بازدید 2404

آیا چارلز با تاج‌ و تخت خداحافظی می کند؟

مقام‌های سلطنتی می‌گویند که پادشاه به روند درمانش امیدوار است، اما پنهان شدن او از انظار عمومی و سفر سراسیمه هری به لندن در اوج اختلافات او با پدرش، حاکی از روایت دیگری است که زمان مشخص خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۲۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 06 February 2024

 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کناره‌گیری «چارلز سوم» از مقام پادشاهی انگلیس در پی انتشار خبر جنجالی درباره ابتلای وی به سرطان بالا گرفته است.
 

عمر پادشاهی چارلز پس از فوت مادرش الیزابت دوم که طولانی‌ترین حکمران انگلیس بود، هنوز به یک سال و نیم نرسیده که ناقوس مرگ او به صدا درآمده است.

کاخ سلطنتی باکینگهام دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پادشاه انگلیس به نوعی سرطان مبتلا شده و برنامه درمانی منظمی را آغاز کرده است. بر اساس این بیانیه او وظایف عمومی خود را به تعویق انداخته است.

این خبر ۱۰ روز پس از آن منتشر می‌شود که چارلز به دلیل ابتلا به عارضه پروستات، در بیمارستانی عمل جراحی کرد و سپس مرخص شد. اما اکنون سخنگوی کاخ باکینگهام می‌گوید که پزشکان در روند درمان عارضه پروستات، سرطان وی را کشف کرده‌اند.

چارلز به گفته کاخ سلطنتی دچار سرطان پروستات نیست، اما نوع بیماری او هم اعلام نشده است. سخنگوی وی اعلام کرد که نامبرده طبق توصیه پزشکان وظایف حکومتی خود را برای مدتی کنار خواهد گذاشت.

در پی این خبر رسانه‌های انگلیس گزارش دادند «هری» دومین فرزند چارلز که در آمریکا زندگی می‌کند، ظرف روز‌های آینده راهی لندن خواهد شد. او طبق سلسله مراتب سلطنتی، پنجمین نفر در صف رسیدن به تاج و تخت است.

ویلیام برادر بزرگتر او که مقام ولیعهدی را برعهده دارد، نخستین نفر در صف تصاحب تاج و تخت و سپس ۳ فرزند او یعنی جورج، شارلوت و لویز در ردیف دوم، سوم و چهارم قرار دارند.

اگر چارلز به دلیل مشکلات سلامتی از مقام خود کناره‌گیری کند تاج‌وتخت به ویلیام می‌رسد. البته این اقدام در تاریخ انگلیس نادر است و آخرین بار ادوارد هشتم برای ازدواج با یک بانوی مطلقه آمریکایی به نام والیس سیمپسون در سال ۱۹۳۶ دست به چنین اقدامی زد.

چارلز در سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در پی فوت مادرش الیزابت دوم به تاج و تخت رسید و تا به امروز یک سال و چهار ماه از عمر پادشاهی او می‌گذرد. البته اگر از زمان تاج‌گذاری پرحاشیه او حساب شود، این میزان به کمتر از یک سال کاهش پیدا می‌کند.

به هر روی اگر بیماری چارلز سبب شود که نامبرده در انجام وظایف سلطنتی ناتوان شود، تمام مسئولیت‌های او به غیر از برخی موارد خاص به ویلیام منتقل می‌شود.

چارلز برخلاف مادرش که در سن جوانی (۲۵ سالگی) به تاج و تخت رسید، مسن‌ترین فردی بود که در تاریخ بریتانیا به پادشاهی رسید. اینکه اوضاع سلامتی او تا چه اندازه وخیم است و چگونه درمان خواهد شد، جزئیات زیادی در اختیار رسانه‌ها نیست.

با این حال انتشار این خبر واکنش‌های متعددی را در داخل در پی داشته و رسانه‌های انگلیس، همچون واپسین ساعات مرگ الیزابت، صفحه ویژه‌ای را برای انعکاس اخبار مربوط به چارلز ایجاد کرده‌اند.

مقام‌های سلطنتی می‌گویند که پادشاه به روند درمانش امیدوار است، اما پنهان شدن او از انظار عمومی و سفر سراسیمه هری به لندن در اوج اختلافات او با پدرش، حاکی از روایت دیگری است که زمان مشخص خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست