بازدید 2342
۱

حمله تروریست‌ها به بلوچستان پاکستان

به گفته مقام‌های ایالتی، نیروهای امنیتی پاکستان توانسته‌اند «سه حمله هماهنگ» انجام شده توسط تروریست‌ها را در منطقه «مچ بولان» بلوچستان پاکستان در دوشنبه شب با موفقیت خنثی کنند. این در حالی است که برخی منابع خبری از وقوع درگیری شدید در منطقه با تعداد تلفات بالا خبر داده‌اند.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ 30 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جان اچکزی، مسئول اطلاع رسانی این ایالت پاکستان در پستی در شبکه اجتماعی X نوشت: خوشبختانه به هیچ تاسیساتی خسارت وارد نشده است و تلفات جانی در میان نیروهای امنیتی ما وارد نشده است. تروریست‌ها عقب نشینی کردند و توسط نیروهای امنیتی تحت تعقیب قرار گرفتند.

به نوشته داون، او پیشتر گفته بود، گزارشی در مورد شلیک «چند موشک» از مناطق کوهستانی «مچ» دریافت شد.

سلیم تارین، سرپرست زندان مرکزی مچ هم گفت که این مرکز به دلیل حملات آسیب ندیده است و ساختمان، کارکنان و زندانیان آن در امنیت هستند.

وی گفت: «نیروهای اطراف زندان در آماده باش کامل هستند.»

این در حالی است که برخی منابع خبری گزارش‌ کردند افراد مسلح به یک پایگاه نظامیان پاکستانی در منطقه مچ بولان بلوچستان حمله کردند و اول انفجار رخ داده و سپس درگیری آغاز شده است. برخی منابع محلی از کشته شدن بیش از ۵٠ نفر خبر داده‌اند.

تمام بیمارستان‌های منطقه از مچ بولان تا کویته نیز به حالت آماده باش درآمده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است، چهار گروهک مسلح آزادی‌بخش بلوچ به شهر مچ در منطقه بولان بلوچستان شرقی پاکستان حمله کرده و برخی مناطق را به تصرف خود درآوردند.

در همین حال مسئولیت این حمله را گروه شبه نظامی ممنوعه «ارتش آزادیبخش بلوچستان (BLA)» بر عهده گرفته است. BLA یک گروه شورشی است که علیه دولت پاکستان در بلوچستان فعالیت می‌کند. هدف اعلام شده BLA استقلال کامل بلوچستان پاکستان اعلام شده است.

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که تنها ۱۰ روز دیگر به انتخابات عمومی ۸ فوریه باقی مانده است. پاکستان در سال گذشته شاهد افزایش فعالیت‌های تروریستی بوده است، به‌ویژه در خیبر پختونخوا و بلوچستان پس از پایان آتش‌بس توسط گروه تحریک طالبان پاکستان در نوامبر ۲۰۲۲.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
جدیدا واسه اینکه با پاکستان خیلی احساس برادری میکنیم اتفاقاتی هم که برامون میوفته مثل همن . چندروز جلوتر هم به ما حمله کردنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی