بازدید 3235

مالک کوروش کمپانی تحت تعقیب قرار گرفت

کد خبر: ۱۲۲۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ 17 February 2024

مالک شرکت «کوروش کمپانی» که با ترفند فروش گوشی آیفون ارزان‌قیمت میلیاردها تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود متواری شد.

به گزارش ایران، از چندی قبل تبلیغات گسترده و فریبنده یک شرکت فروش گوشی تلفن همراه با‌حضور ده‌ها سلبریتی که مردم را برای خرید از این شرکت تشویق می‌کردند در فضای مجازی منتشر شد. بر اساس  تبلیغات، این شرکت گوشی آیفون را به مبلغ 20 میلیون تومان برای فروش گذاشته بود.

این قیمت عجیب هر کسی را برای خرید ترغیب می‌کرد. مالک شرکت که پسری 27 ساله به نام امیر حسین است به همراه یک زن و مرد دیگر  قرار بود با دریافت این پول در بازه زمانی 45 روزه گوشی‌ها را به خریداران تحویل دهند اما زمانی که هزاران نفر برای خرید گوشی ارزان‌قیمت به این شرکت پول داده بودند مالک شرکت با پول‌ها فرار کرد و دفتر شرکت نیز در غرب تهران تعطیل شد.

وقتی این شرکت که خود را نخستین شرکت نمایندگی واردات و تعمیرات اپل با گارانتی معرفی کرده بود، صفحه خود را در فضای مجازی بست و تارنمای آن در اینترنت نیز از دسترس خارج شد خریداران خود را با در بسته روبه‌رو دیدند و به کلانتری رفتند تا شکایت کنند.

همان زمان برخی کارشناسان هشدار دادند که فروش گوشی موبایل آن هم نصف قیمت بازار نشان می‌دهد که شرکت مذکور روش کلاهبرداری «شرکت‌های پانزی» را در پیش گرفته است. روش این شرکت‌ها این‌گونه است که با یک سرمایه گسترده فعالیت خود را آغاز می‌کنند و با دریافت پول از مردم، به وعده‌های اولیه خود هرچند با ضرر عمل می‌کنند اما در ادامه با جذب مشتری‌های بیشتر نه‌تنها ضررشان جبران می‌شود بلکه سود هم می‌کنند و این روش را تا آنجایی ادامه می‌دهند که با کمبود ورود سرمایه از سوی مردم مواجه شوند.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در این‌باره گفت: با بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که اعضای شرکت «کوروش کمپانی» با تبلیغات گسترده و سوءاستفاده از برخی چهره‌های شناخته‌شده (سلبریتی‌ها) با تبلیغ فروش گوشی تلفن همراه به قیمت پایین با دریافت مبالغی با وعده تحویل ۴۵ روزه اقدام به ثبت‌نام از شهروندان کرده‌اند. اما پس از دریافت پول مردم به وعده خود عمل نکرده و سپس مالک اصلی متواری و دفتر شرکت تعطیل شده است.

رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه متهم اصلی این پرونده قبل از تشکیل پرونده متواری شده است، عنوان کرد: با اقدامات صورت‌گرفته یکی از اعضای اصلی این شرکت بازداشت و دو نفر دیگر تحت‌تعقیب هستند. با هماهنگی دستگاه قضایی، تمام اموال متهم اصلی پرونده توقیف شد.

رحیمی  ضمن اشاره به اینکه متأسفانه در جریان فعالیت این شرکت، برخی افراد سرشناس و شناخته‌شده اقدام به تبلیغ برای این شرکت کرده‌اند که به اتهامات آنها هم رسیدگی خواهد شد، بیان داشت: افرادی که اقدام به ثبت‌نام گوشی از این شرکت کرده‌اند با همراه داشتن مدارک و مستندات خود به منظور تشکیل پرونده و انجام اقدامات بعدی به پلیس امنیت اقتصادی فراجا واقع در ابتدای بلوار مرزداران تهران مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست