بازدید 2675

پیش بینی مدیرمسئول کیهان از انتخابات مجلس

-مدیر مسوول روزنامه کیهان پیش بینی کرد که انتخاباتِ مجلس شورای اسلامی رقابتی خواهد بود و دایره انتخاب‌ها برخلاف ادعای غیررقابتی بودن آن، گُسترده‌تر خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۲۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 14 February 2024

پیش بینی مدیرمسئول کیهان از انتخابات مجلس


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ حسین شریعتمداری روز چهارشنبه در نشست تخصصی "جهاد تبیین" با موضوع «انتخابات و تحلیل مسائل روز کشور» که در دانشگاه آزاد اسلامی میمه بصورت مجازی برگزار شد، افزود: امسال تعداد نامزد‌های تایید صلاحیت شده انتخابات بیش از ۱۵ هزار نفر است یعنی برای هر کُرسی مجلس حدود ۵۰ رقیب وجود دارد.

وی تصریح کرد: اینکه برخی از اعضای احزاب می‌گویند در بررسی صلاحیت‌ها خالص سازی شده است درست نیست، زیرا اعتراض به این مساله از سوی همه گروه‌های سیاسی همسو یا متضاد وجود دارد.

شریعتمداری در باره وضعیت احزاب در انتخابات گفت: اوضاع گروه‌های سیاسی به تقریب آشفته است، برای مثال نزدیک به ۳۰ حزب در جبهه اصلاحات وجود دارد که نگاه واحدی به انتخابات ندارند اگرچه برخی احزاب هنوز به فهرست واحد نرسیده‌اند، اما تبادل نظر و تشکیل جلسات آن‌ها ادامه دارد و هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، تراکم رایزنی‌ها و هم‌اندیشی‌ها نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: انتخابات ۸۸ و فتنه‌های پس از آن نشان داد که دشمن به این مساله اُمید بسته است و اهمیت مشارکت حداکثری مردم در مهمترین بزنگاه سرنوشت سازِ کشور اینجا مشخص می‌شود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: پیش از وقوع حوادث سال ۸۸، بسیاری از امور بر روال عادی خود پیش می‌رفت، اما زمانی که کشور دچار التهاب و بلوا شد رییس جمهور آمریکا بطور صریح اظهار کرد که از جنبش سبز حمایت می‌کند.

مدیر مسوول روزنامه کیهان افزود: کمترین تاثیر حضور در انتخابات، تقویت نظام است، زیرا دشمن به محض اینکه احساس کند انسجام ملی دچار آسیب شده است، وارد صحنه می‌شود.

مدیر مسوول روزنامه کیهان با بیان اینکه انتخاباتِ امسال حساسیت بیشتری دارد، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اکنون به یک پیچ تاریخی نزدیک می‌شویم و نظام کُنونی جهان در حال تغییرات جدی است، موضوعی که همه رهبران سیاسی دنیا به آن اذعان می‌کنند و نظام سلطه نیز می‌داند چه اتفاقی در حال رُخ دادن است.

شریعتمداری تصریح کرد: برخی بدنبال تثبیت این مساله هستند که نظام به مرور زمان برای مردم ایران کمرنگ شده است، در حالی که باید از خود بپرسند چرا همواره برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌های دشمن شدت بیشتری می‌گیرد.

شریعتمداری تاکید کرد: از سوی دیگر دشمن بدنبال القای کاهش دلبستگی مردم به نظام است که البته توهمی بیش نیست.

مدیر مسوول روزنامه کیهان ادامه داد: دلیل فشار‌ها و هجمه تبلیغاتی دشمن برای اینکه مردم در انتخابات شرکت نکنند نیز به همین مساله برمی گردد؛ همانطور که برای فتنه ۸۸ نیز از مدت‌ها پیش تدارک دیده و شبکه‌های ماهواره‌ای را برای تحقق هدفِ پلید خود به میدان آورده بود.

شریعتمداری تصریح کرد: افرادی که قصد دارند با رأی ندادن، اعتراض خود را به برخی موضوعات کشور اعلام کنند باید بدانند که اعتراض خاموش به جایی نمی‌رسد و حضور در انتخابات به مثابه تعیین سرنوشت خود است.

وی حضور پرشور مردم و سلیقه‌های سیاسی مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نمود تایید و تاکید آن‌ها بر نظام اسلامی دانست و افزود: اصل در صحنه بودن به معنی آن است که مردم می‌دانند و به این درک رسیده اند که نظام اسلامی می‌تواند منافع آن‌ها را تامین کند.

شریعتمداری با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن آینه انتخابات در ایران است، افزود: حضور در انتخابات نیز به معنای دفاع از نظام اسلامی و تعیین افرادِ سیاست پرداز و تصمیم ساز برای استمرار حیات آن است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ها، جمعیت راهپیمایان بویژه جوانان و نوجوانان امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته که این مساله امیدبخش است.

شریعتمداری در پاسخ به پرسش یکی از کابرانِ حاضر در این نشست مجازی در باره «تاثیر وعده‌های بی فرجام نمایندگان در دلسرد کردن مردم» گفت: مردم می‌توانند کاندیدا‌هایی را که به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند یا در تبلیغات خویش وعده پردازی می‌کنند با هوشیاری از میدان رقابت و گزینه‌های انتخاب خود حذف کنند.

مدیر مسوول کیهان در پاسخ به پرسش دیگری درباره «مشکلات اقتصادی مردم» افزود: گرانی‌ها واقعیت تلخ جامعه است که ریشه‌های خاص خود را دارد و بخشی از آن به بدهی‌های خزانه بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: با این وجود، برنامه‌ها و تدابیر خوبی برای تقویت معاش و اقتصاد مردم انجام شده است که از تعلل‌های طولانی بهتر است، اگرچه تحقق نتایج این تصمیم‌ها زمان می‌بَرد و اینکه مسوولان در این زمینه تا چه اندازه موفق شوند و موانع را کنار بزنند نیز اهمیت دارد.

شریعتمداری تصریح کرد: انتظار می‌رود مسوولان در باره کنترل قیمت‌ها و مُعضل گرانی جدیت بیشتری داشته باشند و مدیریت این مشکل را رها نکنند.

مدیر مسوول روزنامه کیهان گفت: انسجام نیرو‌های انقلابی در انتخاباتِ امسال با وجود انبوه اختلاف نظر‌ها با تاکید بر موضوعات اصلی کشور و مبانی اولیه امکانپذیر است.

وی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از کابران در باره «بررسی صلاحیت ها» تصریح کرد: تعداد افراد تایید صلاحیت شده امسال نسبت به دوره‌های پیشین قابل توجه است و با توجه به اینکه دلیل رد صلاحیت افراد نیز به آن‌ها اعلام می‌شود، شُبهه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

شریعتمداری گفت: شورای نگهبان این کار را نه بر اساس مصلحت‌اندیشی بلکه در چارچوب معیار‌هایی که در قانون تعریف شده است انجام می‌دهد؛ کسی که رد صلاحیت شده به این معنی نیست که از نقش‌آفرینی در نظام کنار گذاشته شده است بلکه به‌این معناست که این فرد دارای شرایط فعالیت در جایگاه نمایندگی مجلس یا حوزه‌های مشابه نیست

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی