بازدید 43146

جزئیات ساخت شهر جدید خلیج‌فارس در هرمزگان

پروژه ۱۸ هکتاری شهر جدید خلیج‌فارس با تامین مالی بانک مسکن و توسعه‌گری گروه سرمایه‌گذاری مسکن در استان هرمزگان احداث خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 03 February 2024


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عملیات اجرایی پروژه 18 هزار هکتاری شهر جدید خلیج فارس بندرعباس همزمان با اولین سفر رییس جمهور به استان هرمزگان طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، حسینی مدیرعامل بانک مسکن، جواهری تفتی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: شهر جدید خلیج فارس در مجموع با مساحت 18 هزار هکتار اجرایی خواهد شد که در فاز نخست، عملیات اجرایی احداث این شهر در نزدیک به 1500 هکتار زمین در حوزه مسکونی جدید با ظرفیت 10 هزار واحد آغاز شد.

وی با بیان این‌که این بخش تحویل بانک مسکن شده است تا احداث این واحدها با توسعه بانک مسکن انجام شود، افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب، کارهای اجرایی برای ساخت شهرهای ساحلی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس عملیات اجرایی ساخت شهرهای ساحلی خلیج‌فارس و مکران در استان هرمزگان با توسعه گری گروه سرمایه گذاری مسکن از مجموعه های تابعه بانک مسکن آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه شرکای راهبردی خوبی برای احداث این شهرها انتخاب شده‌ است، اضافه کرد: بانک مسکن و مجموعه های وابسته آن یکی از شرکای ما برای احداث این شهرهاست و تاکنون مجموعه بانک مسکن کارهای مهمی در ساخت مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در کشور انجام داده است.

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از از مجموعه بانک مسکن برای مشارکت در ساخت شهر ساحلی خلیج‌فارس، تاکید کرد:‌ ساخت این شهر با سرعت انجام می‌شود تا بتوان جمعیت مورد نظر را در آن ساکن کرد.

سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن نیز گفت: بانک مسکن در حال حاضر از تامین مالی برای ساخت مسکن در عرصه شهرسازی و تمدن‌سازی حضور بسیار پررنگی دارد. این بانک اکنون به بلوغی فراتر از ساخت و ساز در کشور رسیده و با حضور جدی خود در تلاش است به توسعه کلان کشور رونق بخشد. امیدواریم شاهد رشد ساخت مسکن در سراسر کشور با حضور بانک مسکن و بهره گیری از ظرفیت بالای این بانک باشیم.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای ساخت شهر ساحلی خلیج‌فارس در حضور وزیر راه و شهرسازی، به امضای سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، محمدرضا جواهری تفتی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن و سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران رسید.

عملیات احداث شهر ساحلی خلیج‌فارس با تامین مالی بانک مسکن و توسعه گری گروه سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت های تابعه آن به‌عنوان بزرگترین مجموعه انبوه ساز کشور به اجرا درخواهد آمد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
بهتراست درجزایرسه گانه هم با سرعت ساختارهای مدرن گردشگری وتجاری وتفریحی که هم جمعیت ساکن وثابت جذب کنند وهم مثل کیش سالانه میلیونها توریست. اینطوری اعراب هم از توهم خارج میشوند و دست از گزافه گویی های گاه وبیگاهشان برمیدارند.درهمین سایت تابناک آقای حسین علایی چندبار مقالاتی بسیارخوب در این مورد نوشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
دقیقا درست است اگر به جای دولت بودم این جزایر را از حالت سکون خارج میکردم و تبدیل به جزایر توریستی آزاد و گردشگری تبدیل میکردم تا مردم به جای ترکیه به این جزایر سفر کنند در آنجا مجتمع ورزشی و آموزشی بنا میکردم مدرسه می ساختم مسکن می ساختم و تا پنج سال مجانی در اختیار زوجه های جوان قرار میدادم منطقه تجاری ایجاد میکردم کمی از هزینه در کشورهای دیگر میزدم یا کاهش میدادم جزایر ایرانی را آباد میکردم
بعد از چهل سال تازه فهمیدن دیگه دیره هیچکی ازدواج نمی کنه بیخودی ده سال مردم رو منتظر شهر جدید نکنید
با توجه به بررسي هاي هواشناسي و اقليمي و گزارس ناسا، سواحل خليج فارس به دليل گرمايش زمين تا چند سال ديگر غير قابل سکونت مي شود.
اگر شهرکي هم ساخته مي شود مي بايست از نوع خاص و مقاوم به افزايش حرارت ياشد...
پاسخ ها
ناشماس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
اینها اعتقادی به کارشناسی و تخصص ندارن اینها فقط به جنبه تبلیغ می نگرند و مهم نیست که مکان مناسب است یا خیر برای تبلیغات یک چیزی گفتن تا ۲۰ سال دیگر هم شهری ساخته نخواهد شد به جای شعر جدید جزایر سه گانه را تقویت کنند یک سری امکانات و جمعیت را به آن منطقه انتقال بدن با مزایا و امکانات رفاهی
همش تعریف و تمجید از بانک مسکن و مدیر و معاون شد که?

در مورد امکانات و ویژگیهای شهر چی داری بگی؟
قرار بوده داخل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران که شرکت بلوم اند فوس آلمان طراحی کرده ، یه شهر ۳۳ هزار نفری بسازن که میشه فاز ۱ همین شهری که میخواین بسازین .... داخل مجتمع هزار و صد هکتاری هست زمینشم آماده است و رایگان ....چون ساخته نشده ملت پنجاه کیلومتر هر روز میرن و ۵۰ کیلومتر برمی‌گردن . داخل منطقه ویژه هم هست چرا اینو نمیسازین مدیریت از خودتون شهر اختراع میکنید
حالا ادم از کجا قراره بیارید ساکن کنید
لطفا جزایر سه گانه را به سرعت در بهترین شکل توسعه دهید تا بعضی ها از توهم خارج شوند
بندر کنگان و بندر عسلویه بسیار زیبا و ساحل مرجانی هستند
ای بابا بازم وعده های توخالی اگرم صحت داشته باشه برای من و شمایی که جوان هستیم و اجاره نشینیم یا توی یک اتاق خانه پدری زنگی میکنیم که حسرت میخوریم یک خانه از خودمون داشته باشیم توی شهر جدید خانه دار نخواهیم شد میدونید چرا چون اونهایی بیش از چند خانه دارن یا ساختمان دارن بیشتر به این آدما میرسه
شهر و تاسیسات شهری باید در وحله اول در جزایر مورد ادعای عربها ساخته بشه
جنوب جای زندگی نیست ماجنوبی ها هنه رفتیم سمت شمال گرما وبیماری عدم امکانات پزشکی نبودن هیچ زیرساخت خدماتی مگه دیوانه ایم بری کارتن خابی به زه سواحل این مسایل فقط بخاطر بحث امنیت مرزهایت اصلا چون ایرن باشدیانباشد به درک مهم خودمم وبس
کار بدون مطالعه ایی هستش و عاقبت خالی از سکنه
اگرم قرار شهرکی ساخته بشه برا مردم عادی نخواهد بود
ساخت ساز در جزایر سه گانه گسترش دهید
آقایرعلی دائی تولدت مبارک
راستی اون پروژه ده هزارواحدی شهرفردا تو بلوارراه آهن چی شد؟؟؟
همون که آقای اسلامی وزیرراه وشهرسازی کلنگش رو زد والان شده وزیرسازمان انرژی اتمی...
قراربودباسرمایه هفت هزارمیلیاردتومنی ساخته بشه.
پس اون همه سرمایه چی شد؟؟
نزدیک سه سال گذشت ، ولی اونجا هنوزبیابونه
باچه سروصدایی کلنگش رو زدید وبدون سروصدا درش رو بستیدورفتین.
همه کارشناس و تحلیل گر مسائل فراتر از سیاست های کلان شدند
عجب ...........
شهر دیگه هم دارن میسازن مکران نو لطفا اون شهر که از این بزرگتره چهارتا آسمان خراش و مرکز تفریحی و اینا بسازین عربستان یکی از توهم خارج بشه خوبه این
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست