بازدید 2771
در بازدید از گروه خودروسازی سایپا عنوان شد؛

صحبت‌های که علیه صنعت خودروسازی کشور می‌شود صحت ندارد/ صنعت خودروسازی کشور روزهای درخشانی خواهد داشت/ خودروسازان کشور از همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی استقبال می‌کنند

رئیس دانشکده فنی تربیت مدرس با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی کشور روزهای درخشانی خواهد داشت، ‌گفت: استقبال خودروسازان برای همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی، نویدبخش همکاری بلندمدت بین صنعت و دانشگاه است.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 29 January 2024

صحبت‌های که علیه صنعت خودروسازی کشور می‌شود صحت ندارد/ صنعت خودروسازی کشور روزهای درخشانی خواهد داشت/ خودروسازان کشور از همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی استقبال می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، ابراهیم پورجم در حاشیه بازدید از شرکت سایپا و خطوط بدنه و مونتاژ خودروی شاهین و روندی که این مجموعه طی می‌کند، ضمن آرزوی موفقیت برای تلاش‌گران عرصه صنعت خودروسازی کشور، ‌‌اظهارداشت: گروه خودروسازی سایپا، توانمندی‌های عظیمی دارد و با وجود تحریم‌های ظالمانه به موفقیت‌های خوبی دست یافته است لذا صحبت‌هایی که در رسانه‌ها علیه این صنعت مطرح می‌شود، صحت ندارد. مطمئنا نقاط ضعف و قوت در هر سازمانی وجود دارد و کسی منکر آن نیست و این موضوع که صنعتگران عرصه خودروسازی کشور به ارتقاء سطح استانداردها و افزایش کیفیت توجه ویژه‌ای دارند، بسیار مهم است. با این چشم‌انداز، صنعت خودروسازی کشور روزهای درخشانی خواهد داشت.

او با بیان اینکه استادان دانشگاه در نقش و جایگاهی که دارند،‌ می توانند زحمات فعالان صنعت خودرو را منعکس کنند،‌ خاطر نشان کرد: از نکات اساسی و مهم در دو عرصه دانشگاه و صنعت، باور توانمندی است. با شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود، شرایط رشد علمی و صنعتی کشور فراهم خواهد شد. پشتوانه اساسی پیشرفت صنعت خودروی کشور، علم نهفته در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است. مراکز تحقیقاتی و علمی کشور می‌توانند نقاط ضعف و قوت صنعت خودرو را در عرصه‌های تولید تشخیص دهند و آن را رفع کنند.

پورجم افزود: زمانی که دانشجویان و استادان دانشگاه به صورت مستقیم در واحدهای صنعتی و تولیدی حضور پیدا می‌کنند و با مشکلات این عرصه از نزدیک آشنا می‌شوند، می‌توانند به نحو مطلوب تری کمک کنند و همچنین این امر باعث تقویت حس همکاری و تعامل دوجانبه صنعت و دانشگاه می‌شود.

او با بیان اینکه امکانات فکری و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی در اختیار صنعت خودرو است و قطعا استفاده از این ظرفیت می‌تواند سطح علمی و صنعتی کشور را ارتقاء دهد،‌ یادآورشد: باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد که در عرصه‌های علمی و دانشگاهی کشور، کار بی‌نتیجه صورت نگیرد و علم نتیجه بخش باشد. این امر زمانی محقق خواهد شد که دانشجویان بدانند مشکل صنعت کجا است و البته تولیدکنندگان ما هم باور کنند که دانشگاه می‌تواند مشکلات صنعت خودرو را حل کند. در چنین شرایطی شاهد رشد و تعالی در حوزه صنعت و دانشگاه خواهیم بود.

رئیس دانشکده فنی تربیت مدرس گفت: استقبال صنعت خودروسازی کشور برای حضور مراکز علمی کشور در میدان صنعت، نویدبخش همکاری بلندمدت بین صنعت و دانشگاه است.

گفتنی است، هفته گذشته اعضای هیات علمی و استادان دانشکده فنی تربیت مدرس از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های شرکت سایپا و خطوط بدنه و مونتاژ شاهین بازدید کردند. این بازدید در راستای راهیان علم و فن آوری سازماندهی شده است تا استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه از خطوط تولید شرکت سایپا دیدن کنند و از نزدیک با فرآیند تولید خودرو آشنا شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی