بازدید 16158
هفتصد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات شدید موشکی روسیه به پایتخت و چند شهر اوکراین/هشدار مدودف درباره جنگ آخرالزمانی میان روسیه و ناتو

هفتصد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 07 February 2024

حملات شدید موشکی روسیه به پایتخت و چند شهر اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مقام روس: نگرش «خصمانه» آمریکا درباره روسیه به سرعت تغییر نمی‌کند
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۲۲:۴۶

 مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: سیاست «خصمانه» ایالات متحده در قبال روسیه به سرعت تغییر نخواهد داد.

ولادیمیر یرماکوف مدیر بخش عدم اشاعه هسته‌ای و کنترل تسلیحات در وزارت خارجه روسیه گفت: موضع مسکو نسبت به شرایط از سرگیری تعامل با آمریکایی‌ها در مورد مسائل راهبردی، ماهیتی اصولی دارد و به فضای سیاسی در داخل آمریکا یا اینکه چه کسی امور را در واشنگتن اداره می‌کند، بستگی ندارد.

این مقام روس افزود: بر اساس نگرش به شدت ضد روسی در میان افراد به اصطلاح سرآمد ایالات متحده، ما نباید منتظر تغییر سریع و شدید در «خط مشی ویرانگر آمریکا» باشیم.

یرماکوف با بیان اینکه «در هر حال تلاش برای خواندن ذهن آمریکایی‌ها بی معنی است»، تاکید کرد: روسیه به طور مداوم و پیوسته از اولویت‌های سیاست خارجی خود دفاع خواهد کرد.

مدیر بخش عدم اشاعه هسته‌ای و کنترل تسلیحات در وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: آمریکا از آنجایی که نتوانسته در توسعه سامانه های مافوق صوت به روسیه برسد، در تلاش است تا ظرفیت تسلیحات روسی را کم اهمیت جلوه دهد.

وی تصریح کرد: در رابطه با سامانه‌های مافوق صوت، آمریکایی‌ها به وضوح احساس ناراحتی می‌کنند. آنها چندین سال است که تلاش می‌کنند تا در این زمینه به روسیه برسند، اما هنوز یک نمونه اولیه قانع کننده و آزمایش شده ایجاد نکرده‌اند.

یرماکوف خاطرنشان کرد که غرب یک سلسله فعالیت‌های سازمان یافته اطلاعاتی را در تلاش برای زیر سوال بردن کارایی تسلیحات مافوق صوت روسیه به راه انداخته است.

گفت‌وگوی وزرای خارجه کره‌جنوبی و سوئیس درباره جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۲۲:۴۰

وزارت امور خارجه کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد وزیر امورخارجه این کشور با همتای سوئیسی خود درباره وضعیت امنیتی شبه جزیره کره و جنگ اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 چو ته یول وزیر امور خارجه کره جنوبی و ایگناتسیو کاسیس همتای سوئیسی وی در سئول دیدار و توافق کردند برای صلح و امنیت جامعه بین‌الملل همکاری نزدیکی داشته باشند. کره‌جنوبی و سوئیس هم‌اکنون عضو موقت شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.

وزیر امور خارجه کره‌جنوبی همچنین از نقش سوئیس به عنوان رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل بر کره‌شمالی تقدیر و نسبت به گسترش همکاری‌ها در زمینه مسائل هسته‌ای و حقوق بشر کره شمالی ابراز امیدواری کرد.

این دو وزیر سپس توافق کردند که همبستگی خود را با تلاش‌های جامعه بین المللی برای پایان دادن به جنگ اوکراین و دستیابی به صلح حفظ کنند.

براساس اعلام این وزارتخانه، آن‌ها همچنین توافق کردند که در زمینه‌های تجاری، زیستی و فناوری‌های پیشرفته همکاری‌ خود را گسترش دهند.

بورل: حمایت از اوکراین بالاترین اولویت سیاست خارجی و دفاعی اتحادیه اروپاست
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۲۱:۳۰

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه اعلام کرد که این سازمان هیچ تهدید فوری علیه متحدانش مشاهده نمی‌کند.

 استولتنبرگ در کنفرانسی خبری گفت: نمی‌شود همیشه فرض را بر این گذاشت که صلح پایدار است اما در حال حاضر نیز هیچ تهدید فوری‌ای علیه متحدان ناتو وجود ندارد.

پیش‌تر «راب بائر» رئیس کمیته نظامی ناتو هفته طی نشست روسای نظامی در بروکسل هشدار داد کشورهای این ائتلاف باید در حالت «آماده‌باش برای جنگ» قرار بگیرند و انتظار موارد غیرمنتظره را نیز داشته باشند.

هشدار مدودف درباره جنگ آخرالزمانی میان روسیه و ناتو
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۲۱:۲۹

معاون شورای امنیت روسیه هشدار داد، هرگونه درگیری مستقیم بین قوای ناتو و مسکو به «آخرالزمان» منجر خواهد شد.

 دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در پستی که امروز (چهارشنبه) در یک رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت چنانچه جنگ بین مسکو و ناتو اتفاق بیفتد یک «آخرالزمان» رقم خواهد خورد و در این جنگ روسیه «سناریوی عمیات نظامی ویژه» در اوکراین را دنبال نخواهد کرد و «ما شاهد نبرد در خندق‌ها نخواهیم بود.»

مدودف که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر روسیه هم بوده، همچنین در این پست که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، نوشت که اخیرا «وراجی‌های خطرناکی» پیرامون احتمال بروز جنگ روسیه و ناتو در بین رهبران سیاسی این ائتلاف نظامی بروز یافته است.

مدودف خاطر نشان کرد که در صورت بروز این جنگ لازم است به این ائتلاف نظامی به دلیل توانمندی‌های نظامی‌اش پاسخ «نامتقارن» داده شود.

این سیاستمدار ارشد روس خاطر نشان کرد که در زمان جنگ روسیه با ناتو «موشک‌های بالستیک و کروز مجهز به کلاهک‌های ویژه برای محافظت از تمامیت ارضی کشورمان استفاده خواهند شد. این بر مبنای محتوای اسناد مربوط به دکترین نظامی ما و برای همه به خوبی شناخته شده است. این باعث آخرالزمان و پایان هر چیزی خواهد شد.»

مدودف که سابق بر این رئیس جمهور روسیه بوده، به سیاستمداران غربی توصیه کرد «به رای‌دهندگان حقیقت تلخ را بگویید و آنها را با تکرار  شعار غلط آمادگی برای جنگ با روسیه همچون احمق‌های کودن در نظر نگیرید.»

کرملین مصاحبه پوتین با مجری آمریکایی را تایید کرد
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۲۱:۲۷

سخنگوی کرملین تایید کرد که رئیس‌جمهور روسیه با «تاکر کارلسن» مصاحبه‌ای انجام داده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تایید کرد که «تاکر کارلسن»، چهره رسانه‌ای جنجالی آمریکا با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه مصاحبه کرده است.

پسکوف اظهار کرد که کرملین درخواست‌های فراوانی برای مصاحبه از سوی رسانه‌های مختلف دریافت می‌کند، اما از آنجا که بیشتر این رسانه‌ها «بی‌طرف» نیستند، با آن‌ها موافقت نمی‌کند.

این مجری سابق فاکس نیوز، از حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و یکی از مروج‌های اصلی سیاست‌های او بوده و بسیاری کارلسن را پرنفوذترین چهره در رسانه‌های جریان راست آمریکا می‌دانند.

خبرگزاری راشاتودی سه‌شنبه به نقل از کارلسن گزارش داد: جنگ اوکراین توازن قدرت نظامی و اقتصادی را در جهان بر هم زده است، اما مردم آمریکا این را نمی‌دانند؛ زیرا رسانه‌های آنان به نفع اوکراین فعالیت کرده و با پوتین گفت‌وگو نمی‌کنند.

کارلسن با انتشار ویدیویی از خود در مسکو، دلیل مصاحبه خود با پوتین را چنین اظهار کرد که بیشتر رسانه‌های غربی «به مخاطبان خود دروغ می‌گویند» و عمدتاً بخش‌هایی از وقایع را منتقل نمی‌کنند. به گفته او، از آغاز جنگ اوکراین تا امروز این رسانه‌ها هیچ تلاشی برای گفت‌وگو با پوتین نداشتند، درحالی‌که مصاحبه‌های فراوانی با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او انجام داده‌اند؛ گفت‌وگوهایی که اغلب در قالب «نشست‌های چاپلوسانه» برگزار شده است.

به گفته کارلسن، بیشتر مردم در کشورهای انگلیسی‌زبان از «تحولات تاریخ‌ساز» باخبر نیستند، زیرا «هیچ‌کس حقیقت را به آنان نگفته است. این اشتباه است. آمریکایی‌ها حق دارند همه چیز را درباره جنگی که در آن دخیل هستند بدانند.»

کارلسن از آمریکایی‌ها خواست تا ویدیوی کامل مصاحبه را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) تماشا کرده و نه مانند برده‌ها، بلکه مانند شهروندان آزاد نظر خود را درباره آن شکل دهند.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف همچنین در واکنش به ابراز تمایل کارلسن برای گفت‌وگو با زلنسکی با بیان اینکه کی‌یف علاقه فراوانی به مصاحبه دارد، گفت: من نمی‌تواند به‌جای او (کارلسن) صحبت کنم. این مسئله به رژیم کی‌یف مربوط می‌شود.

حملات شدید موشکی روسیه به پایتخت و چند شهر اوکراین

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد: «کی‌یف» و چند شهر دیگر این کشور امروز هدف حمله‌های موشکی روسیه قرار گرفتند.

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین بامداد امروز چهارشنبه مورد حمله‌های موشکی روسیه قرار گرفته‌اند و چندین صدای انفجار در پایتخت این کشور شنیده شده است.

بنابراین گزارش صدای انفجارهای شدید در کی‌یف پیش از ساعت هفت بامداد امروز شنیده شد و «ویتالی کلیچکو» (Vitali Klitschko) شهردار این شهر از طریق شبکه اجتماعی تلگرام، از فعال شدن سامانه پدافند هوایی خبر داد.

تاکنون گزارشی مبنی بر این که این حمله‌ها، خسارت‌ها و یا تلفاتی به‌دنبال داشته، دریافت نشده است.

خبرها از حمله‌های موشکی روسیه علیه پایتخت اوکراین در حالی منتشر شده است که وزارت امور خارجه روسیه، یکشنبه گذشته اعلام کرد: اوکراین روز شنبه تاسیسات زیرساختی غیرنظامی شهر لیسیچانسک در منطقه لوهانسک را گلوله باران کرد که در اثر این حملات، مناطق مسکونی هدف قرار گرفت و یک نانوایی به طور کامل تخریب شد. آمار کشته شدگان این حمله ۲۸ نفر اعلام شده است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد:‌ بر اساس اطلاعات اولیه، این حمله با استفاده از سلاح‌های غربی انجام شده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین این حمله‌های اوکراین را اقدامات تروریستی ارزیابی کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز همزمان با محکوم کردن این گونه حملات گفت: نیروهای مسلح اوکراین به یک سازمان تروریستی تبدیل شده است که به اهداف غیرنظامی حمله می‌کند.

رزمایش یگان‌های موشکی و توپخانه ارتش روسیه در «کالینینگراد»

رزمایش یگان‌های موشکی و توپخانه نیروی دریایی ارتش روسیه از روز سه شنبه در منطقه راهبردی «کالینینگراد» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»  بیش از هزار نیروی نظامی و تجهیزات ویژه در  این تمرین نظامی شرکت دارند. نیروهای حاضر در این رزمایش علاوه بر شلیک مستقیم به اهداف دشمن فرضی راهپیمایی  استقرار سریع در مواضع، کارهای مهندسی و استتار را تمرین می‌کنند.

این منطقه از زمان آغاز جنگ سرد محل سرفرماندهی ناوگان بالتیک اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و دارای اهمیت راهبردی است. کالینینگراد درمنطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است.

بر اساس این گزارش، سامانه‌های موشکی «اسکندر-ام » نیز به تمرین جهت حفاظت از مناطف مهم  در این رزمایش حضور دارند.

استقرار انواع سامانه‌های موشکی روسیه از جمله سامانه‌ موشک  زمین به هوای «اس-۴۰۰» و سامانه موشکی اسکندر در کالینینگراد روسیه موجب نگرانی ناتو است.

هواپیماهای تجسسی آمریکا و انگلیس بارها مبادرت به پرواز در اطراف کالینینگراد کرده‌اند. چندی قبل یک هواپیمای جاسوسی« آرسی-۱۳۵» انگلیس نزدیک مرز روسیه و کالینینگراد پرواز کرد.

این پروازها بخشی از فعالیت‌های جمع آوری اطلاعات هستند و روسیه از این پروازها مطلع است. آر سی-۱۳۵ یک هواپیمای مخصوص نظارت الکترونیکی است که می‌تواند در هرگونه شرایط آب و هوایی در ماموریت‌های راهبردی و تاکتیکی به کار گرفته شود.

نیروی هوایی روسیه بارها با اقدامات موثر جنگنده‌های ناتو را شناسایی و رهگیری کرده است.

وزارت دفاع روسیه هدف از این رزمایش را همسویی تدریجی یگان‌های توپخانه و موشکی، ارتقای آموزش‌های رزمی و مهارت‌های عملی فرماندهان در عملیات‌های پدافندی و تهاجمی عنوان کرده است.

رافائل گروسی به اوکراین می‌رود

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «رافائل گروسی»، اعلام کرد روز چهارشنبه از نیروگاه اتمی «زاپروژیا» که در اراضی تحت کنترل روسیه در اوکراین واقع شده به منظور بررسی وضعیت ایمنی در این نیروگاه بازدید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، روسیه در ادامه «عملیات نظامی ویژه» خود در اوکراین که از فوریه 2022 آغاز شد کنترل نیروگاه اتمی زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود را به دست گرفت. شش راکتور هسته‌ای این نیروگاه در حال حاضر غیرفعال هستند.

گروسی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «جرمن گالوشچنکو»، وزیر انرژی اوکراین اظهار کرد: «مشکل کمبود نیرو در زاپروژیا وجود دارد. این نیروگاه با تعداد اپراتورهای خیلی خیلی کمی فعال است.»

هزاران نفر در این نیروگاه کار می‌کنند اما تعدادی از آنها از امضای قرارداد با شرکت برق هسته‌ای روسیه امتناع کرده و به همین دلیل در نیروگاه پذیرفته نشده‌اند.

گروسی متذکر شد: «یکی از نکات اصلی مد نظر من در سفرم که فردا صبح شروع می‌شود این است دقیقا درباره این موضوع درخواست کنم. یکی از مهمترین مسائل از نظر من این است که تاثیرات عملی این تصمیم ارزیابی شود.»

گروسی شرایط فنی در نیروگاه زاپروژیا را «بسیار ظریف» عنوان کرد. او  همچنین گفت مشکل جدید دیگر این نیروگاه مربوط به وضعیت سوخت هسته‌ای آن است که سالهاست در داخل راکتورهای نیروگاه باقی مانده و به پایان عمر مفید خود نزدیک می‌شوند.

گروسی گفت قصد دارد درباره مساله سوخت نیروگاه زاپروژیا در حین حضورش در آنجا و همچنین سفر متعاقبش به مسکو گفتگو کند و کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بتوانند به طور مستقل وضعیت ایمنی و شرایط سوخت این نیروگاه را ارزیابی کنند.

نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا یکی از 10 نیروگاه هسته‌ای بزرگ جهان و در منطقه‌ای همنام با خودش در جنوب شرق اوکراین که بخشی از آن در کنترل روسیه است، قرار دارد.

با وجود آنکه شش راکتور این نیروگاه از ماه‌ها قبل خاموش بوده‌اند اما این نیروگاه به برق و پرسنل متخصص به منظور فعال نگه داشتن سامانه‌های خنک کننده حیاتی و اجرای دیگر تدابیر ایمنی نیاز دارد.

درگیری‌ها در نزدیکی این نیروگاه، بارها در روند تامین برق آن اختلال ایجاد کرده و به نگرانی ها درباره وقوع فاجعه‌ای مشابه با فاجعه سال 1986 نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که در شمال اوکراین قرار داشت، دامن زده است.

اواسط مرداد ماه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ‌نظامیان اوکراینی قصد داشتند با پهپادها به تاسیسات ذخیره سوخت هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا حمله کنند که به گفته مقام‌های روس این حملات پهپادی اوکراین دفع شدند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۰
کشتن مردم بی گناه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
مردم اوکراین قربانی غرب برای تضعیف روسیه شدن
پوتینی ها اصلا از علیرضا فغانی خوششان نمیاد. شاید به خاطر اینکه ذلنسکی بعد از شکست که پوتینی ها ارزو و توهم دارند می تواند بدل فغانی شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
این کانادایی روان پریش هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
دیگه از روانپزشک هم کاری بر نمیاد
مدودوف گفته به دلیل برتری نظامی ناتو در مقابل روسیه جنگ نامتقارن خواهیم کرد که منظورش همون موشک و بمب اتمه ولی در تابناک ترجمه رو جوری نوشته که چنین تعبیری پیش نیاد که ناتو از روسیه قویتره ، حتی خود پوتین در کنار مکرون دو سه روز قبل از جنگ گفت که ما درک میکنیم ناتو نیروی نظامی قویتری داره نسبت به روسیه ولی ما بمب اتم داریم
این مدادوف اخر کار خودش را میکنه و بصورت اخر الزمانی یک خودکار پرت میکنه روی میز بایدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
کانادایی چرت و پرت نگو
الان دلقک کانادا میاد : شکست 3 بر 2 ایران توسط قطر نشانه ای دیگر از شکست پوتینی هاست
دلقک آی پی کانادا به نظرت با توجه به شکست و حذف ایران از جام ملت ها پیروزی اوکراین قطعی شده؟
حملات شدید موشکی روسیه به پایتخت و چند شهر اوکراین

اوکراین فلک زده دیگه حتی موشک برای پدافند و ساقط کردن کروزهای روسیه رو هم نداره
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
تویی که میگی اوکراین فلک زده. چیزی نمیدونی کوچولو. تا سال 1994 میلادی اوکراین سومین قدرت اتمی جهان بود ،اون موقع تو چه میکردی؟ بیش از 1800 موشک قاره پیمای اتمی و 5000 کلاهک اتمی داشت. فقط اشتباهی که کرد با روسیه معاهده نامه ای امضا کرد که روسیه یکی از ضامن های تمامیت ارضی اوکراین خواهد بود در قبال اینکه اوکراین داوطلبانه از تسلیحات اتمی خودش صرف نظر کنه. ولی روسیه خائن متجاوز اشغالگر جنایتکار خودش حمله کرد. چی میگی کوچولو وقتی هیچی نمیدونی!
ایلیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
خودت جواب خودتو دادی. سنگین‌تر بودی کامنت نمیذاشتی. میگی حملات موشکی روسیه به شهرهای اوکراین! حالا ماهیت روس را می‌بینی؟ مردم بیگناه چیه که موشک های روسی را می‌زند به بیمارستان ها و مهد کودک ها و زایشگاه ها و منازل و به مراکز تامین گاز و برق مردم بیگناه؟ دلیلش میدونی چی؟ دلیلش اینه که روسیه که اینهم ادعا داشت بیش از 700 روزه که نتونسته بیاد جلو و اوکراین ضعیف جلوش ایستاده. خفتی از این بالاتر؟ ابرقدرت مثل... در گل گیرکرده و مثل همیشه مردم بیگناه را میکشه. دیر یا زود متجاوز نابود میشه حالا هر کی می‌خواهد باشه.
نه پوتین نه زلنسکی ، فقط دلقک کانادا قهرمان جنگ است
به امید حمله اتمی روسیه به کانادا
ببخشید منظورم جنگ تمام عیار روسیه با غرب و مخصوصا کانادا میباشد
با تشکر از برگ چنار بفرما 800 تا "چیز" بلغور بفرما
باخت تیم ایران تقصیر پوتینه باید پوتینو ترور کنیم
آخه چرا این پوتین اینقدر اینا رو زجر میده
یه حمله به همشون بکن یا اونا سقط میشن یا خودت دیگه
روسیه نابوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
اشتباه کشنده پوتین دردرگیرشدن در جنگ اکراین
اشتباه حماس در حمله به اسراییل
اینها همش سیاست امریکاست نه اشتباه اینها
هم پوتین نابود میشه هم گروهای مخالف امریکا و اسراییل در منطقه

این وسط ما مردم ایران هیچ سنخیتی با اینها نداشتیم و میتوانستیم دامن خودمونو دور نگه داریم از این اتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
الان 3 ساله کا دارید همین پیام رو می‌فرستید
مدودف به تعداد روزهای جنگ تا امروز تهدید به اقدام عملیات اتمی کرده در نتیجه تهدید به اقدام اتمی تاثیر خود را از دست داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
مرگ بر امریکای کافر فاسد آلوده جنایتکار که منبع بیشتر شرارت ها و فتنه های زمین هستش
پوتین هم کپی صدام حسین است خوب بلده شهرها را بکوبه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
نظرت در مورد نسل کشی اسرائیل در شهر محاصره شده چیه؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
همین روسها بودن که 80 درصد تسلیحات صدام پلید را برای کشتار ایرانیان و ویرانی ایران تامین می‌کرد. نزدیک به 70 درصد شهدای جنگ تحمیلی بخاطر تسلیحات روسیه بود که به صدام میداد. تهران فقط یکبار بمباران شده اونم با موشک‌های اسکاد که روسیه به صدام میداد. خاک ما را روسها تصاحب کردن نه آمریکا. حرم امام رضا و مجلس شورا را روسها به توپ بستن نه غربی ها. تاریخ را ورق بزنی بیشترین خیانتها را روسیه به ایران کرده. اگه ایران تسلیحات آمریکایی نمی‌داشت چطور جلو صدام که روسها تا دندان مسلحش کردن مقاومت می‌کرد؟
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
در حقیقت صدام و پوتین هردو محصول کارخانه ای به نام کا گ ب هستند. عملکرد یکسان و عاقبت یکسان خواهند داشت
ملت جالبی هستیم از روس ها بخصوص همین جانی کنونی چه لطماتی خوردیم بعد برای این جنایت کار سوت و کف هم میزنیم.از ماست که برماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
آفرین شما هم از امریکا و انگلیس چیزایی خوبی دیدید و همیشه پابوسشون هستید
تروریست های روسی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار