بازدید 1908

تیراندازی در رژه قهرمانی تیم فوتبال آمریکایی

تیراندازی در نزدیکی رژه قهرمانی تیم «کانزاس سیتی چیفس» در لیگ فوتبال ملی آمریکا دست کم یک کشته و ۱۴ زخمی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲ 15 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی.ان.ان، مایکل هاپکینز سخنگوی آتش‌نشانی کانزاس سیتی در ایالت میزوری گفت که یک نفر کشته شده و حال سه تن دیگر وخیم است.

وی افزود، جراحات پنج تن جدی است و جراحات یک فرد دیگر خطر جانی ندارد.

به گفته این مقام، پنج نفر دیگر هم برای انجام خدمات پزشکی مراجعه کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آنها نیز قربانی تیراندازی هستند یا خیر.

استیسی گریوز رئیس پلیس کانزاس سیتی گفت که شمار زخمی‌ها هنوز کاملا مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که «۱۰ تا ۱۵ نفر» زخمی شده باشند.

پلیس کانزاس سیتی اعلام کرد که ۲ فرد مسلح را در ارتباط با این تیراندازی دستگیر کرده است و این افراد تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.

مقام‌های کاخ سفید گفتند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا این حادثه را دنبال می‌کند.

گزارش‌ها حاکی است که مایک پارسون فرماندار ایالت میسوری و لورا کلی فرماندار ایالت کانزاس در این مراسم حضور داشتند اما آسیبی ندیدند.

ایالات متحده در سال های اخیر شاهد افزایش قابل توجه جرایم و خشونت‌های تیراندازی دسته جمعی بوده است که معمولاً با انگیزه های نژادپرستانه قومی یا مذهبی صورت می‌گیرند.

سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند.

این آمار حاکی است که در آمریکا روزانه تقریبا ۱۱۸ نفر به دلیل خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۳۵ هزار و ۷۳۷ تن نیز در این تیراندازی‌ها زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در گزارشی از افزایش حوادث جنایی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ مورد حادثه جنایی و خشونت در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. این گزارش مدعی شده که بیشتر قربانیان این جنایات، دانشجویان سیاه پوست و یهودی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی