بازدید 1810

اعلام وضعیت اضطراری خشکسالی در کاتالونیا اسپانیا

منطقه خودمختار کاتالونیا اسپانیا با اعلام وضعیت اضطراری خشکسالی، محدودیت‌های جدیدی را در مصرف آب اعلام کرد که بیش از ۵ میلیون نفر از مردم اسپانیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
کد خبر: ۱۲۱۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 02 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، پر آراگونس رئیس جمهور کاتالونیا در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: این بدترین خشکسالی تاریخ است. تغییرات اقلیمی مانند همه‌گیری (بیماری کرونا) ما را آزمایش می‌کند.

مقامات کاتالونیا اعلام کردند که پس از یک خشکسالی طولانی و شدت یافتن غیرعادی آن در ماه‌های اخیر، در حال حاضر حجم آبی که در پشت سدهای این منطقه ذخیره شده، تنها کمی بیش از ۱۵ درصد از ظرفیت آنها را پر کرده است. این در حالی است که ۸۰ درصد ساکنان کاتالونیا برای آب مصرفی خود محتاج آب ذخیره شده در مخازن همین سدها هستند.

به گفته این مقامات، حتی قبل از فرا رسیدن تابستان ممکن است مجبور شوند برای تامین آب آشامیدنی مردم این منطقه، همان‌طور که در سال ۲۰۰۸ عمل کردند، آب را با قایق از مناطق دیگر وارد کنند.

شهر و استان بارسلونا، شهر خیرونا و بیشتر مناطق اطراف آن و همچنین بسیاری از نواحی منطقه ساحلی کوستا براوا وارد مرحله اضطراری شده‌اند و از امروز (جمعه) باید با محدودیت‌های جدید در مصرف آب کنار بیایند.

هدف از اعلام وضعیت اضطراری محدود کردن مصرف آب به ۲۰۰ لیتر آب برای سرانه است، رقمی که شامل فعالیت‌های اقتصادی و تجاری نیز می‌شود و شهرداری‌هایی که ساکنان حوزه آنها بیشتر از سقف تعیین شده آب مصرف کنند، باید فشار آب را در حوزه خود کاهش داده یا آب را برای ساعات خاصی در روز قطع کنند و در غیر این صورت از سوی دولت منطقه کاتالونیا جریمه خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی