بازدید 3586

علت لغو سفرهای حج چه بود؟

وزیر ارشاد درباره اعزام‌های حج که هنوز اتفاق نیفتاده اظهار داشت: همه توافقات با کشور میزبان صورت گرفته بود و ٢٨ آذر هتل‌ها از پیش اجاره شده و اکنون در سازمان حج همه اقدامات را انجام داد، اما در لحظه آخر سازمان هواپیمایی عربستان سعودی با سازمان هواپیمایی ما دچار اختلاف فنی شدند و تلاش زیادی شده که وزارت خارجه در حال پیگیری است. ما روزی یک میلیون ریال سعودی جااجاره کردیم. امیدواریم این مشکل را حل کنیم و ما در عین حال در دولت با بانک‌ها در حال گفتگو هستیم تا تسهیلات ارزان قیمت برای عمره گزاران فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۲۱۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ 30 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «محمدمهدی اسماعیلی» در جریان پاسخگویی برخط هیات دولت در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به شهروندی در آنسوی خط نسبت به هزینه عمره مفرده برای هر زائر که ۴۶ میلیون تومان است که گلایه کرد، گفت: متاسفانه در حوزه ثبت نامی های حج عمره و واجب با میراث بدی روبرو هستیم. میراث بد اینکه عمره حدود ٩ سال و حج واجب حدود ٢ سال به دلیل کرونا تعطیل شد و یک سال یک سوم اعزام شدند.
 
وی ادامه داد: بنده و دولت سیزدهم فعالیت خود را در ١۴٠٠ شروع کردیم یعنی ١٣ سال بعد از زمان ثبت نام شما. اقدامی که کردیم این بود با ارز نیمایی این سفر اتفاق بیفتد و در دولت فعلی به تصویب رسید و قیمت حمل و نقل که ١٧ میلیون تومان بود به ١٣ میلیون کاهش دادیم.
 
وزیر فرهنگ در ادامه توضیح داد: هزینه ما در کشور مقصد بر اساس ارز است و قرار دادی که آن زمان سازمان با زوار بسته شده است بر اساس قیمت زمان اعزام که آن هم ذکر شده و دنبال این بودیم که تسهیلات ویژه برای زوار عمره و واجب فراهم کنیم کما اینکه همچنان پیگیر هستیم . ما روزها را کاهش دادیم که قیمت ها کاهش یابد و هم قبول داریم که هزینه، هزینه زیادی نسبت به زمان ثبت نام است و ما هم میراث دار وضعیت موجود هستیم. اما دولت روی ارز ٣٨ هزار تومان قطعی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست