدیکتر شوند.

ترامپ روز سه شنبه به وقت محلی پنجم مارس پس از پیروزی در دادگاه و تایید صلاحیتش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در همه ایالت ها گفت: «سه شنبه بزرگ، واقعا مهم است. لطفا از منزل خارج شوید و رای دهید.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خوب که چی
نیکی هیلی نامزد پوششی است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی