بازدید 2854

قالب رقابتی اصولگرایی-اصلاح‌طلبی دیگر مشتری ندارد

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امروز سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان از این تفکر عبور کردند و از این رو آن‌ها بهانه‌ها می‌آورند که چهره‌های ما در صحنه رقابت نیستند.
کد خبر: ۱۲۲۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 10 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فردا، معادلات انتخابات ۱۰ اسفندماه به قدری پیچیده است که برخی تحلیلگران آن را رقابتی بین دو جبهه اصولگرایی و اصلاح طلبی توصیف می‌کنند و برخی دیگر معتقدند دوره این آرایش انتخاباتی سال هاست که سپری شده و این دوره شاهد متولدشدن آرایش جدیدی در عرصه سیاسی خواهیم بود.

محمدصادق کوشکی درباره وضعیت اصولگرایان و اعتدال گرا‌ها در رقابت سیاسی پیش رو گفت: فضای جامعه به دنبال گروه‌هایی با برنامه‌های جدی و جدید هستند. در چنین فضایی اگر همچنان برخی مجموعه‌ها در قالب آرایش رقابتی اصلاح طلبی-اصولگرایی می‌خواهند به کرسی‌های مجلس برسند، سخت در اشتباه هستند.

وی با بیان اینکه دیگر قالب رقابتی اصولگرایی-اصلاح طلبی جوابگو نیست و نیاز‌های جامعه را برطرف نمی‌کند، افزود: دوره انتخابات مجلس یازدهم آخرین دوره‌ای بود که شاهد کارکرد چنین قالبی بودیم و آن زمان نیز با دوپینگ این قالب سرپا شد، اما همان دوره نیز جوابگو نبود. امروز جامعه ایران به بلوغ رسیده و دیگر قالب اصولگرا و اصلاح طلب راضی نمی‌شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه فعالان سیاسی قصد ندارد همگام با جامعه متحول شوند بلکه تمایل به درجا زدن دارند، اظهار کرد: آن‌ها شاید در قالب اصولگرایی و اصلاح طلبی بخواهند فهرست‌های شان را منتشر کنند، اما خواهیم دید که نوع انتخاب جامعه تفاوت خواهد کرد و تابع آن قالب‌های کهنه نخواهد بود.

وی ادامه داد: مهم نیست از قالب اصولگرایی-اصلاح طلبی چند فهرست بیرون بیاید، چون دیگر چنین قالبی مشتری ندارد، حتی اگر افراد با نام و نشان هم در صدر این فهرست‌ها قرار بگیرند. دلیل روشن هم آن است که در دوره قبل انتخابات مجلس آقای مجید انصاری سرلیست اصلاح طلبان بود، اما مجموع آرای او در حوزه تهران، ری، اصلاح طلب و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی به ۱۰۰ هزار رأی نرسید.

کوشکی گفت: اکثر کسانی که از فهرست اصلاح طلبان به مجلس ششم و مجلس دهم راه یافتند صفر کیلومتر بودند. هنوز هم برخی افرادی که با سرلیستی عارف به مجلس دهم راه یافتند، در جامعه کسی آن‌ها را نمی‌شناسد. امروز سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان از این تفکر عبور کردند و از این رو آن‌ها چنین بهانه‌هایی را می‌آورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست