بازدید 8752

خط و نشان وزیر راه برای شرکت‌های هواپیمایی؛ مجوز گران‌فروش‌ها را لغو می‌کنم/ بذرپاش: بنزین ۶۰۰ تومانی هواپیما، یعنی رایگان/ سوخت هواپیما گران می‌شود؟

مهرداد بذرپاش گفت: هم‌اکنون سوخت هواپیما با قیمت لیتری ۶۰۰ تومان به شرکت‌های هوایی عرضه می‌شود که در مقایسه با قیمت ۱۵۰۰ تومانی بنزین سهمیه‌ای در بازار بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۱۲۲۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷ 06 February 2024

به گزارش تابناک اقتصادی؛ وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسمی با بیان اینکه دولت مسئولیت کنترل مقررات و قوانین فنی و بازرگانی را بر عهده دارد، اظهار کرد: قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری برای شرکت‌های هوایی رأی صادر کرد که پس از جلسات کارشناسی تا اطلاع ثانوی این حکم موقوف‌الاجرا شد.

بذرپاش در ادامه تأکید کرد: برخی‌ شرکت‌های هوایی به موقوف الاجرا شدن حکم توجهی نکردند و بر خلاف قوانین، قیمت بلیت‌های داخلی هواپیمایی را افزایش دادند که بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی و نظارت خود را آغاز کرد.

مجوز گران‌فروش‌ها را لغو می‌کنم

وی با بیان اینکه بلیت هواپیما بهانه رابطه صنعت با مردم است، گفت: مردم بلیت را از ایرلاین می‌خرند، اما پشتیبان شرکت، فرودگاه است. من پشت شرکت‌ها هستم، اما اگر شرکت‌های هواپیمایی سیاست‌هایی که گذاشته شده را رعایت نکنند، تا لغو مجوز مقابل آن‌ها می‌ایستم. با کسی تعارف نداریم، با لغو مجوز یک ایرلاین هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرکت هواپیمایی که خودش صاحب همه اختیارات نیست، مگر می‌توان ایرلاین را بدون خدمات هواپیمایی و فرودگاهی و ... تصور کرد؟ دولت سیاستی دارد، همان‌طور که در پرواز‌های خارجی اجازه آزادی عمل دادیم در پرواز‌های داخلی هم کمک می‌کنیم تا رضایت‌مندی مردم محقق شود. همین الان امکان صدور مجوز برای ۲۰ شرکت هواپیمایی داریم؛ اما اگر یک ایرلاین در کترینگ خدمات نامناسب دهد، کل خدمات صنعت هوایی زیر سوال می‌رود.

بذرپاش با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان هوایی اظهار کرد: از تمام شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهیم هر کدام که امکان دارند واردات هواپیما را انجام دهند. برای توسعه ناوگان هوایی از منابع وزارت راه و شهرسازی و تهاتر نفتی استفاده می‌کنیم؛ حتی اگر لازم باشد برای این کار مجوز هم می‌گیریم. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان است و هر مجوزی که لازم باشد برای این کار صادر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید مقررات را به طور کامل رعایت کنند، گفت: عزم این وزارتخانه و خواسته ما از سازمان هواپیمایی کشوری، به حداقل رسیدن سوداگری‌ها و دلالی در بلیت هواپیما‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: ما راضی نیستیم که شرکت هواپیمایی از عملیات انتقال مسافر زیان کند، در خبر‌ها هم چنین چیزی دریافت نکردیم که شرکت‌ها زیان‌ده باشند و از آن‌ها اسناد مالی هم در این زمینه خواستیم. البته ما منتظر این نیستیم که قیمت بلیت زیاد شود و بعد آن را پیگیری کنیم، بلکه ما سازمان تنظیم‌گر هستیم و تصمیماتی را در حوزه فرودگاهی و روش عرضه بلیت و مجوز‌های پروازی گرفتیم که اصلاحات لازم را انجام دهیم که به‌ زودی به نتیجه می‌رسد.

خط و نشان وزیر راه برای شرکت‌های هواپیمایی؛ مجوز گران‌فروش‌ها را لغو می‌کنم/ بذرپاش: بنزین ۶۰۰ تومانی هواپیما، یعنی رایگان/ سوخت هواپیما گران می‌شود؟

سوخت هواپیما گران می‌شود؟

بذرپاش با اشاره به پرداخت یارانه سوخت به شرکت‌های هواپیمایی گفت: وقتی سوخت لیتری ۶۰۰ تومانی می‌دهیم؛ یعنی رایگان، در این حوزه برخی بخش‌های دولت ملاحظاتی دارند، ولی به احترام نظر ما در موضوع نرخ سوخت هواپیما اقداماتی نکرده‌اند. در موضوع نرخ بلیت، بخش اعظم شرکت‌ها با ما همراه هستند و فقط دو - سه شرکت کم‌کاری می‌کنند، قطعا صرفه و صلاح شرکت‌ها، مردم و کشور باید توامان رعایت شود.

وی با بیان اینکه مرحله تعزیراتی و برخورد جدی آخرین مرحله است، افزود: همه شرکت‌ها با داشتن ناوگان بزرگ یا حتی دو هواپیما، با ماهیت حقوقی شرکت‌های هواپیمایی فعالیت می‌کنند و باید مقررات را رعایت کنند. در حال حاضر سوخت هواپیما با قیمت بسیار پایین به شرکت‌ها عرضه می‌شود، بنزین سهمیه‌ای در بازار ۱۵۰۰ تومان است و ۶۰۰ تومان به ازای هر لیتر برای سوخت هواپیما، واقعا عدد پایینی است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۴
تهدبدهای پوچ و بی معنی.

همه شرکتهای هواپیمایی وابسته به دولت یا نهادها و مراکز قدرت هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
منظورش اين است كه بليط هواپيما گران ميشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
جالبه شرکتهای هواپیمایی بنزین ۶۰۰ تومنی میگیرن ولی قیمتهایشان را با نرخ بین المللی مقایسه می کنند و همیشه ...هم ادعای زیان ده بودن دارند
به همین منوال خودروسازها هم زیان ده هستند جا داره سوال کنیم این مدیران امام صادقی دارند چکار میکنند تو این مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
یادمه آقای وزیر ۲۶ ۲۷ سال بیشتر نداشت که شد مدیرعامل سایپا به بهانه فرصت دهی به جوانان....
واقعا چه انتظاری میشه داشت از اوضاع
بنزین هواپیما باید گرون بشه نه خودرو . هواپیمایی متعلق به آژانس های هوایی بشدت سرمایه داره که مسافرهاش هم قشر خرپول و میلیاردرن و بلیط بشه 20 برابر ککشون نمیگزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
جالب قیمت بنزین هواپیما که در دنیا خیلی گرانتر و در ایران از خودرو هم ارزان تر دولت روزانه میانگین چهار میلیون لیتر بنزین میده که اگر 50000 تومنم حساب کنیم روزی میشه 200 میلیارد ماهی میشه 6 هزار میلیارد
یک روزی شرکت هواپیمایی ملی ایران همراه با شرکت پانامریکن آمریکا، تنها شرکتهایی بودند که در جهان هواپیماهای بوئینگ 747 را در اختیار داشتند.
در سال 1355، هواپیمایی ملی ایران، ایمن ترین شرکت هواپمایی جهان معرفی شد.

حالا ببینید که اوضاع هواپیمایی این مملکت به چه روزی افتاده!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اين يك مثال از هزار نمونه ديگر است
باز هم جای شکر است چند سالی است تراژدی سقوط هواپیمایی مسافری نداشته ایم.

اگر حادثه شلیک به هواپیمای اوکراین را قلم بگیریم، آخرین سانحه مرگبار هوایی در ایران بر می گردد به 29 بهمن 1396، که در آن یک فروند هواپیمای ATR هواپیمایی آسمان که از تهران عازم یاسوج بود، بر فراز سمیرم سقوط کرد. 66 نفر در این حادثه کشته شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
الان از پازل بدبختی فقط این یک تکه مونده
چرا باید سوخت مفت به هواپیمایی بدید که بلیطش دو سه میلیون تومن اگر بنزین هواپیما بشه ده تومنم تقسیم صد نفرم کنیم چیزی نمیشه ولی کلی عاید به دولت میرسه
خود دولت سالی چند بار همه چی رو گرون میکنه و به سازمانها و ارگانها مجوز گرونی میده بعد وزیر و مسوول میان ژست طرفداری از مردم میگیرن. جمع کنین بساطتون رو
چون سوار اتوبوس نمی شوید گازوییل اتوبوس ها رایگان نیست؟
سه روز طرح فروش اوراق مشارکت با سود 30 درصدی از یک هفته اعلام شده عملیاتی شد نرخ دلار 4 هزار تومان پائین اومد از ترس اینکه نکند نرخ دلار به مبلغ قبلی برسد... مافیای تورم وارد عمل شد و فروش اوراق رو ممنوع کرد .....این دیگه چه مملکتیه .....تمام تورم ساخته و پرداخته ذهن خود مسئولین داخلیه و دیگر هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
نه استقبال بیش از حد انتظار بود اوراق ها تموم شد باید زودتر اقدام میکردی
ما که رسوای جهانیم غم عالم پشم
ما که پول نداریم هواپیما سوار شیم اصلا هواپیما سوار شیم بریم کجا؟ سفر خارج از استان خودمون هم نمیتونیم بیام بیرون
هواپیما برای از مابهتران است
ای بر اول و آخر اونی که باعث شده تنها مشغله فکری ما خورد و خوراک و مسکن باشه و نتونیم به بیشتر از اون فکر کنیم
اگه خدا و قیامتی باشه
بنزين هواپيما نسبت به حقوق شماها رايگان است اما براي كارمندان و كارگرها كه سوار شدن بر تاكسي هم شده آرزو
شما ها چیزی را رایگان به کسی نمی دهید
کاملا درست میفرمایید.
لطفا نظرتون رو در مورد حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومانی هم بفرمایید ( خیلی زیاد ، زیاد ، مطلوب، کم یا خ کم؟)
شما به ایرلاین های یک یا دو هواپیما دار ، مجوز قارچ طور نده ، نمی خواد مجوز باطل کنی
باور کنید اینو فقط جوگیر شد و جلوی خبرنگاران گفت، بلافاصله بعداز جلسه زنگ می‌زند و از شرکت‌های هواپیمایی عذرخواهی میکند
این تو مخیله اش هم نمی آمد روزی وزیر بشه
همه ش هارت پورت الکی، خدا نکنه بکی مریض داشته باشه و بخواد با پرواز زود برسه مقصد، بلیط بندرعباس تهران تا هفته قبل۱۶۰۰بود،الان شده۴۲۰۰
گران کنید همه چی رو صد برابر کنید مردم راضی هستن گرانتر کنید...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست