بازدید 3995
۶

شاید برای دولت؛ اینترنت، فیلتر و مهاجرت مهم نیست!

رضا الفت نسب، عضو اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی، درباره کاهش سرعت اینترنت در یک ماه اخیر به «انتخاب» گفت: کاهش سرعت اینترنت آنچنان محسوس نبوده است. اینقدر شرایط در طول سه سال اخیر بد بوده است که دیگر کسی توجهی به تغییرات سرعت اینترنت ندارد و در کلیت آنچه همه قبول کردیم و چاره‌ای هم نداریم؛ اینترنت ایران یک اینترنت پراختلال است و احتمال دارد سرعت آن عمدتاً کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 06 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، کاهش سرعت اینترنت دیگر تبدیل به یک خبر تکراری شده است اما مشکل اصلی پابرجاست و کاربران اینترنت در ایران که جمعیت بسیاری را به خود اختصاص می‌دهند، شرایط بسیار سختی را تجربه می‌کنند. این شرایط سخت موجب افزایش مهاجرت در حوزه استارتاپ‌ها نیز شده است.

رضا الفت نسب، عضو اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی، درباره کاهش سرعت اینترنت در یک ماه اخیر به «انتخاب» گفت: کاهش سرعت اینترنت آنچنان محسوس نبوده است. اینقدر شرایط در طول سه سال اخیر بد بوده است که دیگر کسی توجهی به تغییرات سرعت اینترنت ندارد و در کلیت آنچه همه قبول کردیم و چاره‌ای هم نداریم؛ اینترنت ایران یک اینترنت پراختلال است و احتمال دارد سرعت آن عمدتاً کاهش پیدا کند. به نوعی همین است که هست! امروز کسی بگوید اوضاع اینترنت خیلی خراب است ما دیگر تعجب نمی‌کنیم و به این نقطه رسیدیم. ما قبول کردیم با این وضعیت ادامه دهیم. اینکه چه اتفاقی برای کاربر پیش می‌آید و یا ترک مشتریان، کاملاً ر‌ها شده است. ما محکوم به استفاده از اینترنت فعلی هستیم و بار‌ها صحبت شده و نتیجه نداده است.

وی در ادامه درباره پاسخگویی دولت در زمینه اینترنت بیان کرد: اینکه چه کسی در این بین باید پاسخگو باشد هم به اعتقاد من اشتباه است اگر فکر کنیم فقط وزارت ارتباطات پاسخگو باشد. وزارت ارتباطات یک کارگزار است و تصمیمات در جایی دیگری به او ابلاغ می‌شود و فقط مجری است. در کشور اولویت‌های دیگری مطرح است وگرنه اگر دنبال توسعه اقتصاد دیجیتال بودند، الان اینترنت با کیفیت داشتیم.

او افزود: امروز منشی پور اعلام کرد که تپسی را فروخته‌اند و در ارزش‌گذاری‌ها ۱.۸ همت در نظر گرفتند. یک دوستی محاسبه کرد و گفت این پول اندازه ۱۵ واحد ۲۰۰ متری در شمال شهر تهران است. به نظر من انگار می‌خواهند کسب و کار‌ها را در این سطح نگه دارند. آنچه امروز به آن نگاه می‌کنیم گزارش‌های بخش خصوصی مبنی بر اندک بودن فروش آنلاین در حد ۵ درصد است. اینترنت یک پازل مهم است و هرچه اختلال داشته باشیم در جای دیگری خود را نشان می‌دهد. اگر اینترنت ما بهتر شود، تأثیر مثبت در سایر بخش‌های اقتصادی دارد.

الفت نسب درباره افزایش میزان مهاجرت کسب و کار‌های آنلاین گفت: آمار دقیقی وجود ندارد ولی می‌توان حدس زد. شهریور ماه در یک توییت نوشتم که باید منتظر شکل‌گیری اکوسیستم آنلاین ایرانی در دیگر کشور‌ها باشیم و چند هفته پیش شاهد بودیم که چندین مدیر کسب و کار اینترنتی ایرانی در کانادا یک مجموعه تشکل دادند و آن عکس خیلی ترسناک بود. شاید مسئولین خیلی برایشان مسأله‌ای نباشد و در سخنرانی‌ها هم گفته‌اند که تعداد اندکی رفته‌اند، اما واقعاً برای کسی مثل من که سال‌ها در این صنف فعال بوده عکس ترسناکی بود. ما به شدت در حوزه منابع انسانی احساس فقر می‌کنیم. اخبار فعلی در حوزه اینترنت و حجم اقتصاد آنلاین خود من را هم نسبت به ادامه راه سست کرده است. شاید برای دولت سرعت اینترنت و محدودیت و فیلترینگ و مهاجرت نیروی انسانی مهم نباشد اما این‌ها دست به دست هم می‌دهد که فعالیت اقتصادی آنلاین حرفی برای گفتن نداشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
جناب رضا الفت نسب به مفهوم خواص و خودی دقت کنید تمام پاسخ ها داده میشه
براي دولت فقط ماليات ستاني از مردم مهمه
بقيه موارد هيچ اهميتي نداره
حتما همینطوره ....
دولت کاره ای نیست
برای دولت هیچی مهم نیست به غیر پول هر چه بیشتر
اتفاقا خیلی مهمه . مهمه که دسترسی به اطلاعات سخت و کنترل شده باشه. که با فیلترینگ هم دسترسی سخت میشه هم یه درآمدی هم نصیب دولت میشه(تهدید و تبدیل کرده به فرصت). مهاجرت هم مهمه یعنی تمام تلاش اینه که میانگین ضریب هوشی جامعه از یه حدی بالاتر نره که بشه راحت کنترلش کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی