بازدید 7061
۱

فشار آمریکا بر نتانیاهو برای موافقت با آتش‌بس ۴ ماهه

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی یکشنبه شب فاش کرد: آمریکا نتانیاهو را برای موافقت با آتش‌بس چهار ماهه در غزه زیر فشار گذاشته است.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵ 05 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رسانه های رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر بارها از اختلاف بین نتانیاهو و جو بایدن درباره غزه و آتش بس سخن گفتند و اعلام کردند که آمریکا بی بی را برای پذیرش آتش بس تحت فشار قرار داده است.

نتانیاهو همچنان بر طبل جنگ می کوبد و آتش بس در غزه را منوط به شرایط و خواسته هایی می داند که عملا اجرا و پذیرش آن حتا از سوی متحدانش غیر ممکن و نا معقول می دانند.

این درحالیست که «علی برکه» رئیس اداره روابط ملی حماس در خارج از فلسطین پیشتر ( چهارشنبه شب) شرایط پذیرش طرح فرانسه برای آتش‌بس در غزه را اعلام کرد و گفت که برای اجرای آن تضمین جامعه بین الملل و کشورهای عربی ضروری است.

وی به شبکه المیادین گفت: عوامل تعیین کننده ما برای [تبادل اسرا] توقف درگیری، برقراری آتش‌بس، بازگشایی گذرگاه رفح و تعهد کشورهای عربی و جامعه جهانی برای بازسازی نوار غزه و آزادی اسیران اسرائیلی براساس قاعده کل آنها در برابر کل اسیران فلسطینی است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این باره گفت که این گروه پیشنهاد نشست پاریس در خصوص آتش‌بس در غزه را دریافت کرده است و در حال بررسی و پاسخ به آن است.

به نوشته پایگاه خبری عرب۴۸، هنیه گفت: اولویت حماس توقف جنگ و خروج تمامی نظامیان اسرائیلی از غزه است.

مذاکره‌کنندگان رژیم صهیونیستی، آمریکایی، مصر و قطر یکشنبه گذشته در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای صهیونیستی نزد حماس به توافق رسیدند.

طرحی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

هنیه همچنین گفت: برای بررسی این طرح به قاهره، پایتخت مصر می‌رود و جنبش حماس به طور کلی از هر طرح و ابتکار جدی و عملی به شرط اینکه به توقف کامل جنگ، بازسازی و رفع محاصره و تبادل اسرا منجر شود استقبال می‌کند.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز دوشنبه هفته گذشته با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و رژیم صهیونیستی نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: «مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
بایدن و‌دموکراتها بدددددد می رن‌ بدددد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار