بازدید 3162

توضیح شمخانی درباره ادعای ترامپ

مشاور سیاسی مقام معظم رهبری گفت: عملیات موشکی پرحجم علیه پایگاه عین‌الاسد که مهمترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می‌رود، به صورت کاملاً غافلگیرانه انجام شد.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ 05 February 2024

 

به گزارش تابناک، دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری ضمن تکذیب اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص تماس ایران با آمریکا قبل از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد، گفت: بر اساس تصمیم مورد اجماع، مقرر شد، عملیات موشکی پرحجم بر علیه پایگاه عین الاسد که مهمترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می‌رود برای دستیابی به حداکثر تخریب به صورت کاملاً غافلگیرانه انجام شود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی افزود: به دلیل روابط نزدیک ایران با عراق و همچنین رعایت ملاحظات همسایگی، نیم ساعت قبل از انجام عملیات، موضوع صرفاً به نخست وزیر وقت عراق به صورتی اطلاع رسانی شد که امکان پیش بینی تمهیدات حفاظتی خاص از سوی آمریکا مقدور نباشد.

دونالد ترامپ روز گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز مدعی شد؛ «ایران قبل از حمله به عراق در پاسخ به کشته شدن سلیمانی با ما تماس گرفت تا بدانیم آمریکایی‌ها مورد اصابت قرار نمی‌گیرند و عمداً اهداف خود را خطا خواهند زد: این برای احترام بود!»

شمخانی خاطر نشان کرد: بیان مطالب خلاف واقع از سوی فردی چون ترامپ که به دروغگویی شهرت دارد و اکنون نیز با داشتن پرونده‌های سنگین فساد سیاسی، اقتصادی و اخلاقی مجدداً به عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد شده، خیلی عجیب نیست.

وی افزود: اگر احترامی که ترامپ مدعی آن شده، وجود داشت، طبیعتاً خود او، پمپئو، بولتون و سایر مقامات سیاسی و نظامی آمریکا که در جنایت غیر قابل بخشش به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر فرماندهان مقاومت دست داشتند، نباید پس از گذشت سال‌ها همچنان پول مالیات مردم آمریکا را صرف حفاظت ویژه از خود می‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
به نخست وزیر عراق خبر دادی اونجا باشه عکس یادگاری بگیره ؟ جدی فکر کردی با یه مشت بچه صحبت می‌کنی نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
پس چرا هواپیماها آنجا را ترک کردن؟
چرا کشته نداد؟
چرا فقط بخش کناری پادگان مورد حمله قرار گرفت؟
شمخانی در کنار "ترامپ با داشتن پرونده‌های سنگین فساد سیاسی، اقتصادی و اخلاقی " باید اول و مهمتر از همه به سابقه جنایی ترامپ یعنی دستور او برای ترور سلیمان اشاره میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
پرونده های سنگین فسادسیاسی.اقتصادی واخلاقی مسئولین ماهم کمترازترامپ نیست منتهی اونجاآمریکاست واینجاایران اونجاقانون دارداینجانه
الان مسئول رده چندم تو مملکت خودمون محافظ داره و پولشو از بیت المال میگیره بعد میگه چرا رئیس جمهور سابق آمریکا محافظ داره.
مگه رئیس جمهور های سابق خود ایران الان محافظ ندارن و پولش از بیت المال پرداخت نمیشه.
بله شما به عراق اطلاع دادی و عراق هم به آمریکا.
خخخ
الان بحث بین یک ترامپت دیوانه و یک بایدن آلزایمری است. یعنی آمریکا آدم عاقل کاندیدا پیدا نمیشه؟!
یا این ها دلقک هستند و پشت پرده صهیونیست ها هستند که حاکم هستند...
ایران باید به عراق اطلاع می داد و مسیر را هم میگقت تا آسمان clear باشد . آمریکا هم در عراق عوامل دارد
خیلی جالبه گفته برای حداکثر تخریب !!!!! ممکن بفرمایید تخریب چه ربطی به اطلاع داشتن یا نداشتن داره ؟؟؟
من می‌گویم باید امروز با موشک وپهپاد سفارت ومقر نیروهای آمریکایی در اینجرلیک ترکیه، عراق و سوریه را منهدم کزده وافراد حاضر را ازبین برده تا درسی تاریخی به امثال او داده شود.
نیازی به توضیح نیست مردم همه واقعیت رو میدونن
اگه غافلگیرانه بوده چرا هیچ کشته ای نداشت شایدهم راست بگه و موشک ها به بیابون خورده باشن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست