بازدید 2868
مدیرعامل این بانک تصریح کرد

حمایت بانک رفاه کارگران از سرمایه‌گذاران عمانی

محاد سعید بن باعوین وزیر کار سلطنت عمان که با هدف آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برگزاری نشست‌های دوجانبه در حوزه‌های کار، اشتغال و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ایران سفر کرده است، با دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۲۲۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 27 February 2024

حمایت بانک رفاه کارگران از سرمایه‌گذاران عمانی

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در این دیدار که روز دوشنبه 7 اسفند ماه با حضور ابراهیم بن احمد المعینی سفیر عمان در تهران، دکتر علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی از مدیران و مدیران‌عامل شرکت‌های تابعه این بانک برگزار شد، بسترها و زمینه‌های توسعه همکاری‌های متقابل بانک رفاه کارگران و وزارت کار این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تقویت این همکاری‌ها تاکید شد. 

حمایت بانک رفاه کارگران از سرمایه‌گذاران عمانی

محاد سعید بن باعوین طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه وزارت کار کشور عمان و بانک رفاه کارگران از ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: این ظرفیت‌ها باعث تسهیل امر سرمایه‌گذاری و باعث می‌شود دو طرف بتوانند در راستای پیشبرد برنامه‌های اجرایی مشترک اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات به دست آمده، بانک رفاه کارگران اقدامات بسیار زیادی در حمایت از واحدهای تولیدی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع و معادن، کشاورزی و... داشته است، خاطرنشان ساخت: ازجمله حوزه‌هایی که کشور عمان نیاز به حمایت کشور ایران و به ویژه این بانک دارد حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است که امیدواریم بتوانیم با حمایت این کشور و بانک اقدامات اثربخشی در راستای کسب دانش فنی این انرژی‌ها و توسعه آنها در کشورمان داشته باشیم.

به گفته وی، در حال حاضر دنیا به سمت استفاده از این انرژی‌ها (انرژی‌های نو و تجدیدپذیر) سوق پیدا کرده است و کشورهای عمان و ایران نیز می‌توانند در این زمینه همکاری‌های مشترک را گسترش دهند.

محاد سعید بن باعوین با تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک سرمایه‌گذاری بین وزارت کار کشور عمان و بانک رفاه کارگران تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در این بخش شناسایی نیازهای سرمایه‌گذاری است که ضرورت دارد فهرست مشخصی را دوطرف آماده و نسبت به پیشبرد همکاری‌های مشترک در این زمینه اقدام کنیم.

وی در پایان گفت: تمامی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بانک رفاه کارگران به وزراتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه در کشور عمان منتقل خواهد شد و در این راستا شخصا با تمامی آنها مکاتبه خواهم کرد. امیدوارم بتوانیم به همکاری‌های مشترکی در حوزه‌های مختلف دست پیدا کنیم.

ابراهیم بن احمد المعینی سفیر کشور عمان در تهران نیز طی سخنانی در این نشست گفت: زمینه‌های همکاری مشترک کشورهای ایران و عمان فراوان است و باید نسبت به توسعه این همکاری‌ها باجدیت بیشتری اقدام کنیم.

وی افزود: سفرا علاوه بر وظیفه دیپلماتیک که برعهده دارند باید در زمینه‌های اقتصادی نیز پویایی لازم را داشته باشند و در این راستا آماده توسعه همکاری‌های متقابل اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین ایران و عمان هستیم.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طی سخنانی در این نشست گفت: زنجیره ارائه خدمت در این وزارتخانه تکمیل و در حوزه‌های مختلف مالی، آموزشی، صنعتی، تامین اجتماعی، بهزیستی و... به جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: پیشنهاد بسیار خوبی از طرف وزیر کار کشور عمان ارائه شد که دو طرف لیست مشخصی از نیازمندی‌های سرمایه‌گذاری داشته و نسبت به پیشبرد اقدامات اجرایی مشترک اقدام شود. بدون شک این مهم دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای دو کشور به همراه دارد.

دکتر عسگریان به ظرفیت‌های اقتصادی بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: این بانک، بانک تخصصی "کارگران" ایران و متعلق به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های تجاری شبکه بانکی کشور محسوب می‌شود. 

وی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران از سرمایه ثبتی قابل توجهی برخوردار است، تصریح کرد: تمامی مراودات مالی و تامین سرمایه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق این بانک اجرایی می‌شود.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز طی سخنانی در این نشست به تشریح برخی از ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این بانک پرداخت و گفت: سرمایه ثبتی بانک رفاه در حال حاضر حدود 10 میلیارد دلار و حجم سرمایه‌گذاری‌های آن در حوزه‌های مختلف به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع و معادن و.... نیز حدود 10 میلیارد دلار است و این درحالی است که حدود 50 میلیارد دلار نیز از سوی این بانک از مردم سپرده‌پذیری شده است.  

وی افزود: 100 درصد سهام این بانک متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و با دارا بودن بالغ بر هزار شعبه در سراسر کشور به بیش از 22 میلیون مشتری خود خدمات مختلف مالی، اعتباری، ارزی، بیمه‌ای و.... ارائه می‌دهد.

دکتر للـه‌گانی به ظرفیت‌های بانک رفاه کارگران در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در این حوزه سه شرکت تخصصی در زیرمجموعه بانک تاسیس شده است که وظیفه توسعه بانکداری دیجیتال و تولید محصولات اختصاصی در این حوزه را برعهده دارند. 

وی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران یکی از برزگ‌ترین بانک‌های تجاری کشور ایران است، تصریح کرد: این بانک در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، اجتماعی و... فعال است و بخش قابل توجهی از فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های اقتصادی و بازنشستگی، با حمایت و پشتیبانی این بانک انجام می‌شود.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران از آمادگی این بانک به منظور توسعه همکاری‌های متقابل با کشور عمان خبر داد و تاکید کرد: آماده هستیم بستر تقویت سرمایه‌گذاری این کشور در ایران را فراهم کنیم و حمایت‌های لازم از این مهم را به عمل آوریم.

وی افزود: بانک رفاه کارگران این قابلیت را دارد تمامی سرمایه‌گذاری‌های کشور عمان در ایران را به صورت دلار یا یورو تضمین و ریسک این موضوع را کاهش دهد.

دکتر للـه‌گانی گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در کشور ایران وجود دارد که حاضریم به صورت مشترک با عمان اجرایی کنیم. در این راستا پیشنهاد می‌کنم صندوق سرمایه‌گذاری مشترکی بین بانک رفاه کارگران و یکی از بانک‌های کشور عمان تشکیل شود تا سرمایه‌گذاران عمانی بتوانند با اطمینان کامل نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این صندوق سرمایه‌گذاری می‌تواند در دو کشور ایران و عمان اقدام به سرمایه‌گذاری کند، تصریح کرد: هر شخصی که در این صندوق سرمایه‌گذاری کند، بانک رفاه کارگران اصل و سود سرمایه وی را تضمین می‌کند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: همچنین می‌توانیم یک شرکت در کشور عمان تاسیس و از این طریق بستر نقل و انتقال امن مالی بین دو کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: پروژه‌های سرمایه‌گذاری بسیار سودآوری در کشور ایران و به ویژه در حوزه فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که می‌توانیم به سرمایه‌گذاران عمانی معرفی کنیم.

دکتر للـه‌گانی به انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: دانش فنی این انرژی‌ها در ایران وجود دارد که می‌توانیم آموزش‌های لازم را در این زمینه به فعالان مربوطه در کشور عمان ارائه دهیم. در حال حاضر معادن سیلیس (مورد استفاده در تولید پنل‌های خورشیدی) و لیتیوم (مورد استفاده در باطری‌های شارژی) بسیار خوبی در کشور ایران وجود دارند که می‌توانیم امکان سرمایه‌گذاری عمان در این حوزه را فراهم کنیم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پایان افزود: برخی از شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر ازجمله مشتریان بانک رفاه کارگران هستند و ابن بانک با حمایت از این شرکت‌ها به سهم خود در توسعه این انرژی‌ها اقدام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی