بازدید 19442
ششصد و نود و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله سهمگین روسیه به اوکراین به موشک های «خا-59» و پهپادهای کامیکازه/ اعلام برکناری فرمانده ارتش اوکراین

ششصد و نود و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 03 February 2024

حمله سهمگین روسیه به اوکراین به موشک های «خا-59» و پهپادهای کامیکازه/ اعلام برکناری فرمانده ارتش اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و نود و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

​​​​​​​زلنسکی: مسکو به دنبال فرو بردن اوکراین در خاموشی است
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - ۲۳:۰۷

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با تائید حملات پهپادی روسیه به ۲ نیروگاه برق در این کشور، تاکید کرد: مسکو با حملات پهپادی به نیروگاه‌های برق در اوکراین، به دنبال فرو بردن کشور در خاموشی است.

 رئیس جمهور اوکراین شنبه شب در پیام ویدئویی خود با تائید قطع برق در اوکراین به دلیل حملات پهپادی روسیه، از تلاش برای رفع این مشکل خبر داد.

وی با بیان اینکه برق برخی از استان‌های اوکراین به دلیل حملات پهپادی روسیه قطع شده است، افزود: در حال حاضر کار بازسازی نیروگاه‌ها و خطوط انتقال برق آسیب‌دیده در برخی از استان‌های کشور ادامه دارد و مهندسان به خصوص در استان دنیپرپتروفسک در تلاش هستند تا هر چه زودتر برق را به خانه‌های مردم بازگردانند.

وزارت نیروی اوکراین نیز پیش‌تر در بیانیه‌ای با تائید اینکه ۲ نیروگاه برق این کشور بر اثر حملات پهپادی روسیه از کار افتاده‌اند، اعلام کرد: اقدامات لازم برای تعمیر خرابی‌های ناشی از این حملات همچنان ادامه دارد.

۲ کشته و ۶ زخمی بر اثر حمله اوکراین به یک نانوایی در «لوهانسک»
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - ۲۱:۰۷

دفتر فرماندهی نظامی جمهوری خلق لوهانسک (LPR) اعلام کرد که در پی گلوله باران یک نانوایی در شهر «لیسیچانسک» در لوهانسک توسط نیروهای مسلح اوکراین، ۲ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند.

سخنگوی دفتر فرماندهی جمهوری خلق لوهانسک امروز (شنبه) اظهار داشت: در پی گلوله‌باران نیروهای اوکراینی ۲ نفر جان باختند و ۶ نفر در بیمارستان بستری هستند.

بر اساس این گزارش، لئونید پاسچنیک (Leonid Pasechnik) رئیس جمهوری خلق لوهانسک (LPR) اوایل امروز خبر داد که «نیروهای اوکراینی یک نانوایی در جمهوری را گلوله باران کردند. در پی این حمله، سه غیرنظامی زخمی و ده‌ها تن دیگر زیر آوار ماندند.»

لهستان نسبت به مالکیت اوکراین بر کریمه اظهار تردید کرد
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - ۲۱:۰۵

رئیس جمهوری لهستان نسبت به امکان کنترل اوکراین بر شبه جزیره کریمه اظهار تردید کرد و گفت: از زمان‌های گذشته این شبه جزیره در اختیار روس‌ها بوده است.

آندری دودا روز شنبه در مصاحبه با کانال زیرو، با اشاره به اهمیت تاریخی شبه جزیره کریمه، اظهار داشت: اگر به تاریخ نگاه کنیم، کریمه برای مدت طولانی در دست روسیه بوده است.

در انتخابات سال ۲۰۱۴ طی یک همه‌پرسی از ساکنان شبه جزیره کریمه بیش از ۹۰ درصد مردم به الحاق این منطقه به روسیه رای مثبت دادند و در همان سال نیز به روسیه ملحق شد.

پیشتر چاس فریمن دیپلمات آمریکایی گفته بود که اوکراین در تصرف کریمه، دونباس، زاپوروژیه یا خرسون موفق نخواهد بود، اما ممکن است قلمروهای بیشتری را از دست بدهد.

مسکو بارها اعلام کرده است که کریمه به صورت دموکراتیک و با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل به روسیه ملحق شده است.

اوکراین در حالی که ادعای بازپس گیری کریمه را وعده داده، بارها این شبه جزیره را مورد حملات پهپادی قرار داده است.

حمله سهمگین روسیه به اوکراین به موشک های «خا-59» و پهپادهای کامیکازه

نیروی هوایی اوکراین روز شنبه از حملات موشکی و پهپادی ارتش روسیه به مواضع این کشور خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که نیروهای  روسیه با موشک‌های «خا-۵۹» و پهپادهای کامیکازه به اوکراین حمله کردند. نیروی هوایی اوکراین مدعی سرنگون کردن شماری از پهپادهای روسیه شد.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد، روسیه زیرساخت های انرژی در منطقه «دنیپروپتروفسک» را هدف قرار داد.

«یوری احنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفته که یک موشک بالستیک شلیک شده از استان «بریانسک» در روسیه می‌تواند کمتر از دو دقیقه به «کی‌یف» پایتخت اوکراین برسد.

دستگاه اطلاعاتی انگلیس اعلام کرده که روسیه در تاکتیکی جدید، موشک‌های کروز خود را برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ذخیره می‌کند.

روسیه هر هفته ده‌ها پهپاد را در حملات شبانه به سمت اوکراین شلیک می‌کند و تاسیسات انرژی و پایگاه‌های نظامی این کشور را در عمق خط مقدم هدف قرار می‌دهند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت که روسیه تنها چند روز برای آماده سازی یک حمله موشکی جدید زمان نیاز دارد.

این مقام نظامی اوکراین اظهار داشت: «فکر می‌کنم روس‌ها چند روز برای برنامه‌ریزی حملات موشکی زمان نیاز داشته باشند. هر موشک برنامه‌ریزی شده و مسیر آن مشخص است. کجا به راست و چپ بپیچد، کجا صعود کند و به  کجا ضربه بزند.»

ایحنات در ادامه گفت که نیروی هوایی اوکراین نمی‌تواند درباره تاریخ یا دفعات حملات روسیه اظهار نظری کند.

وی خاطرنشان کرد که روس‌ها از انبار موشک‌های دست ‌نخورده برخوردارند و اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنند.

دولت اوکراین برکناری فرمانده ارتش خود را به آمریکا اطلاع داد

 منابع آگاه به رویترز گفتند که دولت اوکراین به کاخ سفید اطلاع داده است که قصد دارد، والری زالوژنی فرمانده ارتش را برکنار کند.

 رویترز شنبه به نقل از یک منبع نزدیک به دفتر ولودیمیر زلنسکی نوشت که رئیس جمهوری اوکراین با درخواست زالوژنی برای فراخوان ۵۰۰ هزار نیروی جدید مخالفت کرده است.

این منبع افزود، زالوژنی فعلا در سمت خود به عنوان فرمانده ارشد باقی خواهد بود و مقام‌های اوکراین در حال بررسی گزینه‌های جایگزینی وی هستند.

یک منبع دیگر نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت که کاخ سفید در مورد جانشینی زالوژنی اظهارنظری نکرده و «درباره این تصمیم حاکمیتی موافقت یا مخالفتی نکرده» است.

وی افزود، کاخ سفید گفته که «این تصمیم حاکمیتی به خود اوکراین مربوط می‌شود» اما منبع نزدیک به دفتر زلنسکی مدعی شد که آمریکا مشکلی با برکناری زالوژنی ندارد.

به گفته منابع آگاه، هنوز زمان برکناری زالوژنی و معرفی جانشین وی مشخص نیست و در حال حاضر، دفتر ریاست جمهوری اوکراین و فرمانده ارتش «تا اطلاع ثانوی» به روال عادی امور ادامه می‌دهند.

زلنسکی و زالوژنی در مورد راهبرد ارتش و سایر مسائل اختلافاتی با یکدیگر دارند. موضوع برکناری زالوژنی در حالی مطرح شده است که ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسیه موفقیت چندانی نداشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۸
همانطور که اولین روز بعد از حمله به پایگاه امریکا در اردن نوشتیم خوشبختانه منابع اطلاعاتی امریکا متوجه شدند که حمله به پایگاه اردن از نظر فنی و تکنولوژی نمی تونسته کار گروههای عراقی یا ایرانی باشه و این تکنولوژی( ربایش الکترونیک پهباد امریکا) فقط از عهده نیروی سومی بر می اید که بیشترین سود را در درگیر کردن ارتش امریکا در جنگ بزرگ در خاورمیانه می برد بعنی محور پوتین و نتانیاهو. تنها و اخرین راه نجات پوتین از باتلاق اکراین درگیر کردن امریکا و بعد چانه زنی با امریکاست. بایدن خواب الو حیلی قشنگ جاخالی داد و پوتین ماند و باتلاقش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
دری وری ننویس
آمریکا مستقیم به سوریه حمله داشته باز میای می‌نويسی بخاطر پوتیته؟

دیروز یک انفجاری تو اورانوس هم اتفاق افتاده
منطق کانادایی و غربگدای شیاد
شک نکنید کار پوتین است! ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
لعنت بر دیکتاتورها لعنت بر روسیه و چین لعنت بر کره شمالی
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
حالا دوستان خواهند گفت این توهم هست. حرفی نیست. فقط زحمت بکشید یه سرچ ار کیو ۱۷۰ و مالزی ۳۷۰ و ماکس ۷۳۷ اتیوپی و اندوتزی و.... کنید. همه چیز دستتان میاد
دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
تکیه کلام تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
برای عزیزانی که نمیدانند ... زولوژنی فرمانده محبوب اوکراینی ها و رقیب جدی زلنسکی برای انتخابات ریاست جمهوری اکراین است که به دلیل شرایط ویژه جنگی برگزار نشده و به تعویق افتاده . این اختلافات بین زلنسکی و زولوژنی ربطی به شایسته سالاری ندارد .
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
البته که هرگز قبول نمی کنند دیگر نیازی به شابسته سالاری نبود. ژاپن از لیران شکست خورد از پربی تا کاپیتان و سفارت ژاپن در تهران به ایران تبریک گعتند و گفتند شایسته برد نبودند. تفاوتها همین جاهاست
حالا که فرمانده ارتش اکراین بر کنار شده پوتینی ها می دوند میگن اکراین شکست خورد. در حالیکه نمی دانند دقیقا همین شایسته سالاری تفاوت غرب و روسیه هست. در کشورها و سیستم هایی مانند پوتین و کیم اساس وفاداری است نه شایسته سالاری. هر کس به پوتین نزدیک تر باشد برای ابد در مقام می ماند. مانند لاورف و فرمانده ارتش روسیه و وزیر دفاعش. ولی در کشورهای غربی اساس بر کیفیت و شایستگی است. همین هست که این تغییرات در سیستم های غربی مایه پیشرفت انهاست . فقط بروید ببنید یک سناتور امریکا که شاید کل ثروتش به 5 میلیون دلار نمی رسد چگونه می تواند در مجلس زوکربرگ و غولهای ثروتمند چند ده میلیارد دلاری را وادار و مجبور به معذرت خواهی از مردم کند. اکراین پیروز هست چون می تواند شایسته تر ها را جایگزین کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
شما اول بفرمایید، خود زلنسکی، با وجود انتقادات جدی خود آمریکاییها(جمهوری‌خواه‌ها) از نحوه‌ی عملکردش و ایضا فساد مالیی که ایشون و دار و دسته اش دارند، آدم شایسته‌ای برای اوکراینه!؟ سرچ بفرمایید بازارسیاه اسلحه اوکراین به انگلیسی تا سرنخهایی دستتون بیاد.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
واقعا
چیزی که کاملا واضحه پوتین آرزوی تصرف اوکراین رو با خود به گور میبره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
مگه حالا چکار کرده؟؟ تصرفش نکرده الاااان؟؟؟
ششصد و نود و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین
و ششصد و نود و هشتمین علت شکست و اضمحلال روسیه از زبان آی پی کانادا
مریدان غربگدا منتظرند. ایشان را از تحلیل های ناب خود سیراب گردان
پوتین جانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
پوتین قهرمان
پوتین دلاور
خب پس از قدرت نمایی نه چندان جالب خواب آلو وقتش بود پوتین هم یه نمایشی بده .
۲ کشته و ۶ زخمی بر اثر حمله اوکراین به یک نانوایی در «لوهانسک»

دلقک اوکراینی به مرحله ای از فلاکت رسیده که به نانوایی و بقالی حمله میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
منبع خبر

سایت تابناک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
شما تو صف نونوائی بودی دیدی؟؟؟؟؟؟ جیره خوره کمونیستا
۲ کشته و ۶ زخمی بر اثر حمله اوکراین به یک نانوایی در «لوهانسک»

تحلیل دلقک کانادایی : این حمله نشانه پیروزی قطعی اوکراین است ، امروز نانوایی لوهانسک را میزنیم فردا نانوایی سرکوچه پوتین را می زنیم .
یه تیتر غلط دیگه. برای سرگرمی همیشه در صحنه ها
استقلال رو از اوکراین یاد بگیرین.
از آمریکا اجازه خواسته که فرمانده ارتش رو برکنار کنه
اوکراین........روسیه.........زلنسکی......هیچ........قدرتی......ندارد....دستور....امریکا است......زلنسکی.....عروسک....خیمه شب بازی است
باز هم بازپخش دروغ های کرملین. مثل همیشه، پهپادهای اوکراین یا همگی سرنگون می شوند یا به نانوایی و کودکستان و بیمارستان و قصابی اصابت می کنند‍. در حالی که دیشب پهپادهای اوکراین به پالایشگاه نفت در شهر ولگوگراد در عمق 600 کیلومتری روسیه اصابت کرده و صدمات زیادی وارد کردند. چرا به جای کپی پیست بنگاه های دروغپراکنی روسیه
سلبریتی اونم از نوع دلقکش به قدرت برسه همین میشه دیگه
با این فرمان پوتین کشور روسیه می شود در ده سال دیگر جهان سومی و احتمال زیاد دارد که تجزیه بشود
دولت اوکراین برکناری فرمانده ارتش خود را به آمریکا اطلاع داد
نهایت ذلت یک دولت یعنی این!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دولت اوکراین برکناری فرمانده ارتش خود را به آمریکا اطلاع داد
به نظر من اگر زلنسکی زیر چکمه های روسیه در راه وطنش له می شد بهتر و با شرافتر از این بود که با ذلت به کمک امریکا بر سر کار بماند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم