بازدید 2650
۱
در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای مقیم ایران

رئیسی: میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد

رئیس دولت سیزدهم در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای مقیم ایران تاکید کرد: میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹ 07 February 2024

  به گزارش تابناک،  سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز - چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲-  در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای مقیم ایران اظهار کرد: میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد و هم برای آژانس (بین‌المللی انرژی اتمی) و هم برای کشورهایی که می‌خواهند بدانند ما قدرت هسته‌ای را در چه مسیری می‌خواهیم مورد استفاده قرار دهیم و انحرافی هم نبوده است، همواره مواضع خودمان را تبیین کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: اما آنها به جای اینکه منطق ما را بپذیرند آن روز جنگ را بر ما تحریم کردند و امروز هم در حال تحمیل تحریم‌ها بر ما هستند. جنگ دیروز برای بازداشتن جمهوری اسلامی از اهداف و حرکت انقلابی خود کارساز نبود و امروز هم تحریم‌ها نتوانسته ما را بازدارد. ملت و جوانان ما با وجود تهدیدها و تحریم‌ها توانسته‌اند این تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کنند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه ما در حوزه‌های مختلفی پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته‌ایم، یادآور شد: این پیشرفت‌ها هم در صنعت هسته‌ای، هم در صنعت نظامی و صنایع مختلف و حوزه‌های علم و فناوری بوده است.

رئیسی با تبریک بعثت حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (ص) تصریح کرد: این روزها، ایام پر برکت دهه فجر انقلاب اسلامی و یادآور امام بزرگوار و عظیم‌الشأن ما امام خمینی(ره) و شهیدان انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، ایثار ایثارگران، جانبازی جانبازان و رشادت ملت بزرگ ایران است.

وی با اشاره به این‌که «دهه فجر انقلاب اسلامی در آستانه چهل و پنجمین بهار خود، ابعاد و زوایای مختلفی دارد که باید بیش از پیش مورد شناخت ملت ایران و ملت‌های مسلمان و ملل آزاده و مستقل جهان قرار بگیرد»، افزود: انقلاب ملت ایران، انقلابی با اتکال به خداوند متعال و با اعتماد به نفس، بدون هیچگونه کمک قدرت‌های خارجی شرقی و غربی و با دستی خالی از سلاح بود.

وی اظهار داشت: ملت ایران با اعتقاد، باور، عزمی پولادین و با اعتماد به قدرت خود که در پرتو قدرت خداوند شکل گرفته بود، به میدان آمد و با رژیمی تا دندان مسلح که مورد حمایت آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از کشورهای غربی بود، مبارزه کرد. ملت ایران اراده کرد این رژیم را که رژیمی وابسته به غرب بود و منافع غربی‌ها و بیگانگان را به منافع مردم ترجیح می‌داد، ساقط کند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «اراده ملت ایران برای تشکیل حکومتی به نام جمهوری اسلامی در برابر اراده رژیمی قرار گرفت که نمی‌خواست اراده این ملت محقق شود»، گفت: در این جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران پیروز شد و انقلاب‌شان با وجود آنکه سلاحی نداشتند و از سوی هیچ قدرت خارجی حمایت نمی‌شدند، با توکل بر خدا به پیروزی رسید و لذا ما سالروز آن یعنی ۲۲ بهمن را یوم‌الله یا روز خدا می‌خوانیم.

وی با اشاره به این‌که «به باور ما آنچه در ۲۲ بهمن اتفاق افتاد، جلوه قدرت خدا بود که از غیر مجاری معمولی و طبیعی تحقق پیدا کرد»، افزود: معنای این سخن آن است که علی القاعده نباید ملتی که سلاح ندارد و از طرف قدرت‌های خارجی مورد حمایت نیست، در برابر رژیمی تا بن دندان مسلح و مورد حمایت آمریکا پیروز شود، اما وقتی ملتی توکلش به خدا و اعتمادشان به توانایی و قدرت خودشان بود، این پیروزی به ارمغان می‌آید.

وی با بیان این‌که «دشمنان تلاش کردند انقلاب اسلامی ملت ایران که رژیم پهلوی را ساقط کرد، نتواند نظام و حکومتی تشکیل دهد»، اظهار داشت: به رغم خواست دشمنان امام راحل بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب نوع حکومت آینده را به رفراندوم گذاشت که کاری کاملا دمکراتیک بود.

رئیسی اضافه کرد: این حرکتی دمکراتیک بود، برخلاف ادعای مدعیان دفاع از دمکراسی که در عمل به این ادعای خود اعتنا نمی‌کنند، چرا که اگر برای آن اهمیت قائل بودند امروز مردم فلسطین و یمن می‌توانستند حکومت مورد نظر خود را انتخاب کنند و توطئه‌ها علیه خود را کنار بزنند و از سوی دیگر بسیاری از روابطی که کشورهای غربی با برخی حکومت‌ها برقرار کرده‌اند زیر سوال می‌رفت.

وی با بیان این‌که «کشورهای غربی مدعی دمکراسی هستند، اما به حقیقت دمکراسی و آرا ملت‌ها توجه نمی‌کنند»، تصریح کرد: در مقابل انقلاب اسلامی در انتخاب نوع حکومت آینده کاری کاملا دمکراتیک انجام داد و ۹۸ درصد مردم به برقراری حکومت جمهوری اسلامی رای مثبت دادند. قانون اساسی تدوین و به رای عمومی گذاشته شد و برخلاف خواست و تلاش دشمن تمام نهادهای حکومتی از دل قانون شکل گرفت.

ادامه دارد...

منبع: ايسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
میز مذاکره باید مستقیم باشد وقتی به صورت رودررو با طرف مذاکره نمی کنی یعنی دیگران دارند این مذاکره را مدیریت میکنند و این مذاکره یا به نتیجه نخواهد رسید یا اینکه دیگران منافع خود را بر منافع ما ترجیح خواهند داد و نتیجه مذاکرات بر خلاف منافع ملی ماست همان بهتر که چنین میز مذاکره ری را ترک کنید بهتر است اول تکلیف خود را با روش مذاکرات مشخص کنیم مذاکره غیر مستقیم یعنی مدیریت مذاکرات در دست ما نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی