بازدید 24572

بنز هم به سبد خودرو‌های لوکس وارداتی اضافه شد/ دلار برای واردات بنز و BMW داریم؛ برای کارکرده‌ها نداریم؟!

با چراغ سبز قانون گذار مبنی بر اجازه واردات خودرو به کشور، حالا در لیست خودرو‌های انتخابی برای جانبازان، محصولات لوکس آلمانی و ژاپنی هم دیده می‌شود، این در شرایطی است که چندین ماه از ابلاغ قانون واردات خودرو‌های کارکرده از سوی مجلس به دولت می‌گذرد و همچنان خبری از تعیین تکلیف این قانون توسط دولت نیست.
کد خبر: ۱۲۲۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 15 February 2024

بنز هم به سبد خودروهای لوکس وارداتی اضافه شد/

به گزارش تابناک اقتصادی؛ قانون واردات خودرو توسط جانبازان چند ماه قبل توسط دولت تعیین تکلیف شد، اما اجرای قانون مدت‌ها به طول انجامید، تا اینکه چند هفته قبل سامانه مربوط به انتخاب خودروی وارداتی توسط جانبازان رونمایی و فعال شد.

به گونه‌ای که مدتی قبل طبق در اطلاعیه رسمی اعلام شد:

از روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ تا روز پنج شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۵ مدت دو روز فقط جانبازان معزز ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو (سیف) می‌توانند از خودرو‌های اعلامی، انتخاب خودرو نمایند.

از روز شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ تا روز یک شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ مدت دو روز فقط سایر جانبازان معزز ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو (سیف) می‌توانند از خودرو‌های اعلامی، انتخاب خودرو نمایند.

از روز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ تا روز سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ مدت دو روز فقط جانبازان معزز ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵۰۰۰ یورو (سیف) می‌توانند از خودرو‌های اعلامی، انتخاب خودرو نمایند.

چند روز بعد این مدت زمان تمدید و اعلام شد:

"به اطلاع جانبازان محترم ۷۰ درصد می‌رساند طی نامه سازمان توسعه تجارت یک روز مهلت زمان انتخاب خودرو اضافه گردید و جانبازان تا پایان وقت روز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ امکان انتخاب خودرو را دارند. جانبازان محترم ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد از روز سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ تا روز جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۱۳ به مدت ۴ روز می‌توانند از خودرو‌های اعلامی، انتخاب خودرو نمایند. لازم به ذکر است انتخاب خودرو هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌نماید و تعهد شرکت‌های وارد کننده صرفاً براساس فراخوان و عقد قرارداد نهایی با شرکت‌های واردکننده خودرو می‌باشد."

اما در این میان آنچه بیش از همه قابل توجه بود، لیست خودرو‌های وارداتی برای آیین نامه مذکور بود. به گونه‌ای که در میان خودرو‌های وارداتی برای جانبازان خودروی فرانسوی نیز به چشم می‌خورد. این در حالی بود که سال گذشته وزیر صمت بر ممنوعیت واردات خودرو‌های فرانسوی تاکید داشت و گفته بود: "خودروساز‌های فرانسوی سابقه خوبی به لحاظ تعهدات شان در ایران ندارند. فاطمی امین یکسال قبل اظهار داشت: دولت فرانسه همچنین در این حوادث اخیر موضع گیری‌های نادرستی گرفته است و در حال حاضر برنامه‌ای برای اجازه دادن به واردات خودرو‌های فرانسوی نداریم." اما با همه این اوصاف، Renault - Koleos به عنوان شاسی بلند فرانسوی اجازه ورود گرفته است.  

در کنار واردات خودروی فرانسوی، خودرو‌های وارداتی از ژاپن و آلمان نیز به جهت بیشترین میزان خروج ارز از کشور قابل تامل است. به گونه‌ای که در لیست اعلام شده از سوی وزارت صمت در سامانه واردات خودروی جانبازان، نام سه مدل خودروی وارداتی از آلمان قرار دارد. خودرو‌هایی که سال هاست ممنوعیت ورود دارند و حالا شانس حضور در بازار ایران را پیدا کرده اند. به گونه‌ای که خودرو‌های «BMW - ۱۱۶i» و «Benz - C ۱۸۰» و  «Benz - CLA ۱۸۰» با سقف ارزی یعنی ۳۵ هزار یورو و سود بازرگانی صفر درصد به کشور وارد خواهد شد.

بنز هم به سبد خودروهای لوکس وارداتی اضافه شد/

این در حالی است که چندی قبل هیات وزیران آیین نامه واردات خودرو برای جانبازان را اصلاح و اعلام کرد:

اصلاحات صورت گرفته در این آیین نامه به این شرح است: نظام اولویت‌دهی امکان واردات خودرو توسط جانبازان، متناسب با درصد جانبازی و منابع و ظرفیت‌های موجود، به عنوان تبصره جدید، به ماده ۱۰ آیین نامه مبنی بر واگذاری خودروی داخلی به مشمولین براساس اولویت، اضافه شد.

در بند یک از ماده ۱۷ (ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدا برای جانبازان ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو باشد)،  پس از عبارت قطع نخاع، عبارت «یا نابینایی دو چشم یا ترکیب دو آسیب از آسیب‌های مذکور» اضافه شده است.

علاوه بر این،  تبصره زیر به ماده ۱۷ الحاق شده است؛

«جانبازان می‌توانند با توجه به غیر تجاری بودن،  بدون کارت بازرگانی پس از ثبت سفارش با تشخیص و تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران راسا نیز اقدام به واردات خودرو طبق شرایط بند (۱) این ماده کنند، مشروط بر اینکه خودروی وارداتی دارای تاییدیه‌های فنی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران و خدمات پس از فروش باشد.»

همچنین ماده ۲۰ آیین نامه مبنی بر عدم حق فروش یا واگذاری خودرو‌های وارداتی به مدت ۵ سال از این آیین نامه، حذف شد؛  بنابراین در آیین نامه واردات خودرو توسط جانبازان، اولا امکان واردات خودرو توسط شخص جانباز بدون کارت بازرگانی فراهم شد و ثانیا موانع فروش خودرو یا واگذاری این خودروها، رفع شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۱۳
به نام جانبازان عزیز و به کام آقازاده ها و مرفهین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
این مجوزها کاملا حساب شده در کسب درآمد افراد و مراکز خاص است. روالی که کاملا نهادینه شده و عده ای به اون فساد سیستماتیک میگن!
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
مدیریت در ایران بعنی نمایش و اراستن ظاهر. خوب بنز و لکسوس باید وارد بسود تا هم اقازاده ها جای خرج پول و مانور پیشرفت داشته باشند و هم صدا و سیما و رسانه ها هم سو بگویند ببینید چه اندازه به قله نزریگیم که ما هم در ایران مال بهتر از دوبی مال داریم و خیابانها هم پر است از خودروی مدل بالا که نشان رفاه و پیشرفت ملت ایران هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
یعنی این برادران جانباز نمیخوان اتومبیلهای وطنی سوار بشوند؟
دوست دارن اتومبیل ساخت غرب برانند حالشو ببرن؟؟
پس دیگه اینجا هی شعار غربگدا عربگدا ندید
معلوم شد گدای غرب کیه

غربگداها بیچاره ها پراید مدل پایین میرانند
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بله دیگه ، ماشین بچه هاشون مدلش قدیمی شده ، به نام جانباز به کام ریاکاران و بالادستی ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بابا بنزو ول کن ایتا رو بچسب !! ر..ن !! تو این هفته بار سومش که قطع شده همیت الان امروز جمعه از صب قطعه ! معلوم چه میکنن میخورن چند میلیون آدمو سرکار نادن ! آقای مسئول جمع کن بساط اینا رو تا مردم تکلیفشونو بدونن خب اینکاره نیستن ملت برن سراغ یه سکوی دیگه !!!!!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
از دنیا دوستی و اشرافی زندگی کردن آقایان همین بس که فکر میکنن جانبازان هم مثل خودشان احتیاج به بنز دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
شما برای مفت خوری و چپاول نام شهید و جانباز و هم لگد مال کردید
شما هیچ نسبتی با شهدا ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
اشتباه نشود برخی جانبازان هم استفاده می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
معلومه خب ، بنز برای خواص مملکت هست و وارداتش از نون شب واجب تر هست ولی خودروی دست دوم برای ملت و شهروندان درجه دوم هست که لیاقتشون نهایتا پراید هست و بیشترش حیفه خرجشون بشه (دیدگاه آقایان مسئول)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
خودرو خارجی دست دوم برای این وارد نمی شود که بازار لگن های داخلی میشکنه!!!
مگه ما سایر مردم زاده این مملکت نیستیم؟ چرا مردم عادی غیر جانباز نتوانند خودرو بیارن. ؟ چرا همچین مصوبه ای برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها ندارند؟ چرا ‌‌جرا ج ا؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
ما رعیتیم و بی حق
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
این چه کامنتی است ، مگر برای جانبازه ، واردات را ممنوع کرده ملت را به هرج و سختی و مصیبت انداختند ، حالا ماشین خوب میخواهند ، به این عنوان میخواهند برای خودشان و رانتخوران اطرافشان واردات کنند ، ای مثلا یک چند ده میلیونی هم گیر یک جانباز هایی میاید حق نام شان
این تعداد در کل کشور بسیار محدوده... و بالای 90 دذصد جانبازان یاد شده در توانشون نیست چنین سفارشهایی رو تامین هزینه کنند. این وسط یه سری طماع و مفت خور دنبال استعاده از این فرصت هستن برای شخص خودشون...و گر نه جانباز این وسط چیز خاصی بهش نمیرسه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
معولا امتیاز خودرو را می فروشند و نیازی به پول نیست
این یک توهین به مقام جانباز است..
یعنی چی دو تا دست دادی حالا بیا بنز ببر...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
کسی دلش به جانباز نسوخته بهانه ای برای واردات توسط خودیهاست!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
کدوم جانباز بالای ۷۰ درصد ۳۵۰۰۰ یورو داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
با این مجوزها در اصل از حقوق مردم داره میره تو جیب دلال ها. جانبازها امتیازشون رو به دلال میفروشن و اون هم خودرو وارد میکنه که معافیت گمرکی زیادی داره. یعنی با قانون داره سر مردم کلاه گذاشته میشه
ی سوال ، جانباز قطع نخاع ، شیمیایی درصد بالا، روشن دل یا قطع دو دست یا دو پا امکان استفاده از این خودرو رو داره ؟ آیا این هزینه رو ۲۰ هزار دلار یا یورو (سقف هم در نظر نمیگیرم) داره؟ چرا به ایثار گران داده نمیشه ؟ الان اگر سال ۶۸ این جانباز ۲۰ سالش باشه ، آسایشگاه نباشه و خانواده باشن بالای ۵۰ سال سن داره ، آیا این موضوع باعث فساد و دلالی نخواهد شد ؟ چرا متناسب با وضعیت این عزیزان بنیاد شهید خدمات نمیده؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
الان دیگه تعریف ایثارگر عوض شده . اینکه قبلا جبهه رفتی ملاک نیست باید الان عضو بسیج باشی و در مراسمات و ... شرکت کنی. هنوز فکر میکنی ایثارگری؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
گمرکی این ماشین ها صفر یا خیلی کمه. این وسط وارد کننده که امتیاز جانباز ها رو خریده سود صدها و هزاران میلیاردی میبره. این پول مفت از آسمون که نیومده. حق و حقوق گمرکی و دولتی هست یعنی پول مردم. یعنی با مصوبه قانونی داره از جیب ملت دزدی میشه.
این آقایون نماینده خودشونن
و
قوانینی وضع میکنن که منافع خودشون تامین بشه
درجائیکه ارزبرای خریدداروولوازم پزشکی درمانی ومایحتاج ضروری مردم نداریدچگونه راضی میشوید که بخاطر منافع عده ای خاص ارزفراوانی رابرای خرید اتومبیل های گران قیمت خارجی برای عده ای خاص هزینه کنید این بزرگانی که چنین مجوزهائی میدهند فکرنمیکنند اگر داروی حیاتی به دلیل کمبودارزتهیه نشودواتفاقی برای بیماران بیفتد خداوندهرگزازسرتقصیرشان نخواهد‌گذشت جهت آگاهی رسانی عرض شد اگرمنتشرکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
یعنی این جانبازان وطنپرست حاضر نیستند اتومبیل وطنی سوار بشوند اتومبیل غربی دوست دارن ؟؟؟؟
پس چرا اینجا هی مدام غربگدا غربگدا می کنند ؟؟؟
معلوم شد عربگدا کیه
ایران بهشت سرمایه دارهاست
همه امکانات و بودجه برای تامین نیازهای لاکچری پولدارها وعشق وحال انها تامین شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کمترین میزان مالیات برای قشر ثروتمند و بیشترین امکان سفته بازی به مدد پولهای باد آرده
ایران بهترین نقطه روی زمین وکل کائنات برای سرمایه دارهاست
هیچ جایی را پیدا نخواهید کرد که منافع پولدارها تا این حد مورد توجه قرارگرفته باشد
پول پارو میکنند ومالیات هم نمیدهند
شل کن سفت کن چیه راه انداختین ؟ فلکه رو باز کنید بزارید از همه برندها وارد بشه دیگه .
متاسفانه در حال بردن ابروی جانبازان هستید نه به بار است نه به دار فقط ابروی جانبازان را می برید به نام جانبازان به کام ه اقا زاده ها کدام جانباز توان نگهداری بنز دارد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
جانباز بیچاره، توان رانندگی هم نداره چه برسه به نگهداری
بی ام و حرمت داره نه لذت اما غربگدا دوچرخه هم زیادشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
آفرین به غربی که داره هوش مصنوعی وارد دنیا میکنه و آفرین به غربی که گوشی هوشمند درست کرد و داده به دست تو که چرت بگی همون غربی که بچه های مسولین برای رفتن به آن وکیل میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
اگر غرب نبود و اختراع غربیها نبود الان استومینوفن نداشتی بخوری
غربگدا تویی که دست داری ماشن از غرب گدایی بکنی

چرا ماشین روسی نمیاری سوار شی
ناشناس
| France |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
مغلطه . دستتون رو شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بنده به غربگدایی،افتخار میکنم،همون جاییکه برای گرفتن اقامتش،وکیل خبره میگیرید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
اون بنز و بی ام و هم همون غرب ساخته پس تورو چه به ماشین غربی سوار شدن برو همون دوچرخه تو برون
ببخشید برای واردات چای بی خاصیت آشغال که تازه تولید داخلی با کیفیت بهتر داره 3.5 میلیارد درلار ارز دارید ولی برای وارد کردن خودروی خوب و با کیفیت که تازه مشابه داخلی هم نداره پول ندارید. برید خجالت بکشید دولت باید واردات خودروهای بالای 2500 سی سی رو هم آزاد کنه کلی صنایع و فعالیتهای سخت و بیابانی و کشاورزی و معدنی و راه سازی هستند که مشکل دارند.
اينها هر كاري كه براي خودشون منفعت داره را انجام مي دهند
و كاري به منفعت و رفاه مردم ندارن
شک نکنید پای یک به اصطلاح آقا زاده در میان است.
آقا زاده ميارند براي والدينشون
این ماشین به چه درد جانباز میخوره؟
احتمالا یه دللالی بزرگ از بغلش در بیاد بنام جانباز به کام دلال گردن کلفت
همش فیلم است کدام بنز کدام واردات
کاش منهم جانباز بودم
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
یعنی بخاطر یه ماشین حاضر بودی دست و پا نداشتی؟ هر چند این عزیزان بخار خدا و ناموسو وطن رفتن و بنزی هم قرار نیست گیرشون بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
من حاضر نبودم یک چشم و یک دست و یک پا هم نداشتم بجاش رانت این به اصطلاح جانبازا رو داشتم
مملکت دربست در خدمت پولدارهاست
نمونه بارزش معاف شدن ملک های زیر ۳۵ میلیارد تومان از پرداخت مالیات است
ملک ۳۴ میلیاردی از نظر اقایان لاکچری نیست !!!! وهمینطور خودروهای زیر سه ونیم میلیارد
چقدر به فکر جانبازان افتادن! فکر کنم خودشون بیشتر بنز دوست دارن
آخه فساد تابلو تر از این؟ فقط کد ملی جانباز می‌خواهند برای اینکه برای خدگودشون ماشین وارد کنند. کدوم جانبازی قطع پا و دست تو دو روز پول این ماشینها را واریز میکنه
دوستان بنز دوست دارن خب
با این واردات هم چند میلیاردی به جانبازان کمک میشه و هم ثروتمندان و آقازاده های محترم میتوانند ماشینهای بروز را خریداری کنند
آن زمانی که مجوز ورود خودروهای آنچنانی برای فوتبالیستها صادر شد اینقدر هجمه صورت نگرفت و دلسوزان وضعیت اقتصادی کشور گریبان چاک ندادند که وا مصیبتا ارز مملکت دارد خارج می‌شود، ولی اکنون که فعلا فقط در حد ثبت نام است و هنوز هم از این جرگه خودرویی وارد نشده است، چه برسد باینکه بدست جانبازان رسیده باشد، خزانه ارزی کشور خالی شد، به خدا قسم که اگر این مصوبه باز هم برای غیر جانبازان تصویب شده بود، آب هم از آب تکان نمی‌خورد،
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
همان موقع هم همه شاکی بودند که چرا تیمی که باخته و برگشته جایزه میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
وارات انها به تعداد انگشتان دو دست هم نمیرسید
عجیب است حالاکه دولت کمی در برابر قانون زوری ممنوعیت واردات خودرو کوتاه آمده امثال نگارنده این متن مخالفت میکنند! جهت اطلاع ایشان هم عرض شود برای واردات خودرو نیازی به ارز دولت نیست صرف آزاد اعلام کردن واردات مشکل واردات خودرو و محرومیت مردم ایران از خودروهای روزدنیا را حل خواهدکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
یعنی همه ی مردم میتوانند خودرو وارد کنند؟ یعنی به جای خرید پراید ۳۰۰ میلیونی یک ماشین هم قیمت از اونور سفارش بدیم؟ شدنیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
قطعا مردم از وارد کردن خودرو شاکی نیستند با ویژه خواری مخالفند . باید برای همه مردم این امکان باشد اگر عدالتی هست
این ماشینها برای آنهایی است که از قِبل اختلاس و رانت به ثروت متکبرنه ای رسیدند آنها عارشان میشود ماشینهای ی را سوار بشوند که مردم سوار میشوند میخواهند غارت بیت المال با ماشین تولیدی بیگانه (که مار تحریم کرده) به رخ ملت فلک زده بکشند. این دولت در خدمت اینهاست کجای کاری. 4 سال است بورس و تولید را به زمین زده هر روز به بهانه ای فضای ناامن روانی برای سرمایه گذاری و امید به آینده تولید می کند...
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
کاملا درست است. این دولت در خدمت آقازاده‌ها ودلال ها هست وروز به روز هم گرانی بیشتر وفقر فراوان میشه
دلار برای چای دبش از همه مهمتر و از نون شب هم واجب تره
بنام جانبازان بکام مسئولان
سلام نمیدونم مردم ما چقدر کم فکریم
عزیزانم اگه قراره ماشین وارد کشور بشه بهتره بهترینش باشهنه اونایی که خودشون رده خارج کردن
ما به اندازه کافی ماشینهای لوکس قیمت بالا داریم که چند ساله کار میکنن و اگه قراره با واردات ماشین ارزان بشه بهتره همون نو وارد بشه که لا اقل سرب کمتری تو گلوی ما وارد بشه بیایید کمی عاقلانه فکر کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
چشم استاد لطف میکنی بگی تو کدوم دانشگاه آمریکا تحصیل میکنی؟
تو این کشور تبعیض بیداد میکنه
به خدا مشکل ما بنز و بی ام و نیست . ما کارمندان و حقوق بگیران شرمنده زن و فرزندانمان هستیم .. از حالا عزای 20 درصد افزایش حقوق سال اینده ایم .. چه کار کنیم خدایا خودت به فریاد برس
اینست مجلس میرسلی انقابی بیخودنیس بنزی ۲۵تومنی بابابراخوشوننننننننننننننننننننه
به نام جانبازان معزز،به کام آقازاده ها!!!
واردات خودرو بلوف پیرمردای مجلس نشینه و وزارت نشینه که عمری بچه های مردم رو به بازی گرفتن
آیا جانبازان معزز و گرامی ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) از نظر مالی توانایی خرید بنز و MBW‌و از نظر جسمی توانایی رانندگی با این خودروها را دارند؟۱
با آرزوی اینکه تمامی جانبازان ‌خانواده محترمشون به اتفاق خانواده گرانقدر شهدا سوار ماشینهای باکیفیت آلمانی،فرانسوی،انگلیسی و امریکایی با سهمیه مخصوص شهدا و ایثارگران به ادارات دولتی و حکومتی ویا دانشگاهای دولتی تردد کنند…
از پسر قالیباف چه هبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
در راه کانادا بای بای کرد
این حرکت دولت قابل تقدیر است زیرا این حرکت میتواند منبع در آمد مناسبی برای جانبازان عزیز با در صد بالا باشد چرا که این عزیزان سالهاست از عوارض جانبازی رنج میبرند و بدلیل فداکاری‌های خود از فعالیت های اجتماعی مانند کار و اشتغال محروم شده اند. یقینا این عزیزان دنبال نشستن پشت خودرو بنز نیستند ولی درآمد ناشی از فروش آنها توسط خریدارانی که اگر فداکاری‌های جانبازان نبودند شاید الان وجود نداشتند، یقینا حلاج برخی از مشکلات این عزیزان باشد. مبارکشان باد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
جانباز واسه خاک رفته نه واسه خودرو سهمیه و بی عدالتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
جناب علی یقینا جانبازان برای دفاع از وطن و نه برای خودرو و سهمیه خود را در معرض خطر قرار داده اند ولی این وظیفه من و شما است که بنحوی از آنان تقدیر و جبران کنیم. چرا که باید آن عزیزان تفاوتی با من و شما که در سایه فداکاری آنها زندگی میکنیم، داشته باشند
جانبازان مگه اونوقت که رفتن خودرو شاسی بلند و خودروهای لوکس جلوشون گذاشتند که با اینها مقام شاخص جانبازی رو از بین میبرین شماها اگه می‌خواستید به جانبازان کمک کنیید مملکت خودمون خیلی چیزها بود که کمکشون کنیید حقوق و مزایا شونو درست کنیید وخیلی مسائل دیگر خودرو خارجی هم برا آقا زنده‌ها دستو پاتو برما بده تا خودرو بهتون بدیم
اقازاده های محترم بشتابند ماشنیهای لوکس ۲۰۲۴ رسید ...کیف دنیا را میکنید به خدا
بنز وبی ام و روبرای خودشون میخوان....
خودشون که سوارآشغالهای چینی نمیشن
به یزدان اگر ما خرد داشتیم / کجا این سرانجام بد داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
ما شهروندان داریم بحد معمول و کفایت، مسئولان هستند مه خرد مملکت داری رو گذاشتند کنار و سرگرم امورات خود شده‌اند
به جانبازان میخواهید کمک کنید ؟ اگر واقعا نیت درست هست تمام خدمات پزشکی ایشان را رایگان کنید. قوانین خودرویی این کشور به درد یک روستای پنجاه نفره هم نمیخوره و‌هیچ‌چیزی رو‌حل نمیکنه.
رزمنده هم رزمنده قدیم !خدا به صد شاهد آن موقع ما جبهه بودیم اگر بهمون می گفتند پاداشتون بنز است خودمون رو جر میدادیم چون هدف چیزی دیگری بود ! الان صاحبان قدرت و ثروت برای حفظ موقعیتشون به جانثارانشون سیگنال می فرستند که ازشون محافظت کنند با ترغیب و تطمیع !
ای کاش دولت مردمی ن شان جانباز رو این قدر پایین نمی آورد
یک ۷ و ۸ درجه حرارت سیستم گرمایشی مجلس را کم کنید تا نمایندگان بتوانند تصمیمات درستی بگیرند
حرارت بالا در زمستان و سرمای بیش از حد در تابستان باعث خواب آلودگی و اختلال در سیستم تصمیم گیری آنها می شود

ضمنا یک کلاس چگونه کمتر صحبت کنیم و چگونه قدرت استدلال خود را افزایش دهیم هم برای آنها بگزارید
بعضی ظاهرا مسئولین را نشناخته اند
امروز یک جوری صحبت می کنند که همین الان یک خودرو بنز خارجی جلوی در خانه آنها برده اند اما در عمل از خودرو خبری نیست
راستی رانت حرام نیست؟
خوش باشید این نیز بگذرد لذا ببینیم آخر عاقبت این مملکت چی خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سر کاریم تمام
از اول نقشه بود به فکر واردات برای خودشون بودند نه ملت
ملت هم که ساده زود باور هر روز حرف اینا رو باور کردند
اینجا ایرانه، هیچ مسؤلی محض رضای خدا موش نمیگیره، جانبازان عزیز ما که بالای هفتاد درصد هستند بنز و بی ام و نمی‌خوان، شما جیبشون رو نزنید ماشین نمیخواد براشون بخرید، اینجا به نام جانبازان به کام آقازاده ها میخواد ماشین وارد بشه، این خط این نشون
اینقدر در مورد مظلومیت جانبازان شعار ندهید . اینها با پولدارها شریک میشن و خودرو را وارد کرده و می‌فروشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
به نام جانباز و به کام دیگران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
به نام جانباز و به کام دیگران
اگر هم به جانباز بدهند جانباز بالای ۷۰ درصد است که ۷۰ درصد از سلامتی او گرفته شده است و تعدادشان اندک
یک مقداری هم به فکر ما باشید آخه درسته هنوزم سوار بنز ۲۰۱۷ بشیم ! دریابید ما رو
بعدا گندش در میاد کدام آقازاده دست داره تو این کار
واقعا ادم نمیدونه خنده کنه یا گریه ..هرجای دنیا بری هم خودرو تولید میکنن و هم وارد میکنن از هر نوع از ماشین چینی گرفته تا لامبورگینی و فراری و بوگاتی و کلا یه مساله پیش پا افتاده هست انوقت ما !!!!؟؟؟ بعضی وقتا ادم با خودش میگه ما دیگه کی هستیم و کجا زندگی میکنیم ...میدونم الان خیلیا میان میگن همینی که هست دوست نداری جمع کن برو ?
یه خبری بشه بنز سوارا در میرن و پراید سوارا پوستتون رو میکنن ها از ما گفتن
پولدار باید یه طوری پولشون رو خرج کنند آقا اصلاخودرو وارد نکنید که این بچه مسولین هم مثل ما بشن نتونند از پولشون استفاده کنند
دولت و مجلس ۴ درصدی درسته اینهم دلیلش
آیفون ارز بری بیشتر داره یا ماشین؟!!!!!!!
برای من یک سوال بی پاسخ مانده است کسی که به طور مستمر
در جنگ حضور داشته است وهیچ تیر و ترکشی نخورده است تکلیفش چیست ؟
همه چیز مملکت باید برای همه مردم باشد دیگه بسه بعد از سی سال سهمیه دانشگاه و خودرو خونه و.... مگر آن بدبختی که شش سال در جبهه ها بوده و اسیر و جانباز نشده گناهش چیست که یک چوب کبریت هم گیرش نیامده است .طرف هفته اول ورود به جبهه اسیر شده و یا جانبا ز شده (دمش گرم)ولی تکلیف انهانیکه تیر و ترکش نخورده ومدام مردانه جنگیدند چه می شود.
کمی انصاف .ان روز را دیم ک عدای ب دنبال مدارک پزشکی و پارتی بوداند ک خدمت سربازی نرواند ولی ولی همان فراریها از زیر پتو برا ایثارگران عزیز تصمیم میگیرند دولت باید ب تمام ایثارگران وحتی ب رزمندگان دوران جنگ باید بنز وخیلی امکانات دیگر بدهد ک این عزیزان هیچ مشکلی نداشته باشند
در همه جای دنیا واردات خودرو آزاد است غیر از ایران
وضعیت خودروی ایران واقعا بده حتی از افغانستان هم بدتر نمیگم افغانستان از ایران بهتره. ولی وضعیت خودرو اش از ایران بهتره
اینا رو به کدوم جانبازی میدن ماهم بریم بگیریم. پدر بنده از جانبازان سرافراز اعصاب و روان و قطع عضو هستن با 75 درصد جانبازی.با یه حقوق بخور و نمیر.آی ملت به ابالفضل اینا همش دروغه به هیچ جانباز واقعی یه سکه سیاه هم نمیدن چه برسه به حواله ماشین اونم چی بنز و بی ام دبلیو
اصلا حناتون دیگه پیش مردم رنگ نداره
یه عده‌ای هستید که نشستید سر سفره انقلاب ، به تنها چیزی که فکر نمیکنید وضعیت و معیشت مردمه
این چندمین بار است که اینگونه ماشین های گران قیمت وارد می کنند نفعی هم به جانبازان می رسد .
دفتر معماری مهران علی‌نژاد متخصص در زمینه طراحی ویلا مدرن یک طبقه و ساخت ماکت آماده ارائه خدمات مهندسی طراحی معماری در تهران
شاسی بلند دلم می خواد
از همان ابتدا هم مشخص بود که این طرح برای رساندن خودروهای گرانقیمت خارجی و لوکس بدست مشتریان خاص در کشور بود (بعد از چندین سال ممنوعیت واردات، خودروهای آنها نیاز به جایگزینی با مدل ها لوکس و جدیدتر داشت!!!) وگرنه قشر متوسط به پایین باید همان خودروهای غیر استاندارد داخلی را بخرند و خوش باشند!
اقوام ما جانباز بود پارسال شهید شد از بنیاد شهید اومدن با کلی عکس گرفتن و تعریف و تمجید ۳۰۰ هزار تومن بن خرید دادن رفتن این مبلغ کل کمکی بود که شد ، واقعا مردم باور میکنن این داستان برای جانبازها است ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست