بازدید 31454

آماری از «اتباع مجاز» حاضر در استان تهران

استاندار تهران گفت: تا زمانی که در کشور و استان تهران اتباع حضور دارند خدمت آنها خواهیم بود؛ اما بخشی غیرمجازها هستند که به محض شناسایی رد مرز می‌شوند و میزان آنها نسبت به اتباع مجاز آنقدری نیست که تاثیرگذار باشند.
کد خبر: ۱۲۱۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 03 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علیرضا فخاری در نشست خبری امروز(شنبه) در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص تعداد اتباع خارجی در استان تهران گفت: اتباع مهمانان موقت ما هستند و در سال‌های گذشته آنها زندگی خوبی در کنار شهروندان ایرانی داشته و دارند. امروز نیز یک میلیون و ۶۹۰ هزار نفر اتباع مجاز در استان تهران ثبت‌نام و شناسایی شده‌اند که در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در برخی شهرها با توجه به ویژگی‌ شهرها حضور اتباع در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی موثر بوده و شاهد فعالیت آنها هستیم. تا زمانی که در کشور و استان تهران اتباع حضور دارند خدمت آنها خواهیم بود؛ اما بخشی غیرمجازها هستند که به محض شناسایی رد مرز می‌شوند و میزان آنها نسبت به اتباع مجاز آنقدری نیست که تاثیرگذار باشند.

وی تأکید کرد: بی‌تردید اتباع غیرمجاز جایی برای ماندن نخواهند داشت و رد مرز آنها قاطع انجام خواهد شد.

علی‌مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران نیز در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص موضوع نان در استان تهران و انتشار اخبار ضد و نقیض درباره سهمیه‌بندی نان در نانوایی‌های تهران، اظهار کرد: ظرف سه هفته اخیر سوء تفاهمی برای نانوایان استان تهران به وجود آمده بود به شکلی که نانوایی‌ها سقفی برای فروش در نظر گرفته بودند این در حالی است که هیچ محدودیتی در این حوزه نداریم و تنها کارنامه‌ای برای مقایسه نسبت فروش نانوایان با سایر نانوایی‌های اطراف خود در اختیارشان قرار گرفته بود که موجب ایجاد سوء تفاهم برای آنها شده بود، به شکلی که تصور می‌کردند در عرصه نان باید سقفی را در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: کسب سهمیه‌ برخی نانوایی‌ها به دلیل تخلفات در کم‌فروشی و گران‌فروشی آنها اعمال شده بود که البته کمتر از ۱۰ درصد نانوایان استان تهران در این حوزه قرار گرفته بودند.

علیرضا فخاری در ادامه نشست خبری امروز خود به برنامه‌های استانداری تهران به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و گفت: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که با اراده امام راحل در چهل و پنج سال گذشته با همراهی امت دلداده امام شاهد تحولات اساسی و بنیادین در موضوعات مختلف کشور هستیم. شهدای عزیز با انقلاب و امام همراهی کردند و این انقلاب را در مسیری قرار دادند که امروز توفیقات آن را شاهدیم و امیدواریم در آینده نیز شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش آن باشیم.

به گفته وی، قطعا وجود سرمایه بزرگ و قابل اتکاء برای ادامه مسیر انقلاب، مشارکت مردم است که در حقیقت این مشارکت دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. امروز وجود ظرفیت جوانان زمینه رشد و بالندگی را فراهم کرده و اتکاء به نسل سوم انقلاب و توجه به توانمندی‌های داخلی از جهت گیری‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

استاندار تهران افزود: انقلاب اسلامی به عنوان گسلی میان شرق و غرب موضوعی را در دستور کار دارد که یقینا تحول زاست و نقش جمهوری اسلامی ایران را در میان کشورهای مختلف به عنوان کشوری قدرتمند و تعیین کننده مورد توجه بیش از پیش قرار می‌دهد.

افتتاح ۱۰۴۴ پروژه از دهه فجر سال گذشته تا به امروز

وی تأکید کرد: از دهه فجر سال گذشته تا به امروز ۱۰۴۴ پروژه با اعتباری معادل ۴۵ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف به افتتاح رسیده است. همچنین ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای سال مالی جدید در جهت افتتاح پروژه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است. در حوزه اقتصادی سه تحول اساسی داشتیم. نخست در تأمین انرژی برق از سلول‌های خورشیدی بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی این امر محقق شد و قرارداد ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی منعقد و پروژه ۱۰۰۰ مگاواتی آن نیز در حال پیگیری است. از سوی دیگر ۱۰ هزار وات نیروگاه کوچک مقیاس برای منازل پیش بینی کردیم که در سال آینده با اجرای این پروژه در حقیقت توجه ویژه‌ای به این حوزه معطوف خواهد شد.

احیای ۲۶۲ واحد راکد تولیدی در استان تهران طی یکسال

استاندار تهران با اشاره به احیای ۲۶۲ واحد راکد تولیدی در استان تهران گفت: از دهه فجر سال گذشته تا به امروز ۲۶۲ واحد راکد تولیدی فعال شده است که ۲۱۰۰ واحد صنعتی و پنج واحد در حوزه گردشگری احیاء شده‌اند. همچنین ۴۹۵ واحد تولیدی نیمه فعال با افزایش ظرفیت به توان تولیدی استان اضافه شدند.

کاهش نرخ بیکاری از ۶.۵ به ۵.۴ درصد

فخاری ادامه داد: نرخ بیکاری در استان تهران از ۶.۵ به ۵.۴ درصد کاهش پیدا کرد که این کاهش بیش از دو برابر میانگین کشوری است و نشان می‌دهد که سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه اشتغال با بهره گیری از تسهیلات افزایش پیدا کرده و در حقیقت موجب تحول در حوزه اقتصادی شده است.

برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران در اردیبهشت سال آینده 

فخاری همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت گفت: این کنگره عظیم و فاخر که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت با هدف یادآوری و اثربخشی شهدا برگزار شد و رهبری نیز تأکیدات بسیاری در این حوزه داشتند. اردیبهشت سال آینده نیز کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد.

رجوع به مرجعیت نخبگانی و کارشناسی برای حل مشکلات استان تهران

وی تأکید کرد: برای حل مشکلات استان تهران رجوع به مرجعیت نخبگانی و کارشناسی محقق شد. برای ما اهمیت بسیار زیادی داشت که از طریق ارتباطات مردمی به این جریان دست پیدا کنیم. از سوی دیگر عصر جوان گرایی به ظرفیت‌های مدیریتی استان اضافه شد و میانگین سنی مدیران ارشد شهرستان‌ها با هدف ایجاد فرصت جدیدی در جهت جوان گرایی تغییر پیدا کرد به شکلی که در حال حاضر بالاترین مسئول شهرستانی یعنی فرماندار حداکثر سنی ۴۸ سال و جوانترین آنها ۳۴ سال دارد که به عنوان جوانترین فرماندار کشور  مشغول فعالیت است و به صورت کلی در حوزه فرمانداران میانگین سنی به ۴۱ سال رسیده است.

اختصاص ۴۱ درصد آلودگی هوا به بخش منابع ثابت همانند بخش صنعتی، نیروگاهی و پایانه‌ها
۵۹ درصد سهم منابع متحرک

در بخش دیگری از این نشست فخاری با اشاره به اینکه استان تهران یک استان مهاجر پذیر است و امروز درگیر آلودگی‌های محیط زیستی شده است، افزود: بر اساس آنچه که برآورد شده در حوزه عوامل تولید کننده آلودگی هوا ۴۱ درصد به بخش منابع ثابت همانند بخش صنعتی، نیروگاهی و پایانه‌ها اختصاص داده شده و برای بخش منابع متحرک همچون اتوبوس، خودرو، تاکسی، موتورسیکلت و ... نیز سهم ۵۹ درصدی معرفی شده است.

استاندار تهران یادآورشد: با توجه به تشدید آلودگی هوا کارگروه‌های مربوطه تصمیماتی را به صورت مقطعی اتخاذ می‌کنند که از جمله آن در مورد تعطیلی مدارس است. ما اصراری بر تعطیلی مدارس نداریم؛ اما اجبارا با توجه به تاثیراتی که این آلودگی بر قشر دانش آموز ما می‌گذارد گاهی آموزش را به صورت غیر حضوری دنبال می‌کنیم.

سه میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب آب نیاز روزانه استان تهران 
آورده تأمین آب در استان تهران با کمبود مواجه است

وی به چالش تأمین آب در استان تهران اشاره کرد و افزود: به صورت روزانه سه میلیون متر مکعب آب در تهران که به همراه شهرستان‌ها به سه میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب می‌رسد برای مصرف نیاز داریم. با توجه به عدم بارش‌ها آورده تأمین آب در استان تهران با کمبود مواجه است؛ لذا باید مدیریت مصرف داشته باشیم و اولویت‌های مصرف را بدانیم.

جداسازی آب شرب با آب بهداشتی را در دستور کار قرار دهیم

استاندار تهران اظهار کرد: من اعلام کردم اگر لازم است برخی استخرها را تعطیل کنیم که برخی رسانه‌های خارج از کشور اعلام کردند ما با سلامتی مردم مخالف هستیم. این حرف بسیار غلطی است، اگر مردم مدیریت مصرف آب داشته باشند سلامتی خود را به دست می‌آورند. باید قدر آب را بدانیم. البته راهکارهای مدیریت مصرف از طریق موضوع بازچرخانی و تصفیه آب نیز دنبال می‌شود. باید جداسازی آب شرب با آب بهداشتی را در دستور کار محل‌های صدور مجوز به ویژه برای بخش مسکونی قرار دهیم.

بحرانی برای آب نداریم 

وی تأکید کرد: امروز آب در حال مدیریت است. بحرانی در آب نداریم و آن میزان که آب در اختیار داریم با سلامت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. هیچ نگرانی وجود ندارد؛ اما باید مدیریت مصرف مورد توجه قرار گیرد.

شکل گیری استان‌های غربی و جنوبی تهران در حال مطالعه است

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص تشکیل استان‌های غربی و جنوبی و جدا شدن آنها از استان تهران، گفت: این سوال در این مقطع اثربخشی خوبی ندارد اما قطعا تاثیر ساختارها در رفع مشکلات مردم باید مورد سنجش قرار گیرد. شکل گیری استان غربی در حال مطالعه است که بخش عمده این مطالعات نیز انجام شده اما اینکه کدام شهرستان‌ها با مرکزیت کدام شهرستان به عنوان استان غربی شکل بگیرد موضوعی است که در دست بررسی است و در آینده نزدیک مشخص می‌شود.

به گفته فخاری، همچنین استان جنوبی نیز به عنوان استان دوم در تهران جدا خواهد شد که آن هم در دست مطالعه است؛ اما مطالعات آن کمی عقب تر از استان غربی است که در آینده نزدیک می‌توان تصمیمات درست‌تری را در خصوص آن اتخاذ کرد.

تمهیدات استانداری تهران برای برپایی ۲۲بهمن

وی در خصوص برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن نیز گفت: یکی از روزهای مقدس ما ۲۲ بهمن است که یادآور خاطره پیروزی ملت ایران برابر طاغوت است که هر ساله جشن گرفته می‌شود. امسال نیز تمهیدات لازم برای برگزاری این روز در دستور کار قرار گرفته و به لحاظ حضور گسترده مردم و تأمین خدمات لازم تدابیر لازم اتخاذ شده است.

حفظ امنیت و آرامش مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنوان اولویت محقق می‌شود 

وی افزود: علی رغم شرایط امروز تمهیدات لازم اندیشیده شده تا حفظ امنیت و آرامش مردم به عنوان اولویت محقق شود. ظرفیت‌های لازم برای تأمین آرامش مردم در دستور کار قرار دارد و شهروندان این اطمینان را داشته باشند که دلاورمردان حوزه امنیت کشور برای رسیدن به امنیت کامل در میدان هستند و اقدامات لازم را انجام داده‌اند. از سوی دیگر همه هماهنگی‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این راهپیمایی انجام شده است.

در ساخت و سازهای غیر مجاز استان تهران دور زدن قانون شکل می‌گیرد 

استاندار تهران درباره ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان نیز گفت: این ساخت و سازها با اقداماتی تحت عنوان دور زدن قانون و عدم توجه به آن شکل می‌گیرد که دستگاه‌های ذیربط باید با آن برخورد جدی داشته باشند. ساخت و ساز در حرایم شهرها و روستاها و حتی ساخت و ساز غیر اصولی در محدوده شهرها همگی به دلیل عدم رعایت قانون است. قطعا سیر فرآیند قانونی برای اخذ مجوز و تغییر کاربری‌ها همگی در قانون پیش بینی شده و همه موظف به رعایت آن هستند.

استاندار تهران درباره انتقال نمایشگاه‌ها به محل شهر آفتاب نیز گفت: نمایشگاه به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دسترسی و تأمین نیازمندی‌ها و قابلیت پذیرش جمعیت باید ظرفیت‌های لازم را داشته باشد. مجموعه شهر آفتاب مصوبه و وجه قانونی دارد و از سوی دیگر ظرفیتی در مجموعه نمایشگاهی سئول وجود دارد که قطعا تفکیک موضوعات برای نمایشگاه‌ها با وزارت صمت است.

باید عمده فعالیت‌های نمایشگاهی به شهر آفتاب منتقل شود

وی تأکید کرد: قطعا اگر نمایشگاهی نیازمند انتقال ابزارآلات سنگین است مجموعه نمایشگاهی سئول این امکان را ندارد. همانند برگزاری نمایشگاه اتومبیل که امروز در محل شهر آفتاب برگزار شده مجموعه‌ای است که جمعیت پذیری به همراه امکانات و خدمات لازم را دارد. پیشنهاد ما این است که استفاده از ظرفیت نمایشگاهی سئول به گونه‌ای باشد که موجب مشکل در ترافیک و ایجاد مزاحمت برای اهالی محدوده نداشته باشد. لذا باید بار فعالیت این مجموعه کاهش پیدا کند و عمده فعالیت‌های نمایشگاهی به شهر آفتاب منتقل شود.

فخاری در پایان با اشاره به دیدار با احزاب برای انتخابات نیز گفت: چهار راهبردی که مقام معظم رهبری برای حضور مردم در انتخابات ترسیم کردند با تقسیم منطقی به نتیجه می‌رسد؛ لذا رقابت و مشارکت دو بخشی که بدون دخالت دولت شکل می‌گیرد در حقیقت «مردم پایه و متکی به اراده مردمی» است و احزاب می‌توانند در این دو بخش، نقش آفرین باشند.

وی افزود: برای ایجاد رقابت درست از طریق افزایش مشارکت با تبیین مسائل انتخابات فرصت جدیدی فراهم می‌شود و از سوی دیگر امنیت و سلامت انتخابات دو بخشی است که بر عهده دستگاه‌های دولتی و برگزار کنندگان انتخابات است. قطعا با قرارگیری این دو جریان در کنار هم شاهد انتخابات پرشور خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۵۹
دو میلیون افغانی تو تهران یعنی فاجعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
یعنی دومیلیون رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
اقلا پنج میلیون افغانی تو تهران و کرج هستن
اکثر شهرهای ایران افغانی بیداد میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
بیست میلیون افغانی تو ایران هست
افغانی مجاز و غیرمجاز هم نداریم
همشون باید اخراج بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
تازه این آمار مجازاشونه ومسئولین هم اهمیت نمیدن
فقط یک و نیم میلیون از جمعیت هشت میلیونی تهران از افغانستان است یعنی از هر هشت تا نه نفر یکی!!!
چطور ممکنه با این همه اتباع مجاز و غیر مجاز این همه آمار بیکاری پائین آمده باشد.
انصافا کار این سید درسته
چشم مخالفان کور
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
گزاره اولت خوب بود ! نتیجه گیری رو باید بری تجدیدی بخونی !
فقط یک میلیون و هفت صد هزار اتباغ = افغانی = در پایتخت ایران هستند یعنی در تهران و حومه . نزدیک به 3/ تا 4 میلیون هم غیر مجاز در تهران و اطراف هستند . کدام کشور در دنیا سراغ دارید که میلیون ها مهاجر قانونی و غیر قانونی را در پایتخت اسکان بد هد ؟ در اروپا 10 سال طول می کشد تا یک مهاجر بتواند به پایتخت نقل مکان کند . در اروپا و امریکا مهاجران در کمپ های لب مرز اسکان د اده می شوند و روزگار پر مشقت و بیشتر برای رد مرز شدن .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
آمریکا با ۱۵میلیون مهاجر ایرانی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
سلام دوست عزیز که گوفتی دراوروپا ده سال تول می‌کشه که مهاجر بتونه تو پایتخت نقلی مکان کنه من خودم عمو هام ده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
سلام دوست عزیز که گفتی تو اروپا ده سال تول می‌کشه مهاجر بتونه به پایتخت نقلی مکان کنه عمو هام دوسال پیش غیرقانونی رفتن آلمان ظرف یک سال شهروندی آلمان بهیش دادن همین الان هیژده کشوری اروپای روی بدون ویزا تردود می‌کنه راستی می‌دونی فقط آلمان بیست میلیون مهاجر پذیرفته یه چیزی دیگه من تو ایران بدنیا اومدم اون زمانی که باید مدرسه می‌رفتم برای ما مدرسه ممنوع بود یعنی اینکه من تو یه کشوری که همه چیز مون مشترک است حق مدرسه رفتن نداشتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
اولا در تمام شهر ها و روستا ها وغیره پر شدن و مسئولین هیچ اهمیتی نمیدن هر چه مجاز هستن چند برابرش هم غیر مجاز وآمار بیکاری نشون میده چقدر افغانی سر کار هست مخصوصا کارگاه‌ها وکارخانه ها که گله ای همه افغانی وخدا لعنت کنه مدیران وصاحب کاران را که برای منفعت خودشون غیر ایرانی می گیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
علی چرت نگو یکی می‌گفت دوست من چند سال پیش رفت آلمان خدا میدونه چقدر پادوی کرد تا اقامت گرفت وچند سال طول کشید وتازه مثل افغانی ها زرت. و. زرت بچه نمی ریزن بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
آمریکا امکاناتش بیشتر از ایرانه کم آبی نداره ایرانی ها هم گله ای نرفتن و اینقدر هم بچه دار نمشن هر روز یا تو خیابان یا در خانه مردم برای گدایی وبازیافت
تعداد اتباع غیرمجاز به ۷_۸ میلیون میرسد
همه را اخراج کنید
ما راضی به حضور افغان در کشورمان نیستیم
هزاران مشکل امنیتی و اقتصادی برای ما درست کردند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
دوست عزیز کلی جمعیت افغانستان سیوشیش میلیون هست کلی مهاجرین افغانستانی ده میلیون نفر است که این ده میلیون همشون توایران نیست توتمام دنیا هست لااقل از هموطنان خودتون که مهاجرت کردند بپرسید
ما مهمان قاتل و جنایتکار ومتجاوز نمیخواهیم ............
اتباع افغان نان کارگرهای ایرانی را بریدن کجای کاری داداش آخرش هم کار دستتون میدن میگی نه بشینو ببین.
دقیقا، آمار بیکاری داره به صفر میرسه، دور میدونها برین متوجه میشین، خدا بد نده به اسنپ، تمام کارها رو که افغانها دارن انجام میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
دو جوان لیسانس دارم تو اسنپ کار میکنند اگر کاری جایی سراغ دارید معرفی کنید همه کارها را افغانیها تصاحب کردن
سلام چه مهمانی مهمانی یک سال یا ده سال نه........... سال هیچ میدانی این مهمانی اتباع خارجی نیروی کار کشور را کشته هیچ میدانی این مهمانی طولانی باعث تبعیض طبقاتی زیاد شده هیچ میدانی این مهمانی باعث سود زیاد بعضی از مشاغل ها شده و خیلی از نیروی کار کشور به خاطر کم رنگ بودن دامد در کشور خود دسته به چه کارهای بزند ای وای بر....... که نمی بینیم اگر هم می بینیم به همراه خبرنگارها سکوت میکنیم
همه جور گدایی دیده بودم غیر اتباع خارجی که همگی افغانی هستن!!! آخه به افغانی چجوری میتونه واسه مملکت ما تصمیم بگیره ؟؟؟ اون اگه میخاست تصمیم بگیره. بره کشور خودش و برای کشور خودش تصمیم بگیره
به نظرشما مهمان چندروزچندهفته چندسال بلکه سالها سال
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
سعید قاسمی عزیز شما یقیناً تحصیل کرد هستین و یه سوال شما اطلاع دارید برای همین مهمان ها دولت شما برای هر فرد شون روزی چهار دولار از سازمان ملل متحد پول ? می‌گیرند راستی امروز قیمت دولار چنده و بماند که سالیانه چی مبلغی از خود مهمان ها می‌گیرند اره قاسمی عزیز این مهمانی اصلا رایگان نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
علی آقا پس لطفاً مهمانی را تمام کنید برین کشورتون آخه اگه براتون نمی سرفه چرا نمیرین پس حتما اینقدر براتون داره که حاضرین پول بدین وبازم بمونید
۱۰۰ هزار نفر از کل این اتباع مجاز و غیر مجاز ، لشگر نامرئی آمریکا و آل سعود باشند برای نا امنی کل کشور کافی است . از ما گفتن و هشدار دادن بود ..... صلاح مملکت خویش خسروان دانند
این صحبت برام خیلی جالب بود مدتی با تاکسی کار میکن از هر ده نفر اتباع که میپرسم قانونی آمدید سه چهار نفر قانونی وارد شدن من نمیدانم مدیران ما از کجا اینگونه اطلاعات را عمومی بیان میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
بقیه هم به دروغ گفته ان قانونی امده ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
بقیه هم چند تا شون پاسپورت دارن اون قانونی حساب می کنن در واقع ویزا ندارن و غیر قانونی وارد شده ان
همین آمار درست،دراستان تهران این تعداد نفر،دراستان البرزهم این تعداد،دراستان قم هم این تعداد در کرمان وسیستان هم این تعداد،فقط دراین ۵ استان تعدادشون۷الی۸ میلیون نفرمیرسه،این یک میانگین تعدادشون هستش باقی استانها را هم بهش اضافه کنیم جمعیتی بالای ۲۰میلیون درایزان هستن،که از امکاناتی که با مالیات گرفتن از ما ساخته وآماده شده دارن به رایگان استفاده میکنن،اونوقت مسعولین ما من جمله همین آقا به حضورشون صحه میزارن،خودتون قضاوت کنید خودتون بسنجید که حضورشون باعث چه رنج هایی برای ملت ایران شده
حدود چهار میلیون اتباع در تهران هست همه غیر مجاز دوست داری بیا تا ب جا یعنی ی کوچه بالای دویست سیصد تا معرفی کنم
من که قرچک زندگی میکنم.سراغ آدرس میگشتم..تو اون کوچه احساس غربت کردم.فقط دوتا ایرانی دیدم..بس دیگه..دلسوز ما نیستین.کجا ب نفع اقتصاد ما هستن.هیشکی راضی نیس.کاش یک میلیون بودن.بس دیگه
حضورافغانها جزمشکلات و دردسر چیزی به ارمغان نداره شخصا بنده هیچ گونه خدماتی است به آنها نخواهم داد ..فقط منطقه ما یک میلیون افغان دارد کجای کارید .؟مردم خود را دریابید و آنقدر غریبه پرست نباشید
چه دلیلی داره تو این وضعیت اقتصادی وبیکاری و فقر و کمبود آب و مواد غذایی و دارویی و هوای نامناسب در خدمت افغان‌ها باشید و چرا همه رو چه قانونی چه غیر قانونی اخراج نمکنید الان که جنگ نیست تاکی باید مردم مشکلات کشور رو تحمل کنند و افزودن مشکلات 20میلیون افغانی در ایران رو تحمل کنند واقعا الان وقتشه همه افغانها برگردند کشورشون
۱۵ میلیون افغانی در کشور ساکن هستن در شهرهای استان تهران مثل باقر شهر قرچک ورامین پیشوا شهرری پاکدشت ده خیر شهریار رباط کریم تقریبا ایرانی کمتر مشاهده میشود جالب است تمام مردم ایران بخصوص این شهرها با حضور اینها مخالف هستن ولی مسئولین فقط شعار میدن اکنون پول افغانستان ارزش آن از ریال ایران بیشتر است دیگه جنگ نیست تورم و گرانی نصف ایران نمیشه در نتیجه دلیلی برای ماندن افغانی ها در ایران وجود ندارد مردم ایران اگر خود اقدام نکنند ایران را از دست خواهند داد مردم هیچ همکاری با افغانی ها نداشته باشید کار ندید خانه ندهید روی خوش به اینها نشان ندهید اینها غاصب هستن آمدن ایران را تصاحب کنند
این آقا را بگو بره ایوانکی و قرمز تپه و علی آباد بعد ببینه چقدر افغان هستش غیر مجاز بره شهرک پایتخت ببین چقدر کارگر افغان فرصت شغلی را از جوان بیکار ایرانی گرفتند
آقای استاندار عقب نشینی نکن
مجاز و غیر مجاز و... بازی با کلمات است.
البته در این رابطه یعنی مهاجرت های بدرد نخور به کشور فاکتور های زیادی نقش دارند.
در کل کسانی وارد کشور باید میشدند که شغل ایجاد کنند نه شغل اشغال کنند .
به زودی همینها به بزرگترین چالش امنیتی برای ایران و ایرانی ها تبدیل خواهند شد
فقط مجاز ها از جمعیت تعدادی از استانهای کشورمون بیشتر هستند جالا با غیر مجاز ها چقدر می شوند ؟؟؟؟؟ا
۸۰میلیون ایرانی ب سیاست مداران گوش زد میکنن وتا جایی ک التماس میکنن اتباع افغان رو بفرستید کشورشون.سیاسیون ب حرف وخواسته ی یک ملت توجه نمیکنن بعد انتظاردارن یک ملت ب حرف چند نفرشون گوش کنند.دیگه مردم دارن نامنی جانی وشغلی رو احساس میکنن تا دیر نشده اخراجشون کنید اینا جایگیر بشن ک شدن هیچ قدرتی نمیتونه تکونشون بده الانشم خیلی دیرشده خیلی ازمنابع ملی ویارانه مون داره صرفشون میشه
نزدیک به دو میلیون خارجی در یک شهری که خودش 8 میلیون جمعیت دارد، یعنی یک فاجعه کامل اجتماعی. خدایا کاری کن مسئول باسواد روی کار بیاید. آمین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
مسئول با سواد و دلسوز مردم وطن خودش وبا وجدان
بی جهت نیست که روز به روز زندگی بدتر از دیروز می شود چون مسئولین مملکت همیشه بر خلاف همه دنیا احمقانه ترین کار را انجام می دهند حضور آنها فقط به نفع سرمایه دارها است وبه ضرر ایران وایرانی
جناب استاندار ، یا در خواب به سر می برید یا خود را بخواب زده اید ، تعداد افغانی های غیر مجاز خیلی بیشتر از اینهاست که میفرمایی ، ما مردم عادی که درون جامعه هستیم هر روز میبینیم و شما بزرگان بعلت های مختلف ارتباطی با آحاد جامعه ندارید ، و اینکه به گفته شما همه کشور گل و بلبل است و خبری از بیکاری و تورم و اجاره خونه و دلار ۵۷ تومنی و ... اینا نیست ، آفرین بر مدیریت شما و امثال شما و صد حیف از نا سپاسی ما مردم
ما ایرانیا اگه یه کم فک کنیم ب خودمون بیام در اصل همین افغانها هستن ک کشور مون رو آباد کردن الان بجای ممنونیت پشت سرشون بد گوئی میکنیم انصاف تون کجاست اگه بی ادبی میشه ببخشید همه ای ما ایران.. بازی در میاریم از زیر کار در میریم فقط ب فکر دوزدی هستم چه جوری زرنگ بازی سر صاحب کار اما افغانی توی این فاضا نیستن سرشون بکار خودشونه پولی ک میگیرن حلال شون من خودم تو کار ساخت سازم واقعا راضیم از افغانهای عزیز الانم انسانیت شما زیر پا گذاشتید نجاد پرستی میکنید انسانیتون کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
شمابساز بفروش های وطن فروش با دادن شغل ساختمانی و دادن ساختمان نیمه کاره برای اجاره پیمونت به اینها باعث وضع امروز هستید....ملت اول از همین وطن فروشان شروع کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
یا خودت افغانی هستی
یا صاحبکار که کارگر افغانی بگیری تا پول بیمه ندی
منتظر هستید تهران را اشغال کنند دیگه کار از کار گذشته همین الان هم نمیتونید بیرونشون کنید
باسلام امار الکی کاری ندارم من اگر ریس کشور بشم ظرف یه هفته ایران را گلستان میکنم تمام
این رشد و رسیدن ب قله چرا ما مردم نمی‌بینیم فقط خودتون می‌بینید ما فقط فقرو گرونی اختلاص میبینیم که خدارو شکر روز به روز داره بیشتر میشه
سلام بنده فعال بازارشغل درآمدم با حضور این مهاجرین از دست دادم ?
تعداد افغانی ها در استان تهران خیلی خیلی بیشتر از این آمار اشتباهه. ما داریم بینشون زندگی می کنیم. دو میلیون فقط تو شهر ری هستن
شما میدونید افغانی های غیر مجاز که بدون زن و بچه در ایران کار میکنندبخاطر دوری از خانواده ونداشتن جنس مخالف در کنارشان در محیط های کارگری چه اعمال شنیعی انجام میدن اونها کارهایی را که قوم لوط انجام میدادن را در ایران دارن عادی سازی میکنن جوان‌های مارو دارن به فساد وفحشا نزدیک میکنن
رد مرز...چه حرفا شماها تو تهران و اصفهان و شیراز جرات ندارین به افغانی ها بگید چرا اینجایی اگه اینها از بقیه ملت نترسند که جمعتون میکنن...مرزها و عمدا باز گذاشتن تا بافت جمعیتی تغییر پیدا کنه...متاسفانه فتنه دشمنان داره مملکت رو نابودمیکنن...ایران نیست رسماً شده افغانستان...مجموعه وزارت اطلاعات و دستگاههای مسئول ورود کنن وبا خاطیان برخورد کنید...مرزها را با موانع فیزیکی ببندید
این بیست میلیون افغانی رو بیرون کنید
تا مشکل کمبود آب و برق و گاز و کمبود مسکن و اشتغال خودبخود حل بشه
مجاز یعنی چی من متوجه نمیشم مردم میگن همه رو رد ورز کنید آنوقت شما حرف از مجاز و غیر مجاز میزنید کارگر ایرانی لنگ نان شبشه مگه مملکت داری اینجوریه
اونی که براشون برگه مجاز صادر میکنه نمیداند کارگر ایرانی چی میکشد تو خیلی بی جا میکنی مجوز صادر میکنی مگه مملکت مال پدرتون مملکت مال مردمهv
اینقدر که ضرر داره ماندن آنها یک صدمش نفع نداره باعث بیکاری باعث فقر بیشتر باعث زیاد شدن جماعت سنی باعث مصرف بیشتر آب و منابع کشور باعث کم بود مدارس دولتی باعث کم شدن خانه اجاره ای باعث بیشتر شدن گدا وغیره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست