بازدید 3774

تکذیب واگذاری واحدهای دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان!/ نه اساسنامه تغییر کرده و نه ادغامی صورت گرفته است

به رغم ادعای مسئولان وزارت علوم درباره ادغام برخی واحدهای دانشگاه پیام نور در برخی دانشگاه های دیگر مانند فرهنگیان، رئیس دانشگاه پیام نور این موضوع را مردود می‌داند و تکذیب می‌کند!
کد خبر: ۱۲۲۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ 06 February 2024

به رغم ادعای وزارت علوم درباره ادغام برخی واحدهای دانشگاه پیام نور در دانشگاه‌‌های دیگر، رئیس دانشگاه پیام نور این موضوع را مردود می‌داند و تاکید دارد که چنین برنامه‌ای در کار نیست!

به گزارش «تابناک»، به فاصله دو هفته از اعلام وزیر علوم مبنی بر توافقات صورت گرفته برای انتقال و ادغام واحدهای دانشگاه پیام نور در برخی شهرها به یکی از سه دانشگاه دولتی (دانشگاه دولتی آن شهر یا آموزشگاه فنی‌و حرفه‌ای و یا بعضا دانشگاه فرهنگیان آن شهر)، ابراهیم تقی‌زاده، رئیس دانشگاه پیام نور در این باره گفت: جمع بندی ما بر این است که تعداد واحد‌ها و مراکز دانشگاه پیام نور که احساس شود زمینه تجمیع آن فراهم است، در خود دانشگاه صورت خواهد گرفت.

تکذیب واگذاری واحدهای دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان!/ نه اساسنامه تغییر کرده و نه ادغامی صورت گرفته است

وی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: باید ساماندهی و آمایش توسط خود دانشگاه پیام نور صورت گیرد و بعد به کارگروه آمایش و ساماندهی وزارت علوم پیشنهاد شده و توسط این کارگروه به شورای گسترش ارائه گردد.

رئیس دانشگاه پیام نور در ادامه در خصوص ادغام‌های صورت پذیرفته گفت: ادغامی که در حال حاضر انجام شده در خصوص اعضای هیات علمی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است که نسبت آن‌ها به نسبت دانشجو در دانشگاه پیام نور بیشتر است و در نتیجه توافق شده که دانشگاه فرهنگیان فرایند اداری جذب این نیرو‌ها را با مصاحبه و... انجام دهد، ولی واگذاری دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان در دستور کار نیست.

وی افزود: خدمت وزیر علوم مطرح کردیم ادغام و تجمیع دانشگاه پیام نور در هر دانشگاهی با توجه به تفاوت ماموریت دانشگاه، نیاز به تامل و بررسی بیشتر دارد. آنچه که ما درخواست داریم این است که وقتی در خصوص نوع ماموریت‌های متفاوت در زیرنظام‌ها صحبت می‌شود، باید دانشگاه پیام نور در خود دانشگاه ادغام شود.

تقی‌زاده در خصوص تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور نیز گفت: فعلا این اساسنامه همان اساسنامه سابق است؛ اما ما پیشنهاد تاسیس دانشگاهی با آموزش‌های از راه دور و ترکیبی را دادیم.

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه هیچ واحدی از این دانشگاه حذف نشده است، گفت: البته برخی واحد‌های دانشگاه در خود دانشگاه پیام نور ادغام شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار