بازدید 2452
بلومبرگ:

بحران کمبود مسکن در انگلیس وحشتناک شده است

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد، افزایش جمعیت و تشدید بحران کمبود مسکن در انگلیس احتمالا دولت سوناک را به محدود کردن مهاجرت به این کشور وادار می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ 14 February 2024

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از فارس؛ «کمبود وحشتناک مسکن در انگلیس منجر به افزایش تعداد افراد بی خانمان در این کشور و حتی منجر به مرگ برخی از آن‌ها در فصل زمستان جاری شده است» این را خبرگزاری بلومبرگ در گزارش دیروز سه شنبه (۲۴ بهمن ماه) آورده است. این خبرگزاری آمریکایی با اشاره به اینکه بسیاری از شهر‌های بزرگ بریتانیا با بحران مسکن به ویژه برای فقرا، بیکاران و افراد مسن مواجه هستند، آمده است: در هفته اول دسامبر گذشته، دمای هوا در شهر تجاری ولینگ‌بورو در مرکز انگلستان تقریباً به صفر رسیده بود و یک مرد بی‌خانمان با خوابیدن در پارک شهر جان خود را از دست داد، در حالی که تنها پناهگاه بی‌خانمان‌های ولینگ‌بورو هم در دوره کرونا بسته شد.

بحران مسکن در انگلیس با کمبود وحشتناک ساخت‌و‌ساز‌های مسکونی جدید تشدید شده است، زیرا تعداد خانه‌های جدید ساخته شده به اهداف مورد نظر هم نزدیک نیست. این خبرگزاری آمریکایی نوشت کسری واحد‌های مسکونی در انگلیس به دلیل رشد بالای جمعیت در این کشور بر اساس برآورد‌های دولتی است. اداره سرشماری ملی در لندن تخمین می‌زند که جمعیت انگلیس تا اواسط سال ۲۰۲۶ به ۷۰ میلیون نفر خواهد رسید که به گفته وزیران کابینه این کشور، خدمات عمومی از مدارس گرفته تا بیمارستان‌ها و مسکن را تحت فشار قرار خواهد داد.

در پایان ژانویه گذشته، اداره سرشماری انگلیس همچنین اعلام کرد که انتظار می‌رود جمعیت انگلیس تا اواسط سال ۲۰۳۶ به دلیل مهاجرت به این کشور، ۶.۱ میلیون نفر افزایش یابد. این پیش‌بینی‌های رسمی فشار بر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس را برای کاهش مهاجرت پذیری قبل از انتخابات افزایش می‌دهد. اداره سرشماری ملی انگلیس همچنین پیش بینی کرده است که جمعیت این کشور از ۶۷ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۲۱ به ۷۳.۷ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۳۶ افزایش یابد که تقریباً به طور کامل ناشی از افزایش تعداد مهاجران است. بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق داده‌های رسمی، به طور متوسط ساخت حدود ۲۰۰ هزار خانه در سال بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ در بریتانیا تکمیل شده است، اما پس از یک دهه کاهش بودجه دولتی که دولت‌های محلی را بدون منابع لازم برای موافقت با ساخت خانه‌های جدید در زمان مناسب رها کرده است، تامین مالی برای ساخت‌وساز‌های جدید با سرعت شدیدی کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، در سال گذشته حدود ۱۵۰۰ پروژه مسکونی خصوصی جدید در انگلیس ایجاد شده که پایین‌ترین سطح در یک دهه گذشته است و تقریباً ۵۰ درصد کمتر از پروژه‌های تصویب شده در سال ۲۰۱۸ است. در لندن، ساخت و ساز خانه‌های جدید بین ژوئیه تا سپتامبر به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ کاهش یافت تا جایی که در اواخر سال گذشته همین قضیه کمبود مسکن منجر به جنگ لفظی بین صدیق خان، شهردار شهر و مایکل گوو، نماینده محافظه کار شد. گوو نماینده محافظه کار، خان را تهدید کرد که در صورت امتناع از موافقت با بازنگری در طرح خانه سازی در پایتخت، اختیارات برنامه‌ریزی در بخش مسکن را از وی سلب خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی