بازدید 18342
اطلاعیه جدید واردات خودرو توسط جانبازان؛

فرصت ۴۸ ساعته برای جانبازان ۷۰ درصد/ ۱۱ خودروی لوکس وارداتی ۲۰۲۴؛ از مرسدس بنز و BMW تا تویوتا/ چگونه بدون کارت بازرگانی می‌توان خودرو وارد کرد؟

با افزوده شدن برخی خودرو‌های وارداتی برای جانبازان و عدم ثبت نام تعدادی از جانبازان به اطلاع جانبازان معزز ۷۰ درصد (ویژه) می‌رساند از امروز لغایت ششم اسفندماه می‌تواند اقدام به ویرایش نموده و خودرو مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
کد خبر: ۱۲۲۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 24 February 2024

فرصت ۴۸ ساعته برای جانبازان ۷۰ درصد/ ۱۱ خودروی لوکس وارداتی مدل ۲۰۲۴؛ از RAV۴ تا مرسدس بنز و BMV/ چگونه بدون کارت بازرگانی می‌توان خودرو وارد کرد؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ واردات خودروی جانبازان در مقایسه با اجرای قانون واردات خودروهای کارکرده (همچنان در انتظار چراغ سبز هیات وزیران)، از سرعت بسیار بالایی برخوردار است؛ تا جاییکه در چند هفته اخیر اطلاعیه های مختلف در این باره تاکید دارد که جانبازان با شرایط مشخص، باید هرچه سریع تر برای انتخاب خودروی وارداتی، آستین همت بالا بزنند.

به گونه ای که امروز در اطلاعیه ای جدید با محوریت "واردات خودرو توسط شخص جانباز" اعلام شده است:

نظر به اصلاح بند (1) ماده (17) آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور مبنی بر اینکه جانبازان معزز می توانند، بدون کارت بازرگانی پس از ثبت سفارش و با تشخیص و تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران رأساً اقدام به واردات خودرو نمایند به استحضار می رساند با توجه به پیگیری های جانبازان معزز درخصوص نحوه واردات توسط شخص جانباز و ضرروت آگاهی کامل از نحوه واردات، اقدامات ذیل جهت واردات خودرو ضروری می باشد:

  • 1- ثبت سفارش توسط شخص جانباز
  • 2- تایید توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • 3- اخذ ارزش گمرکی خودرو مورد نظر از کمیته ارزش گذاری خودرو
  • 4- دریافت خدمات پس از فروش
  • 5- اخذ مجوز استاندارد برای خودرو وارداتی
  • 6- اخذ مجوز محیط زیست برای خودرو واردات
  • 7- درخواست از بانک عامل به منظور اخذ ارز براساس سقف تعیین شده
  • 8- انجام فرآیند ترخیص گمرکی
  • 9- انجام فرایند شماره گذاری
  • 10-پرداخت کلیه عوارض قانونی

* بدیهی است در صورتیکه خودرو وارداتی انتخاب شده توسط جانباز قبلاً واردکشور شده باشد ردیف های 3، 4، 5 و 6 نیاز نمی باشد اما سایر مراحل باید توسط جانباز انجام پذیرد.

با عنایت به ابلاغ تصویب نامه شماره 21061 /ت62202هـ مورخ 1402/11/17 درخصوص اصلاحیه آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 و تغییرات ایجاد شده در لیست مشمولین جانبازان در سطوح 35، 30 و 25 هزار یورو همچنین افزوده شدن برخی خودروهای وارداتی برای جانبازان و عدم ثبت نام تعدادی از جانبازان به اطلاع جانبازان معزز 70 درصد (ویژه) می رساند از تاریخ 1402/12/05 لغایت 1402/12/06 می تواند با مراجعه به سایت، اقدام به ویرایش نموده و خودرو مورد نظر خود را انتخاب نمایند. خودروهای مشمول جانبازارن معزز 70 درصد (ویژه) به شرح ذیل می باشد.

ردیف برند تیپ/ مدل سال ساخت
1 Volkswagens ATLAS (Tov ENDER) 2024
2 BMV X1 SDRIVE 20i 2024
3 BMV 220i Gran Coupe 2024
4 BMV 318i-sedan 2024
5 TOYOTA Camry Hybrid Deluxe 2023
6 TOYOTA RAV4 Hybrid Flagship 2023
7 Mercedes Benz B class 2024
8 Mercedes Benz C 180 2024
9 Mercedes Benz CLA 180 2023
10 NISSAN X trail 2024
11 FIAT 500X Hybrid 2024

فرصت ۴۸ ساعته برای جانبازان ۷۰ درصد/ ۱۱ خودروی لوکس وارداتی مدل ۲۰۲۴؛ از RAV۴ تا مرسدس بنز و BMV/ چگونه بدون کارت بازرگانی می‌توان خودرو وارد کرد؟

در پایان اطلاعیه بیان شده است: "لازم به ذکر است پیش ثبت نام فوق صرفاً جهت اطلاع از نوع درخواست و نیازسنجی خودروهای درخواستی جانبازان است و پس از پالایش با اطلاع رسانی به کلیه جانبازان، نحوه ثبت سفارش و عقد قرارداد با شرکت های وارد کننده، به آگاهی این عزیران خواهد رسید."

این در شرایطی است که چند روز قبل معاون وزیر صمت اظهار داشت: نظر به اینکه آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان تغییر کرده و برخی جانبازان بر اساس آیین‌نامه، شرایط گروه انتخاب خودروی آن‌ها جابه‌جا شده، لذا لازم است دوباره ویرایش جدید صورت پذیرد.

وی افزود: حدود ۳ هزار جانباز دارای شرایط نیز نتوانستند در طرح واردات خودرو جانبازان نام نویسی اولیه کنند؛ بنابراین، مقرر شد، این افراد هم با مراجعه با سامانه، نام نویسی اولیه خودروی خود را انجام دهند.

رئیس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: به دلیل درخواست‌های پی در پی جانبازان نسبت به تغییر خودروی انتخابی و همچنین افزوده شدن تعدادی خودرو جدید، تصمیم گرفته شد تنها یک بار به کلیه جانبازان معزز اجازه داده شود در صورت تمایل دوباره خودروی خود را ویرایش کنند.

بر اساس اطلاعیه صادره، جانبازان ویژه ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع یا نابینایی دو چشم یا ترکیب دو آسیب از آسیب‌های مذکور)، ششم و هفتم اسفند و سایر جانبازان ۷۰ درصد هشتم و نهم اسفند، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد نیز دهم تا دوزادهم اسفند می‌توانند به سامانه مراجعه و نسبت به ویرایش درخواست خود اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به جزییات تغییر آیین‌نامه واردات خودروی جانبازان گفت: منع قانونی پنج سال عدم فروش خودرو از آیین‌نامه حذف شده و جانبازان راساً می‌توانند خودرو وارد کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۱
آخه برادر جانبازان ویژه ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع یا نابینایی دو چشم یا ترکیب دو آسیب از آسیب‌های مذکور) میتونند با این ماشینها رانندگی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حرف حساب زدین احسنت
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
دیگه یه جوری باید توجیهش کنن
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
به نام جانباز و به کام سرمایه دار
و صرفا برای تامین نیازهای لاکچری انها
این وسط یه چیزی هم گیر جانباز میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
زن و بچه هاشون که میتونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حتما دولت برای این جانبازان خودرو با راننده وارد خواهد کرد
حسینی پناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
اقا شمانگران نباش این عزیزان قبلا همسران خودرااموزش رانندگی داده اند هم‌چنین فرزندانشان انهارا ازبابت جابجایی تامین میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
از محل فروش خودرو می توان مشکلات زیادی که جانبازان گران‌قدر دارن تا حدودی رفع شود، ناگفته نماند سایر هزینه تحویل خودرو باید توسط شخص ایثارگر پرداخت شود که الحمدالله جانبازان عزیز چنین پولی ندارن... در باغ شهادت باز است باز است...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
به اسم جانباز
به کام دلال
آقازاده
واقعا
دیگه
بوی
گندش
شامه
را
آزار
می دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
هدف رانندگی نیست. آقایون در حال ایجاد جوی هستند که باعث بشه مردم مستقیما از تمام ارزشهای دینی و اخلاقی متنفر بشن. اتاق فکر قدرتمندی در حال ارزش زدایی و اسلام زدایی از کشوره
ناشناس
| Canada |
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
نشستن جلسه تشکیل دادند گفتند خوب توی این شرایط سخت اقتصادی با این اوضاع دلار چطوری برای مولتی میلیاردر های عزیزخودروی لوکس وارد کنیم که اعتراض قشر حقوق بگیر یک لاقبا درنیاد یه دفعه یه فکربکر به ذهنشون خطور کرد : بنام جانبازان عزیز واردمیکنیمبعد میدیم دست م‌لتی میلیاردرها!!!
ناشناس
| Canada |
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
مردم به نان شبشان محتاجند ارز کافی برای واردات کالاهای اساسی مثل دارو نیست حضرات دنبال واردات بنز وبی ام و ۲۰۲۴ هستند !!!
اینکه برای جانبازان تسهیلات و کمک قایل شد پسندیده هست ولی چرا از این راه ، ببخشید که از این تعبیر استفاده میشه یه جور سو استفاده بصورت محلل هست ، که حضرات معدود خودشون هوس ماشین لوکس کردن و میخوان بدون دغدغه سوار شن یه حق محلل برا جانبازان که عملا نه میتونن و نه میصرفه براشون که این ماشینه رو سوار شن ، یه جور صوری هست حالا یه چیزی هم به محلل های صوری میماسه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
همه جای دنیا که با حساب و کتاب کار می کنه بدنبال فرصتهای گرفتن مالیات و کندن از اغنیا و فرصت تولید وتجارت و رونق واقعی اقتصاد هستند در ایران همه دولتها و مسئولان بدنبال یافتن فرصت های جدید رانت و امتیاز برای بچه های خودشون بنام مثلا پاداشت به تیم ملی بابت شکست 6 تایی از انگلیس یا بنام حمایت از جانبازان عزیز. . به اسم انها به کام بچه ها با یک میلیون تومن در بانک!
در شرایط خودروهای وارداتی تاییدیه دوسازمان استانداردو محیط زیست هم ذکر شده.آیا خودروهای داخلی هم این تاییدیه هارا لازم دارند؟ اگر جواب مثبت است سازمان محیط زیست روی چه حسابی به نیسان وانت تاییدیه داده؟ یا سازمان استاندارد روی چه حسابی به خوروهای کاملا قلابی مثل کوئیک وساینا تاییدیه داده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
با منطقی که حضرات دارند خودروهایی که نام بردی بهتر واستانداردتر از بنز و بی ام و وتویوتا هستند
عرض ادب و احترام برای جانبازان بزرگوار و عزیز، قدمشان سرمه چشممان.
چرا اینقدر فرصت کم؟ چرا باید کسانی که اطلاع پیدا می کنند و یا احیانا بعضی ها زود تر مطلغ می شوند، با بقیه فرق داشته باشند.
این مطلب زیر سوال است.
پاسخ ها
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
کلا از 8000 نفر جانبازان 70 درصد شاید کمتر از 200 نفر بتونن از این تسهیلات استفاده کنند ، ببینید چقدر زورشان زیاد است که به اسم خودشان 8000 نفر را خراب می‌کنند
بنظر میاد کلک بزرگی توشه و از نام جانبازان سواستفاده میخواهد بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
افرادی در حال ایجاد ارزشستیزی در جامعه هستند.
جانبازان عزیز بشتابید به رای شما محتاجیم .
چرا فرصت ۴۸ ساعته!؟
اگر مزیتی برای جانبازان است و یک رانت فقط برای واردات تعداد معدودی خودروی لوکس برای خودشان نیست پس چرا مدت دار است!؟
جانباز تو ۴۸ ساعت چطور ۴۰۰ ۵۰۰ میلیون جور کند؟ این طرح یک سو‌استفاده ی دیگر توسط مقامات به اسم جانباز است
جانباز که نه سرمایه خرید به قصد استفاده از این ماشین های لاکچری رو داره ونه توان جسمی اش را
به نام جانباز است وبه کار سرمایه داره و در جهت تامین منافع ونیازهای لاکچری انها
کسی نیست سوال کند ایا با این محدودیت های ارزی اولویت با واردات دارو وکالاهای اساسی است یا کالاهای لوکس و مورد استفاده قشر فوق ثروتمند؟؟؟!!!
به غربگداها هم یه دوچرخه ای فرقونی چیزی بدید
جنگ و شهدا و جانبازان برای خیلیا نون و آب داره!
ایران بهشت سرمایه داران روی زمین است
اینکه کار واردات خودروهای جانبازان داره به سرعت انجام‌ میشه دلیلش اینه که آقایون چون میدونن جانباز ۷۰ درصد نمیتونه این خودرو رو سوار بشه میخوان خودروها وارد بشه که آقازاده هاشون سریع اونا رو بخرن و ماشیناشون رو بروز کنن
سلام کاش یک قدمی برای معلولین هم برداشته میشد
اخیرا یه کلیپ از مراسم سوگواری فوق لاکچری در لواسان منتشر شده که خیلی سروصدا به پا کرده
امکانات مملکت دربست خدمت منابع این مولتی میلیاردهاست
ایران بهشت سرمایه داران است
به نام جاتباز به کام دلال طبق سنوات گذشته
به نام جانبازان مظلوم
جانبازان مظلومی که همچون شهدا واسرا ومفقودان عزیز از جانشان گذشتند تا عده ای تو چشم ملت نگاه کنند وخیره سرانه انکار کنند درخواست تابعیت خود وفرزندانشان را
به کام ......
اگر ۶۹ درصد بود نمیتونند؟
میخوان بگن ملت اگر ماشین مدل بالا میخوای برو عراق سوریه و لبنان جانباز شو . ماشین توی این کشور شده امتیاز و بیخود نیست بچه قالیباف میخواد فرار کنه بره کانادا البته به قول اون فرد معلوم الحال ما خودمون خواستیم اینجوری زندگی کنیم
بنام جانباز به کام مسوولان و دلالان
غیر از یه عده محدود که سر سفره نشستن، کدوم جانبازی میتونه از این ماشینا سوار بشه و یا خرید و فروش کنه.بازم رانت، بازم سواستفاده بازم هزارتا حقه بازی.
جانباز از کجا آورده پول ماشین بی ام و بده.جانباز۷۰درصد چطوری ماشین میرونه
چوب حراج زدیم بدو تا تموم نشده
فارغ التحصیلان پل مدیریت
جانبازان تاج سرماهستن ولی مطمئنا یه رانت پشت این دلسوزی ها وجود خواهد داشت
باور کنید واردات خودزو برای این عزیزان در حد همین بخش نامه ها و اطلاعیه ها خواهد ماند.
چرا کامنتها را منتشر نمیکنید؟
به نام جانبازان به کام ...
آخه کدوم جانبازی میتونه همچین ماشینایی بگیره؟! حتی حواله شم نمیتونه بخره
الان یکسری از جانبازان مجبورن حواله واراداتشونو مفت بدن دست دلال بفروشن
این چه کاریه؟! کی همچین تزی داده ...
سلام پس چراتبعیض قائل می شویدپس زیر۵۰درصدجزقانون نیستندریس بنیادفکری برای زیر۵۰درصدبکندتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
احتمالا به بالای ۷۰ درصد تویوتا راو۴ میدن وبه کمتر از ۷۰ تویوتا کرولا !!!
این عین بی عدالتی و رانت هست دست بردارید
قوانین ومقررات همه در جهت تامین منافع مولتی میلیاردرهاست بعنوان نمونه خانه های لوکس تا مبلغ ۳۵ میلیارد تومان معاف از مالیات هستند و بالای انهم حداکثر سال ۱۰-۱۵ میلیون مالیات بسته اند که پول شکلات بچه هاشون هم نیست
قربون دل ساده بعضی هاتون برم من
خداوکیلی من شخصا میگم مستحق هستن چه برا فرزند چه همسر
ولی کدوم یکی از شما دیدین خانواده جانباز شیمیایی 70%پشت راوفور یا بی ام و غیره نشسته تمام حواله هاشون را از قبل آقایون سفارش دادن ب اینها هم ی پژو پارس یا سورن پلاس دادن یک صدم سود
مطمين باشين يه دونه از اين خودرو ها به دست يه جانباز واقعي نمي رسه همش مي رسه به اونايي كه بدون اينكه رنگ جبهه و جنگ ديده باشن، كارت جانبازي جور كردن
سلام یعنی بقیه مردم انسان نیستن آدم نیستن جسارت نکنید میخوای بدید به همه بدید به جانبازها تخفیف بیشتری بدید جانبازی که بنده خدا۷۰ درصدمشکل داره یعنی ماشینای لوکس مشکلش حل میکنه
چراموافقت نمی شود هرایرانی باارز منشاخارجی خودرو نو ویا کهنه وارد کنند
سهمیه از۲میلیاردتا۳ تومن برای جانباز حواله اش برای آقازاده یادلال ۴ میلیاردری توبازارآزادکم کمش ۱۳ میلیارد تا ۱۵ میلیاردآخه چرا؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست