بازدید 3207

گفت‌وگوی وزیر خارجه پاکستان با امیرعبداللهیان

بعد از ظهر امروز جمعه حسین امیرعبداللهیان و «جلیل عباس جیلانی» وزیر خارجه پاکستان با یکدیگر به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۱۲۲۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ 23 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی با توجه به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفق این انتخابات اظهار امیدواری کرد تا هر چه زودتر با تشکیل پارلمان، نخست وزیر و کابینه جدید پاکستان معرفی و کار رسمی خود را شروع کنند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با طرح موضوعات توافق شده در سفر اخیرش به اسلام آباد، بر اهمیت ارتباط بین دستگاه‌های مسئول در هر دو کشور برای پیگیری و اجرای توافقات به عمل آمده تاکید کرد.

جیلانی، وزیر خارجه پاکستان نیز با آرزوی برگزاری موفق انتخابات هفته آینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ایران، ضمن تشریح مراحل و چگونگی تشکیل دولت و معرفی نخست وزیر در پاکستان، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان را جایگاهی بالا و فراتر از تحولات داخلی این کشور دانست و افزود: همه در پاکستان منتظر سفر جناب آقای رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به این کشور هستند.

طرفین همچنین آخرین تحولات غزه را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه پاکستان از پیشنهاد ایران در برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی با هدف خاتمه نسل کشی در غزه و کرانه باختری استقبال کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست