بازدید 2522
۱

رژیم صهیونیستی از کنفرانس امنیتی مونیخ کنار گذاشته شد

منابع رسانه‌ای از کنار گذاشته شدن رژیم صهیونیستی از حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ به دلیل تداوم جنگ در غزه خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 29 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از سازمان‌دهندگان این رویداد گزارش داد، کنفرانس امنیتی مونیخ تصمیم گرفت که رژیم اشغالگر را از مرحله اصلی این رویداد به دلیل جنگ جاری علیه ملت فلسطین کنار بگذارد.

روزنامه عبری زبان «جروزالم پست» در این باره نوشت: این تصمیم غافلگیرکننده بود، زیرا این کنفرانس یکی از معتبرترین کنفرانس‌ها در حوزه امنیت ملی به شمار می‌رود و «اسرائیل» از لحاظ تاریخی سهم عمده‌ای در این رویداد داشته است.

این رسانه صهیونیستی همچنین گزارش داد، تا سال گذشته، کنفرانس مونیخ به نمایندگان رژیم صهیونیستی جایگاه مهمی اعطا می‌کرد و به بنیامین نتانیاهو، بنی گانتس، یوآو گالانت و موشه یعالون، وزرای جنگ ادوار مختلف، کرسی‌های اصلی در کنفرانس داده شده بود.

طبق این گزارش، قبل از این کنفرانس که احتمالا دو هفته دیگر برگزار شود، مدیریت کنفرانس تصمیم گرفت تمام درخواست‌های ارسال شده توسط رژیم صهیونیستی برای شرکت در آن را رد کند.

در همین راستا، درخواست دفتر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنفرانس، طبق روال سال‌های گذشته رد و در عوض به او پیشنهاد شد که به عنوان یک سخنگو در کمیته کنفرانس صحبت کند. سازمان‌دهندگان کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین با درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه مبنی بر تدارک یک مراسم بزرگداشت برای آنها مخالفت کرده‌اند.

جنگ علیه غزه و کشتار غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان فلسطینی، وجهه رژیم صهیونیستی را منفورتر و کریه‌تر کرده و حتی این رژیم را با انتقادها از سوی هم پیمانان غربی‌اش مواجه کرده است.

کنفرانس امنیتی مونیخ، کنفرانسی است که در زمینه سیاست‌های امنیت بین‌الملل فعالیت می‌کند. این همایش فوریه هر سال در هتل «بایریشر هوف» در مونیخ توسط یک شرکت خصوصی برگزار می‌شود. در کنفرانس مونیخ تصمیمی گرفته نمی‌شود و صرفا این اجلاس ویژه اظهارنظر، رایزنی و دیدارهای سیاسی است و در آن هر سال به‌طور ویژه به یک موضوع مهم امنیت بین‌المللی پرداخته می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
هه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی