بازدید 4022

طرح انگلیس برای اعزام نظامیان ناتو به اوکراین

انگلیس خواستار بررسی اعزام نیرو‌های ائتلاف ناتو به اوکراین شده است.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 04 February 2024

به گزارش تابناک، منابع آگاه می‌گویند که انگلیس از متحدان خود در ناتو خواسته که اعزام نیروی ائتلافی به اوکراین را بررسی کنند.

به‌گفته این منابع، این اقدام ادعا شده در ارتباط با تحولات نامطلوب در صحنه عملیات نظامی اوکراین برای کی‌یف انجام شده است. 

منابع آگاه اضافه کردند که انگلیس همچنین از ناتو خواسته است تا اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز قلمرو تحت کنترل کی‌یف و افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین را بررسی کند.

پیشروی روسیه در محور کراسنی لیمان
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های مرکز گروه‌های جنگی روسیه مواضع خود را در خط مقدم در منطقه کراسنی لیمان بهبود بخشیده و سه حمله واحد‌های تهاجمی نیرو‌های مسلح اوکراین و گردان آزوف را دفع کردند.

منابع روسی گفته‌اند که مجموع تلفات نیرو‌های مسلح اوکراین طی ۲۴ ساعت به ۱۲۰ نفر و دو خودروی زرهی در منطقه کراسنی لیمان رسیده است.

مرگ ۲۸ نفر در شرق اوکراین در پی حمله حمله کی‌یف
منابع محلی گفتند که در پی گلوله باران شهر لیسیچانسک در شرق اوکراین ۲۸ نفر کشته شدند.

مقامات اوکراینی هیچ بیانیه‌ای در مورد این حمله صادر نکرده‌اند، اما اوکراین پیش‌تر اعلام کرده بود که به عمد مواضعی را در این منطقه هدف قرار داده است. شهر لیسیچانسک تحت کنترل روسیه است. 

ناکامی اتحادیه اروپا برای کمک نظامی به اوکراین یا چشم‌انداز افزایش بودجه تسهیلات
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مورد کمک نظامی به اوکراین یا چشم‌انداز افزایش بودجه تسهیلات صلح اروپا در نشست غیررسمی خود در بروکسل به توافق نرسیده‌اند و اضافه کرد که بحث‌ها در نشست وزیران در ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) ادامه خواهد یافت.

در اول فوریه، اجلاس سران اتحادیه اروپا تخصیص ۵۰ میلیارد یورو از بودجه اتحادیه اروپا به اوکراین را تصویب کرد که طی چهار سال آینده توزیع می‌شود، اما تصمیم برای افزایش ذخایر صندوق اروپا برای افزایش تحویل تسلیحات را به تعویق انداخت و وزرای خارجه را موظف کرد جزئیات این تصمیم را نهایی کنند.

استفاده غرب از دارایی‌های روسیه برای تامین وام کی‌یف
براساس گزارش فایننشال تایمز، بلژیک از کشور‌های گروه هفت می‌خواهد تا ۲۶۰ میلیون یورو از دارایی‌های توقیف شده روسیه را که در اختیار غرب است، به عنوان وثیقه برای وام به اوکراین در نظر بگیرند.

به گفته این روزنامه، این موضوع باعث می‌شود از پرسش‌هایی در مورد قانونی بودن توقیف کامل دارایی‌ها جلوگیری شود.

توافق احتمالی اوکراین با فرانسه و آلمان
به گفته دولت اوکراین، این کشور به امضای توافقنامه‌های امنیتی با فرانسه و آلمان نزدیک بوده و متن آن در حال نهایی شدن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست