بازدید 3658

تردد کشتی‌های تجاری در آب‌های جنوب مختل می‌شود

سازمان هواشناسی کشور با اعلام وضعیت نارنجی آب‌های جنوب نسبت به ایجاد اختلال در تردد کشتی‌های تجاری و شناور‌های سبک و نیمه سنگین در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۲۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 27 February 2024

 به گزارش تابناک به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، براساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از بعدازظهر چهارشنبه تا بعدازظهر شنبه موجب وزش باد شدید بیش از ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا ۲متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۲/۵ متر می‌شود.

این سامانه روز چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر، در خلیج فارس و روز‌های پنج‌شنبه و جمعه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان در دریای عمان را در بر می‌گیرد.

روز شنبه نیز تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان در دریای عمان با این شرایط جوی همراه خواهد شد.

اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و نیمه سنگین، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی از جمله مخاطرات این سامانه است.

اجتناب از تردد شناور‌های سبک، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی