بازدید 18360
۵

از «مناظره جنجالی در شبکه مازندران» تا «مشکل غیررقابتی بودن حوزه‌های انتخابیه خبرگان رفع خواهد شد!»

۲۲ روز دیگر به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری باقی مانده است. احزاب و تشکل‌های سیاسی این روزها در ترافیک سنگین تشکیلاتی به سر می‌برند و حتی تعدادی از آنها ورود به مصادیق را کلید زده‌اند تا در اواخر بهمن ماه از فهرست ۳۰ نفره خود در تهران رونمایی کنند.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 07 February 2024

از «مناظره جنجالی در شبکه مازندران» تا «مشکل غیررقابتی بودن حوزه‌های انتخابیه خبرگان رفع خواهد شد!»

 

۲۲ روز دیگر به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری باقی مانده است. احزاب و تشکل‌های سیاسی این روزها در ترافیک سنگین تشکیلاتی به سر می‌برند و حتی تعدادی از آنها ورود به مصادیق را کلید زده‌اند تا در اواخر بهمن ماه از فهرست ۳۰ نفره خود در تهران رونمایی کنند.

 

مناظره جنجالی در شبکه مازندران: مردم زیر بار زور نمی‌روند!
بخشی از مناظره جنجالی در شبکه مازندران بین علی اکبر بهمنش رییس جبهه اصلاح طلبان در مازندران و حجت الاسلام رجب حیدری عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلابی را، ببینید. 

 

تعداد بازدید : 2284

 

 

آیا احزاب اصلاح طلب ائتلاف می‌کنند؟!
به نوشته ایرنا قرار است سه حزب اصلاح طلب ائتلاف کنند و فهرست انتخاباتی ارائه دهند.«اسماعیل گرامی» قائم مقام حزب اصلاح طلب اعتماد ملی ضمن اعلام این خبر گفت: ما در حال بررسی هستیم و احتمالاً در حوزه انتخابیه‌ای که نامزد هست، چندین حزب اعم از کارگزاران، ندای ایرانیان و حزب اسلامی کار که احتمالاً با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد و همچنین اگر احزاب دیگری که داخل جبهه اصلاحات هستند اما در داخل حوزه انتخابیه به صورت تک صندلی نامزد دارند، از آنها حمایت خواهیم کرد. همچنین امکان دارد در حوزه‌ای ائتلاف ما به تعداد ۱۵،۱۶ و ۲۰ نفر برسد.این خبر که به نقل از قائم مقام حزب اعتماد ملی رسانه‌ای شد از سوی حزب کار تکذیب شد.«محمد نیشابوری» سخنگوی حزب کار با بیان اینکه هنوز هیچ تصمیمی در مورد نحوه ورود حزب انتخابات گرفته نشده، به ایرنا، گفت: شورای مرکزی در دوره جدید دراین باره تصمیم می‌گیرد.او در کنایه‌ای به همفکر اصلاح طلبش در حزب اعتماد ملی گفت: احتمال می‌دهم گرامی مقدم حزب ما را با حزب اعتماد ملی یا حزب دیگری اشتباه گرفته است.

 

 

مطهری با صدای ملت می‌آید
به نوشته ایرنا «علی مطهری» نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی درحال رایزنی با فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعتدالی و داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم برای تهیه فهرست صدای ملت در تهران است.علی مطهری» نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی درحال رایزنی با فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعتدالی و داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم برای تهیه فهرست صدای ملت در تهران است.شنیده شده او در جلسه‌ای اعلام کرده: بتوانم ۳۰ کاندیدای اصلاح طلب و اعتدال‌گرا پیدا کنم فهرست صدای ملت را منتشر می‌کنم.پیش از این «علی مطهری» در انتخابات مجلس نهم و یازدهم با فهرست انتخاباتی صدای ملت در عرصه رقابت حضور یافته بود.

 

 

واکنش کنایه‌آمیز علی لاریجانی به ردصلاحیت‌ها با وجود تذکر رهبر انقلاب
علی لاریجانی به ردصلاحیت ها با وجود تذکر رهبر معظم انقلاب برای انتخابات با مشارکت بالا گفت: برخی فقط سخنان رهبری را «تکرار» می‌کنند! وقتی رهبری گفتند «مشارکت هر چه بیشتر مسأله اصلی است»، یعنی بخش‌های مختلف باید کاری کنند، نه اینکه صرفا سخنان را تکرار کنند.

تعداد بازدید : 2284

 

در فهرست شورای وحدت همه «سرلیست» هستند
منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت، با اشاره به ارائه فهرست مستقل از سوی شورای وحدت اصول گرایان خاطرنشان کرد: دیشب تلویزیون متاسفانه خبر را خوب منعکس نکرده است ما گفته بودیم که شورای وحدت لیست مستقل خود را تنظیم می‌کند ولی صدا و سیما آمده و گفته که ما با هیچکس ائتلاف نخواهیم کرد و همچین چیزی ما نگفتیم.سخنگوی شورای وحدت در ادامه با اشاره به برنامه شورای وحدت برای انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: ما به دنبال فهرست مستقل هستیم و در قسمت دوم هم در رابطه با ائتلاف و وحدت، فعلا پاسخ نمی دهیم.وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما دیروز جلسه شورای عالی وحدت را داشتیم و تصمیم این شورای عالی این بود که شورای وحدت فهرست مستقل خود را ارائه دهد.متکی در پاسخ به این سوال که سرلیست شورای وحدت برای انتخابات چه کسی خواهد بود گفت: در فهرست شورای وحدت همه سر لیست هستند.

 

 

در انتخابات ۸۰ درصدی، افرادی که رای می آورند، فرق می کنند با افرادی که در انتخابات ۳۰ درصدی رای می آورند
یک انتخابات ۸۰ درصدی چه در فرانسه و چه در ایران، با یک انتخابات ۳۰ درصدی چه در ایران و چه در فرانسه، تفاوت اصلی‌اش در کسانی است که انتخاب شده‌اند نه در کسانی که انتخاب کرده‌اند. تفاوت مشارکت‌ها در همه نظام‌های مردمی، به تفاوت انتخاب‌شوندگان منتهی می‌شود و این‌طور نیست که همان دسته و گروهی که در یک انتخابات با مشارکت بالا برگزیده می‌شوند، در انتخابات با مشارکت پایین هم بادرصد کمتر همان‌ها انتخاب شوند.روزنامه جوان با تاکید بر مطلب بالا نوشت:این است که توده‌ها باید اثرگذاری خود را پاس بدارند و انتخابی را که حق خود آنهاست، به دیگران واگذار نکنند. این دیگران حتی می‌توانند دشمنان اکثریت باشند، چه در خارج و چه در داخل! و دشمنی آنان با اکثریت حتی ممکن است به معنی موافقت با اقلیت نباشد و این یعنی باخت کامل.هیچ چیز جای صندوق رأی را نمی‌گیرد و هیچ چیز نمی‌تواند جای انتخاب ما را بگیرد. انتخاب ما هم برای خود ما مسئولیت‌آفرین است و هم برای انتخاب‌شونده. اما انتخاب دیگران فقط ما را به تماشاچیان منفعل سرنوشت خویش تبدیل می‌کند!

 

 

لاریجانی فهرست انتخاباتی نمی‌دهد
عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با رد هر گونه شایعه درباره ورود مجدد «علی لاریجانی» به عرصه انتخابات با لیست «سامان» گفت: آن چیزی که من از «سامان» می‌شناسم، یک بانک است.منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایرنا، با رد هرگونه اخبار منتشره درباره ورود مجدد «علی لاریجانی» به عرصه سیاست با لیست انتخاباتی سامان، گفت: این خبر از اساس کذب محض است و مانند این است که بگویند لاریجانی به ایسلند رفت! اما آن چیزی که من از «سامان» می‌شناسم، یک بانک سامان، یک سازمان هواپیمایی و یک شهری با نام سامان در چهارمحال بختیاری است.وی درباره اینکه آیا تاکنون جلسه‌ای با اعتدال و توسعه برای ائتلاف در انتخابات برگزار کرده‌اید؟ گفت: تا امروز که ۱۸ بهمن ماه است نه جلسه ای برای ائتلاف برگزار کرده‌ایم و نه سرلیستی داریم.این فعال سیاسی همچنین درباره نقش خواص در انتخابات گفت: خواص نقش اساسی دارند و فرصتی است تا با موضع گیری درست مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند و ماهم یک رای بیشتر نداریم.

 

 

شریان احتمالا در انتخابات مجلس لیست مستقل می‌دهد
دبیرکل شریان گفت: اگر در انتخابات زمینه برای ائتلاف با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و دیگر جریانها بر اساس شاخصهای اعلام شده توسط ما فراهم نباشد، لیست مستقل خواهیم داد.«ابوالقاسم جراره» در گفت‌وگو با ایرنا، درباره حضور و فعالیت تشکل متبوعش در انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: شریان براساس شاخص‌های خود در عرصه انتخابات حاضر خواهد شد و معیار و ملاک ما برای ائتلاف با دیگر جریان‌های انقلابی حاضر در انتخابات همین شاخص‌های اعلام شده است.وی اظهار کرد: مبنای کار ما بر ائتلاف با دیگر جریان‌های حاضر و فعال در انتخابات است و ما به دنبال ائتلاف با دیگر جریان‌های انقلابی بر اساس شاخص‌ها و معیارهایی است که داریم و آن را اعلام کرده‌ایم.دبیرکل شریان افزود: ما در انتخابات هیچ گونه سهم خواهی پدرخواندگی را از سوی هیچ کس و جریانی بر نمی‌تابیم.جراره تصریح کرد: چنانچه در انتخابات زمینه برای ائتلاف با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و دیگر جریان‌ها بر اساس شاخص‌های اعلام شده توسط شریان فراهم نباشد و دیگر جریان‌ها شاخصهای ما را نپذیرند، لیست مستقل خواهیم داد و به صورت مستقل حضوری فعال در عرصه انتخابات خواهیم داشت.

 

 

پنجمین کنگره حزب جمهوریت ایران اسلامی برگزار شد
پنجمین مجمع عمومی حزب جمهوریت به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. در این جلسه که با مشارکت بالای اعضای حزب صورت پذیرفت، پس از انتخاب هیئت رئیسه، گزارش های رسول منتجب نیا (دبیرکل حزب) از طرف شورای مرکزی و محمدعلی امامی (مسئول امور مالی حزب) قرائت شد و مورد تأیید حضار قرار گرفت.

 

 

تلاش دشمن برای تخریب انتخابات جدی است
احمد وحیدی وزیر کشور در در نشست با استانداران دولت‌های گذشته، گفت: موضوع انتخابات و تلاش برای تخریب آن برای دشمن خیلی جدی است و پیشکسوتان، می‌توانند نقش موثری در خنثی سازی طرح تخریبی دشمنان داشته باشند.

 

 

ارائه شماره ملی در روز اخذ رای الزامی است
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ شماره 13 تأکید کرد: در راستای اجرای تبصره (۴) ماده مذکور و به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی در روز اخذ رای الزامی است.

 

 

با وجود تلاش‌های معاندان، مردم خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده می‌کنند
رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تقابلی که در فضای رسانه‌ای توسط دشمنان انقلاب اسلامی به وجود آمده عنوان کرد: با وجود تلاش‌های معاندان، مردم خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری آماده می‌کنند.سید محمد تقی شاهچراغی در سفر به زاهدان و در گفت وگو با ایسنا، افزود: چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب این مردم بودند که حامی نظام و انقلاب در سایه رهبری مقتدرانه حضرت امام خمینی(ره) و پس از رحلت ایشان، مقام معظم رهبری، بوده‌اند و در تمامی عرصه ها یار و یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.

 


هشدار پلیس فتا درباره جرائم سایبری در پوشش انتخابات
رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری‌های اینترنتی در ایام انتخاب به مردم هشدار داد.سرهنگ داود معظمی گودرزی با بیان اینکه تنها چند روز تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است، گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی، متاسفانه این احتمال وجود دارد که افراد سودجو که با هدف کلاهبرداری صفحاتی را منتسب به کاندیداهای این انتخابات راه اندازی کنند. ممکن است کلاهبرداران به بهانه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری کنند، فرستادن لینک دانلود یا انتشار برنامه با عناوین مختلف، از جمله مواردی است که ممکن است کلاهبرداران با سوءاستفاده از آن دست به اقدامات مجرمانه بزنند.

 

انتخابات، خاکریز مهم مقاومت علیه دشمنان انقلاب است
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، انتخابات را خاکریزی برای مقاومت در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر کاری که از دستمان بر می‌آید را باید در جهت هرچه پرشورتر برگزار شدن این انتخابات انجام دهیم.

 

 

تبعیت «جمعیت اعتلا» از «شورای ائتلاف»
«زهره الهیان» دبیرکل «جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» در جلسه شورای مرکزی این جمعیت، خطاب به اعضای تشکل متبوع خود گفت: «معتقدیم در انتخاب لیست باید خطوط قرمز رعایت شود و ملاک برای انتخاب افراد شاخص‌ها باشد، نه روابط و گرایش‌ها. ۱۰۷ شاخص از سوی مقام معظم رهبری برای نماینده تراز انقلاب اسلامی بیان گردیده که باید معیار و ملاک وزن‌دهی به افراد باشد».اعضای شورای مرکزی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی مصوب کردند که در انتخابات پیش رو لیستی جداگانه ارائه نخواهند داد و از لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خواهند کرد.

 

 

3 تا 5 فراکسیون‌ سیاسی در مجلس آینده خواهیم داشت
به نوشته نامه نیوز یک فعال سیاسی اصولگرا درباره ترکیب فراکسیون های سیاسی مجلس دوازدهم اظهار کرد: انسجامی که بین مجموعه های جریان انقلاب در مجلس یازدهم وجود داشت در مجلس آینده شاهد نخواهیم بود. دوره گذشته لیست شورای نیروهای ائتلاف در تهران کامل رأی آورد و در بسیاری از حوزه ها نیز نامزدهای این مجموعه رأی آوردند اما وضعیت شورای ائتلاف در مجلس آینده سست خواهد بود.وی ادامه داد: با توجه به شکل گیری رقابت هایی بین مجموعه های اصولگرا در انتخابات پیش بینی می شود که بعد از تشکیل مجلس دوازدهم، این رقابت ها برای انتخاب رئیس و هیأت رئیسه مجلس و روسای کمیسیون های تخصصی ادامه پیدا کند چون امروز علاوه بر شورای وحدت، شورای ائتلاف و پایداری، مجموعه دیگری با محوریت چهره های اجتماعی همچون آقای رائفی پور با قدرت به میدان آمده و قصد رقابت دارد. معتقدم حتی اگر آن سه مجموعه با هم در مجلس یک فراکسیون تشکیل دهند، این مجموعه چهارم مجزا عمل خواهد کرد.ناظمی اردکانی یادآور شد: اگر شورای وحدت، شورای ائتلاف و پایداری در تهران لیست واحد ندهند و در شهرستان ها نیز همگرایی نداشته باشند، در مجلس نیز واگرایی بین آنها پیش بینی می شود به طوری که هر کدام فراکسیون خودشان را تشکیل دهند اما اگر پیش از انتخابات بین این مجموعه ها همگرایی اتفاق بیفتد در مجلس انسجام بیشتری بین شان خواهد بود و به نوعی امتداد مجلس یازدهم را خواهیم داشت.

 

لیست نامزدهای خبرگان فردا نهایی می‌شود
شورای نگهبان لیست نامزدهای نهایی انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری را فردا (پنج‌شنبه 19 بهمن) به وزارت کشور ارسال خواهد کرد و ستاد انتخابات وزارت کشور نیز علی‌رغم تعطیلی، فردا نتیجه اعتراض به رد یا عدم احراز صلاحیت کاندیدای خبرگان را به اطلاع نامزدها خواهد رساند.گفته‌شده؛ برخی نامزدهای خبرگان که نسبت به رد صلاحیت خود معترض بوده و اعتراض خود را به شورای نگهبان ارسال کرده بودند، احراز صلاحیت شده‌اند.بنا به پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، مشکل غیررقابتی بودن در اکثر حوزه‌های انتخابیه مجلس خبرگان رهبری بنا به احراز صلاحیت برخی نامزدها و همچنین با درخواست تغییر حوزه انتخابیه توسط برخی کاندیدا، رفع خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
رجب حیدری یه رسایی دیگه س
کاش ایشون که از آریو برزن نام می برند نمی گفتند آریو برزنگ!!!
یا اسم دریادار زمان هخامنشیان را که آرتمیس بود به خاطر داشتند.
یا اسم سردار بزرگ اشکانیان را که سورنا بود درست تلفظ می کردند.
الان بقول خودشون، همه جومنگ و سوسانو را می شناسند و اسامیشون را درست می گویند.
دیشب بعد از باخت تیم ملی خیلی از مردم خوشحالی کردن و خیلی ها به راحتی این شکست را پذیرفتند و مثل گذشته اشک نریختن و ساعت ها افسوس نخوردن. این یعنی دیگر برای مردم خیلی چیزها اهمیت سابق را ندارد مثل باختن مثل صندوق رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
ولی تیم ملی اهمیت دارد ولی صندوق رای رو بعید می دونم!
مشتی ؟؟؟ ، انتخاب هم برگزار می‌کنند؟ واقعا که !
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی