بازدید 1880

مازوت سوزی در نیروگاه اصفهان

مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری اصفهان در چند روز اخیر بر اساس تصمیمات ملی شروع و در نتیجه آلودگی هوای اصفهان تشدید شده است.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 05 March 2024

به گزارش «تابناک»، منصور شیشه فروش در گفت‌و گو با ایرنا در پاسخ به چرایی افزایش آلودگی هوای اصفهان طی روزهای اخیر افزود: متاسفانه بعد از اینکه در کشور شرایط افت دما پیش آمد، وزارت نیرو و نفت تصمیم گرفت نیروگاه شهید منتظری اصفهان مازوت بسوزاند.

شاخص کیفی هوای اصفهان در سه روز اخیر افزایش داشت و دلایل آن پایداری جوی و البته آن‌طور که مدیریت بحران استانداری اصفهان گفته مازوت‌سوزی نیروگاه شهید منتظری است.

وی اظهار داشت: پاییز امسال برای عدم مازوت سوزی در اصفهان مقاومت شد اما وزارت نفت و نیرو بر اساس یک تصمیم ملی به دلیل شدت کاهش دما در مناطق شمال کشور و تامین گاز خانگی تصمیم گرفتند که در نیروگاه شهید منتظری به طور موقت مازوت مصرف شود.

لیست قیمت گوشی اپل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان تاکید دارد که شرکت ملی گاز و وزارت نفت با توجه به شرایط خاص آلودگی هوای اصفهان به گونه ای برنامه ریزی کنند که تامین گاز نیروگاه شهید منتظری در اولویت قرار بگیرد و اصفهان مجبور به مازوت سوزی نباشد.

شیشه فروش گفت: به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ابلاغ شده است که با پیگیری های لازم در مراجع ملی و با تشریح شرایط خاص آلودگی هوای اصفهان مانع ادامه مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری شود.

بنا به گفته شیشه فروش از اوایل همین ماه (اسفند) نیروگاه شهید منتظری اقدام به مازوت سوزی کرده است.

به گزارش ایرنا، آلودگی هوای اصفهان در نیمه دوم سال منابع ثابت آلوده‌ساز مثل کارخانه‌ها، صنایع و نیروگاه‌ها و منابع متحرک مثل خودروها هستند.

بخشی از آلودگی هوای اصفهان در نیمه دوم سال اما مربوط به مصرف گاز توسط مشترکین و نیروگاه‌هاست اما کمبود گاز مصرفی در شرایط برودت هوا در فصل پاییز و زمستان سال گذشته، مصرف مازوت را در چرخه سوخت نیروگاه شهید منتظری قرار داد و شرایط آلودگی هوای اصفهان را سخت‌تر کرد.

امسال هم اما بر اساس تصمیم وزارت نیرو و نفت به دلیل کمبود گاز خانگی و کاهش دما از اوایل اسفند در این نیروگاه مازوت سوزی آغاز شده است.

نیروگاه شهید محمد منتظری واقع در شمال غرب اصفهان دارای هشت واحد ۲۰۰ مگاواتی در مجموع به ظرفیت تولید یک هزار و۶۰۰ مگاوات در ساعت است.

استان اصفهان تامین‌کننده حدود ۹ درصد از برق شبکه سراسری است و نیروگاه‌های آن در تامین برق مطمئن و پایدار کشور نقش قابل توجهی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست