بازدید 1723

دولت در انتخابات حامی هیچ حزب سیاسی نیست

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به "بی طرفی" دولت در انتخابات، گفت: دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات نداشته و حامی هیچ حزب سیاسی هم نیست.
کد خبر: ۱۲۱۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 03 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عبدالله مرادی در جلسه امروز (۱۴ بهمن) ستاد انتخابات استان کرمانشاه به بیان برخی نکات ضروری تا روز برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: اولین و مهمترین نکته بحث بی طرفی در انتخابات است که تا روز برگزاری انتخابات باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه بی طرفی در انتخابات یک اصل بسیار مهم محسوب می شود، افزود: دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات نداشته و از هیچ حزب سیاسی هم حمایت نمی کند و تنها امانتدار رای مردم خواهد بود.

مرادی با بیان اینکه بی طرفی یکی از شاخص های مهم در سلامت انتخابات است که نباید ذره‌ای از آن تخطی شود، تاکید کرد: با توجه به بافت قومی و قبیله ای استان کرمانشاه، ممکن است سوگیری‌هایی از سوی برخی مدیران مشاهده شود که در همین راستا فرمانداران باید با دقت همه چیز را رصد کرده و فعالیت مدیران را تحت نظر داشته باشد تا به هیچ عنوان سوگیری رخ ندهد.

وی با قدردانی از تمامی دست اندکاران فرآیند انتخابات در استان، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در استان کرمانشاه صورت گرفته و دغدغه ما در این استان نسبت به سایر استانها کمتر است. در مجموع در عمده شاخص‌های انتخاباتی استان کرمانشاه جلوتر است و این امر جای تقدیر دارد.

مرادی در ادامه گفت: در فاصله ۲۲ بهمن تا یازدهم اسفند باید روی چند دستگاه تمرکز ویژه صورت گیرد که از جمله آنها شهرداری است که باید تبلیغات محیطی مناسب در بحث اطلاع رسانی انتخابات داشته باشد.

وی افزود: همچنین در دانشگاه‌ها هم در این فاصله زمانی باید فضای مناظره و کرسی های آزاداندیشی برقرار باشد. این برنامه ها در طول سال در دانشگاه های اجرا می شود و محدود به زمان انتخابات نیست، اما در این ایام انتظار است که مجدد روی این برنامه ها تمرکز صورت گیرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین با اشاره به ایده استان مبنی بر حضور خانوادگی در روز رای گیری، گفت: اینکه صندوق رای به مراکز جمعیتی مانند کارخانجات، نیروگاه ها، ندامتگاه ها و ... برده شود؛ کاری است که در استانهای دیگر انجام می گیرد، اما اینکه روز رای گیری همراه با ایجاد فضای شور و نشاط  و جشن خانوادگی باشد ایده‌ای است که توسط استان کرمانشاه مطرح و پیگیری شده و امیدواریم در سایر استانها هم شاهد چنین برنامه هایی باشیم.

مرادی با تاکید بر لزوم آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات گفت: در این شرایط مسئولین باید در پیش بینی های خود بدبینانه ترین حالت را لحاظ کنند تا با کمترین مشکلات احتمالی مواجه شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست