بازدید 2248
۲

کاخ سفید: دنبال جنگ با ایران نیستیم

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای روز دوشنبه تأکید کرد که آمریکا دنبال جنگ با ایران نیست و منفعتی در درگیری منطقه‌ای ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 29 January 2024


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک مصاحبه تلویزیونی با بیان اینکه دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی گزینه‌ها در خصوص کشته شدن سه سرباز آمریکایی است تأکید کرد که واشنگتن دنبال جنگ با ایران و تشدید دامنه درگیری‌ها در منطقه نیست.

او در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه برخی از اعضای کنگره خواستار پاسخ مستقیم به ایران هستند گفت که نمی‌خواهد زودتر از رئیس‌جمهور در این باره گمانه‌زنی کند. او گفت: «ما دنبال جنگ با ایران نیستیم. نمی‌خواهیم درگیری‌ها در منطقه را تشدید کنیم.»

جان کربی بار دیگر تأکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای پاسخ به کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکا را بررسی خواهد کرد اما او نمی‌خواهد نظری پیش‌دستانه درباره اینکه واکنش آمریکا چه خواهد بود بدهد.

روز گذشته مصاحبه‌‌ای از رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پخش شد که وی در آن می‌گوید که به نظر او ایران دنبال جنگ با آمریکا نیست. مصاحبه مذکور قبل از حمله به پایگاه آمریکایی انجام شده بود اما روز گذشته، بعد از انتشار خبر آن حمله پخش شد. مجری برنامه از کربی پرسید آیا نظر جو بایدن در حال حاضر همسو با نظر رئیس ستاد مشترک ارتش است یا اینکه چیزی تغییر کرده است؟

کربی گفت: «همان‌طور که او (رئیس ستاد مشترک ارتش) گفت ما مستقیم به ایران پیام داده‌ایم و گفته‌ایم که در اینجا چه چیزی می‌خواهیم. من نمی‌توانم بگویم ایران چه می‌خواهد یا چه نمی‌خواهد. می‌توانم به شما بگویم که ما چه می‌خواهیم. چیزی که ما می‌خواهیم یک خاورمیانه باثبات و پر از رفاه است و این حملات باید متوقف شوند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا منفعتی در یک درگیری منطقه‌ای وسیع‌تر و ورود به جنگی دیگر در خاورمیانه ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
پس خودت از آدم کشی دست بکش و سگ هارت را هم زنجیر کن.
وقتی میخواستن به لیبی حمله کنن گفتن دنبال جنگ با قزافی نیستن ولی ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست