بازدید 1932

سناتور آمریکایی: ما در فاجعه انسانی غزه شریک هستیم

یک سناتور آمریکایی گفته است که آمریکا در قحطی و فاجعه انسانی در غزه شریک است.
کد خبر: ۱۲۲۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 01 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سناتور دمکرات مجلس سنای آمریکا با انتقاد از عملکرد این کشور در جنگ غزه، واشنگتن را شریک جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

«جف مرکلی»، سناتور دموکرات آمریکایی اظهار داشت که آمریکا برای رسیدگی به وضعیت جاری در غزه نفوذ دارد و جهان نیز همین انتظار را از آن دارد.

مرکلی اظهار داشت که اصلاً قابل قبول نیست آمریکا به سیستم کمک‌رسانی که رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، تکیه کند.

این سناتور دمکرات از دولت آمریکا خواست بی‌خیال سیستم کمک‌رسانی رژیم صهیونیستی شده و مستقیماً به غزه امدادرسانی کند.

وی گفت آمریکا به عنوان کشور ما در قحطی و فاجعه انسانی کنونی در غزه شریک است.

همزمان، «مارک وارنر»، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در گفتگو با شبکه NBC گفت وقتی متوجه شده تنها بخش ناچیزی از شبکه تونل‌های حماس پاکسازی و نابود شده، شوکه شده است.

این شبکه همچنین به نقل از افسران آمریکایی تاکید کرد که حماس همچنان قادر است اسرائیل را به باتلاق‌هایی طولانی مانند درگیری‌های قبلی در لبنان بکشاند.

افسران آمریکایی عنوان کردند که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی ضرباتی به رهبران حماس و زیرساخت‌های آن وارد کرده اما این جنبش همچنان از قدرت و توانمندی برخوردار است.

ظهر پنجشنبه نیز خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی بامداد و صبح امروز همچنان ادامه داشته است.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که انفجارهای گسترده بخش‌های جنوبی شهر خان یونس را واقع در جنوب نوار غزه به شدت لرزانده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در جریان بمباران میدان النابلسی واقع در شمال نوار غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای مانده‌اند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز اطراف منطقه صوفا را واقع در شمال شرق رفح در جنوب نوار غزه هدف حمله‌های خود قرار داد.

این در حالی است که اوضاع بهداشتی و انسانی ساکنان نوار غزه در سایه تداوم حمله‌های همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه و محاصره آن هر روز وخیم‌تر می‌شود.

منابع پزشکی اعلام کرده‌اند که فعالیت بیمارستان کمال عدوان در نوار غزه به دلیل تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به صورت کامل متوقف شده است.

این منابع پزشکی تصریح کردند که به دنبال سو تغذیه و نبود مواد غذایی در این بیمارستان دست کم هفت کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: اشغالگران صهیونیست یک جنگ جدید علیه ساکنان نوار غزه به نام جنگ گرسنگی راه انداخته‌اند.

وی افزود: تعداد شهروندان فلسطینی که در اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند در حال افزایش است. کودکان فلسطینی بخش قابل توجهی از این شهدا را تشکیل می‌دهند.

این مسؤول فلسطینی اضافه کرد: کودکانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند در معرض مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند.

وی بیان کرد: اشغالگران صهیونیست مانع فعالیت تمام نهادهای بشردوستانه و ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه می‌شوند. سیستم بهداشتی در شمال نوار غزه به ویژه بعد از توقف فعالیت بیمارستان کمال عدوان به صورت کامل فلج شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به صورت تعمدی و هدف مند مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود تا در مسیر نسل کشی ساکنان این منطقه حرکت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی