بازدید 16469

شرط رفع توقیف فیلم اصغر فرهادی

توحيدي ضمن تشکر از شهامت و درايت مدير اداره كل نظارت ارزشيابي كه به موقع جلوي روند بدعت‌گذاري لغو پروانه ساخت را گرفت، تاکید کرد لغو پروانه ساخت امري بي‌سابقه بوده است و آقاي سجادپور با لغو اين تصميم، تهيه‌كنندگان را نسبت به امنيت سرمايه‌گذاري‌شان اميدوار كردند.
کد خبر: ۱۲۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۹ 27 September 2010
ماجرای لغو شتابزده پروانه ساخت فیلم تازه اصغر فرهادی وضعیتی عجیب پیدا کرده است. در حالی که نايب رييس‌هيات مديره خانه سينما از رفع مشكل لغو پروانه ساخت فيلم «جدايي نادر از سيمين» خبر داد، علیرضا سجاد پور حاضر به اظهار نظر درباره فیلم تازه اصغر فرهادی نشد.

صبح امروز فرهاد توحیدی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا با اشاره‌ به جلسه‌ي شب گذشته‌ جمعي از سينماگران با عليرضا سجادپور مدير اداره نظارت و ارزشيابي  اظهار کرد در مورد لغو پروانه ساخت «جدايي نادر از سيمين» مباحثي مطرح شد و نهايتا توافق شد آقاي فرهادي با انصراف از تهيه‌كنندگي و معرفي تهيه‌كننده‌ي ديگر به فيلمبرداري كارش ادامه بدهد.

بنا به گفته توحیدی در جلسه مذکور غلامرضا موسوي تهيه‌كننده، سيروس الوند رييس كانون‌كارگردان، جابر قاسمعلي رييس كانون فيلمنامه‌نويسان، سجادپور مدير اداره كل نظارت و ارزشيابي معاونت سینمایی و داود رسوليان قائم مقام او حضور داشتند.

توحيدي ضمن تشکر از شهامت و درايت مدير اداره كل نظارت ارزشيابي كه به موقع جلوي روند بدعت‌گذاري لغو پروانه ساخت را گرفت، تاکید کرد لغو پروانه ساخت امري بي‌سابقه بوده است و آقاي سجادپور با لغو اين تصميم، تهيه‌كنندگان را نسبت به امنيت سرمايه‌گذاري‌شان اميدوار كردند.

نائب رييس هيات مديره خانه سينما با اشاره به سخنان اصغر فرهادي در جشن خانه سينما گفت: «صحبت‌هاي ايشان همان‌گونه كه خود ايشان گفته‌اند ـ در مورد برخي از فيلم‌سازان ـ ناظر بر شخصيت فيلمسازي آن افراد بوده و نه مواضع سياسي‌شان و خود آقاي فرهادي در موقعيت مقتضي در اين مورد صحبت خواهد كرد.»

اما در حالي که نائب رييس هيات مديره خانه سينما از رفع مشكل لغو پروانه ساخت «جدايي نادر از سيمين» خبر مي‌داد عليرضا سجادپور مدير اداره نظارت و ارزشيابي درباره وضعيت جديد اين فيلم و تغيير تهيه‌كننده گفت:«هيچ اظهار نظري نمي‌كنم.»

سجادپور تصریح کرد، همانطور كه قبلا گفتم هم‌چنان در اين خصوص اظهار نظر نمي‌كنم و پوزش مرا بپذيريد.

داستان لغو پروانه ساخت فیلم تازه اصغر فرهادی از اواخر هفته گذشته آغاز شد که واکنش های منفی فراوانی را در این باره دپی داشته است. بسیاری از اهالی سینما این اقدام را خلاف تامین امنیت شغلی دانسته اند.

معاونت سینمایی دلیل این اقدام را اظهارات نامناسب اصغر فرهادی در جشن خانه سینما عنوان کرده بود.

فرهادی در ان جشن آرزو کرده بود که شرایطی در کشور ایجاد شود تا جعفر پناهی نیز بتواند ایران فیلم بسازد و هم‌چنین گلشیفته فراهانی باز گردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
فرهادی باسطحی نگری نشان داد که نمیتوان به او به عنوان یک فرهنگساز واقعی که درک دقیقی از رویدادهای جامعه دارد اعتماد کرد چون فکر واندیشه او مغایر با ارزشها وفرهنگ ملی است این قبیل افراد را باید سوداگران مرگ فرهنگی جامعه نامید پس هرگونه فعالیت او وامثال او درعرصه فرهنگ جامعه تخدیر روح ملی را دربر دارد
حالم دیگه از همتون داره به هم میخوره حتی شما تابناک که عمرا" این نظر و چاپ کنی :( خدایا چی کار کنیم ای خداااااااااااا.
معلومه که آقای سجاد پور حرفی برای گفتن نباید داشته باشه. بگوید در آزاد ترین کشور دنیا و مهد آزادی بیان یک تهیه کننده سینما را در مراسمی که متعلق به خودشان بوده و آرزویش را بیان کرده مجازات کرده است؟
در ایران خیلی آزادی بیان د اریم... اینقدر که گوش فلک کر شده!
میدونم که مثل همیشه ثبت نمیکنید اما میگم هورا این همین آزادی بیان که ازش حرف مزنن؟
afsus be in azadiyo democraci baba iran beheshte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا جاي تاسف دارد!
بابا هی میگن دمکراسی ترین کشور دنیا
ماییم هی شما نق میزنی و باورت نمیشه حالا باور میکنی یا باورت کنند.
آخه آقای فرهادی سادگی فرمودند و شعار آقای احمدی نژاد را مبنی بر اینکه در ایران آزادی مطلق وجود دارد، باور کردند.
‫آزادی بیان کاملا برقراره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی