بازدید 6712

جام ملتهای آفریقا: قهرمانی ساح‌عاج با گلهای اروپایی

ساحل عاج درحالی موفق شد سومین قهرمانی خود در جام ملت‌های آفریقا را جشن بگیرد که در مرحله گروهی به عنوان یکی از تیم‌های سوم صعود کرده بود. فیل‌ها سپس سرمربی‌شان را اخراج کردند، ادامه جام را با مربی موقت پیش رفتند
کد خبر: ۱۲۲۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 12 February 2024

جام ملتهای آفریقا: قهرمانی ساح‌عاج با گلهای اروپایی

پرونده جام ملت‌های آفریقا 2023 ‌با قهرمان تیم ملی ساحل عاج میزبان مسابقات بسته شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در بازی نهایی این رقابت‌ها که ساحل عاجی‌ها بامداد دوشنبه میزبان نیجریه بودند، با برتری 2 بر یک فیل‌ها مقابل عقاب‌های قاره سبز به پایان رسید.

ساحل عاج درحالی موفق شد سومین قهرمانی خود در جام ملت‌های آفریقا را جشن بگیرد که در مرحله گروهی به عنوان یکی از تیم‌های سوم صعود کرده بود. فیل‌ها سپس سرمربی‌شان را اخراج کردند، ادامه جام را با مربی موقت پیش رفتند و در فینال ۲ بر یک نیجریه را شکست دادند و قهرمان مسابقات شدند.

نیجریه اگرچه گل نخست بازی را در دقیقه 38 توسط ویلیام تروست اکونگ به ثمر رساند، اما در ادامه ساحل عاج بود که ورق را به سود خود برگرداند و با گلزنی فرانک کسیه مهاجم سابق بارسلونا و آث میلان در دقیقه 62 و سباستین هالر آقای گل پیشین بوندس‌لیگا در دقیقه 81 به پیروزی رسید تا جام قهرمانی را در خانه نگه دارد.

به این ترتیب ساحل عاج برای سومین بار قهرمان مهمترین تورنمنت فوتبال در قاره آفریقا شد و کنار نیجریه به‌عنوان چهارمین تیم دارنده بیشترین قهرمانی در این رقابت‌ها قرار گرفت. مصر با هفت قهرمانی، کامرون با پنج قهرمانی و غنا با چهار قهرمانی تیم‌های اول تا سوم این رده‌بندی هستند.

جام ملتهای آفریقا: قهرمانی ساح‌عاج با گلهای اروپایی

پیش از این تیم‌های ملی آفریقای جنوبی و جمهوری دموکرات کنگو در بازی رده‌بندی این مسابقات به مصاف هم رفته بودند که این بازی پس از تساوی بدون گل در وقت‌های معمول، در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 به سود آفریقای جنوبی خاتمه یافت تا این تیم عنوان سوم رقابت‌ها را کسب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی