بازدید 8206
سخنگوی دولت در پاسخ به سوال تابناک مطرح کرد:

میزان افزایش حقوق کارگران مشخص شد؟

نشست خبری سخنگوی دولت، امروز سه‌شنبه (۱۵ اسفند ۱۴۰۲) برگزار شد و جهرمی از حضور پرشور مردم در انتخابات تقدیر کرد. وی در ادامه این نشست ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، درباره سوال تابناک مبنی بر اینکه، در آستانه سال جدید تکلیف افزایش حقوق کارگران چیست؟ توضیح داد: تعیین و تکلیف افزایش حقوق کارگران بر عهده شواری عالی کار است اما رویکرد دولت به عنوان یکی از اعضای این شورا، جبران هزینه قشر زحمتکش کارگران است.
کد خبر: ۱۲۲۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 05 March 2024

سخنگوی دولت (ایران) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

به گزارش تابناک، بهادری جهرمی در آغاز نشست خبری امروز سه‌شنبه (۱۵ اسفند ۱۴۰۲) از حضور مردم در انتخابت مجلس شورای اسلامی و خبرگان تقدیر کرد. وی در ادامه ضمن ابراز همدردی با مردم سیستان و بلوچستان در زمینه سیل رخ داده افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و جبران خسارات مالی آن در حال بررسی است.

جهرمی توضیح داد: بلافاصله پس از برگزاری انتخابات، مقامات کشور به این استان سفر و مشکلات مردم را پیگیری کردند. البته از آن‌جایی که استاندار سیستان و بلوچستان اختیار تام برای تصمیم گیری در این زمینه را داشت، رسیدگی به بسیاری از چالش‌ها از همان ابتدا پیگیری شد.

وی ادامه داد: ۶۴ روستا مشکل قطعی برق در اثر سیل داشتند که همه این ۶۴ روستا برق آنها وصل شد. بخشی از مشکل آبرسانی روستاها هم برطرف شده و ادامه دارد. همچنین هزار خانوار در چادرها اسکان یافتند وراهداری هم در حال بازگشایی بخشی از محورهای بازگشایی نشده است که تنها ۱۰ محور مسدود باقی مانده است، اقلام خوراکی در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است. 

سخنگوی دولت در ادامه به چشم‌انداز محیط زیستی دولت برای کاشت یک میلیارد درخت طی یک دوره چهارساله خبر داد و افزود: تاکنون حدود ۲۵۰ میلیون اصل نهال تولید شده و انشاءالله طی سال‌های آینده به هدف مذکور نزدیک خواهیم شد.

وی همچنین به تشکیل اولین جلسه ستاد نوروزی از آغاز هفته اشاره کرد گفت: ۲۴ دستگاه با محوریت وزارت میراث فرهنگی درحال برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران در سفرهای نوروزی هستند. مصداق آن برگزاری جلسه اخیر هیات وزیران با وزیر راه و شهرسازی بود که در راستای بهسازی و نوسازی جاده‌ها بود ودر دستور کار قرار گرفت.

تکلیف افزایش حقوق کارگران چیست؟

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه، در آستانه سال جدید تکلیف افزایش حقوق کارگران چیست؟ پاسخ داد: تعیین و تکلیف افزایش حقوق کارگران بر عهده شواری عالی کار است و یک سوم از اعضای این شورا را دولت تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: رویکرد دولت همچون روال گذشته جبران هزینه قشر زحمتکش کارگران است و در عین حال شرایط کارفرمایان را به لحاظ توان اقتصادی، تحقق رشد اقتصادی و استمرار ظرفیت تولیدی و اشتغال‌زایی برای کارگران را در نظر دارد. یعنی هم جبران هزینه تورمی برای کارگران باشد و در عین حال عاملی برای رشد تورم نباشد. با این حساب امیدواریم برای سال آینده تصمیم مناسبی بابت افزایش حقوق کارگران داشته باشیم.

نرخ تورم ۳۵ درصد کاهش یافت

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه بهمن ماه به ۳۵ درصد کاهش یافته که کاهش حدودا ۲۵ درصدی از ابتدای دولت دارد و اثر آن در کاهش تورم سالانه هم دیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه تامین و تخصیص ارز هم آمار گمرک نشان دهنده رکوردشکنی تخصیص ارز و شکسته شدن رکورد تجارت خارجی است. افزایش حجم تجارت خارجی و درآمدهای ارزی و تخصیص ارز را داشته ایم. تخصیص ارز به سمت مواد اولیه تولید بود. در پاییز بالای ۲۰ درصد نرخ رشد اقتصادی داشتیم که در فصول مختلف به ۷ درصد هم رسید. نرخ های رشد اقتصادی در اکثر فصول بالای ۳ و نیم تا ۴ درصد بود.

در بخش مسکن امسال موفق شدیم، وارد رشد مثبت شویم. در نفت و گاز هم رکودزنی کردیم. در برخی حوزه ها هم مانند کشاورزی خشکسالی اجازه نداد به اهداف برسیم؛ با این حال افزایش ۱۲۲ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم از ابتدای این دولت را شاهد بودیم.

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش رشد نقدینگی بیان کرد: هدف گذاری امسال، کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۵ درصد بود. آخرین آمار بانک‌مرکزی هم این نرخ را ۲۵.۴ درصد اعلام کرده که نشان دهنده اثرگذار بودن اقدامات دولت و کاهش ۱۷ درصدی نرخ رشد نقدینگی است.

بهره‌بردرای از خط لوله گاز ایران و پاکستان 

وی درباره کنترل قیمت ها گفت: در بخش نظارت بر بازار، نگاه اصلی دولت تشکیل وزارت بازرگانی است که هنوز در مجلس به نتیجه نرسیده است. در دولت همه صلاحیت های بازرسی در اختیار قائم‌مقام وزارت صمت قرار گرفته تا امکان کنترل مؤثر بازار داشته باشد. سازمان حمایت و سایر نهادهای تابعه جهاد و همچنین مقامات استانی هم در این فرآیند نظارت دارند. طرح کالابرگ الکترونیکی با استقبال خوبی مواجه شده و بیش از ۸۰ درصد افراد مشمول از این طرح استقبال کرده اند و رضایت عمومی در پی داشت و تا ۳ ماه ادامه دارد، این طرح در تعطیلات نوروز هم پابرجا خواهد بود. 

سخنگوی دولت بیان کرد: شب گذشته ریس جمهور با نخست وزیر پاکستان گفت‌وگوی تلفنی داشت و از رییس جمهور دعوت شد سال آینده به این کشور برود. موضوع خط لوله گاز ایران به پاکستان عموم مذاکرات دو کشور است و امیدواریم هر چه سریعتر تعهدات مشترک نهایی شده و امکان بهره برداری از خط لوله گاز فراهم شود. 

وی خاطرنشان کرد: سیاست اصلی دولت در زمینه گوشت افزایش تولید داخل و احیای دام های مولد است؛ بنابراین، قراردادهایی با عشایر برای تولید گوشت پیش بینی شده و نهاده های دامی هم پیش بینی و ذخیره سازی شده است. با این حال برای رفع کمبودها دولت مجوزهایی برای واردات به وزارت جهاد داده تا زمانی که بتوانیم از برنامه های سیاست رشد تولید داخل بهره برداری کنیم، واردات گوشت تحت نظارت سازمان دامپزشکی ادامه خواهد داشت. 

مردم نرخ های رسمی بانک‌ مرکزی را ملاک قرار دهند

بهادری جهرمی درباره سیاست دولت در کنترل بازار ارز افزود: دولت و بانک مرکزی برنامه های مختلفی ایجاد کردند؛ از جمله آن تامین ارز با تخصیص ارز دارو و مواد اولیه تولید بود. در زمینه افزایش منابع ارزی هم با استفاده از دیپلماسی اقتصادی این منابع افزایش قابل قبولی داشته اند. در خصوص بهبود انتظارات جامعه نیز تلاش شده تا انتظارات تورمی مهار شود. جنگی که دشمن در زمینه اقتصاد راه انداخته، دامن زدن به انتظارات تورمی است. دشمن می گفت نرخ ارز در پایان ۱۴۰۰ به فلان عدد می رسد که نشد و مرتب می گویند چند ماه دیگر به فلان عدد می رسد، ولی شکست خوردند. مردم هم نرخ های رسمی بانک‌ مرکزی را ملاک قرار دهند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
حضور پر شور مردم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
رویکرد دولت همچون روال گذشته جبران هزینه قشر زحمتکش کارگران است.

به حق چیزای نشنیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
چهل و یک درصد مشارکت و ۳۰ درصد مردم هم
سیاسی نیستن یا بیماری دارن و نمیتون شرکت کنن به اضافه جمعیت معتادین و کارتن خواب و بیماران روانی و ... میمونه ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت غربگدای مجازی که چون اهل ازدواج و خانواده نیستن نسلشون داره منقرض میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
13.51
طوطی نمیخواد تو زبون مردم باشی .واقعیت مشخصه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
منظورش این بود که ما کارگران رو هر سال از سال قبل فقیرتر میکنیم تا این قشر تورم ایجاد نکنن
برو جلوی بانکها و شرکتهای خاص و دلالها رو بگیر چرا آدرس غلط میدی ؟
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
برای اینکه اعتراضی نشه اخرین ساعات اخرین روز کاری سال افزایش ها رو اعلام میکنن
تنها چیزی که نبود افزایش حقوق کارگران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
نظام دلالی و بانکها رو اصلاح کنید تورم خود به خود حل میشه
یک بازنشسته در زمان خودش متناسب با حقوقش بیمه پرداخت می کرده الان نباید با پایین نگه داشتن حقوق حق این عده را پایمال کرد ( در یک کشور اسلامی هستیم ) حقوق و دستمزد تاثیر مستقیم زیادی در تورم ندارد اگر داشت که ما طی این دو سال که حقوق را پایان نگه داشتیم نباید این تورم را داشته باشیم ولی داریم !!!
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مستمری بگیران از پس اندازهای ۳۰ ساله که از ۳۰

درصد حقوق و دستمزد شان در صندوقها پس انداز

کرده اند ، دارند و باید استفاده میکنند

ولی متاسفانه دولتها پس اندازهای موجود در صندوق

های بازنشستگان را با بی کفایتی و فساد خالی کردند

و الان میلیونها بازنشسته شریف و مظلوم در بد ترین

شرایط سخت و زیر خط فقر مطلق هستند
خیلی شیک پیچوند جواب نداد.
چهل و یک درصد مشارکت و ۳۰ درصد مردم هم اصلا سیاسی نیستن یا بیماری دارن و نمیتونن شرکت کنن به اضافه جمعیت معتادین و کارتن خواب و بیماران روانی و ... میمونه ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت غربگدای مجازی که چون اهل ازدواج و خانواده نیستن نسلشون داره منقرض میش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
چقدر بامزه هستی!!!!!!!!!!!!!!! نوخبه ارزشی
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
یه بخش دیگه هم به قول مجری ارزشی صدا و سیما چون طرح صیانت از حجاب و فضای مجازی تصویب و اجرای نشده نیومدن رای بدن
به نظر من 20 درصد مردم هم روز جمعه بخاطر برودت هوا سرما خورده بودن و نتونستن بان پای صندوق رای.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
از امثال تو توقعی بیشتر از این نمیره راحت باش و چای دبشتو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سلام کبک
با سلام. مثل همیشه پاسخ به سوال را نداد.کلا پاسخگو و مسئولیت پذیر نیستن.
کلا اخبار این مملکت در میزان دستمزد ها و واردات خودرو نا ترازی بنزین قفل شده فیثاغورس اینقدر زجر نکشید تا مساله ای حل کنه مسولین با این همه جلسه و کمیسیون و میل نهار هنوز نتونستن این مسایل حل کنن
به پاس قدردانی از ملت ایران و تقدیم با عشق
دلار ۶۲۰۰۰
سکه ۳۶.۵ میلیون
خوب دستمزد حضور را دادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دلارو ده میلیونم کنید شما لیبرال ها از سوزش حضور مردم ما بیشتر رای میدیم تا زمان این اقتصاد لببرال رو درست کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
۱۳:۵۲
کل مملکت یک دست و به طور کامل در اختیار شماست بعد لیبرال ها قیمت دلار رو میبرن بالا؟!
والا رو که نیست سنگ پای قزوین هم کم میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ما کاری به دلار تلگرامی نداریم و ریال اولین ارزی است که با حذف دلار تلگرامی توانست دلار راشکست بدهد
پر شور ؟؟ شوریش یکم زیاد بود فشارمون جا به جا شد
با اشک تمساح ریختن برای سیل زده ها و عدم کنترل قیمت دلار و آشفته بازار شب عید، معلومه که اصلا برنامه ای برای کنترل تورم ندارین
اگر رویکرد دولت همچون گذشته در حمایت از کارگرانه که دیگه کارمون تمومه
گفتیم شاید تغییر رویه بده و هزینه ها رو از جیب قشر کارگر جبران نکنه
در شرایط فعلی پایه حقوق کمتر از پنجاه میلیون تومان یعنی فقر وگرسنگی .بیست میلیون اجاره اپارتمان 60متری در جنوب پایتخت وسی میلیون تومان هزینه خورد وخوراک .پوشاک .بهداشت ودرمان .هزینه تحصیلی فرزندان و.............در خد بخور نمیر .
در شرایط فعلی پایه حقوق کمتر از پنجاه میلیون تومان یعنی فقر وگرسنگی .بیست میلیون اجاره اپارتمان 60متری در جنوب پایتخت وسی میلیون تومان هزینه خورد وخوراک .پوشاک .بهداشت ودرمان .هزینه تحصیلی فرزندان و.............در خد بخور نمیر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
وقتی میری تو صف برای دلار ۶۰ هزاری حقتونه
واقعا خودتونو مسخره کردید
مگه مردم بلا نسبت نااگاه هستند تا نرخ های بانک مرکزی رو ملاک قراربدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خب برو نرخ دشمنان ایران ملاک قرار بده
اولین مصاحبه نفر اول تهرانو دیدید؟ عجله برای تصویب طرح صیانت و اینترنت ملی. هیچ اشاره ای به وضعیت اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی و..... نکرد. خوب حق هم داره چون واقعا در این حوزه ها هیچ برنامه ای ندارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دمش گرم همین اینترنت آزاد گند زده به قیمت دلار دشمن امروز نرخ تعین میکنه واسه پول ملی با همین اینترنت ازادش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مگر مهمه؟
واسه من ک هیچ اهمیتی نداره
خداییش حتی نمیدونم کی هست و لیست اسامی رو هم نگاه نکردم یکبار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
عربستان قطر کویت و امارات با بستن اینترنت و فیلتر فضای مجازی تونستن ارزش ارز پول ملی خودشون رو حفظ کنن
بسوز خود تحقیر غربگدا، تریبون دسته منه و هر چرت و پرتی رو میتونم بگم چه صحیح و چه غلت
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تریبون دست شماهاست که مملکتو به این روز انداختید
یه مشت خودخواه بیسواد بی منطق
ماشاالله شماها حقوق به دلار می گیرید مثل ما کارگرهای بدبخت نیستید
بله آقای منظور رییس سازمان برنامه و بودجه فرمودند که کارگران زیاد دنبال افزایش دستمزد نباشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
بعله ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و برای پایین آوردن تورم انتظاری افزایش حقوقها باید طبق محاسبات افسران این حنگ بزرگ تعیین شود
شرکت در انتخابات به این چه مربوطه که تقدیر میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تورم 25 % ؟؟؟؟ واقعا ؟؟؟
تورم پارسال تا امسال هیچی نباشه 70 % بوده
تا حالا که تورم افزایشی بوده
عدم توان خرید بسیاری از کالاها باعث افزایش کم قیمت بعضی از اقلام بوده نه تدبیر دولت
این حجم از حرفای بی اساس و کذب که ایشون می‌فرمایند رو توی هجویات کل شعرای فارسی نمیشه پیدا کرد
خجالتم نمی‌کشه
مردم کور که نیستن برادر
کاهش نرخ تورمی که در سر سفره مردم احساس نشود به غیر از حزف توخالی چیزی نیست .
امروز یه کلیپ دیدم در مورد شهرک ساحلی فوق لاکچری امیر دشت
کاخهایی در این شهرک هست که کاخ خاندان سلطنتی در مقابل انها هیچند !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل