بازدید 3436

واردات تلفن همراه در سال‌های آینده ممنوع می‌شود؟

به نظر می‌رسد که در حدود ۱۰۰ شرکت برای تولید تلفن همراه داخلی درخواست داده‌اند و ۱۳ شرکت نیز اقدامات عملی خود را آغاز کرده‌اند، با این شرایط احتمال ممنوعیت واردات در سال‌های آینده وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 03 February 2024


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که 100 شرکت درخواست خود را برای تولید موبایل ایرانی به وزارت صمت و وزارت ارتباطات اعلام کرده‌اند. در واکنش به این اتفاق، مسئولان استقبال کردند.

برخی خبرها حاکی از آن است که تعداد قابل‌توجهی از این شرکت‌ها، درخواست دریافت زمین و تسهیلات برای آغاز فعالیت خود در منطقه اقتصادی پیام را ارائه کرده‌اند. در حال حاضر نیز 13 شرکت در زمینه تولید تلفن همراه در داخل کشور فعال هستند.

 

باتوجه‌به اینکه به نظر می‌رسد تولید تلفن همراه در داخل کشور در اولویت قرار گرفته است، سؤال این است که آیا باتوجه‌به این شرایط باید شاهد ممنوعیت واردات تلفن‌های همراه خارجی به کشور باشیم؟

 

حال در این شرایط ابهاماتی در زمینه احتمال توزیع رانت نیز به وجود آمده است چرا که شرکت‌های متقاضی احتمالاً به دنبال دریافت وام و زمین و سایر مشوق‌ها از دولت هستند. به‌این‌ترتیب ممکن است در مواردی شاهد دریافت مشوق‌های دولتی از جانب افراد خاصی باشیم که احتمالاً در برابر دریافت این مشوق‌ها نمی‌توان انتظار عملکردی در آینده داشت.

در کنار این موضوع ملاحظات دیگری نیز در خصوص امکان تأمین کمی و کیفی نیاز داخل وجود دارد چرا که به نظر نمی‌رسد برنامه‌ریزی و استانداردگذاری دقیقی در این زمینه انجام شده باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴
اوضاع مملکت همینه لیاقت مردم هم همینه
مونتاژ کار اند نه تولید کننده
همان اتفاقي كه براي لوازم خانگي ايراني افتاد براي اينهم مي افتد يعني توليد واردات گوشيهاي بي نام و نشان چيني و بستن پيچ و مهره آنها و فقط تغيير نام آنها در اينجا .
من تلفن همراه ایرانی دستم نمی گیرم
هر چقدر هم پیشرفته باشد
نهایتا یک گوشی 1100 نوکیا دستم می گیرم
واتس اپ و ... هم نمی خوام
همه اش انحصار انحصار ممنوعیت ممنوعیت ....
چین که ابرقدرت تولید دنیاست ممنوع نکرده واردات هیچ کالایی رو
هر چی بخواهی تو چین هست
هم چینی اش و هم خارجی اش!!!!!
درصورتیکه قابلیت ارتباط اینترنتی ماهواره ای داشته باشند حتما ممنوع می شود.
اینم بکنید مثل خودروهای بی کیفیتی که به زور به خلق الله قالب می کنید !!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
احسنت به شما، دقیقا همین است
باز تکرار سیاست غلط ایران خودرو و ساپا را برای موبایل انجام می دهند، میلیاردها دلار خرج و هزینه می کنند و سالانه میلیاردها بودجه می دهند تا چند کارخانه از آستین خالص سازها بیرون بیاد و خودی را در آنجا مشغول سازند و اجناس مدل گذشته و بنجل به خورد جامعه بدهند به اسم موبایل ملی! تنها به خود و نسل آینده افسوس می خورم .....
نگرانی از ارتباط ماهواره ای و دسترسی مردم به اینترنت آزاد ببین کار رو به کجا رسونده که تصمیم گرفتن جلو تکنولوژی رو بگیرن و خودشون گوشی بدون امکانات و صد البته قابل ردگیری مکالمات داخل کشور تولید کنن!!
کیفیت هم که از حالا مشخصه!!
مثل خودروهامون میشن شک نکنین
حتما بعدش هم می گویند باید سیستم عامل بومی نصب کنید که همه چی تحت کنترل باشد.
خدا عاقبتشو به خیر کنه
رانت جدید برای خودی ها
ببین چه اشغالی تولید کنن چند برابر قیمت خارجی بدن ..بعد به ریش همه هم بخندن
حتما مثل ساخت خودرو و لوازم خانگی منزل و واکسن کرونا میشه
اینکه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو خودمون تولید کنید ... اوکی تولید کنید منتها انحصار ایجاد نکنید ... وقتی واردات رو ممنوع کنید دقیقا داستان خودروساز داخلی تکرار میشه ،‌طرف اصلا احتیاجی نداره که بخواد رقابت کنه ، هر جنس بی کیفیتی تولید می کنه ... بزارید مجبور بشه رقابت کنه اگر تونست دمش گرم نتونست حذف میشه ...
کار صحیحی است گوشی موبایلی که بتواند به اینرنت ماهواره ای که هیچ نطآرت بر آن نیست وصل بشود بالقوه تهدید امنیتی قطعی و ابراز براندازی است و نباید در دسترس باشد موبایل ساخت داخل با مقتضیات مملکت و مطابق بر نیاز داخلی تولید خواهد شد و کفایت می‌کند
زندان که حتما نباید چهار تا دیوار و یک سقف داشته باشه.همینکه مجبورت کنند از اجناس بی کیفیت داخلی استفاده کنی،اینکه باید این کتاب و درس را هم حتما بخوانی تا قبول بشی و..... اینها نمونه هایی از زندان روح و جسم است.
مثل خودروهای تولید داخل میشه ، زندان سر باز
آقای مدعی پیچ مهره بند ...عرضه داشته باش تولید کن ، با کیفیت و به قیمت و بدون رانت و ممنوعیت رقبا تولید کن .... مطمین باش ، پنجاه درصد ملت محصولاتت رو میخرند .
چینی وارد کنید چند برابر قیمت به اسم تولید داخل بفروشید
مثل خودروسازی
درود بر وطن و ایرانی !!!!!!!!!!!!!!!!!

ولی تجربه خودرو سازی نشان داده کیفیت بیچاره و قیمت 1000 برابری در راه و خدا وند به حال ما فکری کند !!!!!

وزارت صمت باید در جلوی مردم قسم بخورد و تضمین بدهد !×!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بزودی پیش فروش موبایل اشغال داخلی

مردم هم طبق معمول در صف
هر چیزی تولید داخل مشکلی نداره ولی واردات هم باشه مثل تمام دنیا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی