بازدید 7539
هفتصد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

مخالفت آمریکا با پیشنهاد آتش بس پوتین/انهدام کشتی جنگی روسیه در دریای سیاه

هفتصد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 14 February 2024

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

وزیر دفاع آمریکا: به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد
۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ۰۱:۵۸

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه «آمریکا از حمایت از اوکراین در کوتاه مدت و بلندمدت عقب نشینی نخواهد کرد»، افزود: این حمایت حتی در شرایطی که پول دولت «جو بایدن» برای کی‌یف تمام شده و درخواست برای بودجه اضافی در مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل جمهوری‌خواهان کم رنگ شده است، بازهم ادامه خواهد یافت.

 «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده امروز (چهارشنبه) بدون اشاره به در حال بررسی بودن بسته کمک نظامی ۹۵.۳۴ میلیارد دلاری دولت جو بایدن برای اوکراین و سایر متحدان این کشور در مجلس نمایندگان آمریکا، اظهار داشت: ما به بررسی عمیق برای ارائه حمایت کوتاه‌مدت و بلندمدت به اوکراین ادامه خواهیم داد.

بر اساس این گزارش، لوید آستین پس از آنکه مجبور شد سفر برنامه‌ریزی شده خود به بروکسل برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به دلیل اینکه در بیمارستان بستری شده بود، لغو کند، این اظهارات را به طور مجازی و از خانه خود مطرح کرد.

از سوی دیگر، دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس امروز از قانونگذاران آمریکایی خواست به بسته کمک‌های امنیتی ایالات متحده رای دهند.

کامرون در جریان سفرش به بلغارستان به خبرنگاران گفت: از اعضای کنگره ایالات متحده که امروز در حال بررسی این موضوع هستند، می‌خواهم به این بسته [کمکی برای اوکراین] رای دهند.

بر پایه گزارش رویترز، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا ماه‌هاست در تلاش برای تصویب این بسته است که همچنین شامل بودجه امنیتی برای اسرائیل، تایوان و کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها می‌شود.

با این حال، بایدن با مخالفت جمهوری‌خواهان تندرو، به ویژه آنهایی که بیشتر به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده نزدیک هستند، مواجه شده است. ترامپ از این کمک‌های خارجی در رسانه های اجتماعی انتقاد و گفته است که این کمک‌ها باید در قالب وام باشد.

هلند به ائتلاف پهپادهای نظامی برای اوکراین پیوست
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۲۲:۵۹

وزیر دفاع هلند اعلام کرد که این کشور با اعطای فناوری هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته به کی‌یف به ائتلاف پهپادهای نظامی برای اوکراین خواهد پیوست.

 کاجسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه کشورش فناوری هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته را در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد، گفت: ائتلاف تقویت شده پهپادهای نظامی برای اوکراین می‌تواند پاسخگوی درخواست‌های جدید کی‌یف در شرایطی باشد که این کشور شاهد است چگونه روند جنگ در خط مقدم پیش می‌رود.

این ائتلاف در ابتدای سال توسط لتونی ایجاد شد و انگلیس و سوئد پیشتر به آن ملحق شده‌اند. انتظار می رود بیش از ۲۰ کشور به این طرح بپیوندند.

لاوروف: نقشه‌های غرب برای منزوی ساختن روسیه شکست خورده است
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۲۱:۰۶

وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد طرح‌های کشورهای غربی برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است.

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر آمادگی روسیه برای دستیابی به یک حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک برای اوضاع در اوکراین، بر لزوم در نظر گرفتن منافع این کشور و حقایق میدانی تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: آمریکا تلاش می‌کند آشوب در جهان را از طریق برهم زدن ثبات مناطق جهان اداره کند. ما آماده حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک نزاع در اوکراین به شرط توجه به حقایق میدانی هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه در جلسه دولت در دوما گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با تاکر کارلسون تاکید کرد ما از حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بر اساس مد نظر قرار دادن منافع مشروع خود و بر اساس در نظر گرفتن حقایق استقبال می‌کنیم.»

لاوروف با اشاره به اینکه روسیه در چارچوب گروه ۲۰ مانع از سیاست «اوکراینی سازی» خواهد شد، خاطرنشان کرد: روسیه به کار خود در چارچوب این گروه ادامه خواهد داد.

وی در سخنرانی خود در برابر دومای روسیه گفت: ما به همراه کشورهای جنوب جهانی به خنثی کردن تلاش‌های اقلیت غربی برای تبدیل G۲۰ به ابزاری برای دستیابی به اهداف محدود خودخواهانه خود از جمله «اوکراینی کردن» دستور کار این بلوک ادامه خواهیم داد.

لاوروف افزود: در چارچوب تفاهم متقابل فزاینده با کشورهای شرق و جنوب جهان درباره تصویر آینده، منطقی به نظر می‌رسد که برنامه‌های اقلیت غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورده‌ است.

به نقل از اسپوتنیک، وی تأکید کرد: حتی صاحبان سیاست ضد روسی نیز مجبور به اعتراف به این موضوع هستند. اما آنها پتانسیل اقدام تهاجمی را تمام نکرده‌اند و به افزایش فشار بر مسکو و متحدانش ادامه خواهند داد. برای انجام این کار، نه تنها از نیروهای اوکراینی، بلکه از زرادخانه گسترده‌ای از ابزارهای جنگ ترکیبی شامل اقتصاد، مالی، فضای اطلاعات، فرهنگ و ورزش استفاده خواهند کرد.

لاوروف تأکید کرد: همه این اقدامات غرب را می‌توان هر روز مشاهده کرد. واشنگتن و متحدانش از رویاهای خود برای شکست استراتژیک ما دست نمی‌کشند اما اخیرا با مشاهده اقدامات موفقیت آمیز ارتش روسیه در صحنه عملیات اوکراین، غرب دیگر صحبتی از پیروزی خود نمی‌کند، اما در مورد چگونگی ممانعت از پیروزی ولادیمیر پوتین حرف می‌زند.

لاوروف تأکید کرد: امنیت روسیه از جمله امنیت مناطق جدید به طور قابل اعتمادی تضمین خواهد شد و اهداف عملیات ویژه در این زمینه محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انحصار حل و فصل درگیری در خاورمیانه منجر به نابسامانی اوضاع و افزایش تنش در این منطقه استراتژیک خواهد شد.

کرملین گزارش مربوط به پیشنهاد آتش‌بس پوتین را رد کرد
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۲۱:۰۶

کرملین امروز (چهارشنبه) گزارش خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه پوتین پیشنهاد آتش‌بس برای اوکراین را از طریق میانجی‌ها به آمریکا ارائه کرده است، رد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به اینکه آیا گزارش رویترز درباره پیشنهادهای صلح اوکراین از سوی روسیه درست است یا خیر، گفت: نه اینها حقیقت ندارد.

خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از منابع روس گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سال ۲۰۲۳ سیگنال‌هایی را به صورت عمومی و خصوصی از طریق میانجی‌گرها شامل شرکای عرب کرملین در منطقه ارسال کرد، مبنی بر اینکه آماده بررسی آتش‌بس در اوکراین است.

به گفته سه منبع مطلع روس، میانجی‌ها در سال ۲۰۲۳ در ترکیه دیدار داشتند و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با یوری اوشاکوف، مشاور سیاستگذاری خارجی پوتین تلفنی صحبت داشت.

در این میان خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش کرد، پسکوف گفته که مساله تبادل زندانیان روسیه و آمریکا نباید علنی شود چون به نفع دو کشور و همچنین خود زندانی‌هاست.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: نمی‌توانم درباره این مساله صحبت کنم. مایلم یادآور شوم که گفته‌های پوتین در مصاحبه اخیرش اینطور بوده که باید در این باره سکوت کرد و این مسائل در سکوت حل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تبادل زندانیان بین روسیه و آمریکا انجام شده، افزود: صحبت نکردن درباره تبادل زندانیان دو کشور به نفع واشنگتن و مسکو و همچنین متهمان است و بهتر است که در این باره سکوت کنیم.

دیپلمات روس: غرب مانع میانجی‌گری پاپ در موضوع اوکراین می‌شود
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۲۱:۰۵

سفیر روسیه در واتیکان رهبر کاتولیک‌های جهان آماده میانجی‌گیری در رابطه با جنگ اوکراین است اما غرب مانع حل این مناقشه می‌شود.

 «ایوان سلطانوفسکی» سفیر روسیه در واتیکان گفت پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مسکو پیشنهادی از «پاپ فرانسیس» به منظور میانجی‌گری برای برقراری گفت‌وگو با طرف اوکراینی دریافت کرده که پس آن هم بارها مطرح شد.

او که با خبرگزاری تاس گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه گفت: مانع واقعی آن نیز انکار نیاز به مذاکره از سوی مقامات اوکراینی است که در قانون ممنوعیت مذاکره با روسیه عنوان شده است و مانع دیگر طرف غربی است که دیوانه‌وار کی‌یف را با سلاح‌های مدرن تامین می‌کنند و به این کشور برای ماجراجویی‌های نظامی فشار می‌آورند.

این دیپلمات روس با تاکید بر اینکه «واتیکان از ابتدای این بحرام موضع بی‌طرفانه و متعادل اتخاذ کرده است»، اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانیم پاپ فرانسیس اقدام نظامی را نمی‌پذیرد. ما از تلاش‌های او برای برقراری صلحی پایدار و عادلانه قدردانی می‌کنیم.

سلطانوفسکی همچنین گفت که تحت شرایط سیاست مخرب غرب، گفت‌وگوهای مسکو با واتیکان روی  حل مسائل خاص بشردوستانه و در درجه اول همراه با کاردینال ماتئو زوپی، فرستاده ویژه پاپ متمرکز است.

او در پایان خاطر نشان کرد: از نظر واتیکان، موفقیت‌ها در حوزه بشردوستانه  نه تنها به خودی خود، بلکه از نظر ایجاد فضای مساعدتر برای یافتن راه‌های صلح و بازگرداندن حداقل اعتماد بین کشورها مهم است.

استولتنبرگ: روسیه تهدید نظامی قریب‌الوقوعی برای اعضای ناتو نیست
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۲۱:۰۰

دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) گفت: ائتلاف ناتو هیچ تهدید نظامی فوری از جانب روسیه برای کشورهای عضو این اتحادیه نظامی-امنیتی نمی‌بیند، اما «تهدید دائمی حملات هیبریدی» وجود دارد. او همچنین بر حفظ «اعتبار بازدارندگی» ناتو تاکید کرد.

 ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پیش از نشست سران دفاعی ناتو در جمع خبرنگاران درباره تهدیدهای احتمالی روسیه گفت: «ما هیچ تهدید قریب‌الوقوعی برای حمله نظامی علیه متحدان ناتو نمی‌بینیم، اما البته خطر دائمی برای حملات هیبریدی مختلف، سایبری و سایر انواع اقدامات ترکیبی علیه متحدان ناتو وجود دارد.»

ینس استولتنبرگ همچنین گفت: اروپا باید از عملیات ایمن و قابل اتکای سیستم بازدارندگی هسته‌ای این بلوک نظامی اطمینان حاصل کند.

به گزارش یورو نیوز، دبیرکل ناتو تاکید کرد: «این یک بازدارندگی هسته‌ای است که کار می‌کند و ما باید به اطمینان از ایمنی و قابل اعتماد بودن آن ادامه دهیم... این روشی است که ما بازدارندگی هسته‌ای خود را در ناتو سازماندهی می‌کنیم و نباید هیچ کاری برای تضعیف اعتبار آن انجام دهیم.»

ینس استولتنبرگ در کنفرانس خبری خود در بروکسل همچنین گفت: «انتظار دارم ۱۸ متحد عضو ناتو امسال ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور نظامی کنند.»

در حالی که جنگ روسیه علیه اوکراین وارد سومین سال می‌شود، هزینه‌های نظامی کلی برای یک سال رکورد می‌زند. استولتنبرگ افزود که کشورهای اروپایی عضو ناتو در مجموع ۳۸۰ میلیارد دلار در سال جاری میلادی در امور نظامی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: «ما نباید اعتبار بازدارندگی ناتو را تضعیف کنیم. بازدارندگی در ذهن دشمنان ماست. ما نباید (هیچ) جایی برای اشتباه محاسباتی یا سوء تفاهم در مسکو در مورد آمادگی، تعهد و عزم خود برای محافظت از همه متحدان باقی بگذاریم.»

او مدعی شد: «و دلیل انجام این کار تحریک درگیری نیست، بلکه جلوگیری از درگیری است، همانطور که ناتو طی ۶۵ سال با موفقیت این کار را انجام داده است.» استولتنبرگ افزود که حفظ ناتو به نفع «منافع ملی ایالات متحده است، زیرا این کشور هرگز به تنهایی در جنگ شرکت نکرده است.»

اشاره رئیس ناتو به صحبت‌های جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکاست که گفته بود اگر دوباره وارد کاخ سفید شود، تضمینی نمی‌دهد طبق ماده ۵ ناتو از کشورهایی که تحت حمله قرار می‌گیرند اما هزینه‌ دو درصدی را محقق نکردند، دفاع کند و حتی روسیه را «تشویق» به حمله می‌کند. این سخنان با واکنش‌های زیادی در داخل و خارج آمریکا مواجه شد.

انهدام کشتی جنگی روسیه در دریای سیاه
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۲۰:۵۹

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین مدعی شد که یک کشتی متعلق به ناوگان دریایی روسیه را در دریای سیاه با استفاده از پهپاد منهدم کرده‌ است.

به گزارش روزنامه کی‌یف ایندیپندنت، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین مدعی شد که کشتی روسی «سزار کونیکوف» بامداد امروز چهارشنبه در دریای سیاه غرق شد.

ستاد کل ارتش اوکراین با طرح این ادعا اعلام کرد که این کشتی در نتیجه عملیات مشترک میان نیروهای اطلاعات نظامی و نیروهای مسلح غرق شده است.

سرویس اطلاعاتی اوکراین نیز ساعاتی پس از اعلام این خبر با اشتراک ویدئویی گفت که این حمله در نزدیکی شهر آلوپکا در شبه جزیره کریمه با استفاده از پهپادهای چند منظوره اوکراینی «ماگورا وی-۵» انجام گرفته است. این نهاد اطلاعاتی همچنین مدعی شد که عملیات جستجو و نجات روسیه ناموفق بوده است.

به گفته وزارت دفاع انگلیس، این چهارمین کشتی از ناوگان دریای سیاه روسیه است که از زمان آغاز جنگ در اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) غرق می‌شود. کشتی «نووکرکاسک» متعلق به ناوگان دریایی روسیه نیز در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲) در یک حمله موشکی اوکراین غرق شده بود.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اندکی پیش از انتشار این خبر اعلام کرده بود که ۹ پهپاد از جمله ۶ فروند هواپیمای هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را سرنگون کرده است.

پایگاه خبری متعلق به ناوگان دریای سیاه روسیه چندی پیش اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۴، تنها پنج فروند کشتی از جمله سزار کونیکوف در ناوگان باقی مانده است.

اوکراین از آغاز جنگ با روسیه بارها و بارها به ناوگان روسیه حمله کرده است.

درخواست بایدن از جمهوری خواهان کنگره برای تصویب فوری لایحه کمک به اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۲۰:۵۹

تارنمای سی‌بی‌اس نیوز با اشاره به افزایش تردیدها در مورد حمایت نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از لایحه تازه تصویب شده سنا در مورد کمک مالی به اوکراین، درخواست جو بایدن، ‌رییس‌جمهوری کشور از کنگره برای تصویب فوری این لایحه را جدیدترین اقدام وی برای روسیه هراسی و تبلیغات انتخاباتی علیه رقیبش، ‌دونالد ترامپ، ‌رییس‌جمهوری سابق عنوان کرد.

به گزارش این پایگاه خبری آمریکایی، ‌جو بایدن، ‌رییس‌جمهوری آمریکا، ‌از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان خواست تا «فورا» لایحه کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک به اوکراین و (رژیم) اسرائیل را تصویب کنند.

گفتنی است این لایحه ده‌ها میلیارد دلار کمک به متحدان ایالات متحده، از جمله حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین و ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برای (رژیم) اسرائیل ارائه می‌کند.

سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، صبح روز سه‌شنبه آن را به تصویب رساندند. اما انتقاد اخیر مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، چشم‌انداز تصویب آن را در کنگره زیر سوال برده است.

بایدن ادعا کرد: این لایحه در صورت تصویب پیام روشنی به اوکراینی‌ها و شرکای آمریکا و متحدان این کشور در سراسر جهان می‌فرستد و آن این که می‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت از این لایحه را به معنای ایستادگی در برابر کرملین و مخالفت با آن را بازیچه شدن در دستان پوتین توصیف کرد.

سی‌بی‌اس نیوز افزود: رییس‌جمهوری آمریکا همچنین از این فرصت استفاده کرد و به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و رقیب احتمالی‌اش در انتخابات پیش‌رو ‌پرداخت که در آخر هفته هشدار داده بود اگر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اندازه کافی برای دفاع از خود هزینه نکنند، دولت احتمالی وی در آینده از کشورهای اروپایی عضو این ائتلاف حمایت نخواهد کرد. بایدن ناتو را تعهدی مقدس توصیف کرده و هشدار داد که این اظهارات ترامپ خطرات امنیتی آمریکا را افزایش می‌دهد.

گفتنی است مایک جانسون روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت که این لایحه به مقررات امنیت مرزهای آمریکا که وی آن را مهم‌ترین موضوع آمریکا خوانده است، ‌اشاره‌ای نمی‌کند. جمهوری‌خواهان خواستار گنجانده شدن مقررات مرزی و تخصیص بودجه در این مورد در لایحه هزینه‌ها هستند.

مخالفت آمریکا با پیشنهاد آتش بس پوتین

 رویترز به نقل از چند منبع مختلف روسی، مدعی ارائه پیشنهاد آتش‌بس در جنگ با اوکراین از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مقامات آمریکایی و رد آن از سوی واشنگتن شد و ادعا کرد که سه منبع روسی آگاه به این خبرگزاری گفتند، پیشنهاد ارائه شده از سوی پوتین برای برقرای آتش‌بس بین روسیه و اوکراین که توسط برخی واسطه‌ها به اطلاع مقامات ایالات متحده رسیده بود، از سوی آنها رد شده است.

این منابع روسی در گفت وگو با رویترز مدعی شدند که پوتین در سال ۲۰۲۳ از طریق چندین واسطه از جمله از طریق شرکای عرب مسکو در خاورمیانه و دیگران، پیام‌هایی را علنی و خصوصی به واشنگتن ارسال کرده که نشان می‌داد او آماده است موضوع آتش‌بس در اوکراین را بررسی کند.

این منابع روسی با ادعای اینکه پوتین پیشنهاد توقف درگیری در خطوط کنونی جبهه‌های جنگ را داشت، تاکید کردند: رئیس جمهور روسیه تمایلی به واگذاری هیچ یک از سرزمین‌های اوکراین که در حال حاضر تحت تصرف ارتش روسیه است، ندارد.

در همین حال یک منبع آمریکایی نیز در تماس با رویترز وجود هرگونه تماس رسمی میان مسکو و واشنگتن را تکذیب و خاطرنشان کرد: ایالات متحده در هیچ مذاکره‌ای که اوکراین در آن نباشد، شرکت نخواهد کرد.

به نوشته رویترز، کرملین، کاخ سفید، وزارت خارجه ایالات متحده و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، همگی از اظهار نظر در مورد این خبر خودداری کرده‌اند.

اعتراف رئیس جمهور اوکراین به وجود مشکلات در جبهه‌های جنگ

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به وجود برخی مشکلات در نیروهای مسلح این کشور در جبهه‌های جنگ اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، زلنسکی گفت که الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و رستم اومروف، وزیر دفاع از یگان‌های نظامی در جبهه جنگ بازدید کردند و از مشکلات عضوگیری و مدیریت در نیروهای مسلح اوکراین خبر دادند.

وی با بیان اینکه سیرسکی و اومروف اکنون تمام روز در جبهه حضور دارند، افزود: آنها امروز از خط مقدم جبهه‌های نبرد بازدید کردند و می‌توان گفت که مشکلات موجود در بخش جذب نیرو، بخش‌های تامین و مدیریت نیروهای مسلح تا حدودی حل شد.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه با اشاره به اینکه به نیروهای مسلح این کشور قول افزایش تعداد پهپادها و تجهیزات جنگ الکترونیک را داده است، تاکید کرد که متعاقبا گزارش مفصلی در این باره ارائه خواهد شد.

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وارد وضعیت دفاعی شدیم

 فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در اظهاراتی گفت که نیروهای این کشور در جنگ با روسیه هم اکنون وارد وضعیت دفاعی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، سه‌شنبه شب در مصاحبه‌ با یک شبکه تلویزیونی آلمان با بیان اینکه اوکراین در حال حاضر وارد وضعیت دفاعی گشته، مدعی شد که هدف از این وضعیت، تحمیل بیشترین خسارات به روسیه است.

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین همچنین گفت که برای نجات جان سربازان اوکراینی آماده است از برخی مواضع میدانی عقب نشینی کند.

وی افزود: در هر شرایطی، مهم جان سرباز است و به همین دلیل، حاضرم به جای قربانی کردن همه پرسنل، از برخی مواضع میدانی عقب نشینی کنم.

ادعای استونی: روسیه تا یک دهه آینده وارد جنگ با ناتو می‌شود

 سرویس اطلاعاتی استونی در گزارشی ضمن تاکید بر ضرورت آماده‌سازی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ادعا کرد که روسیه تا یک دهه آینده وارد جنگ با کشورهای عضو این پیمان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، این آژانس اطلاعاتی دیروز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که روسیه احتمالا خود را برای رویارویی با غرب آماده می‌سازد.

در این گزارش ضمن پیش‌بینی افزایش شمار نیروهای روسیه در مرز با استونی در سال‌های آینده، این ادعا را مطرح کرد که کرملین احتمالا درگیری احتمالی با ناتو را در یک دهه آینده پیش‌بینی کرده است.

کاپو روزین رئیس آژانس اطلاعاتی استونی، با توجه به ادامه جنگ اوکراین، در کوتاه مدت حمله روسیه به اعضای پیمان ناتو را "بسیار بعید" دانست. اما در عین حال تاکید کرد که چنانچه ناتو در دفاع از خود گام برندارد، ممکن است هدف تهاجم قرار گیرد.

وی در ادامه مدعی شد که روسیه یک رویارویی طولانی مدت را انتخاب کرده و اگر ما آمادگی لازم را نداشته باشیم، احتمال حمله نظامی روسیه بسیار بیشتر خواهد بود.

ارزیابی سرویس اطلاعاتی این کشور هم مرز با روسیه تنها چند روز پس از اظهارات جنجالی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا صورت می‌گیرد که گفته بود چنانچه متحدان عضو ناتو هزینه‌های دفاعی خود را نپردازند، وی روسیه را تشویق به حمله خواهد کرد.

ترامپ پس از این اظهارات هدف انتقادهای شدید داخلی و خارجی قرار گرفت و جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا این سخنان را «وحشتناک و غیرعقلانی» خواند.

بن هاجز، ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق ارتش آمریکا در اروپا نیز روز دوشنبه در مصاحبه‌ای در واکنش به سخنان ترامپ گفت: «ترامپ از اتحاد متنفر است. او از هر تعهدی که در آن باید به چیزی عمل کند نفرت دارد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۷
دیگه تموم شد. الان هست که بعد از غرق یک ناو عظیم دیگر روسیه مدادوف میاد و با یک تهدید اخر الزمانی به پوتینی ها یاداوری میکنه که اگر اب سرد نیست من که هستم!
پاسخ ها
ناشناس
| Jordan |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
آره دیگه تموم شد فردا مسکو فتح میشه
پیشبینی های برگ چناری دیگه برای همه شناخته شده هست
پوتین خان. دوران زدن و در رفتن تمام شد. حالا تا 50 سال باعث شدی ملت روسیه غرامت خود شیفتگی شما را بپردازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
تمام حقیقت جنگ خلاصه در یک جمله
آمریکا مخالف آتش بس و صلح میان اوکراین و روسیه
حالا این ناوهای تزار پوتینوف که همه زیر دریایی میشن هیچی. این ذلنسکی نمیگه با غرق هر ناو روسی در کریمه در واقع سیستم های دفاع هوایی اس 400 و اس 500 و سوخو 35 تزار را سنگ روی یخ می کنه. سیستم هایی که قرار بود از فاصله 300 تا 400 تا 500 کیلومتری هر پرنده ای را تشخیص دهند و نابود کنند! حالا به دلقک بخندیم و یا درود بفرستیم؟
روسیه اگر از باتلاق اکراین در بره تا هزار سال دیگر در مرزهای ناتو افتابی نمیشه چه برسه بخواد تهدید و حمله کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
همین الانش هم روسیه پیروز و فاتح میدان جنگ هستش
اوکراین ویران و تخریب شده
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، زلنسکی گفت که........ به گزارش اسپوتنیک روسیه زلنسکی گفت که .دیگه زلنسکی چی گفت؟
دادستان درخواست کرده بایدن سریع تر برکنار بشه ، وضعش از فاجعه هم رد کرده .
مرزهای سیاسی باید از بین برود و مردم جهان تحت لوای یک حکومت عدالت محور متحد شوند
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
جمع کن بابا
الان آی پی کانادا میاد 200 تا کامنت میزاره و طوری از غرق شدن کشتی روسیه خوشحالی میکنه که انگار به ..... تی تاپ دادی
این غربگداها یک عمر تحقیر شدن و وجودشون سرشار از کینه و نفرت شده ای کاش میشد بهشون کمک کرد
جهان باید یک حکومت و یک حاکم داشته باشد و عدالت و صلح و امنیت و رفاه برای همه مردم جهان فراهم گردد
اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود
ما آماده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
خب بزنیدش زودتر دیگه
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
دوست گرامی بجای شعار دادن برو غزه و با اسرائیل بجنگ !!!!
پیش از آمریکا، آی پی کانادا هم مخالفتش رو با طرح آتش‌بس روس ها اعلام کرده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
البته. دوران زدن و انکار و در رفتن و توحیه و زرنگ بازی تموم شده. تا روبل اخر باید پوتینی ها خسارات بدن و باید مجبور به قبول مسئولیت بشوند.
اوکراین پیروزه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
چون دلاوری و حق و عدل در نهایت پیروزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
اوکراین نوکر و نوچه آمریکاست برود به جهنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
اوکراین نوکر و نوچه آمریکاست برود به جهنم
تا دموکرات ها سر کار هستن جنگ تموم نمیشه نه بازنده دارد و نه برنده .
آقا و کدخدا و همه کاره و اولین،،فقط usa
غرب زده بدبخت من خودم غربگدام اما شورش رو در نیارید دیگه
مردم یک سرزمین آواره شدن بخاطر جاه طلبی های دو حاکم
شرارت و تجاوز در جهان محکوم به شکسته راهی که روسیه شروع کرده فقط به نابودی خودش ختم خواهد شد و البته روسیه قبل از خودش کشورها و گروههای وابسته خودش را یک به یک سپر بلای خود ساخته و قربانی خواهد کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار