بازدید 6026
ششصد و نود و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله پهپادی اوکراین به پالایشگاه های روسیه در دونتسک/ تصرف یک منطقه دیگر اوکراین توسط ارتش روسیه

ششصد و نود و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 29 January 2024

حمله پهپادی اوکراین به پالایشگاه های روسیه در دونتسک

بین الملل تابناک: ششصد و نود و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: کسی در اوکراین برای مذاکره وجود ندارد
۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - ۱۹:۰۰

«یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه در امور بین‌المللی امروز (دوشنبه) از تداوم آمادگی مسکو برای گفتگو با اوکراین با هدف پایان بحران و توقف جنگ خبر داد.

اوشاکوف طی نشست خبری در کرملین ضمن اشاره به آمادگی همیشگی روسیه برای مذاکره با اوکراین، اما گفت که کی‌یف خودش هر نوع گفتگو با روسیه را ممنوع کرده و کسی در کی‌یف برای گفتگو نیست.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در واکنش به ادعای رسانه‌های غربی مبنی ارسال سیگنال‌هایی از اوکراین مبنی بر تمایل برای مذاکره با روسیه، توضیح داد: «خیر، چنین [گزارش‌هایی] غلط هستند. ما در پاسخ به کشورهای مختلف درباره آمادگی‌مان برای مذاکره همیشه جواب مثبت داده‌ایم. اما کسی برای گفتگو وجود ندارد».

تجدید پیمان پوتین و لوکاشنکو در قبال تهدیدات
۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - ۱۸:۵۹

رؤسای جمهوری فدراسیون روسیه و بلاروس بر هم‌پیمانی مسکو و مینسک برای دفاع از یکدیگر دربرابر تهدیدات تأکید و اعلام کردند که رقم مبادلات تجاری دوجانبه تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی به ۵۴ میلیارد دلار رسیده است.

رئیس‌جمهوری روسیه در نشست شورای عالی اتحادیه روسیه و بلاروس تأکید کرد: فدراسیون روسیه و بلاروس در شرایط فشار خارجی فعلی به یکدیگر کمک می کنند و رویکردهای دو کشور در زمینه مواجهه با مشکلات جهانی و منطقه ای، یکسان یا بسیار نزدیک است. 

ولادیمیر پوتین با اشاره به مقاطع تاریخ مشترک روسیه و بلاروس در جنگ جهانی دوم گفت: دو ملت برادر ما با تاریخ مشترک و ارزش‌های معنوی، پیوندهای خانوادگی و خویشاوندی محکم به هم مرتبط هستند.

وی گفت: این موضوع مهمی است که روسیه و بلاروس در شرایط فشارهای خارجی بی‌سابقه کنونی،  همکاری نزدیکی در عرصه جهانی داشته باشند و با رویکرد متحد از یکدیگر حمایت کنند. 

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: این کشور و بلاروس، گام‌های هماهنگی را در عرصه سیاست خارجی تا سال ۲۰۲۶ میلادی طراحی کرده‌اند که به تقویت هماهنگی و نزدیکی مسکو و مینسک در عرصه بین‌المللی منجر خواهد شد. 

پوتین گفت: ما با یکدیگر در راستای تشکیل نظم جهانی چندقطبی، دموکراتیک و عادلانه، امنیت برابر و غیرقابل تقسیم، کار خواهیم کرد.

وی همچنین از تدوین راهبرد توسعه فناوری روسیه و بلاروس در افق سال ۲۰۳۵ میلادی با هدف تقویت حاکمیت دو کشور سخن گفت.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه این نشست گفت که فضاپیمای سایوز این کشور در ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲- فروردین ۱۴۰۳)، یک فضانورد زن از بلاروس را برای پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری بلاروس نیز در این نشست با اشاره به تحولات بین‌المللی گفت: منازعات مسلحانه کنونی در جهان با حرکت به سوی جهان چند قطبی همراه است.
الکساندر لوکاشنکو افزود: کشورهای غربی به دنبال حفظ نظم جهانی تک قطبی هستند و با اراده کشورهای دیگر برای تغییر نظم جهانی مخالفت می‌کنند.
رئیس‌جمهوری بلاروس در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه و انتخابات پارلمانی در بلاروس در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ابراز اطمینان کرد که انتخابات در این دو کشور با آرامش برگزار خواهد شد.
لوکاشنکو در ادامه از تبادل نظر با پوتین در زمینه کار مشترک روسیه و بلاروس در آفریقا خبر داد و گفت: حجم گردش کالا بین مسکو و مینسک در پایان سال ۲۰۲۳ به ۵۴ میلیارد دلار خواهد رسید.
رئیس‌جمهوری بلاروس در ادامه با اشاره به گام‌های این کشور و روسیه برای جایگزینی واردات با افزایش تولید داخلی گفت: با این وجود، نمی‌توان به یکباره به این هدف دست یافت و در این راستا، مسکو و مینسک، برای برداشتن موانع فراروی عرضه متقابل کالا به کشورهای یکدیگر گام برخواهند داشت.
لوکاشنکو در این نشست همچنین گفت که مینسک و مسکو هنوز در مورد ایجاد بازارهای مشترک نفت و گاز تصمیم نگرفته اند.

واشنگتن‌پست: امید به پیروزی اوکراین رو به افول است
۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - ۱۸:۵۸

 واشنگتن پست در تحلیلی با اشاره به کمبود تسلیحات و وخامت اوضاع در جبهه اوکراین و همچنین فرسایشی شدن روند حمایت‌ها در غرب، از افول امیدها به پیروزی کی‌یف پرده برداشت و نسبت به سرنوشت اوکراین در جنگ با روسیه اظهار تردید کرد.

به گزارش این نشریه آمریکایی، با گذشت ۲ سال از آغاز جنگ اوکراین و تداوم درخواست‌ کمک‌های مکرر کی‌یف از غرب، امیدها نسبت به توفیق اوکراین علیه روسیه رو به افول است. ولودمیر زلنسکی در حالی برای درخواست کمک به پایتخت‌های کشورهای غربی تردد دارد که جهان هرچه بیشتر از طولانی شدن این جنگ دلزده شده و کنگره آمریکا نیز توان تمدید بودجه حمایتی را ندارد.

از سویی، کی‌یف نسبت به «رکود» به‌وجود آمده در اثر ناکام ماندن ضدحمله اوکراین برای نفوذ به عمق جبهه روسیه در سال گذشته گلایه‌مند است.

واشنگتن‌پست تاکید کرد که دولتمردان آمریکایی انتظار دارند در سال پیش‌رو اوکراین بیشتر بر دفاع متمرکز باشد تا عقب راندن روسیه.

در حال حاضر روسیه یک پنجم از خاک اوکراین شامل کریمه و بخش‌ زیادی از منطقه جنوب غربی این کشور را در اختیار دارد. همین امر باعث شده است تا کاخ سفید بلندپروازی کی‌یف برای بیرون راندن روسیه تا ماه اکتبر (آبان و آذر) را غیرواقع‌بینانه تلقی کند.

تحلیل واشنگتن پست می‌افزاید: جلسه ماهانه هفته گذشته پنتاگون برای هماهنگی کمک‌های نظامی و مالی به‌اوکراین باتوجه به اوضاع داخلی آمریکا بی‌نتیجه ماند.

این نشریه آمریکایی از عضو پارلمان اوکراین رومن کوستنکو نقل می‌کند که «همه به کاهش شانس ما نسبت به ضدحمله ناموفق سال گذشته اشاره می‌کنند. اگر قرار است شانس کمتری داشته باشیم تکلیف روشن است... فقط دفاع».

این گزارش با یادآوری اینکه طرح بودجه جو بایدن رئیس‌ جمهوری آمریکا برای حمایت از اوکراین از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه رد شده است، ادعای برخی تحلیل‌گران مبنی بر تلاش ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای کمک به بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید سخن را مطرح می‌کند.

واشنگتن‌پست می‌افزاید: باتوجه به احتمال حمایت ترامپ از کرملین و بی‌تفاوتی او نسبت به سرنوشت اوکراین در جنگ، دولت بایدن و متحدان اروپایی آن در تلاش برای جلوگیری از تحقق چنین سناریویی هستند.

یکی از اقدامات احتمالی برای این منظور، ورود به تعهدات مالی و امنیتی و عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است؛ طرحی که ادعا می‌شود بهار امسال توسط بایدن علنی شود.

تحلیلگر واشنگتن‌پست ادامه می‌دهد: اصرار اوکراین برای تمدید حمایت‌های غرب می‌تواند عواقب سیاسی درپی داشته باشد چراکه حتی در صورت توافق سران کشورهای غربی، افکار عمومی این کشورها دیر یا زود به مخالفت گسترده با چنین اقدامی خواهد پرداخت.

در کنار این محاسبات، به‌نظر می‌رسد این کمبود تسلیحات و امکانات در خط مقدم اوکراین و اختلاف‌نظرها در واشنگتن است که در آینده نزدیک نتیجه جنگ را رقم خواهد زد. زلنسکی در یک مصاحبه تلویزیونی در این ماه گفت «بدون حمایت آمریکا ما دوام نخواهیم آورد، این یک واقعیت است».

پژوهشگر ارشد مؤسسه خدمات مؤتلف سلطنتی انگلیس (Royal United Services) معتقد است: «صرفنظر از آنچه سال ۲۰۲۴ با خود خواهد آورد، این سطح امکانات، مهارت سربازان و میزان تلفات هر طرف جنگ در چند ماه پیش‌رو است که سرنوشت نهایی جنگ را تعیین خواهد کرد».

او ادامه می‌دهد: «غرب در معرض یک انتخاب است: از اوکراین برای دفاع از خاک خود تا سال ۲۰۲۵ و بعد عقب نشاندن [نیروهای روسیه] حمایت کنند یا امتیازی برگشت‌ناپذیر به روسیه بدهند».

باوجود گستردگی حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و دیپلماتیک غرب از اوکراین، برخی همچون یاروسلاو تروفیموف، خبرنگار وال استریت ژورنال، غرب را به سستی و تأخیر در این زمینه به دلیل هراس از درگرفتن جنگ هسته‌ای متهم می‌کنند.

برخی دیگر همچون هال برندز ستون نویس بلومبرگ، نظر دیگری دارند و می‌گویند «کمک بیشتر و زودتر بهتر بود، ولی تضمینی نیست که می‌توانست پیروزی قطعی اوکراین را به‌دنبال داشته باشد». این دسته، واکنش مناسب را تهدید مداخله مستقیم نظامی می‌دانند، گزینه‌ای که هیچ‌یک از دولت‌های غربی در عمل تمایلی به آن ندارند.

فرمانده سابق ناتو: جنگ اوکراین فرجامی چون جنگ کره خواهد داشت
۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - ۱۸:۵۷

«جیمز استاوریدیس» دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا و از فرماندهان سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که جنگ اوکراین می‌تواند سرانجامی همچون جنگ کره داشته باشد که بخشی از خاک اوکراین در اختیار روسیه قرار گیرد.

به گزارش تارنمای رسانه آمریکایی بیزینس اینسایدر (businessinsider) این فرمانده سابق ناتو اعلام کرد: در نهایت این (جنگ اوکراین) به مانند جنگ کره به پایان خواهد رسید، بدین معنی که روسیه احتمالا کنترل بخشی از اوکراین را در اختیار داشته باشد؛ از دیگر سو شاهد ورود اوکراین به ناتو خواهیم بود.

وی افزود: روسیه و اوکراین هردو از (ادامه) این جنگ چه از بابت توانایی های نظامی و چه تحریم های اقتصادی به شدت خسته شده اند. زمانی که تمام اینها را در کنار هم قرار می دهم، تصور می کنم تا پایان امسال (۲۰۲۴) و احتمالا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موقعیت بالقوه ای برای مذاکره داشته باشیم.

بیزینس اینسایدر در ادامه نوشت: در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هرگونه مذاکرات صلح با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را ناممکن خواند، اما اندکی پس از آن وی در نوامبر ۲۰۲۲ طرح صلح ۱۰ ماده ای که خواهان خروج قوای روسیه از خاک اوکراین و بازگشت به مرزهای قبل بود را خواستار شد.

 

حمله پهپادی اوکراین به پالایشگاه های روسیه در دونتسک

منابع خبری روس از حمله دوباره اوکراین به دونتسک، دفع حمله پهپادی این کشور به یک پالایشگاه منطقه واقع در فاصله حدود ۲۵۰ کیلومتری شمال شرق مسکو و نیز پیشروی نیروهای مسلح روسیه در یک شهرک دیگر در منطقه خارکف خبر دادند.

 شهردار دونتسک دوشنبه اعلام کرد: ساعت ۱۵:۰۳ روز دوشنبه وقت مسکو (۱۵:۳۳ به وقت تهران)، نیروهای اوکراینی به منطقه کالینینسکی دونتسک حمله کردند که در این حمله، سه تن کشته و یکی زخمی شد.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، کالینینسکی از مناطق شرقی دونتسک است که از خط مقدم نبرد با اوکراین فاصله دارد.

بنا بر این گزارش، اوکراین مستمر، دونتسک را گلوله باران می‌کند که اغلب منجر به تلفات غیرنظامیان می‌شود، به گونه ای که در یکی از حملات اخیر به یک بازار محلی در این منطقه، ۲۷ تن کشته و ۲۵ تن زخمی شدند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، نیروهای این کشور موفق به پیشروی در شهرک "تابایوفکا" در منطقه خارکف شدند.

بنا بر این گزارش، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، انبارهای تسلیحات موشکی و توپخانه‌ای و سوخت و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی در ۱۰۹ منطقه اوکراین را طی شبانه‌روز گذشته، هدف قرار دادند؛ بنابراین، روسیه ۳۴ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را در مناطق مختلف درگیر عملیات نظامی سرنگون کرد.

خبرگزاری تاس نیز روز دوشنبه به نقل از استاندار یاروسلاول روسیه اعلام کرد: یک سیستم جنگ الکترونیک از حمله پهپادی اوکراین به یک پالایشگاه نفت در این منطقه جلوگیری کرد.

میخائیل اورایف افزود: عملیات حفاظت از این پالایشگاه نفت که سالانه ۱۵ میلیون تن نفت را پالایش می‌کند، هیچ مجروحی در پی نداشت و آتش‌سوزی نیز ایجاد نشد.

استان یاروسلاول روسیه در ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی مسکو قرار دارد.

دبیرکل ناتو: کمک‌های ارتش آمریکا به اوکراین پیام بازدارنده برای چین دارد

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو روز یکشنبه در آغاز سفر به واشنگتن با هدف لابی کردن کنگره برای ادامه کمک مالی به اوکراین برای جنگ علیه روسیه گفت که کمک‌های مالی ارتش آمریکا به اوکراین حامل پیام بازدارنده کلیدی برای چین است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» استولتنبرگ به  شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت: «آنچه مهم است این که اوکراین از حمایت مستمر برخوردار شود، زیرا باید بدانیم که این موضوع به دقت در پکن رصد می‌شود.»

بر اساس این گزارش، پس از ارسال میلیاردها کمک آمریکا به اوکراین در دو سال اخیر، بسیاری از قانونگذاران جمهوری‌خواه تمایلی به ادامه حمایت از کی‌یف ندارند.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  از کنگره خواسته است تا ۶۱ میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین را تصویب کند.

در ماه‌های گذشته، مخالفت‌ها با کمک‌های نظامی به اوکراین افزایش یافته است. با آنکه اعضای کنگره آمریکا همچنان خواستار تداوم حمایت از اوکراین هستند، اما آنها توافق بر سر ارسال تسلیحات بیشتر را متوقف کرده‌اند. ناکامی ارتش اوکراین در کسب دستاوردهای نظامی در جریان ضدحمله اخیر این کشور از جمله دلایل افزایش مخالفت‌ها با ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین قلمداد می‌شود.

تحلیلگران هشدار می‌دهند که اگر اوکراین از سوی آمریکا و متحدانش رها شود، چین ممکن است برای به دست گرفتن کنترل تایوان اقدام نظامی انجام دهد.

استولتنبرگ افزود: اگر پوتین در اوکراین به آنچه می‌خواهد برسد، نه تنها اروپا آسیب‌پذیرتر می‌شود، بلکه همه ما و ایالات متحده نیز آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین اظهار داشته که اتحادیه اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

وی گفت: می‌دانیم که اروپا، ناتو و آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده‌اند، اما ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌تواند اساسا چیزی را تغییر دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۵
حالا به غیر از یگ عده نا اگاه و احساسی که طرفدار پوتین هستند ولی طرف ما اون پوتینی هایی است که اگاهانه و با برنامه گشور ها را به جنگ می برند. گمان نکنید که ما سکوت می کنیم. باید افشا شوید و همه اگاه شوند. تا هستید ما هم هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
خوشبختانه با مشخص شدن ربایش الکترونیگ پهباد امریکا با تکنولوژی روسیه احتمال زیادی می رود که این خطر هم بگذرد. ولی باز امریکا اعلام نخواهد کرد همانطور که دلیل ربایش الکترونیک تولیدات بویینگ و ایرباس و پهباد جاسوسی در طبس را اعلام نکرد. ولی چند تا حمله هوایی به مواضعی در عراق و سوریه خواهد کرد و جریان جمع خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بایدنگ مشنگی تو از کدوم دسته هستی؟ احساسی به ارباب خدمت میکنی یا آگاهانه خیانت میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
یک هفته ای بود کمتر چرت و پرت می‌نوشتی کانادایی
ولی کلاً شوت و مثل بایدن مفنگی هستی کافر فراماسون بیچاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
روسیه پیروز است کانادایی
چشم هات کور و مشکل داره یا اینکه دروغگو و شیاد هستی
در کشور همش از هسته های نفوذی و جاسوسی موساد و سیا میگوبند. شکی نییت که انها هسته دارند. زبیعت کار سرویس اطلاعاتی همین هست. ولی این توجه به هسته های جاسوسی و نفوذی موساد نباید ما را از سایر دستگاههای اطلاعاتی کشورهای بزرگ و به ظاهر دوست غافل کند. اگر در خانه کسی و گوشی هست همین هشدار بس هست
ما خیلی تعجب می کنیم که در ایران چه خبر هست که ابنجوری پسران بیست ساله ایرانی اما متمول خیابانهای کانادا را پر گردند. مگر خدمت سربازی در ایران داوطلبی شده؟ یا نه. اینها ژنهای برتر هستند و به انواع تبصره قانونی! یا شبه قانونی! میان برای دانش بنیانی یا غنی کردن اعتقاد و فقط فرزندان خانواده های فقیر و متوسط کشاورز خدمت سربازی اجباری را می روند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ابنا هرکی هستن مثل تو هستن و تو بهتر میدونی
بزنید ما را. جیبها و فرصت خدمت ما غنی تر و ماندگار تر میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خوب بیا اینجا تا بزنیمت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
باید یک سالی تيمارستان بستری شوی
فقط بک سوال ساده. بنظر شما در شرابط حاضر اگر خدای نکرده ایران و امریکا در گیر بشوند احساس پوتین و نتانیاهو چه خواهد بود. ایا ناراحت میشوند یا حوشحال؟ اگر به این سوال منصفانه پاسخ وهیم هرگز در زمین انها با درگیر کردن کشور بازی نخواهیم کرد. تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگه دشمنان تو با هم درگیر بشن احساست چیه برگ چنار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مقصر آمریکا است
یه دلقک غرب زده اونم از نوع سلبریتیش که عقده دیده شدن دارن رو چه به سیاست. از ایران یادبگیرید ۴۴ ساله با دنیا درگیره اما یه گلوله بهش شلیک نشده چون بلده بازی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
اره واسه شماها بازیه ما مردم عادی تو این بازی شما له شدیم.. راست میگی تو
ناتو از ابتدا به پیروزی اکراین امیدی نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بله. شما درست میگید. حتی ناتو حداکثر چهار هفته پبش بینی میکرد. هیچ کس در دنیا و تاریخ سراغ نداره که یک عملیات ویژه! نظامی دو سال طول بکشه و انتهایی هم نداشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ولی به گفته برگ چنار زپرتسکی روسیه رو فتح خواهد کرد
دیرو زود داره ولی سوخت و سوز نداره
نمیبینید اقتصاد روسیه چطور متلاشی شد؟
این پوتین بدجوری تو گل گیر کرده از استراتژی هم چیز زیادی نمیدونه .
من قبل نظرم بگم (طرفدار روسیه نیستم و طرفدار اکراین وآمریکا هم نیستم البته چون آمریکا ما را تحریم کرده ازش نفرت دارم) . کم کم زمزمه شکست اکراین داره به گوش میرسه و به نظرم غربی ها هم خسته شدن و به این نتیجه رسیدن دیگه باید اکراین بخشی از خاکش از دست رفته
روسیه نابوده
در رابطه با آی پی کانادا شما فکر می کنید طرف بیکار و علافه که 600 روز بیاد اینجا هی کامنت بزاره علیه روسیه؟! اینها سایبری هستن

به اخبار تابناک دقت کنید زیر همه خبرها چند نفر با فیلـترشکن و چند نفر خارج نشین هستن مدام کامنت های جهت دار میزارن

مثلا خبر فوتبال چه ربطی به سیاست داره ؟! اما این آی پی کانادا اومده زیر خبر پیروزی فوتبال تاجیکستان کامنت گذاشته تاجیکستان شهروندانش میان بمب گذاری میکنن در ایران

یا مثلا خبری از عراق باشه میاد کامنت میزاره که اینها دشمن ما هستن 8 سال مارو قتل عام کردن

یا زیر خبر پیروزی ایران بر فلسطین هم میاد چنین کامنت های سیاسی مشابهی میزاره


اینا سایبری ان کارشون تفرقه افکنیه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
دوست عزیز می دانی چرا ایلان ماسک موفق ترین و ثروتمند ترین انسان روی کره زمین هست؟ فقط به نگاهش به ازادی بیان در زمانی که می خواست توییتر را بخرد دقت کن:

ایلان ماسک می گوید که ازادی بیان این هست که شما به افرادی که ازشان خوشتان نمی اد اجازه دهید نظراتی که موافق نظر شما نیست را بیان کنند نه اینکه فورا او را ترور شخصیت و رد صلاحیت کنید. غیر از این باشد دیگر ازادی بیان نیست بلکه کیم و پوتین و استالین هست!

حالا شما دوست عزیز تمام این حرفایی که می زنید علیه فلان ای پی فقط به این خاطر هست که نظر ان ای پی با نظر شما یکی نیست. تبریک به این همه ازاد منشی و ازادگی که شما دارید!
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
دوست عزیز . این را هم اضافه کنم که می دانی یک درخت چنار چند تا برگ دارد. حالا حساب کن که کانادا دهها میلیارد درخت چنار دارد. گمان می کنی هر کس با فلان ای پی همش یک نفر هست/! از نحوه منطق شما و دوستان شما که حتی از روی نوشته فارسی هم نمی توانند انگلیسی بخوانند عجیب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
برگ چنار فعلا همه برگات ریخته تو زمستون
شما فکر کردید اوکراین چطوری 2 سال مقابل دومین ابر قدرت نظامی دنیا دوام اورده؟ پاسخ مشخصه ، رزمندگان اوکراین فقط با نوحه و مداحی های آی پی کانادا تا الان دوام اوردن
آی پی کانادا ، بلبل زلنسکی ، یکم مداحی اوکراینی بخون رزمندگان اوکراین روحیه بگیرن برن تا مسکو
دبیرکل ناتو: کمک‌های ارتش آمریکا به اوکراین پیام بازدارنده برای چین دارد


بدبخت چین با 1 میلیارد و 300 میلیون جمعیت و پتتانسیل بسیج 700 میلیونی بهشون تفنگ بادی هم بدی میتونن ناتو رو نابود کنن ، درسته چین اندازه روسیه قدرت اتمی نداره ولی 300 تا کلاهک اتمیش برای نابودی آمریکا و اروپا کافیه
واشنگتن‌پست: امید به پیروزی اوکراین رو به افول است


مگر آی پی کانادا مرده که اوکراین شکست بخوره؟! ایشون به تنهایی جنگ رو فقط با 3 کامنت روزانه مدیریت میکنه، 90 درصد موفقیت های اوکراین به لطفا ایشان حاصل شده
کرملین: کسی در اوکراین برای مذاکره وجود ندارد


در کرملین خدمت آقای پوتین بودیم ایشان با ناراحتی گفتند در اوکراین کسی برای مذاکره با ما و نجات روسیه از تجزیه و نابودی وجود ندارد ، به ایشان عرض کردیم چرا وجود ندارد؟! همین آقای آی پی کانادا
در بین تمامی کشورهای دنیا نظیر چین و حتی عربستان که نشست صلح برگزار کرد متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما بسیار منفعل عمل می کنه

ما می تونستیم نشست صلح رو در کانادا و به نمایندگی این آقای آی پی کانادا برگزار کنیم پوتین اگر با مواضع ایشان آشنا می شد مطمئنا به شکست حتمی خودش پی می برد و با عقب نشینی کامل و تقبل هزینه بازسازی اوکراین یک پیروزی برای ما و غرب حاصل میشد
تقاضا دارم کنفرانس تاریخی تهران با همراهی چرچیل استالین و روزولت رو دوباره تکرار کنید

اینبار با پوتین و زلنسکی و آی پی کانادا
تجدید پیمان پوتین و لوکاشنکو در قبال تهدیدات


آی پی کانادا دست به کار شما توام با زلنسکی تجدید پیمان کن
مرگ بر امریکای کافر فاسد آلوده جنایتکار بی شرف تروریست حرامی که منبع بیشتر شرارت ها و فتنه های زمین هستش و هیچ گونه نیکی و خیری هم ندارد
به امید حمله اتمی روسیه به طویله اروپا
از جمله لندن برلین و پاریس که شهر هایی پر از فساد و گناه و ناپاکی هستند
دم اکراین گرم که یه ابرقدرت و نوچه هاش رو به زانو در اورد.سزایه متجاوز همینه.روسیه فکر میکرد 2 روزه اکراین رو میگیره .بعدش که دید نمیتونه خواست اکراین رو نابود کنه .حالا اکراین آروم آروم داره زیرساختهایه حیاتی روسیه رو نابود میکنه.
غربگدایان منافق گمراه بیچاره به ترامپ دلخوشند
بیچاره ها بدانید
4 سال رئیس جمهور بود هیچ غلطی نتونست داشته باشه 4 سال دیگه هم باشه

نهایت میاد بالای تریبون 4 تا فریاد می‌زنه و بر علیه ایران شعار می‌ده و لغز میخونه و تهدید پوشالی داره آخرش هم هیچ کاری از دستش برنمیاد
عاقبت مثل بایدن از بالای سکو با 4 تا ملق پرت میشه پایین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مطمئنی که ترامپ هیچ کاری ازش بر نمیاد؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
شما فقط زمانی خسارت را متوجه شوید که بمباران کنه . خیر آقا کاری میکنه از هزاران بمباران بدتر رساندن دلار 1000 تومانی به 58000 از هزاران بمب انمی دردناکتره
حمایت نظامی آمریکا از اوکراین متوقف شد
غرب لوهانسک هم به دست سربازان روس افتاد

الان کانادایی میاد با 50 صفحه تحلیل افلاتونی و طومار چرت و پرت خواهد گفت پوتین داره شکست می‌خوره!
میشه کلمه شکست رو برای ما توضیح دهید
30 میلیون اوکراینی که کشورشان را ترک کردند
وقتی اوکراین احمق خلع سلاح اتمی رو پذیرفت و بازدارندگی خودش رو از بین برد این هم نتیجه اش
فکر کرده آمریکا برای نجاتش میاد با روسیه ی اتمی درگیر شود؟ حتی کمک های نظامی اش به اوکراین رو هم متوقف کرد
نتیجه اعتماد به غربی ها همین است. هدف آمریکا فقط ضربه و خسارت دیدن لشکر و اقتصاد روسیه بود که تا حدودی هم موفق شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اشتباه منفی دادم
امروز متاسفانه دوباره افراد ایرانی در دمشق جان خود را از دست دادند. چه خبر هست. همه می دانند که امریکا می خواهد به مراکز محور مقاومت در سوریه و عراق و خدای نکرده حتی ایران حمله کند . حالا چگونه سازماندهی است که باز در وسط روز در دمشق این نیروها پناه نگرفته بودند. واقعا عجیبه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اصلا هم عجیب نبست چون قدرت اطلاعاتی و نظامی اسراییل، مافوق تصور مستشاران !! محترم ایران در سوریه است
تیتر دایمی خسته کننده
ها ماشاالله اوکراین. بزن پوتین را داغون کن
مذاکره معنی نداره...باید جنگید ، اروپا ۵۰ میلیارد یورو اختصاص داده به اوکراین!! و این بهترین کاره
بر خلاف تصور حتی خودم اکراین زمین را باخته من فکر کردم روسیه در باتلاق گیر میکنه اما الان کم اوردن غربی ها داره خودشا نشون میده. کاری ندارم اما به نظرم نباید زیادی به کشورهای مثل آمریکا دلخوش بود وگرنه مملکتت به فنا میره.
پهبادهای ا‌وکراین پالایشگاه های روسیه را هدف قرار می دهند ، و پهبادهای روسی ساختمانهای مسکونی اوکراین را. این است تفاوت بین ماهیت یک کشور کمونیست و یک‌ کشور آزادیخواه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
چون روسیه بمب اتمی داره اوکراین و ناتو جرأت بمباران خاک روسیه رو ندارند
وگرنه این زلنشکی بدتر از نتانیابوی جنایتکار هستش
دونتسک در روسیه نه اجنبی، سرزمین های اشغالی!!!
ارتش اوکراین و رئیس جمهور این کشور همین که دو سال مقاومت کرده اند در برابر روسیه ، پیروز ماجرا هستند !!!!!!!!
روسیه بدنبال درگیر کردن ایران در جنگی خانمانسوز با غرب و اسراییل و ... هست . به دام این خیانتکاران نیافتید .
لطفاً به وضعیت اسفناک ایران و تگزاس برسید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست