بازدید 77433
خیمه شب بازی بانک‌ها با مردم در برابر درخواست خرید اوراق جدید

گرفتاری مردم در بانک‌ها برای خرید گواهی سپرده ۳۰ درصدی/ فیش حقوقی ندارید، حساب بانکی باز نمی‌کنیم!

یکی از مراجعه کنندگانی که برای خرید اوراق ۳۰ درصدی به شعبه یکی از بانک‌های دولتی مراجعه کرده است، می‌گوید: متصدی بانک اجازه گشایش حساب را نمی‌دهد و دلیل آن را عدم ارایه مستندات حقوقی (فیش حقوقی) عنوان می‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 05 February 2024

فیش حقوقی ندارید، حساب بانکی باز نمی کنیم!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ با ابلاغ بانک مرکزی به شبکه بانکی، از چهارشنبه هفته گذشته بانک‌ها مجاز به فروش گواهی سپرده به مردم با سود قطعی علاوه بر سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی شده اند. این اوراق که در جهت تامین سرمایه در گردش طرح‌های با بازدهی بالا منتشر شده است، ویژگی‌های مناسبی دارند. به گونه‌ای که امکان بازخرید قبل از سررسید در شعب بانک‌ها امکان‌پذیر است و با اجرای این طرح، مشارکت مردمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی کشور فراهم می‌شود. همچنین دارندگان این گواهی می‌توانند از آن به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند. بانک مرکزی اعلام کرده، انتشار و عرضه اوراق با نرخ سود ۳۰ درصدی از ۱۱ بهمن‌ماه برای هفت روز کاری آغاز شده است.

بانک مرکزی اعلام کرده است: این بانک با هدف تامین مالی سرمایه در گردش طرح‌های اقتصادی با بازدهی مناسب مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سهمیه به کلیه بانک‌های کشور جهت انتشار گواهی سپرده خاص صادر نمود. همچنین در راستای تامین مالی پروژه‌های پیشران و مولد با بازدهی بالا نیز مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان مجوز صدور این گواهی به بانک‌های منتخب داده شد.

در این میان، با توجه به تغییرات نرخ ارز در هفته‌های اخیر و نگرانی مردم از تضعیف دارایی‌های ریالی شان، امکان خرید این اوراق خبری خوشی برای بسیاری بوده که مشاهدات میدانی هم از استقبال مردم خبر می‌دهد تا به گونه‌ای راه فراری برای حفظ سرمایه‌ها در کوران کاهش ارزش پول ملی باشد.

اما در این میان با توجه به اینکه سقف نرخ سود سپرده‌های بانکی ۲۲.۵ درصد به صورت قانونی است، گروهی از سپرده گذاران در تلاشند، با مراجعه به بانک عامل و یکی از شعب آن، سپرده ریالی خود را به خرید اوراق اختصاص دهند؛ حال اگر امکان خرید این اوراق در همان شعبه فراهم باشد، طبیعتا رئیس شعبه و مسئولان مربوطه در آن شعبه، با مشتری همراهی می‌کنند، ولی اگر مشتری قصد داشته باشد تا منابع ریالی خود را از بانک خارج به بانک دیگری منتقل کند، خب اوضاع تغییر می‌کند و در این شرایط شعبه اولیه چندان تمایلی برای خروج ریال از شعبه ندارد و با سنگ اندازی‌های مختلف، مانع از چنین کاری می‌شود.

در نهایت گروه سومی هم وجود دارد که در بانک هیچ گونه سپرده ریالی ندارند و برای اولین بار درخواست خریید اوراق در شعبه بانکی دارند؛ برای این افراد چالش متفاوت پیش آمده است، چراکه مسئولان بانک در برابر درخواست خرید اوراق به متقاضی می‌گویند که فلان مدارک را باید به همراه داشته باشی تا حساب بانکی افتتاح کنیم و در ادامه بتوانی اوراق بخری! یکی از این شرایط سخت، به همراه داشتن فیش حقوقی است!  

در این باره اقتصادآنلاین با اشاره به اینکه این روز‌ها مردم به دنبال گشایش حساب و خرید اوراق گواهی سپرده مذکور هستند تاکید داشته است: در این میان، رفتار کارکنان بانک‌ها هم حائز اهمیت است. به گونه‌ای که بررسی‌های میدانی حکایت از آن دارد که فروش اوراق گواهی سپرده در برخی از شعب بانکی متوقف شده و متصدیان بانکی به مردم اعلام می‌کنند که سهمیه آن‌ها تمام شده است و اگر سهمیه مجدد تخصیص داده شود، می‌توانند خرید کنند؛ در حالی که برخی بانک‌های خصوصی هم پیش دستی کرده و با تماس با برخی مشتریان خود، آن‌ها را ترغیب به خرید این گواهی‌های سپرده می‌کنند. البته برخی بانک‌ها هم، کاملا نظاره گر کوچ منابع از حساب‌های دارای سود‌های ۲۰ تا ۲۳ درصدی خود به سایر بانک‌ها و شعب برای بهره مندی از اوراق سپرده ۳۰ درصدی هستند و این موضوع، چندان برایشان خوشایند نیست و به هر طریقی تلاش می‌کنند، با مانع تراشی برای مردم، اجازه جابجایی منابع را ندهند؛ البته اگر خود بانک هم در طرح فروش اوراق گواهی سپرده ۳۰ درصدی مشارکت کند، حتما کار نسبتا بهتر ادامه خواهد یافت.

گرفتاری مردم در بانک‌ها برای خرید گواهی سپرده ۳۰ درصدی/ فیش حقوقی ندارید، حساب بانکی باز نمی‌کنیم!

نکته حائز اهمیت در این میان، برخورد بانک‌ها با مراجعه کنندگانی است که می‌خواهند برای خرید اوراق سپرده ۳۰ درصدی، برای اولین بار در یک بانک حساب باز کنند؛ در چنین شرایطی است که، اما و اگر‌های متصدیان نظام بانکی آغاز می‌شود. یکی از مراجعه کنندگانی که برای خرید اوراق ۳۰ درصدی به شعبه یکی از بانک‌های دولتی مراجعه کرده، در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین می‌گوید: متصدی بانک اجازه گشایش حساب را نمی‌دهد و دلیل آن را عدم ارایه مستندات حقوقی (فیش حقوقی) عنوان می‌کند.

وی می‌افزاید: بانک‌ها مکلف شده اند که برای افتتاح حساب، حتما علاوه بر کدپستی و فیش آب و برق، فیش حقوقی افراد را هم ضمیمه کرده و دریافت نمایند؛ در حالی که ممکن است برخی از افراد که از قشرهای ضعیف جامعه باشند و فیش حقوقی ندارند و یا روزمزد کار می‌کنند، توانایی ارایه فیش حقوقی را نداشته باشند.

این مراجعه کننده به شعبه بانک می‌گوید: وقتی فردی با این درخواست مبنی بر ارایه فیش حقوقی مواجه می‌شود و به دلیل ورشکستگی یا عدم توانایی شغل دولتی و کارمندی توانایی ارایه فیش حقوقی ندارد، سرخورده می‌شود و حتی اندک امیدی که برای حفظ پول خود با تورم کنونی دارد هم از دست می‌رود.

یکی از متصدیان شعب بانکی نیز می‌گوید: این ضوابط از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده و ما اجازه افتتاح حساب بدون فیش حقوقی یا مستندات متقن گردش مالی مناسب را نداریم. روزانه تعداد زیادی از افراد به شعب بانکی مراجعه می‌کنند تا افتتاح حساب کنند؛ اما قادر نیستند، چون فیش حقوقی ندارند یا کارمند دولت نیستند که به نظر می‌رسد باید در این بند از ضوابط تجدیدنظر صورت گیرد؛ هر چند برخی شعب نیز با این موضوعات سلیقه‌ای رفتار می‌کنند.

این کارمند بانک می‌گوید: البته بانک مرکزی می‌خواهد که کنترل بیشتری روی حساب‌های بانکی داشته باشد و از سوءاستفاده جلوگیری نماید؛ اما می‌توان راهکار‌های بهتری هم در نظر گرفت تا مردم عادی و قشر کم درآمد و دارای شغل آزاد، دچار مشکل نشوند.

حالا باید دید که نظام بانکی برای این موضوع چه پاسخی دارد و بانک مرکزی در این خصوص چه توضیحاتی می‌دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱۷
روسای کشورهای مختلف از پیشرفت کشور علی رغم محدودیت‌ها شگفت‌زده هستند و کشور ما دارد به قله ها می رسد روسای بانکها هم باید تلاششان را بیشتر کنند و این مشکلات کوچک را حل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
توهم زدی داداش. شما الان اگه مسلمونی باید برای این طرح اظهار ناراحتی کنی چون دارند ربا را توی جامعه افزایش میدهند و این یعنی نابودی اقتصاد. چون بجای اینکه مردم کار اقتصادی کنند و پول ایجاد کنند دارن پولشون را به سری واسطه میدهند و سود می گیرندو حتی نمی دونند این پول توی چه زمینه ای داره استفاده میشه. ولی بانکها این سود را از حولقوم همه مردم ایران از طریف افزایش قیمت ها می کشند بیرون
یدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
من فک میکنم این ناشناس بزرگولر مطلبشون رو به کنایه نوشتن چرا که این جملات رو رئیس جمهور مملکت بیان فرمودن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
دلار از صعود ایستاد و دست خیلی ها در حنا ماند حالا فشار می آورند که بانکها این سپرده را ندهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
سود 30 درصدی تنها یک نمایش بود.

تنها چند ساعت برای تعداد معدودی گواهی سپرده 30 درصدی صادر شد.
این کار فقط جنبه روانی داشت تا از افزایش بیشتر نرخ دلار جلوگیری کند.

نرخ دلار در بازار کاهش یافت، چون حملات انتقامجویانه آمریکا کمتر از حد انتظار بود.
با بروز یک حادثه دیگر، قیمت دلار دوباره به شدت بالا خواهد رفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
اعلامیه گواهی سپرده ۳۰ درصدی از سایت

بسیاری از بانکها از روز شنبه حذف شده

است.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
شما اطمینان داری حالتان خوبه
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
تو‌حالیت نیست... شگفت زده نشدند بلکه پفک زده شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
مدتی بود بانکها در سکوت و سکون بودند دوبار بانک مرکزی به آنها اختیاراتی داده که می توانند مردم را تحت فشار قرار دهند واقعیت این است که نمی خواهند حساب های قبلی بسته شود و معمولا سهمیه هربانک ابتدا بین کارمندان و آشنایان خودشان تقسیم می شود بعد به مردم عادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
مردم باید به یک مسله توجه کنند که پولشان یکسال در بانک بلوکه خواهد شد و اگر قبل از سررسید خواستند برداشت کنند با سود ۱۲ درصد محاسبه خواهد شد شرایط بگونه ایست که همین سود ۳۰ در صد نصف تورم است و تا سال آینده تورم افزایش بسیار بیشترخواهد داشت . برای کسانیکه نمی توانند با پول خود کارکنند شاید بهتر باشد ولی در مجموع متضرر
خواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
طعنه نزن دوست عزیز !
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
بابا ما امروز فقط جوک می‌شنویم و میخنیدیم
خبر زدید مردم در فردوسی تو صف فروش دلارهاشون ایستادند و خندیدیم
الان خبر زدید مردم تو صف خرید اوراق شاهکار فرزین ایستادند و خندیدم

امروز کلا ملت تو صف بودند
بابا نکنید این جور
چه قدر دولت به فکر مردمه
نکنید خسته میشوید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
جالب اینجاست که روسای کشورهای مختلف ، در این دولت از پیشرفت کشور تعجب کرده بودند ، دوره قبل گفتند هوپ ، دوره قبل ترش در زمان احمدی نژاد بازهم تعجب می کردند .
در واقع روسای کشورهای مختلف هم وقتی اصلاح طلب بر سر کار باشد کاری با ما ندارد اما در زمان زعامت اصولگرایان ،از کار ما تعجب می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
چی!!!!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
خوش به حالت !!فارغ از تمام دنیا!!!
شاهرخی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
قله ها دقیقا کجاست، گویا شما اخبارتون را فقط از رسانه میلی دریافت می کنید، اقتصاد دولتی هیچ وقت نخواهد توانست جامعه را به سمت قله ببره و جامعه ای که اقتصاد ضعیف و تورمی داشته باشه حرفی برای گفتن نداره
ربای قانونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
در جایی که احتکار مصداق ندارد ربا هم وجود ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
این ربا نیست شما بیشتر مطالعه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
در جایی که احتکار مصداق ندارد ربا هم وجود ندارد؟
انحصار تولید پول دست دولت ، انحصار واردات دلار هم دست دولت .
از این گذشته ، وقتی دولت سود بانکی را سی درصد کند یعنی تورم سال آینده حداقل شصت درصد است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
در تورم شصت درصدی سود سی درصدی ربا نیست می فهمی یا نمی فهمی ی چیزی می گی
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
در حالی که تورم رسما ۴۵ درصد اعلام شده است، دریافت سود ۳۰ درصدی هم در واقع به زیان مردم است و دارایی آنها باز هم نسبت به تورم عمومی ۱۵ درصد کاهش یافته است
بله کلا مدتیه که افتتاح حساب بسیار سخت شده. البته برای مردم معمولی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
من قول می‌دهم نروم اوراق بخرم و حقم را میدهم دیگران
بدووووووووووو
بدووووووووووووووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
مردم معمولی و بی پول و فقیر چراباید حساب داشته باشندسر برادران بانکی ما را شلو غ م کنند و انها به بازی یه قل دو قل خودشان نمی رسند در ثانی زمانی کوخ نشین ارزش داشت الان فقط برای....
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اصن چه معنی داره که کوخ نشین حساب بانکی داشته باشه حساب بانکی فقط برای کاخ نشینه
متوجه نشدم مگر بانک قرار نیس به طرف مقابل سود پرداخت کنه پس چه نیاز به فیش حقوقی هستش؟
مگه قرار وام به طرف بده که نیاز باشه به فیش حقوقی
پاسخ ها
ملت ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
با فیش حقوقی حساب باز میکنند نادر آمدشان با پس اندازش وسود سی در صدی اش وحقوقش چقدر میشه تا حقوقش را زیاد نکنند می بینند وضع خوبی داره
سابقه این اوراق رو دارم اول بانکیها برای اقوام خودشون بر میدارن و وقتی اوراق بانک مرکزی باشه بانک ها برای خودشون بر میدارن
دوستان من کارمند بانک دولتی هستم بانک مرکزی صرفا یک نمایش رو راه اندازی کرده به نام گواهی 30 درصدی /در بانک ما بعد از 2 روز فایل بمدت 2 ساعت باز شد وتا این لحظه خبری از صدور گواهی جدید نیست چون ستاد ومرکز مدیریت های تمامی بانکها اجازه افتتاح تا مبلغ مشخصی را داشتند . صرفا جهت اطلاع عموم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
باز خدا خيرت بده كه اطلاع رساني كردي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
عجب
بیشتر توضیح بدین لطفا
از روز شنبه بانکها اعلام می کنند که گواهی سپرده 30 درصدی ندارند یا تمام شده!!!!
قربان فقط مامورانتان را افزایش دهید تا زیاد در صف افتتاح حساب معطل نشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
خخخخخخ
قطار پيشرفت كجاست ؟

روش هاي پارينه سنگي

هيچ كاري نيست كه ادارات دولتي در انجامش سنگ اندازي نكنند

لااقل اين موضوعات را از قبل اطلاع رساني كنيد كه مردم وقتشون تلف نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
قطار داخل تونل گیر کرده
من امروز ۳ تا بانک رفتم،گفتن فروش اوراق همان ۲ روز اول بوده و دیگه ثبت نام نمیکنن،معلوم نیست کی راست میگه بانک مرکزی یا بانکهای عامل،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
خب میخاست زودتر بری
انسان آگاه تو زمین بانک‌ها بازی میکند؟ سود بانکی تماما ربا و بر خلاف نص صریح قرآن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
البته سودی درکار نیست تورم 44 سود 30 دیگه 14 تا هم ضرر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
عزیز کمی مطالعه کن و حرف عموم مردم بیسواد رو تکرار نکن.
در تورم چهل درصدی سود سی درصدی ربا نیس
خرزو خانپ
| United States of America |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
کدام سود برادر من؟؟ بین بد و بدتر مردم بیچاره دارند مجبوری یکی را انتخاب میکنند! اگر پولشان بماند دستشان که ضرر هست. اگر هم سپرده گذاری کنند که این حال و روزشان هست که داری می بینی! شما تورم را روی ۲۰ درصد کنتزل کن بعدش سود را بردار یا اصلا !تک رقمی کن ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
به هیچ عنوان ربا نیست
من پولم را با نیت تجارت گذاشتم و اعلام شده در کارهای پر بازده سرمایه گذاری میشود
در کارهای زیر بنایی انشاالله…
الکی هی نگید ربا و بهره و‌فلان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
نه اینکه بقیه کارهاشون طبق سفارش قران هست........دین بازیچه شده دست این اقایون
اول اینکه نرخ شکست به علت برداشت قبل از سررسید داره و اون هم ۱۲ هست
دوم ارائه مستند شغلی چند ساله که توسط دولت الزامی شده اون به خاطر کنترل شغل اظهار شده با میزان گردش حساب . یعنی اگر کسی بگه من بیکار هستم احتیاج به مستند شغلی نداره ولی اگر حسابی که باز کردن تراکنش نا متعارفی داشته باشه توسط اداره پولشویی و نهایتا پلیس امنیت اقتصادی پیگیری میشه
این دولت قرار بود که همزمان هم نرخ سود وام رو تک رقمی کنه هم نرخ سود سپرده رو تا رونق اقتصادی ایجاد بکنه؟
می دانید که به بهانه نرخ سود بالا چه بلایی بر سر سپرده های مردم نزد موسسات اعتباری بعدا غیر مجاز شده آوردند؟
v
برید طلا بخرید یک سال 36 درصد رشد داشته
بسیاری از بانک ها از جمله سپه به مشتریان اعلام می دارد ، ظرفیت تکمیل شده و اوراق به متقاضی نمی فروشد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
بانک کشاورزی در خدمتیم
بنده ابتدای امسال پس از سی وسه سال از خدمت در بانک بازنشسته شدم ...دیروز دو نفر از همکاران حساب مشارکت سی درصدی باز کرده اند امروز همان شعبه محل خدمتم گفتند " بنا به دستور اداره " آن حساب بسته شده است و حساب داخلی باز میکنیم ...اما بنده میگویم چون قیمت دلار کنترل شد این بازی راه افتاد....
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
قیمت دلارکی وکجا کنترل شده یک روز۲۰۰۰ تومان بالا میرود یک هفته ۵۰۰ تومان کاهش میابد دومرتبه بهمین ترتیب دلار ۴۸۰۰ تومانی باین کلکها ۵۶۰۰۰ تمان شد فعلاً فعالیتهای اقتصادی بخواب رفته اند
تعار ض منافع در برخی بانک‌ها موجب مقاومت شده زیرا برخی پولشان را جابجا می کنند از این بانک به آن بانک از بورس به بانک از بانک به خودرو از دلار به سکه وسکه به

عجب سخت است این موضوع برای کارمندانی که بازنشسته شده اند وراه کار دیگری بلد نیستند چند وقت دیگه فروش سکه هم شروع می شود البته این سرگردانی برای کسانی است که اهل بازار نیستند بازاریان و....می دانند چکار کنند
من به عنوان بازنشسته اوراق ۲۲.۵ درصدی بانک مسکن را داشتم مجبور شدم از ۴ ملیون سود انصراف بدهم به خاطر این اوراق ضمن اینکه آقایانی که دم از نامشروعی سود ۳۰ درصدی می زنند اغلب کسانی هستند که با گرفتن وام های کم بهره به آلاف وعلوم رسیده اند درصورتی که ارزش پول هر روز کمتر از دیروز می شود
اینقدر منت بانکها رو نکشید باز هم برید تو خرید دلار و سکه !!!
این راهکار جهت کنترل نقدینگی وارز ازروسیه کپی شده ،زیرا روسیه درابتدای تحریم کشورهای غربی با بالابردن سود بانکی نقدینگی را جمع اوری واوضاع رادزاختیار گرفت وبعدا نرخ سود راکاهش داد .
ظاهرا افزایش قیمت دلار در این مرحله ناشی از درگیری بین دولت و بخش خصوصی بود ...دولت با بالا بردن نرخ سود سپرده به مقابله با افزایش قیمت دلار پرداخت اما جناح مقابل نیز که بخشی از بانکها را در اختیار خود دارد بیکار نمی نشیند و علیرغم وجود بخشنامه دولتی سنگ اندازیهای خود را انجام میدهد
سلام چی شد قرار شد یک هفته کاری فرصت افتتاح حساب باشه بعد دوروز که گذشت الان بیشتر بانک‌ها میگن افتتاح حساب نداریم نداریم تکلیف افرادی که طلا هاشون رو فروختن که واسشون حساب باز کنم الان پولشون رو دستشون مونده چی میشه چرا به مردم کلک می‌زنید
بنده هم دیروز از محل کارم که یک سازمان دولتی است مرخصی گرفتم تا بلکه سپرده های خودم را که در دو بانک بود به حساب 30 درصد تبدیل بکنم اما هم موفق نشدم و هم یک روز مرخصی ام از بین رفت .
الان سکه بخر یک سال دیگه بفروش 40 درصد سود می کنی 10 درصد بیشتر از بانک البته حواست باشه فقط ارزش پول رو حفظ کردی سودی در کار نیستذ
الان سکه بخر یک سال دیگه بفروش 40 درصد سود می کنی 10 درصد بیشتر از بانک البته حواست باشه فقط ارزش پول رو حفظ کردی سودی در کار نیستذ
مردم میخواهند پول بگذارند تو بانک و بانکدار نمی‌گذارد.
پاسخ ها
فاطمه مطهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
من دیروز رفتم بانک ملی وخیلی راحت با کمال احترام سپرده ام را تبدیل به ۳۰درصد کردم مشکلی هم نبود
ملتِ عشقِ صف
سلام، رفتم بانک ملی ،اوراق مشارکت باز کرد،اما نه سودش معلوم بود نه چیز دیگری فکر کنم سپرده عادی باز می‌کنند بجای سپرده خاص،توضیح هم نمی‌دهند.
یک هیچ بنفع ثروتمند های زرنگ شد که همه جا پول رو بو میکشن و کسانی که پس انداز کم داشتن نتونستن اوراق بخرن. یعنی دو روزه تموم شد؟!
برای کسانیکه به بورس آشنا نیستند بهترین کار برای حفظ ارزش پولشان خرید طلا و اگر آشنا دارند خرید دلار است . ۳۰ درصد سودی که قول داده اند نصف قیمت واقعی تورم است .
هجوم مردم برای سپرده 30 درصدی با وجوداینکه ازنرخ تورم هم بسیارکمتراست نشانگر وجود انبوه نقدینگی سرگردان دست مردم است.پس اگربانک مرکزی دست از سیاست لجوجانه خود درتعییت سوددستوری بردارد مردم این سرمایه های انبوه خود وهمچنین میلیاردها دلاری که درخانه ذخیره کرده اند رابه سیستم بانکی میسپارند . درمورد اخیرهم که بازنابخردی بانک مرکزی باعث شده مردم دربانکها آواره شوندبهتراست این مهلت چندروزدیگرتمدیدشده وحداقل دوسه بانک دولتی مثل سپه وملی به فروش اوراق ادامه دهند.
خداوند به فریادمان برسد وای بر این دولتمردان خداوند هدایتشان کند
لطفا کسانی که اقتصادان نیستندنظرندهندومردم رادر وراهی قراردهند.. الان سپرده گذاری 30درصدبهترین وسودمندترین سرمایه گذاریست که خیلیهانمی دارندکه متاسفانه نظرکذب می دهند... وهیچ گونه رباهم درکارنیست وخواهشامردم راسست نکنید..
وقتی این سود را میتوانند به کارمند های خودشان بدهند مگر دل درد دارند برای ما حساب باز کنند؟ تازه حساب هم باز کنید بازم باید برای اینکه پولت را در بانک بگذاری از هفت خان رستم رد بشی
در بانک ملی پذیرا و دست بوس مشتریان گرامی جهت افتتاح گواهی سپرده هستیم???
پاسخ ها
دیبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
سلام داداش کدوم شعبه هست منکه از شنبه سه تا بانک رفتم گفتن همون دو روز اول تموم شده حتی توی این موردم مافیا بازی تموم نمیشه
همان روز اول من به شعبه بانک پاسارگاد مراجعه کردم گفتند این سهمیه تمام شده است!!!
نمیظه این دولت یه خبر بده، گیر و حرف و حدیث توش نباشه
آدم عاقل پول رو میبره میزاره بانک . طلای آبشده بخر پولهاتو 2 برابر کن
بانک سپه صادقیه به انتخاب خودش کسانی که بالای دو میلیارد تومان داشته باشند رو پذیرش میکنه و به افراد با سپرده کمتر میگوید سیستم بسته شده است.
من رفتم بانک سپه گفتند سهمیه نداریم ولی ۲۲ درصد داریم رفتم تجارت گفتتند ۳۰ درصد داریم پول را بحساب تجارت بریز بانک سپه همکاری نکرد وقت تمام شد روزبعدی رفتم تجارت گفتند ۳۰ درصدی تمام شده مجبورشدم ۲۲درصد گذاشتم لعنت به بانک ..
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
سلام بزار تو بورس صندوق درامد ثابت سوذش ۲۷ درصده و هر زمان اراده کنی قابل برداشته و کسر از سود هم نداره صندوق های درآمد ثابت ماهانه هم هست یعنی سر ماه واریز میشه به حسابت و افزایشی هم هست که واریرثز سود ندارن و هر وقت نیاز داشته باشی میتونی بفروشی و برداشت وج بزنی ۲ روز آینده به حسابته
به نظر می رسد که نظر بانک مرکزی در اجرای این طرح ان بوده که نقدینگی را جمع اوری نماید ، لیکن در عمل چنین شد که اشنایان با بانک ها سپرده های قبلی خود را تبدیل کردند و انها که نقدینگی داشتند در جا ماندند ، وانها هم که نتوانستند سپرده های خود را تبدیل به طرح جدید کنند بایستی با ضرر حاصل که قابل توجه هم هست بسازند
ازاین به بعد همه چیز سالیانه دوتا 4 برابر میشه نیاز نیست بذارین توبانک
سپرده ۳۰درصدی فقط جنبه دستوری داشت،هیچ بانکی سپرده۳۰درصدی نداشته،سیاستی برای مهک زدن رفتارمردم برای تصمیمات بعدی هست مثل افزایش قیمت ارزوسکه وچیزهایی که مستقیم دست دولت هست،خدابخیرکنه سال آینده سال پرسودی است برای قشری خاص
بانک سپه فقط دوروزبود از شنبه بسته شد ولی من که آنجا حساب داشتم گفت فردا باز میشود یکشنبه گفت دوشنبه وامروز هم گفت فردا برای اینکه من پولم را به بانکی دیگر نبرم مرابه قول معروف سر کار گذاشت ولی امروز پولمرا بهبانکی دیگر انتقال دادم اگر فراد موفق به باز کردن حساب بشوم
فقط دو روز کاری چهار شنبه و پنجشنبه بود وجمعه تعطیل و شنبه تمام شد پس نتیجه میگیریم که که ابوابجعی بانک‌ها یا خود بانک‌ها بیشترین نقل و انتقال را برای خودشون انجام دادند . هزینه تبلغ تلویزیونی بانک‌ها کهاز جیب سپرده گذارهای بیچاره خرج میشه برای این سپرده معلوم نیست چه دلیل عقلانی داره؟؟؟؟!!!
بنده هم در بانک پارسیان با این خیمه شب بازی مسخره مواجه شدم و دقیقا متوجه شدم دارند بازی میدهند پس پولم را خارج کردم و به بانک دیگر بردم و با احترام و برخورد عالی در بانک دوم سپرده ی ۳۰ درصدی باز کردم اصلا هم معطل نشدم
بانک کشاورزی با ۱۶۰۰شعبه در خدمتیم
تمام شبکه بانکی اعم از دولتی و خصوصی از روز 11/11/402 اوراق 30درصدی را در اختیار عموم قرار دادند ،و هر فرد که پول داره بطور صددرصد حساب در آن شعبه بانکی داره و نیازی به افتتاح حساب واسطه نداشته است تعجب است از مدل تیتر زدن ؟؟!!!!!!چرا روزنامه جنگ روانی بین مردم بوجود آوردنند ،مشکل را دارن بوجود میارن در فروش اوراق هیچ ممعانتی نشده فقط بازار سایه توسط ویژه گران دلال ها بوجود آمده
اقتصاد را باید اقتصاددان متخصص و متعهد مدیریتش را بعهذه بگیرد وگرنه میبینیم به چه روزی افتادیم بعلت نداشتن خونه نمیتوانم فرزندانمان را سرانحام بدهیم
امروز به بانک آینده خیابان شریعتی اول خواجه نصیر طوسی رفتم مسئول شعبه گفت با مبلغ بیش از پانصد میلیون تومان می‌شود سپرده ۳۰ درصدی باز کرد ، این نکته در هیچ اطلاعیه ای من در ده روز گذشته نه دیدم و نه شنیدم و نه خوندم ..
مسخره هست
تو کشورهای دیگه بانک ها از مشتریان خود بابت نگهداری از پولشان مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می کنند و اینجوری دیگه کمتر کسی پول تو بانک می گذارد و همه پولشان را در کار های تولید سرمایه گذاری می کنند ولی تو ایران به خاطر اینکه مردم پول را در بانک سپرده گذاری کنند تا سی درصد سود می دهند و این می شود که بانک داری اسلامی ما تبدیل به بنگاه و مرکز ربا خواری شده است و روز به روز ارزش پول از دست می رود و گرانی و تورم سر به فلک می کشد
گذاشتن پول در بانک اشتباهی است که مجبوری انجامش بدی چون نه آنقدر پول داری که بتونی خانه یا ماشین بخری واستفاده کنی نه ریسک پذیری که بتونی طلا و دلار بخری ونه وقت وتخصص داری که بتونی بازار بورس ومسکوکات ودلار را رصد وتجزیه وتحلیل کنی.پس اندک سرمایه ای که داری تقدیم بانک ربا ئی بذار ودر ربا خواری شرکت کن ودنیا که نداری ،آخرتت هم بر باد بده ....
امروز بانک ملی پرداخت وام را قطع کرده شاید به این دلیل باشد که وام گیرنده پول را صرف خرید اوراق 30 درصد نکند!!1
اوراق مشاركت ٣٠ درصدي؟ اسمش رو هرچي بزارريد اين همون نزوله و جنگ با خدا . خلق پول بدون پشتوانه . هنوز از اشتباهات درس نگرفتيد.
دولت ورشکسته و ملت همیشه درصحنه ! چه بازی قشنگی شده !
من خودم بازنشسته بانک هستم وقتی بعد از سه روز کاری به یکی از شعب بانک مراجعه کردم ،همکارنم گفتن فقط یک روز خرید اوراق مشارکت ممکن بود و روز دوم بانک مرکزی جلوی آن را به بهانه‌ی اتمام اوراق گرفت احتمالاً چون دیدن دلار داره میاد پایین تمایلی به فروش ندارن ظاهراً خود دولت هم دوست نداره دلار از یک حدی پایین تر بیاد
سلام روز13بهمن به بانکهای آینده، شهر، اقتصاد نوین، شاهین شهر برای باز کردن سپرده30درصدمراجعه کردم قبول نکردندومسصدی بانکها گفتند. باما تماس گرفتند وگفتند سپرده باز نکنید ومتوقف شده خودشان هم متعجب بودند از تصمیمات ناپخته بانک مرکزی.
برای افتتاح حساب فقط کارتملی کافیه بقیه حرفها شایعه هستند گواهی ۳۰ درصد هم از طرف بانک مرکزی به هر کدام از بانک‌ها به نسبت منابع هر بانک سهمیه اختصاص داده بود و محدودیت داشت بعداز اتمام سهمیه دیگه امکان فروش اوراق وجود نداشت.این طرح بیشتر تبدیل سپرده های قبلی به اوراق بود و منابع جدید چندانی جذب نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بانک پاسارگاد از من شناسنامه هم خواست بعد جالبه خانمی که کارمند بانک بود صفحات بعدی شناسنامه هم نگاه می کرد فک کنم می خواست ببینه من انتخابات شرکت کرده ام یانه ؟!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخ از این بدتر تو فرم افتتاح حساب نوشته بود وضعیت تاهل ؟خخخخخخخخخ خب به بانک چه ربطی داره ؟
خوش بحال بعضی افراد که این قدر خوش قلبن وخوش باور در حال حاضر اکث بانک‌ها در حا و شکستگی هستوهیچ درآمدی ندارند کفکر میکنسی درصد سود می‌توانند بدهند البته برای کشور خوبه کسانیکه پول زیاد دارند سپرده کنند بعد از سپرده بیست درصد سود میدهند بقه مالیات کم میکنن
گواهی سپرده با نرخ 30 درصد مثثل ابی است که قبل از ذبح به ببیی میدهند و بعد سر میبرند این نرخ سود یعنی وای بر نزخ تورم سال 1403
پولتون رو بدید طلا سال دیگه 40درصد سود می کنید.....اینا دارن نقدینگی رو از دست مردم خارج میکنن.....تا بتونن....بهتر مردم رو بدبخت کنن.....مردم نتونن یه پیکان قراضه هم بخرن....سالگی دیگه با همین پولشون
مملکت اسلامی ما باید از همه نظر الگوی جهان اسلام و جهان کفر باشد .طرح فرزین می تواند در دانشگا ه ها تدریس شود.و با این طرح ها می توانیم جهان خشکی و جهان زیرابی را نجات دهیم.
برای وام فرزند آوری رفتم بانک ملت میگه فیش حقوقی بیار منم گفتم نانوایی که فیش حقوقی نداره آخر وقت نقدی حقوق میگیرم خلاصه بهانه آوردن وندادن
من دیروز به بانک ملی مراجعه کردم و فیش حقوقی هم دارم و وقتی اعلام خرید اوراق را کردم اول میزان سپرده رو پرسیدند و بعدش هم گفتند ای وای شما دیر رسیدید اوراق تمام شد . خدا رو شکر که بانک‌ها بی نیاز پول و سرمایه مردم هستند و همه چی خوبه . من نمی‌دانم این چه تبلیغ و اطلاع رسانی بود ؟ و در ضمن بانک پاسارگارد هم تقریبا با کمی بالا پایین همین حرفها رو گفتند و اوراقی من ندیدم .
مردم فریب خورده
خدا از سرتون نگذره که اینقدر با روح و روان مردم بازی میکنید همش دروغ مردم رو بازیچه خودتون قرار میدید
این اوراق برای سیستم چند مزیت داره اول میزان پس انداز هرشخص معلوم میگردد دوم اشخاص باسپرده بالا یارانه شان قطع میشود سوم در آینده ای نزدیک مودیان مالیاتی با درآمد بالا شناسایی می گردن چهارم دولت بدون زحمت تورم در درجات بالا را میگیرد پنجم بانکها و موسسات مالی خودشان با جابجایی منابع مالی به اوراق از ورشکستگی نجات پیدا می کنن و.....
من. رفتم بانک صادرات بدون. اینکه فیش. حقوقی بخواهذ به من اوراق داد. چرت نگید لطفا
من رف بانک هم صادرات وهم تجارت و هم سپه اوراق خریدم هیچ فیش حقوقی ای نخواستن لطف کنید حداقل دروغ نننویسید
همه کارشناس . افر ین .
معلومه تورم سال دیگه خیلی زیاده که سود سی درصد میدن یه آدم عاقل پول تو بانک نمیزاره
بانک‌ها در ایران فقط برای سرکیسه کردن مردم کار میکنند، تا حالا بانکی در ایران که یک کشور به ظاهر مسلمان است پیدا نشده که دست یک مستمند بیچاره را بگیرد ، تا زمانی سودی براشون نباشه برا مردم هیچ کار مثبتی انجام نمی‌دهند.
آره واقعا مزخرفن هفته پیش رفتم بانک شهر حساب باز کنم متصدی بانک گفت نمیشه چون مدرک تحصیلیتون لیسانسه پس باید فیش حقوقی داشته باشید حالا بیا اینارو بفهمون که بابا خانه دارم
به نظرم سود کمتر از نرخ تورم نه تنها ربا نیست بلکه باعث ضرر وزیران مردم است سود بغ باید بالاتر از تورم باشد اگر تورم 50درصد باشد سود مثلاً 60درصد باشد
شرکت های وابسته به بانک ها با سپرده های خرد مردم در سایر بازار های دلالی میتاختند و بانک مرکزی با 30 درصد کردن نرخ بهشون بد رکبی زد.الان هم اونا هستند که هاج و واج موندن و منابع نرخ پایین از دستشون درامده که بازار آروم شده
بانک رفاه من رفتم خیلی بی درد سر انجام دادن
بنظرم این هفته اول آزمایشی وخواستندتوجههارابسمت پس اندازکردن معقول هدایت کنند ! تامردم دلارهاوطلاهاوخانه های راکد! رابفروشند! تاهم خانه هاارزان شود! هم طلاوارز راکد! ببازاربیایدوقیمتش بشکند! ودرپی تمام اینها پول درراه سرمایه گذاری صحیح درامرتولیدودردست تولید کنندگان ماهرقرارگیرد! که طی مدت کوتاهی قادرهستندتمام وامهارابرگردانندکه اینجاهم کارآفرینی شده است وهم چرخه تولیدفعال شده است وهم سرمایه های راکدفعال شده اندو مردم هم ازسرگردانی سرمایه گذاری مشکوک،نجات وراضی گردند...
بنابراین حدثم اینه که درهفته آینده فروش اوراق ۳۰درصدی نزدعموم شعب بانک‌ها تمديد میشود...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست