بازدید 2794

بهترین گلس گوشی موبایل چه ویژگی هایی باید داشته باشد

فارس کالا یکی از فروشگاه های لوازم جانبی موبایل در این مطلب به نکاتی می پردازد که شما هنگام خرید یک گلس موبایل باید در نظر بگیرید. 
کد خبر: ۱۲۲۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 14 February 2024

بهترین گلس گوشی موبایل چه ویژگی هایی باید داشته باشد

فارس کالا - در دنیای امروز، گوشی های هوشمند به بخشی ضروری از زندگی ما تبدیل شده اند. آنها با ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته خود، زندگی ما را راحت تر و آسان تر کرده اند. اما، در عین حال آنها ظریف هستند و نیاز به محافظت در برابر خراش، ترک و آسیب های دیگر دارند. خرید گلس گوشی راه حلی عالی برای ایمن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی شما از آسیب است.

با این حال با گزینه های بسیار زیادی که در بازار وجود دارد، انتخاب بهترین گزینه برای گوشی شما می تواند چالش برانگیز باشد. فارس کالا یکی از فروشگاه های لوازم جانبی موبایل در این مطلب به نکاتی می پردازد که شما هنگام خرید یک گلس موبایل باید در نظر بگیرید. 

مزیت های محافظ صفحه نمایش گوشی

 آسیب تلفن شما بستگی به اتفاقی دارد که برای آن می افتد. ارتفاعی که از آن سقوط می کند، موادی که روی آن فرود می آید و چیزی که آن را خراش می دهد و….. محافظ صفحه نمایش چه از شیشه نشکن ساخته شده باشد یا از پلاستیک مرغوب، می تواند از خراش و ترک نمایشگر گوشی شما جلوگیری کند.  در این اینجا به بررسی مهمترین فاکتورهای خرید یک گلس خوب برای موبایل می پردازیم.

  1. جلوگیری از رد انگشت و گرد و غبار:

ضربه زدن مداوم با انگشت می تواند باعث ایجاد لکه روی صفحه شود. پوشش لیپوفوبیک که روی محافظ‌های صفحه استفاده می‌شود، می‌تواند به جلوگیری از باقی ماندن چربی‌های طبیعی پوست کمک کند. این پوشش همچنین می تواند تجمع ذرات گرد و غبار روی صفحه نمایش را دفع کند.

  1. حفاظت از آسیب اشعه ماوراء بنفش:

محافظ های صفحه با خواص ضد انعکاس می توانند با فیلتر کردن تابش خیره کننده منعکس شده به کاهش قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UVB) کمک کنند. این ویژگی باعث کاهش خستگی چشم هنگام استفاده از دستگاه می شود.

  1. کاهش تابش خیره کننده 

می‌توان با محافظ‌هایی که با روکش مات طراحی شده‌اند، تابش نور ناشی از تصاویر بازتاب‌شده روی صفحه نمایش را کاهش داد. کاهش تابش خیره کننده به کاهش فشار و ناراحتی چشم به دلیل چشم دوختن مداوم کمک می کند.

  1. افزایش حریم خصوصی

محافظ‌ها پرایویسی به گونه ایی طراحی شده اند تا فقط کاربری که دستگاه را مستقیماً در مقابل خود نگه می‌دارد می‌تواند آنچه را که روی صفحه است مشاهده کند.و برای هرکسی که سعی می کند از زاویه دیگری به گوشی شما نگاه کند، صفحه کمی تار و ناخوانا به نظر برسد.

  1. محافظت آنتی باکتریال

گلس همچنین می‌توانند به کاهش رشد باکتری‌ها، کپک‌ها یا کپک‌هایی که ممکن است با دستگاه‌ها در تماس باشند کمک کنند. همه اینها می‌تواند منجر به ایجاد لکه یا حتی بو روی صفحه نمایش شود. 

  1. ارزش فروش مجدد گوشی

یک صفحه نمایش خوب می تواند ارزش فروش مجدد گوشی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در واقع باید هزینه خرید یک محافظ نمایشگر گوشی را سرمایه گذاری برای دستگاه بعدی خود در نظر بگیرید. یک صفحه نمایش خوب نه تنها سال ها به عمر گوشی شما اضافه می کند، بلکه تضمین می کند که می توانید از ویژگی های آن برای مدت طولانی تری لذت ببرید و نیاز به ارتقا یا جایگزینی را به تعویق بیندازید.

  1. برند و شرکت سازنده

بهترین گلس گوشی موبایل چه ویژگی هایی باید داشته باشد 

در بازارصدها مدل قاب و گلس برای گوشی موبایل وجود دارد. سعی کنید هنگام خرید گلس حتما به برند سازنده آن توجه کنید. برندهای مثل نیلکین، اسپیگن و.. بخاطر کیفیت خوب سالهاست که انتخاب اول مشتریان لوازم جانبی هستند. پس هنگام خرید بهترین گلس موبایل حتما به برند آن توجه کنید. از خرید برندهای ارزان قیمت و متفرقه خودداری کنید.

انواع محافظ صفحه نمایش:

گلس موبایل بدون شک یکی از مهم ترین لوازم جانبی گوشی های هوشمند است که می تواند از صفحه نمایش گوشی شما در برابر خط و خش محافظت و محافظت کند. انواع مختلفی از محافظ صفحه نمایش در بازار وجود دارد که هر کدام مزایای خود را دارند.

شیشه نشکن: محبوب ترین نوع محافظ صفحه است و بهترین محافظت را در برابر خط و خش و ترک دارد. نصب محافظ‌های شیشه نشکن آسان است و می‌تواند به کاهش درخشش روی صفحه نمایش گوشی شما کمک کند.

شیشه مایع: این نوع محافظ صفحه به صورت مایع استفاده می شود و پس از خشک شدن، یک لایه محافظ نازک بر روی صفحه نمایش گوشی شما تشکیل می دهد. استفاده از محافظ های صفحه شیشه مایع آسان است، اما ممکن است به اندازه گلس موبایل شیشه نشکن یا گلس TPU محافظتی نداشته باشند.

نانو مایع: این نوع محافظ صفحه به صورت مایع نیز استفاده می شود و یک لایه محافظ نازک بر روی صفحه نمایش گوشی شما ایجاد می کند. محافظ های صفحه نمایش نانو مایع بسیار بادوام هستند و می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند.

بهترین گلس گوشی موبایل چه ویژگی هایی باید داشته باشد

محافظ صفحه نمایش PET : گلس پلی اتیلن ترفتالات یا PET پلاستیکی از نوار یا فیلم پلی استر ساخته شده است که یک طرف آن دارای روکش مات و در طرف دیگر چسب سیلیکونی است. محافظ های صفحه پلاستیکی با کیفیت PET به دلیل کیفیت ضد خش خود شناخته می شوند.

این محافظ نمایشگر گوشی با افزودن یک لایه محافظ به صفحه نمایش از خراشیدگی صفحه نمایش گوشی هوشمند جلوگیری می کنند. از طرفی، محافظت در برابر ضربه کمتری در مقایسه با محافظ‌های شیشه‌ نشکن دارند. ولی با این حال، شفافیت و انتقال عالی دارند. آنها همچنین نسبتاً انعطاف پذیر هستند و خرد نمی شوند.

محافظ ترموپلاستیک TPU: محافظ صفحه نمایش پلی اورتان TPU یا ترموپلاستیک از پلاستیک تقویت شده شیمیایی و مقاوم در برابر خش استفاده می کند. محافظ های صفحه نمایش TPU انعطاف پذیر هستند و حداکثر استحکام را دارند. آنها همچنین دارای خواص مقاوم در برابر روغن و چربی هستند. محافظ‌های TPU نسبت به محافظ‌های صفحه پلاستیکی PET محافظت بهتری ارائه می‌کنند.

مواد TPU دارای خواص ارتجاعی هستند که باعث می شود ضربه های غیر شدید را بدون خراش یا شکستن صفحه نمایش جذب کند. این محافظ می‌تواند در مقابل خراش‌های سبک‌تر مقاومت کند اما ممکن است نصب آنها دشوار باشد.

محافظ صفحه نمایش حریم شخصی یا گلس پرایوسی : اگر دوست ندارید وقتی از تلفنتان در مکان های عمومی استفاده می کنید، مردم به صفحه نمایش شما نگاه کنند، گلس پرایوسی حریم خصوصی یکی از بهترین انتخاب ها برای گوشی شما است. محافظ‌های صفحه نمایش حریم خصوصی اساساً از شیشه نشکن ساخته شده‌اند.  گلس پرایوسی را می توان با پلاستیک PET نیز ساخت که دارای یک لایه ضد جاسوسی است.

محافظ صفحه نمایش ضد تابش نور: محافظ های صفحه نمایش ضد تابش دارای روکش مات هستند که به طور موثر درخشش صفحه نمایش را در مناطق روشن کاهش می دهد. آنها در انواع پلاستیکی یا شیشه ای موجود هستند که اثر انگشت را نیز کاهش می دهند. تنها نکته این است که آنها می توانند بر وضوح نمایشگر تأثیر بگذارند. اما اگر کار شما استفاده طولانی مدت از تلفن در مکان های روشن است، بهتر است یک محافظ صفحه نمایش ضد تابش را انتخاب کنید.

گلس سرامیکی: این نوع از گلس امنیت بالایی دارد و دربرابر ضربه مقاوم است. همچنین صفحه نمایش را به خوبی پوشش می دهد و اجازه نمی دهد هیچ خط و خراشی روی صفحه بیفتد. گلس سرامیکی ضد چربی و اثر انگشت است و انعطاف پذیری بالا و خاصیت ضد ضربه دارد. جالب است بدانید این گلس حین ضربه بدون آسیب باقی می ماند و تکه تکه نمی شود.

موارد ذکر شده در بالا مهمترین نکاتی بود که قبل از خرید گلس موبایل باید بدانید. فروشگاه اینترنتی فارس کالا با بیش از 15 هزار محصول برای تمامی گوشی موبایل از بهترین برندهای جهان، یکی متنوع ترین فروشگاه های لوازم جانبی موبایل در ایران می باشد. شما می توانید جهت خرید قاب گوشی موبایل، گلس، پاوربانک، هندزفری، کابل و شارژر، باتری و سایر لوازم جانبی موبایل به آدرس این فروشگاه یعنی (https://farskala.ir) مراجعه کنید. یا فارس کالا را در گوگل و شبکه های اجتماعی جستجو کنید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست