بازدید 8502
ششصد و نود و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

روسیه: به استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در انگلیس پاسخ می دهیم/مخالفت پارلمان مجارستان با درخواست عضویت سوئد در ناتو

ششصد و نود و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲ 05 February 2024

روسیه: به استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در انگلیس پاسخ می دهیم

بین الملل تابناک: ششصد و نود و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هلند ۶ فروند اف۱۶ اضافی به اوکراین ارسال می‌کند
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ۲۱:۵۸

هلند از فروش جنگنده‌های اف-۱۶ خویش به یک پیمانکار خصوصی منصرف شده و قصد دارد ۶ فروند از این جنگنده‌ها را به اوکراین ارسال کند.

کاجسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند از تعهد کشورش برای ارسال ۶ فروند جنگنده اف۱۶ به اوکراین خبر داد. دولت هلند پیشتر قرار بود این جنگنده‌ها را به یک پیمانکار خصوصی واگذار کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی گفت: وزارت دفاع هلند در حال آماده سازی 6 فروند جنگنده اف-۱۶ اضافی برای تحویل به اوکراین است.

اولونگرن افزود: برتری هوایی اوکراین برای مقابله با روسیه ضروری است.

وزارت دفاع هلند نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که فروش برنامه ریزی شده 6 فروند جنگنده اف۱۶ به اپراتور هواپیماهای نظامی خصوصی «دراکن اینترنشنال» لغو شده است که به دولت این کشور امکان می دهد تعهد بیشتری به کی‌یف داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: هلند مذاکرات درباره فروش احتمالی ۶ فروند جنگنده F-۱۶ را متوقف کرده است. هر دو طرف به این نتیجه رسیده اند که فروش و تحویل این جنگنده‌ها در کوتاه مدت انجام نخواهد شد.

اولونگرن پیشتر گفته بود که برنامه اعزام اولین جنگنده‌های اف۱۶ به اوکراین در سال جاری بعد از تکمیل دوره‌های آموزشی خلبانان اوکراینی خواهد بود.

یونان تسلیحات قدیمی‌اش را به اوکراین نمی‌فرستد
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ۲۱:۴۹

یکی از نمایندگان کابینه وزیران یونان گفت که آتن قصد ندارد سامانه‌های «اس-۳۰۰» متعلق به دوران شوروی خود را به کی‌یف منتقل کند و امنیت خود را به خطر بیندازد.

 « پاولوس ماریناکیس» نماینده کابینه وزرای یونان در حالی اعلام کرد آتن قصدی برای ارسال سامانه‌های دفاعی اس-۳۰۰ به اوکراین ندارد که اخیرا گزارش شده بود یونان انتقال سیستم‌های تسلیحاتی از رده خارج شده را که دیگر استفاده‌ای ندارند، به اوکراین تایید کرده است.

پیش از این رسانه آمریکایی فوربس خبر داده بود «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نظر دارد تا مخالفت‌ها در کنگره با کمک‌های دولتش به اوکراین را با ارسال تسلیحات به یونان با این انتظار که آتن تجهیزات مازاد خود را در اختیار کی‌ِیف بگذارد، دور بزند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این میان مقام‌های یونان گزارش‌های رسانه‌ای درباره تمایل آتن برای ارسال سیستم‌های موشکی ضد هوایی اس-۳۰۰ به کی‌یف را نیز رد کرده‌اند.

ماریناکیس همچنین گفت، چنین تصمیمی ظرفیت‌های دفاعی کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین پیش از دومین اجلاس «اوکراین-بالکان» یک گفت‌وگوی تلفنی را در روز ۲۹ ژانویه با «کریاکس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان داشت.

 زلنسکی گفت با میتسوتاکیس درباره نیازهای نظامی اوکراین «به ویژه در حوزه توپخانه و پدافند هوایی» بحث و گفت‌وگو کرده است.

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین، در انگلیس سفیر می‌شود
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ۲۱:۳۰

معاون پارلمان اوکراین گفت سرانجام «والری زالوژنی» فرمانده نیروهای مسلح موافقت کرد پس از برکنار شدنش، سفیر اوکراین در انگلیس شود.

تلویزیون سی‌ان‌ان روز پنجشنبه از تصمیم «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای برکناری فرمانده نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

طبق گزارش راشا تودی، تنش‌ها بین رئیس‌جمهور اوکراین و ژنرال ارشد او از سال گذشته افزایش یافته و گزارش‌های متعددی در روزهای پیش حاکی از برکناری قریب‌الوقوع والری زالوژنی از سمت خود است.

«یوگنی شوچنکو» معاون پارلمان اوکراین در این خصوص عنوان کرد: والری زالوژنی موافقت کرده که پس از برکناری، به عنوان سفیر اوکراین در بریتانیا خدمت کند.

وی افزود: احتمال می‌رود فرمانده نیروهای مسلح طی روزهای آتی برکنار شود.

اصل ماجرا از گفت‌وگویی شروع شد که فرمانده نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، اگرچه مقامات دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از این اظهار نظرات زالوژنی ناراحت و غافلگیر شدند اما با ارزیابی‌هایی او موافقت کردند.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با فرمانده نیروهای مسلح این کشور دچار مشکلاتی شد؛ مشکلاتی که گاها با انتقادات تند و تیز همراه بوده است.

به گفته یک مقام ارشد وزارت دفاع اوکراین، زلنسکی هنوز رسما ژنرال زالوژنی را برکنار نکرده و حتی هنوز جایگزینی برای زالوژنی پیدا نکرده است. منابعی به روزنامه واشنگتن‌پست گفتند که زلنسکی در جستجوی یک چهره جدید مناسب برای فرمانده نظامی خود به امید «کاهش نارضایتی عمومی» نسبت به برکناری اوست.

مخالفت پارلمان مجارستان با درخواست عضویت سوئد در ناتو
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ۲۰:۲۷

پارلمان مجارستان درخواست عضویت سوئد در ناتو را به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا، تصویب نکرد.

احزاب حاکم مجارستان در جلسه امروز (دوشنبه) پارلمان شرکت نکردند و در نتیجه از مجموع ۱۹۹ نماینده تنها ۵۱ نماینده در روند رای‌گیری حضور داشتند.

تلویزیون ATV مجارستان چند روز پیش گزارش کرد که حزب حاکم این کشور و حزب مردم دموکرات مسیحی با دو سوم آرا به عضویت سوئد در ناتو رای نخواهند داد و منتظر دیدار و رایزنی «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان و «اولف کریسترسون» نخست‌وزیر سوئد خواهند بود.

سوئد پیش از این مسئله نهایت تلاش خود را انجام داد تا رضایت ترکیه را برای عضویت در ائتلاف نظامی ناتو جلب کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اواخر ماه ژانویه مصوبه پارلمان ترکیه مبنی بر عضویت سوئد در ناتو را امضا کرد.

برای عضویت در ناتو رأی تمام اعضا الزامی است و پس از تایید ترکیه، سوئد تنها به رأی مجارستان نیاز دارد.

زلنسکی: برکناری مقامات فقط به ارتش ختم نمی‌شود
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ۲۰:۲۶

«ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی ضمن ضروری دانستن جابه جایی برخی مقامات ارشد کشوری، تاکید کرد که این امر تنها به ارتش محدود نمی‌شود.

 زلنسکی در مصاحبه‌ دیروز/یکشنبه با تلویزیون دولتی RAI ایتالیا گفت در حال بررسی برای جایگزینی چندین مقام ارشد دولتی است.

این اظهارات در پی برکناری والری زالوژنی فرمانده ستادکل نیروهای مسلح این کشور، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌است. گفته می‌شود این دو مقام سیاسی و نظامی بر سر نحوه تداوم جنگ و چگونگی پیروزی مقابل روسیه دچار اختلاف شده‌اند.

گمانه‌زنی‌ها برای برکناری زالوژنی به‌ویژه پس از آن شدت گرفت که این مقام ارشد ارتش اوکراین در ماه نوامبر (آبان) در مقاله‌ای در روزنامه اکونومیست، جنگ مقابل روسیه را فرسایشی توصیف کرده بود؛ اظهاراتی که بعدا با انتقاد تند زلنسکی روبرو شد.

زلنسکی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، در پاسخ به سوالی درباره زالوژنی گفت: وقتی از جایگزینی صحبت می‌کنم، یک موضوع جدی در ذهنم وجود دارد که تنها به یک شخص مربوط نمی‌شود، بلکه به مسیر رهبری کشور ارتباط دارد.

وی در ادامه، روند جایگزینی مقامات ارشد اوکراین را ضروری خواند و تاکید کرد که این امر تنها مربوط به ارتش نمی‌شود و همه مقامات دولتی را نیز در بر خواهد گرفت.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین اضافه کرد: همه ما باید در یک مسیر حرکت کنیم، نمی‌توان مایوس شد، ما باید انرژی درست و مثبت داشته باشیم، انرژی منفی باید در خانه بماند. ما نمی توانیم نگرش سازش و تسلیم داشته باشیم.

رهبر کی‌یف در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: برخی نهادهای اوکراینی این کشور را از دستیابی به اهداف خود باز می دارند، از جمله تلاش برای ایجاد یک نیروی جنگی موثر مقابل روسیه.

رویترز در ادامه یادآوری کرد که برکناری زالوژنی از سوی زلنسکی در حالی صورت گرفت که این فرمانده عالی‌رتبه ارتش، تحسین اوکراینی ها را به دلیل عقب راندن پیشروی نیروهای روسی به کی‌یف در ابتدای جنگ و پیشروی های بعدی در بخش های وسیعی از جنوب و شمال شرق برانگیخت.

کرملین: حمله اوکراین به غیرنظامیان «لوهانسک» تروریستی است
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ۲۰:۲۶

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به حمله نیروهای مسلح اوکراین به یک نانوایی در شهر «لیسیچانسک» (Lysychansk) واقع در منطقه «لوهانسک» تحت کنترل روسیه، این حملات را اقدامات تروریستی هیولایی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ‌دیمیتری پسکوف، ‌در نشست رسانه‌ای کرملین خاطرنشان کرد: روسیه برای اطمینان از تکرار نشدن اینگونه عملیات‌های تروریستی، به اقدامات ویژه نظامی خود ادامه می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به این که بحث استقلال دفاعی کشورهای اروپایی موضوع جدیدی نیست، تاکید کرد: بُعد سیاست امنیتی و هویتی مستقل اتحادیه اروپا بیش از یک دهه است که مورد بحث قرار می گیرد اما اروپایی‌ها تاکنون در این زمینه موفق نبوده اند و رویکردهای ناتو محور خود را حفظ کرده اند.

وزارت امور خارجه روسیه اوایل بامداد دیروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: اوکراین روز شنبه تأسیسات زیرساختی غیرنظامی شهر لیسیچانسک در منطقه لوهانسک را گلوله باران کرد که در اثر این حملات، مناطق مسکونی هدف قرار گرفت و یک نانوایی به طور کامل تخریب شد. آمار کشته شدگان این حمله ۲۸ نفر اعلام شده است.

روسیه: به استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در انگلیس پاسخ می دهیم

دولت روسیه امروز (دوشنبه) درباره هرگونه استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در هر کشوری از قاره اروپا هشدار داد.

«گِنادی گاتیلوف» نماینده دائمی روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در شهر ژنو گفت که مسکو اطلاعات مربوط به برنامه‌های آمریکا برای استقرار تسلیحات اتمی در انگلیس را به دقت دنبال می‌کند.

گاتیلوف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا۲۴» در این‌باره هشدار داد که اگر تسلیحات اتمی آمریکا در خاک انگلیس مستقر بشود، روسیه نیز مجبور خواهد بود اقدام تلافی‌جویانه متناسب انجام بدهد.

وی توضیح داد: «موضوع صحبت ما احتمالا فعال‌شدن دوباره یک پایگاه هوایی در انگلیس با تسلیحات اتمی آمریکا است. همچنین صحبت‌هایی درباره انتقال بالقوه تسلیحات اتمی [آمریکا] به کشورهای بالتیک از جمله لهستان است».

این دیپلمات ارشد روسی تصریح کرد: «تمام این مسائل، وضعیت تنش‌باری را ایجاد می‌کند. ما در حال رصد مسیر تحولات هستیم. اگر چنین بشود، روسیه واکنش متناسب نشان خواهد داد».

پیش از این روزنامه «تلگراف» بر اساس اسناد پنتاگون گزارش داده بود که آمریکا برای اولین بار در ۱۵ سال اخیر، قصد دارد به بهانه «تهدید روزافزون روسیه» تسلیحات اتمی خود را در خاک انگلیس مستقر کند.

گاتیلوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به واکنش منفعلانه و بسیار کوتاه سازمان ملل به حملات اخیر اوکراین به شهرهای غیرنظامی روسیه نیز واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه چنین واکنشی از سوی سازمان ملل تعجب‌آور نیست، گفت زیرا «فولکر تورک» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و نهاد متبوع او کاملا و آشکارا حامی رژیم کی‌یف و غربگرا هستند.

بایدن خواستار تصویب فوری کمک‌ها به اوکراین و رژیم صهیونیستی شد

 سناتورهای آمریکایی بامداد دوشنبه جزئیات طرح بودجه ۱۱۸ میلیارد دلاری امنیت ملی این کشور شامل کمک‌های نظامی به اوکراین و رژیم صهیونیستی را منتشر کردند.

طبق گزارش‌ها، این طرح که به‌عنوان بودجه اصلی برای مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی از مرزهای جنوبی آمریکا رونمایی شده، شامل کمک‌های جدید به اوکراین برای جنگ با روسیه و بسته نظامی ۱۴ میلیارد دلاری برای کمک به رژیم صهیونیستی نیز است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به رونمایی از این طرح، از مجلس سنا خواست که هرچه سریعتر این طرح را تصویب کنند تا اوکراین و رژیم صهیونیستی «بتوانند از خود دفاع کنند».

بایدن در این‌باره مدعی شد: «این توافق، کشور ما را ایمن‌تر می‌کند، مرزهای ما را امن‌تر می‌کند، با مردم منصفانه و انسانی رفتار می‌کند و در عین حال مهاجرت قانونی را مطابق با ارزش‌های ما به عنوان یک ملت حفظ می‌کند».

افزایش ۵۰۰ درصدی تولیدات شرکت تسلیحاتی غرب

در شرایطی که اوکراین به رغم کمکهای غرب نتوانسته روسیه را شکست دهد، «ایلکا هیکیلا» یکی از مدیران «شرکت مهمات نوردیک» اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ تولیداتش را پنج برابر افزایش می‌دهد.

شرکت موسوم به «نامو» (Nammo) در زمینه تولید انواع مهمات و موتورهای راکت فعالیت دارد و اگرچه خصوصی است اما وزارت تجارت و صنعت نروژ و شرکت تسلیحاتی «پاتریا» فنلاند در آن سهم دارند.

 

وزارت دفاع فنلاند اعلام کرده که از زمان آغاز جنگ، ۱.۷۲ میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی کرده است. این وزارتخانه همچنین در روزهای پایانی سال گذشته میلادی، از برنامه خود برای کمک نظامی ۱۱۴ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد.

روزنامه کی‌یف پُست، در گزارش خود، فنلاند را «شریک اصلی اوکراین در مبارزه با تجاوز روسیه» خواند و نوشت که گلوله‌های توپخانه نقش کلیدی در کمک آن به کی‌یف دارد.

تدارک شرکت فنلاندی-نروژی برای افزایش تولیدات نظامی در شرایطی انجام می‌شود که فنلاند با روسیه مرز مشترک دارد و مارس ۲۰۲۳ رسما به ناتو پیوست و بی‌طرفی سنتی خود را کنار گذاشت.

 

فنلاند و آمریکا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۷ آذر) توافق دفاعی امضا کردند که طبق آن، دسترسی واشنگتن به تاسیسات نظامی فنلاند از قبیل چهار پایگاه هوایی و یک پایگاه دریایی مهیا شد.

شرکت نامو برای حضور در طرح اتحادیه اروپا با هدف افزایش تولید مهمات و موشک برای رفع کمبودهای اوکراین درخواست داده است. این شرکت در صورت دریافت مجوز، کارخانه جدیدی برای تولید گلوله‌های توپخانه خواهد ساخت.

استولتنبرگ: در حال حاضر هیچ تهدید نظامی از سوی روسیه علیه ناتو وجود ندارد

ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی گفت در حال حاضر هیچ تهدید نظامی از سوی روسیه علیه اعضای ناتو وجود ندارد.

 استولتنبرگ یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی ARD احتمال حمله روسیه پس از پیروزی در جنگ اوکراین به یکی از اعضای ناتو را رد کرد.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: در حال حاضر، ما هیچ تهدید نظامی علیه اعضای ناتو در آینده نزدیک احساس نمی‌کنیم.

وی افزود که ناتو در سال‌های اخیر «به طرز قابل توجهی تقویت شده» و همه اعضای آن سرمایه‌گذاری زیادی در بودجه دفاعی خود کرده‌اند.

استولتنبرگ گفت که ناتو پس از ضمیمه شدن کریمه به روسیه در ۲۰۱۴ خود را با واقعیت‌های جدیدی که از سوی روسیه ایجاد شده، وفق داده است.

دبیرکل ناتو اظهار کرد که انتظار می‌رود آلمان و سایر اعضای ناتو نیروهای مسلح خود را نوسازی کنند. وی از اعضای این سازمان خواست تا تلاش‌ها برای ایجاد یک نیروی دفاعی قابل اعتماد را افزایش دهند.

استولتنبرگ همچنین درباره تاثیر بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به قدرت بر ناتو گفت که وی یقین دارد آمریکا به دلایل و منافع امنیتی که دارد متحد وفادار و قابل اعتماد ناتو می‌ماند.

استولتنبرگ با اشاره به انتقادهای ترامپ از ناتو گفت که این انتقادها به دلیل هزینه‌های ناکافی اعضا در ناتو بود و اکنون با افزایش بودجه آنها، ناتو امن باقی می‌ماند.

دبیرکل ناتو افزود که اعضای این پیمان نظامی ۵۰ درصد قدرت نظامی و اقتصادی دنیا را تشکیل می‌دهند و همین مساله، ناتو را برای آمریکا حائز اهمیت می‌کند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
خدایا خودت بر مردم دنیا رحم کن و از شر شیاطینی که اینبار از سرزمین موسوم به روسیه سربر آورده اند نجات ده. فردا 700 روزمین آغاز جنگ جهانی سوم (البته با سبکی متفاوت از 2 جنگ قبلی) بدست اهریمن کبیر ولادیمیرپوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
از نظرت در مورد اسرائیل بچه کش هم همینه تو انسان خوبی ممکنه باشی اگه نه تو یه غربگدای بی وجدانی
ما در غرب زندگی می کنیم و جو سیاسی و افکار عمومی در غرب دنبال کردیم باید به همه کارشناسان سیاسی و نظامی و مسئولین در داخل کشور هشدار بدهیم که در چند سال اخیر و بخصوص بعد کرونا و جنگ اکراین و غزه و حالا یمن و بمباران هر روزه عراق و لبنان و سوریه و تورم و جنایات داعش افکار عمومی دنیا و غرب و حتی اقتصاد انها بشدت نسبت به اخبار جنگ یا کشته شدن سربازان غربی و هدف قرار گرفتن کشتی ها و نفتکش ها و سربازان غربی بی تفاوت شده. الان عملا هر روز در هفت کشور خاورمیانه تبادل اتش و بمباران و موشک باران جاری و مثلا باز قیمت نفت افزایش نمی یابد و فیمت گاز به پایین ترین میزان در ۴۰ سال اخیر رسیده از ان جهت بسیار خطرناک هست که حمله به منافع آمریکا و غرب اثر بازدارندگی خود را در میان مقامات و مردم و اقتصاد غرب از دست داده و برای رای دهنده های غربی فقط رفاه اقتصادی مهم هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
باز این کانادایی شروع کرد به مزخرف نوشتن و جفنگ گفتن
یه هفته ای نبودی وضع سایت خیلی بهتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
کاملا بی معنی
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
خاورمیانه بجز نفت چی داره؟ نفت هم که مشخصه دوران طلاییش (دورانی که فروشنده ناز می کرد) را پشت سر گذاشته
ترامپ امروز مصاحبه ای کرده و بشدت از اسراییل و شخص نتانیاهو شکوه و شکایت کرده. چون گفت در جریان حمله به سردار سلیمانی ناگهان نتانیاهو ساعاتی پیش از حمله به کاخ سفید اطلاع داده که اسراییل حاضر به همکاری در این حمله نیست. می دانید چرا؟ چون نتانیاهو متحد و دوست استراتژیک پوتین هست. ایران و بخصوص سردار سلیمانی در سوریه روابط نزدیک و متحدی با روسیه در جنگ با مخالفان سوری داشتند. نتانیاهو و پوتین به هم تعهد دادند که هرگز علیه هم یا متحدان و دوستان یک دیگر حمله ای انجام ندهند. همین هست که هم بایدن و هم ترامپ از نتانیاهو نفرت دارند چون می دانند نتانیاهو تعهد تزلزل ناپذیری به پوتین دارد. از یازده سپتامبر تا داعش و تا هفت اکتبر
پاسخ ها
سلیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
آمریکای کافر فاسد جنایتکار که در یک گودال کثیفی و آلودگی غرق شده زیاد ماندنی نخواهد بود
و تاوان تمام شرارت ها و جنایت هاش رو پس خواهد داد
بزودی همان طور که آمریکا بمب هایش رو بر سر ژاپن و آلمان نازی و کوبا و ویتنام و عراق و..... ریخت تمام شهر های آمریکا بمباران اتمی خواهد گشت
حتی 10 سلاح هسته‌ای کره شمالی هم برای نابودی آمریکا کافی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
خیال بافی هم حدی داره والا
آیا مالیت دهندگان آمریکایی با کمک ۱۴ میلیاردی کشورشان به اسرائیل موافق هستند؟ اگر یک آمریکایی با ارسال این کمک نظامی و مشارکت در قتل عام مخالف باشد چگونه می تواند اعتراض کند؟ آیا درصورت اعتراض ، به جرم یهودی ستیزی به ده سال زندان محکوم نمی شود ؟
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
به نظرم همان روش مالیات دهندگان ایران را
میتوانند استفاده کنند.
معلوم شد که باجگیرهای اروپا رجب و ویکتور اوربان مجاری هستند. اول مخالفت می کنند و بعد که کلی پول گرفتند موافقت! ولی این ناچیز ها نمی توانند ببینند که همین رفتار سیاسی انها عملا باعث شده که ترکیه و مجارستان ضعیف ترین اقتصادهای اروپا را داشته باشند. چون اروپا جایی نیست که با دروغ و تهمت و تبلیغ بتوانی کار خود را پیش ببری. دیر یا زود ده برابر باجی که رچب و اوربان یا پوتین از اروپا یا مرکل گرفتند باید به عناوین مختلف نظیر باتلاق اکراین یا اقتصاد داغان ترگیه و... پس بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
فعلاً که اروپا کم آورده
با ارسال هزاران تن سلاح هنوز روسیه را هم نتوانسته وادار به عقب نشینی سازد
بعید می‌دانم جرأت درگیری مستقیم با روسیه رو داشته باشه
روس جماعت جنگجو و مبارز زیاد داره
اگر روسیه فراخوان بسیج عمومی دهد همان روز اول 6 میلیون سرباز به ارتشش اضافه خواهد گشت
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
دوست عزیز. فرماندهان و جنگجویان مشهور تزار و ارتش سرخ همان ساکنان اکراین بودند همین همین هست که روسیه شانسی تداره. حتی اگر شش میلیوندسرباز بسیج کنه. هر چند شش میلیون یرباز یعنی ۱۸ میلیون وعده غذا در روز. روسیه در لجستیک دویست هزار نیرو در اکراین مونده. اگر به نفر بکد هند قویترین کشور دنیا می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
01:22
هند کثیف عددی نیست که
تنها هنری که هندی ها دارند شنا در نجاسات گاو هستش
هر کشوری بمب اتم داره هیچکس حریفش نخواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
احسنت
مگر اینکه فقط با یه شورش داخلی از هم بپاشد مثل شوروی
اوکراین رو هم آمریکایی ها فریب دادند بمب های اتمش رو از بین بردند امروز ویران و تخریب گشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فقط بمب نیست موشک هایپر سونیک هم نیازه که این بمب رو حمل کنه فقط سه کشور دارن که ایران یکیشونه
تقاضا دارم آمریکا به پاس زحمات آی پی کانادا ، چند بمب اتم هم در کانادا مستقر کنه، والا من یک عمر ژرمن شپرد خودمو تربیت کردم اینقدر به من وفادار نیست که آی پی کانادا به اربابش وفاداره ، دمش گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
چرا نظرات حاوی توهین باید منتشر بشه جناب تابناک ؟
زلنسکی زالوژنی رو برکنار کرد به حول قوه الهی این مساله باعث ضربه اساسی به اوکراین خواهد شد، به امید ضربه اساسی به آی پی کانادا به عنوان غول مرحله آخر
ترکها فنلاند و سوئد رو سرویس کردند
برگ چنار عزیز ، گمانم زلنسکی هم مثل پوتین فرصت خدمت حتی به قیمت جنگ غنیمت می شمرد. و به هیچ نامی در کنار نام خود نیاز ندارد.
پوتین جنایتکار میخواست کمتر از ۶ ماه اوکراین رو بگیره
فکر نمی‌کرد تو باتلاق گیر کنه ، تازه پهپادهای ایرانی دارن بهش کمک می‌کنند وگر نه هیچ غلطی نمی‌توانست کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
آخیییی راست میگی؟ وای وای وای بیچاره پوتین گناه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
و از خواست پوتین از کجا باخبری؟
این زلنسکی واقعا دست کمی از همکیشش نتانیاهو تو آدمکشی نداره، آخه دیگه چرا مردم خودت اکراینیها را می کشی!! اون از زدن هواپیما اسرای خودش این هم از کشتن ۲۸ نفر که بیشترشون زن و کودک اکراینی بودن. . کلا این قشر به کودک کشی علاقه خاصی دارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
مردم خودش؟ اگر اینهارو مردم خودش میدونست که روسیه جنگ رو در حمایت از اون مردم راه نمینداخت
برکناری زالوژنی نیمچه محبوبیت زلنسکی رو از بین خواهد برد خصوصا اگر چهره مناسبی جایگزینش نشه ، بنابراین برکناری زالوژنی مقدمه شکست نهایی اوکراین است
دلقک کانادایی بهترین جایگزین برای جانشینی والوژنی و نزدیک شدن به زلنسکی می باشد ، دو تا دلقک میشینن کنار هم قشنگ یه سیرک راه میندازن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بدجوری سوزوندتت که میای اینجا ده تا کامنت براش میزاری
برگ افرای قرمز با جوک های سیاسی ات حسابی خندیدیم !
من الان خبر اوکراین یا روسیه را ندارم ولی خبر خدمت سربازی را دارم حقوق کم آزار های روحی و روانی توسط کادر و هم قطاران را می‌بینم و کسی کاری نمی‌کند لطفاً به خدمت سربازی نیایید
روسیه راه آلمان نازی را میرود صد البته محکوم به نابودی است
سلام روسیه متجاوز همیشه به کشورهای دوست از پشت خنجر زده است معلوم نیست چرا مجارستان بعنوان ستون پنجم روسیه عمل می نماید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار