بازدید 1650

وزیرخارجه آمریکا بار دیگر وارد فلسطین اشغالی شد

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده است، پس از سفر به عربستان و قطر، بامداد امروز چهارشنبه برای رایزنی درباره آتش بس وارد فلسطین اشغالی شد.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵ 07 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری «سما»، فلسطین، وی قرار است، با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کند.

بلینکن روز سه‌شنبه به قطر رفت و با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور در کاخ «لوسیل» دیدار کرد.

وی روز دوشنبه نیز در ریاض بیش از دو ساعت با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیدار کرد.

وی قرار است روز چهارشنبه با مقامات ارشد اسرائیل در تل آویو دیدار کند.

وزیر امورخارجه آمریکا هم در این سفر و هم در آخرین سفر خود به منطقه تاکید کرده است که اگر دولت اسرائیل می‌خواهد به عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی دست یابد و حمایت این کشور را بدست آورد، باید تصمیم‌های «سختی» بگیرد و به سمت راهکار دو کشوری حرکت کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل بارها ایده تشکیل کشور فلسطین را رد کرده و گفته است که جنگ غزه برای ماه‌ها ادامه خواهد داشت.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه عربستان و اسرائیل مایل به ادامه گفتگوهای عادی سازی روابط هستند، اعلام کرد: پیشنهادی جدی برای آزادی گروگانهای باقیمانده و وقفه طولانی مدت جنگ غزه ارائه شده است که به دنبال دستیابی به آن هستیم.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما حتی پیش از اکتبر و اکنون نیز در حال مذاکره با همتایان خود در اسرائیل و عربستان سعودی برای پیشبرد یک توافق عادی سازی روابط هستیم.

وی مدعی شد: ما مطمئناً بازخورد مثبتی از هر دو طرف دریافت کردیم مبنی بر اینکه آنها مایل به ادامه این گفتگوها هستند

کربی در مورد توافق با حماس برای آزادی سایر اسرا گفت: معتقدیم که یک پیشنهاد جدی برای آزادی گروگان ها، برای یک وقفه طولانی ارائه شده است که می تواند تمام اهداف ما را تامین کند. ما هنوز در حال تلاش برای امضا و اجرای این پیشنهاد هستیم.

این سخنگوی دولت آمریکا تصریح کرد: ما به دنبال دستیابی به یک وقفه بشردوستانه برای مدت بیش از یک هفته جهت آزادی گروگان ها و ارسال کمک های بیشتر به غزه هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست