بازدید 2016

دستگیری زوج فروشنده داروهای سقط جنین

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد از شناسایی و دستگیری زن و شوهرِ فروشنده داروهای سقط جنین در بروجرد خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰ 18 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر مهدی زارعی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به گزارشات واصله در خصوص انجام "سقط غیرمجاز جنین" توسط یکی از کارشناسان مامایی دارای پروانه فعالیت بروجرد، نامبرده تحت رصد کارشناسان معاونت درمان قرار گرفت .

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد مامای متخلف با همکاری همسر خود اقدام به فروش داروهای سقط جنین به متقاضیان در خارج از دفترکار مامایی و انجام سقط در دفترکار می کند.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد ، ادامه داد: پس از محرز شدن عوامل انجام سقط و فروش داروهای مربوطه ، با دستور دادستان محترم و همکاری پلیسِ اطلاعاتِ نیروی انتظامی، همسرِ خانم ماما در حین فروش داروهای سقط به یکی از مراجعین دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

زارعی با بیان اینکه روند شناسایی افراد و مراکز غیر مجاز و غیرقانونی در ارتباط با سقط جنین ادامه دارد بیان کرد: مطابق ماده ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی ، فراهم ساختن وسایل سقط جنین و یا مباشرت به انجام آن توسط طبیب، ماما و دارو فروش به محکومیت حبس از ۲ تا پنج سال و پرداخت دیه منجر خواهد شد .علاوه بر آن پروانه فعالیت ایشان نیز ابطال می شود و تحقق این جرم نیازمند تکرار نیست.

معاون درمان شبکه بهداشت‌ ودرمان بروجرد یادآور شد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و ضرورت توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سقط غیرقانونی جنین، خط قرمز دستگاه های متولی از جمله معاونت درمان بروجرد است و هرگونه اقدام در این راستا،جرم تلقی می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست