بازدید 1856

بیست و یکمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی در یک نگاه

کد خبر: ۱۲۲۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 20 February 2024

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خانه صمت ایران، بیست و یکمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی در حالی در آخرین روز بهمن ماه در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و با حضور مقامات، تولید کنندگان، پیشکسوتان و رسانه های اقتصادی کشور برگزار شد که «مرتضی سهل آبادی» رییس هیات مدیره خانه صمت ایران به تلاش دلالان برای بی کیفیت جلوه دادن تولیدات کشور اشاره کرد و اذعان داشت با این وجود ما توانستیم به دنیا ثابت کنیم تولیدات ما می تواند با دیگر کشورها رقابت داشته باشد. به این ترتیب امروز در خیلی موارد از اروپایی ها پیش هستیم و از نظر کمی حتی از کشور چین جلوتر هستیم.

بیست و یکمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی در یک نگاه

رئیس هیات مدیره خانه صمت ایران: دولت باید با بخش خصوصی آشتی کند

سهل آبادی همچنین به آنچه خانه صمت ایران برای دفاع از حقوق تولید کنندگان انجام داده پرداخت و نسبت به عملکرد بانک ها در مواجه با تولید کنندگان انتقاد کرد. چرا که وی معتقد است در حالی تعدادی از تولید کنندگان کشور در زندان ها به سر می برند که بانک ها اصولا باید تسهیلات به این تولید کنندگان ارائه بدهند نه اینکه برای گرفتن مطالبات خود تولید کنندگان را با چنین مشکلاتی مواجه کنند.

رئیس هیات مدیره  خانه صمت ایران در ادامه به انتقاد به عملکرد بخش دولتی پرداخت و اعلام کرد: اگر خرج دولت زیاد است گناه ما تولید کنندگان چیست؟ آیا یک دولت چند میلیونی را ما چند هزار کارخانه باید اداره کنیم؟ آیا در شرایط این چنینی با این مالیات ها می توان با دنیا رقابت کرد؟ قطعا خیر مگر اینکه دولت با بخش خصوصی و تولید کنندگان آشتی کند.

رشد 11 درصدی شاخص پیچیدگی اقتصاد ایران

در ادامه بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی به متنوع بودن شاخه های تولید کشور به عنوان یک مزیت اقتصادی پرداخت و گفت: اقتصاد ایران نسبتا بزرگ و متنوع است و این امر باعث شده تاب آوری فعلی در شرایط جنگ اقتصادی داشته باشیم. ضمن اینکه با توجه به ظرفیت های خوبی که در تولید داریم به نظر می رسد پتانسیل خوبی برای رشد تولید داشته باشیم

وی همچنین تاکید کرد: ایران در مدت 5 سال (2015 تا 2020)  14 محصول صادراتی جدید تولید و صادر کرده است که این امر وضعیت شاخص پیچیدگی اقتصاد ایران را نسبت به یک دهه قبل 11 درصد رشد داده و تاب آوری اقتصادی را بالا برده است.

ایجاد بیش از 64 هزار شغل جدید از ابتدای سال

فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی ایران به دستاوردهای این سازمان در سال جاری پرداخت و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از طریق احیای واحدهای تولیدی راکد، افتتاح طرح های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۶۴ هزار و ۱۳۴ شغل جدید به وجود آمده است .

مقیمی همچنین از فعالان بخش خصوصی خواست که به صورت مشارکتی و تجمیعی در حوزه تامین انرژی با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی فعالیت نمایند و از این طریق به رفع تعهدات ماده ۱۶ خود نیز با ظرفیتهای قانونی ایجاد شده، مبادرت ورزند.

وی در پایان با اشاره به ظرفیتهای کمیته پایش، از تشکل‌ ها و انجمن ‌های بخش خصوصی خواست با مشارکت فعالانه در این کمیته مسائل صنعتگران را مورد پیگیری قرار دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست