بازدید 2629

کلاهبرداری ۳ میلیون دلاری از اپل با آیفون تقلبی!

دو فرد ۳۳ ساله با فریب‌دادن اپل توانستند سه میلیون دلار از این شرکت کلاهبرداری کنند.
کد خبر: ۱۲۲۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 21 February 2024

به گزارش تابناک، زومیت نوشت: به گفته‌ی وزارت دادگستری ایالات متحده، دو نفر به اتهام طرح نقشه‌ی پیچیده‌ای برای کلاهبرداری میلیون دلاری از اپل، مجرم شناخته شده‌اند. در این کلاهبرداری، آیفون‌های تقلبی برای تعمیر به اپل فرستاده می‌شد و سپس اپل آن‌ها را با آیفون‌های اصلی جایگزین می‌کرد.

دفتر دادستانی ایالات متحده در بیانیه‌ا‌ی مطبوعاتی اعلام کرد که هائوتین سان و پنگفی ژو ۳۳ ساله، توسط هیئت‌منصفه‌ی فدرال مجرم شناخته شدند. این دو فرد چینی که در مریلند آمریکا اقامت داشتند، ممکن است تا ۲۰ سال زندانی شوند.

سان و ژو طی دو سال و نیم از می ۲۰۱۷ تا سپتامبر ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۱۳۹۶ تا مهر ۱۳۹۸) با ارائه‌ی بیش از پنج هزار گوشی آیفون تقلبی به اپل برای تعمیر، اپل را فریب دادند.

 
سان و ژو آیفون‌های غیرواقعی را با شماره‌سریال یا کد IMEI جعلی به فروشگاه‌های اپل و ارائه‌دهندگان خدمات تعمیراتی اپل ارسال می‌کردند و در عوض گوشی نو دریافت می‌کردند. آن‌ها با همین روش بیش از سه میلیون دلار به اپل ضرر زدند.

این اولین‌بار نیست که کلاهبرداری تعمیراتی خبرساز و منجر به دستگیری می‌شود. این نوع کلاهبرداری روش متداولی بوده و در گذشته هم استفاده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست