بازدید 353191

آمار جدید جمعیت ایران اعلام شد

با احتساب ایرانیان خارج از کشور، جمعیت ایرانیان به ۸۷ میلیون ۵۰۰ هزار نفر برآورد شده است.
کد خبر: ۱۲۱۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 28 January 2024

به گزارش تابناک، رئیس سازمان ثبت احوال کشور جدیدترین آمار جمعیت ایران را اعلام کرد.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: جمعیت ایرانیان داخل کشور ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و با احتساب ایرانیان خارج از کشور جمعیت ایرانیان حدود ۸۷ میلیون ۵۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

هاشم کارگر افزود: تاکنون هیچ دستگاهی اطلاعات دقیقی از آمار ایرانیان خارج از کشور ندارد ولی حدود چهار تا ۴.۵ میلیون نفر ایرانیان خارج از کشور زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید

چرا ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کم شده است؟

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به وظایف سازمان ثبت احوال کشور در قانون جوانی جمعیت و خانواده مصوب سال ۱۴۰۰ برای برآورد دقیق جمعیت ایران، تاکید کرد: در این قانون یکی وظایف سازمان ثبت احوال کشور این است که تعداد ایرانیان خارج از کشور را مشخص کند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: این اقدام با کمک و همراهی فراجا و وزارت امور خارجه در حال انجام است و هماهنگی‌های لازم نیز صورت گرفته و اطلاعاتی شناسایی شده است تا بتوانیم به صورت دقیق تعداد هموطنان خود را در خارج از کشور مشخص کنیم و به صورت دقیق برای نخستین بار این آمار در دسترس باشد.

کارگر اعلام کرد: براساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور در این سازمان از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال ۷۹۸ هزار و ۵۵۰ ولادت در کشور به ثبت رسیده است که استان تهران رکوردار میزان ولادت‌ها بود.

او ادامه داد: میزان نرخ خام ولادت در کشور برای ۹ ماهه امسال برابر با ۸.۱۲ در هزار نفر جمعیت بود و استان سیستان و بلوچستان با ۹.۲۷ در هزار نفر جمعیت بیشترین همچنین استان گیلان با ۷.۷ در هزار نفر جمعیت کمترین نرخ خام ولادت را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال ۷۹۸ هزار و ۵۵۰ ولادت در کشور به ثبت رسیده است و بیشترین میزان ولادت‌ها مربوط به استان تهران با ۹۹ هزار و ۶۳۳ نوزاد و کمترین آن مربوط به استان سمنان با تعداد ۵ هزار و ۲۰۱ نوزاد بود.

او تاکید کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت‌ها با ۲۹۶ هزار و ۸۸۶ نوزاد مربوط به فرزند دوم بود که سهم تعداد ولادت‌ها بر حسب مرتبه تولد ۳۶.۴ درصد مربوط به فرزند اول، ۳۸.۹ درصد مربوط به فرزند دوم، ۱۷.۶ درصد مربوط به فرزند سوم، ۵.۱ درصد مربوط به فرزند چهارم و ۲ درصد مربوط به فرزند پنجم است.

جمعیت کشور ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است

کارگر با بیان اینکه در قانون چندین مورد وظیفه برای ثبت احوال در نظر گرفته شده است، گفت : با همکاری وزارت کشور تولید و ارائه نرخ باروری در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار مبتنی بر داده‌های ثبتی موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور انجام شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: اکنون می‌توانیم سرشماری را از این طریق انجام دهیم و با این روش از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم؛ نخستین اقدام سازمان ثبت احوال کشور نیز موضوع نرخ باروری بود و در بازه زمانی کمتر از یک ماه نرخ باروری را براساس اطلاعات دقیق ثبتی تهیه و ارائه کردیم.

کارگر، بررسی میزان مهاجرت را یکی دیگر از اقدامات سازمان ثبت احوال برشمرد و گفت: این آمار شامل سه نوع مهاجرت یعنی «از روستا به شهر»، « از شهربه روستا» و «از شهری به شهر دیگر» است که طبق قانون جوانی جمعیت این آمار از مهاجرت در داخل مورد نیاز است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: این سازمان با استفاده از اطلاعاتی که در پایگاه نشانی در اختیار دارد و نیز سایر پایگاه‌های خود، توانست مهاجرت‌های داخل کشور را تا سطح شهر و روستا احصا کند و اطلاعات آن در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار داده شده است.

کارگر گفت: یکی از کارهای دیگر که باید توسط سازمان ثبت احوال انجام می‌شد، اعطای شناسه به مادرانی است که امتیازاتی بر اساس قانون جوانی جمعیت به آنها اعطا می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: با بهره‌گیری از اطلاعات موجود، این مادران توسط ثبت احوال شناسایی شدند و شناسه مربوط به آنها تعریف شد و چنانچه دستگاه‌ باید امتیازاتی به این گروه از مادران بدهد، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

بسیاری از مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دنبال حمایت مادی و معنوی از خانواده‌های پرجمعیت است که از ۱۹ آبان ۱۴۰۰ اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال آغاز شده است.

ماده ۲۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای خانواده‌هایی که فرزندان دوم و سوم خود را به دنیا می‌آورند، رویکرد حمایتی در نظر گرفته است ولی هنوز این ماده قانونی به صورت جامع و کامل برای خانواده‌ها اجرایی نشده است. بر اساس این ماده، سازمان ثبت احوال کشور مکلف است نسبت به ایجاد سامانه برخط برای معرفی و صدور شناسه ویژه برای مادران دارای سه فرزند یا بیشتر اقدام نماید. مدت اعتبار این شناسه ۱۰سال است و در صورت تولد فرزندان بعدی به مدت پنجسال تمدید خواهد شد.

کارگر تاکید کرد: سازمان ثبت احوال خدمات الکترونیکی بسیاری دارد که به راحتی می‌تواند افراد را احراز هویت کنند؛ به طوری که اکنون ۲۰۰ دستگاه در ۲۰۰ هزار نقطه در کشور از خدمات و سرویس الکترونیکی این سازمان بهره می‌برند.

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴۳
ایکاش آمار جمعیتی مهاجران مقیم ایران رو دقیق میفرمودید. مهاجران عراقی ،افغانستان ، پاکستان ، یمن ، و .... حدودا ده میلیون نفر مشن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
بالای ۹۰ درصد از اتباع مهاجر ایران افغانی ان، میدونی چرا چون مرز شرقی در و پیکر نداره چه قانونش چه غیرقانونش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
فقط ۱۰میایون افغانی داخل ایرانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
افغانیا تو ایران بیست میلیون هم بیشترن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
ده میلیون چیه فقط ۲۵ میلیون افغانی تو ایرانه و با زاد و ولدی که دارند بزودی اکثریت ایران میشه افغانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
کدام آمار و اطلاعات شماها درست بوده که این درست باشد
تمام آمار ها ساختگی و برابر منافع سیاسی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
افغانی ها هم برادران پارسی هستند از نسل رستم و افراسیاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
همیشه آمارهای دروغ میدن وفکر می کنند مردم گوش درازن در هر شهری چنان این افغانی ها گله هر گوشه ای رخنه کردن که اگه یکجا جمع بشن خودشون یک کشور میخان
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
سلام
این آمار اشتباه هست آمار مرگ و میر و خودکشی زیاد شده به خاطر فقر و وضعیت بد اقتصادی ازدواج کم

شده اگه ازدواج بکنند و تلاق نگیرنند آیا بچه
بخواهند یا نخواهند
سردار
| Brazil |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
فکر نکنم ایران جمعیتش بیش از۷۰میلیون نفر باشه واگر افغانی و دیگر مهاجر های غیر بومی را کم کنیم در حدود ۶۰ذمیلیون نفر بشه یا نشه چون مرگ و میر بیشتر از زاد وولده
وقتی که تایم سرشماری نیست چطور جمعیت کشور رو حساب می کنن؟
الان در منابع انگلیسی هم نوشته تخمین سال ۲۰۲۱ برای جمعیت ایران حدود ۸۷ میلیون و ۹۲۰ هزار نفره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
سرشماری برای قدیمه الان که همه ادارات به هم لینک هستن آمار لحظه ای معلوم سرشماری دیگه نمیخواد
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
تایم سرشماری نیست یعنی چی ؟؟؟ مگه تایم داره کی سرشماری کنن ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
الان بدون سرشماری با احتساب آمار برادران افغان که کارت ملی و شناسنامه گرفتن صریحا اعلام کردن ۸۰ میلیون ایرانی بعلاوه ۷/۵۰۰ میلیون افغان ایرانی شده جدید جهت انتخابات پیش رو .
این آمار با اتباع هست که دولت بهشون کارت داده یا ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
کاملا درست وصحیح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
حداقل 15 پانزده میلیون اتباع افغانی رو هم باید به این آمار اضافه کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
چند سال دیگه با این زاد وولدی که افغانی ها دارند جمعیت آنها از ایرانی ها بیشتر میشه
یعنی ما 5میلیون مهاجر داریم????
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
بگو باشه اینم مثل خبرهای دیگه شون مردم بهتر آمار مهاجرین را دارن
سال گذشته پنجاه درصد زایمان در ایران مربوط به افاغنه بوده سالهای گذشته هم هولناک تر از امسال و پارسال رسماً همه چیز تمام شدست نیازی به سرشماری نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
پنجاه نه شصت درصد همسایه ما افغانیها پانزده تا بچه زاییده
سالهاست ثبت احوال، آمار زاد و ولدها در استان سیستان و بلوچستان را بیشتر از سایر استانهای کشور و در رتبه اول اعلام میکند. کسی نیست بپرسد علت چیست؟
بهترین جمعیت برای منابع و وسعت و اقتصاد ایران جمعین بیست میلیون نفری هست
عجب
افغانها
خدا بیشترش کنه
پنج‌ملیون‌که‌فقط‌کاناداست
تعداد مهاجران افغانی که به ایران حمله کردن رو نمیگه چون فاجعه باره بیست ملیون اتباع بیگانه که از ایرانیان خارج که کلی اونا سرمایه علمی هستن هم بیشترن
۸۰ملیونش افغانی هستن?
درست نیست
با افقانی ها یابدونه افقانی
باتوجه به اینکه ولادت و وفات بصورت آنلاین و در مهلت قانونی 15 و 10 روزه به تبت می رسد لذا دقیقترین آمار در سازمان ثبت احوال وجود دارد که این آمار از سرشماری جمعیت نیز بسیار دقیقتر می باشد!
اقغانها هم جز آمار هستند؟
این آمار منهای ده میلیون افغانی و عراقی است (افغانی هایی که بدون پرداخت مالیات به خوبی و خوشی زندگی می کنند
آما ر فوتی ها چند نفره نوزاد یه ماه چند ماهه چند روزه چند شبه رو ول کن فوتی را بگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
حاضرم قسم بخورم آمار فوتی ها را درست نمیدن همیشه این آمارها را مردم بهتر میدونن الان در هر شهری خدا میدونه چقدر کفن و فن میشه مخصوصا جوانان از غم وغصه وبیکاری وافسردگی یا ایست قلبی می کنند یا سرطان وغیره والبته آلودگی هوا هم باعث مرگ ومیرن
مسئولانی که از بازار و قیمت دلار و تعداد مهاجرین خبر ندارن این آمار هیچوقت نمیتونه درست باشه و صحیح نیست توی شهرستان کازرون بالای سی هزار افغان بدون هویت داریم میشه یک پنجم جمعیت اتباع را هم جزو آمار حساب کردید
همش دروغه
آمار واقعی ایران ۶۹ میلیون نفر است و در سال های آینده کاهش جمعیت خواهیم داشت با توجه به نرخ باروری و پیری جمعیت انتظار می رود در سال ۲۰۳۰ ایران ۴۰ میلیون جمعیت داشته باشد،واقعی و عملی است و باتوجه به شرایط اقتصادی در سال ۲۰۳۰ دولت توان اداره جمعیت ۳۰ میلیونی را هم نخواهد داشت
۴میلیون آقازاده در کانادا و آمریکا مگه ممکنه
فقط گیر دادید به اتباع سیستان وبلوچستان اکثرشون از اطراف هستن ولی شناسنامه گرفتن شدن ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
درسته یکی می گفت رفتم برای بچه شناسنامه بگیرم از هر ده نفر شش نفر بچه افغانی بود
با اتباع میشیم....صد میلیون نفر
علی برکت الله بعد می گویند جمعیت کم است کشور سوییس ۱۰ میلیون جمعیت داره همه در رفاه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
این آماری که میگن یک سومش افغانیه
هدودن ۱۵ تا ۲۰ میلیون افغانی در ایران است کافی توی خیابان از هر ۱۰ نفری که میبینی ۳ نفر افغانی هلا به ماند چقدر عراقی وسوریه ولبنانی در ایران زندگی میکنند جدیدند چینها آمدن توی ایران
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
حمیدآقا لطفا شمادیکته تمرین کن اگرایرانی هستی فارسی رو درست بنویسی بعد آمار وارقام بده
ممدافغانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
چی میگی داداش بیست میلیون افغانی فقط مرد ها هستن زن وبچه هایی که تو این چند سال زاییدن وحساب نکردن من شنیدم حدود صد الی صدووپنجاه ملیون افغانی تو ایرانه
متاسفانه جمعیت اتباع بیگانه واجنبی اشغالگر درکشور به ۳۰ سی میلیون میرسند که باعث تمام بدبختیها گرانی بیکاری کمبودها مزاحمین سربارها وووووو
هشتاد میلیون نفر هم اضافه هستند و سیاهی لشکر
ایران باید حداکثر شش میلیون جمعیت داشته باشد ، با این فقر بارش و طبقه اقتصادی بیمار، جمعیت زیاددجز نابودی طبیعت چی را به دنبال میاورد؟
جمعیت خالص ایران چند میلیون است حدود ۲۰میلیون اتباع خارجی در این کشور هستند که از امکانات شهروندی مردم استفاده رایگان می‌کنند بدن اینکه مالیات و عوارضی پرداخت کنند واز تمامی یارانه ها بهره می‌برند من ایرانی هم نان لواش ۵۰۰ تومان میخورم افغانی قاچاق آمده هم در اصل من نان لواش را ۲۰۰۰ تومان میخورم افغانی ها ۵۰۰تومان نفتی که مال مردم ایران است را یارانه اش را افغانی ها استفاده می‌کنند هیچ کشوری در دنیا همچین قانونی ندارد جز ایران
با افغانی یا غیر افغانی
اگرجمعیت ایران ما۱۰ نفر هم باشند وضعیت بهتر که نمیشه هیچ بدتر هم میشه.
خودتم حساب کردی
جمعیت کشور ۸۳ میلیون و پونصد نفر ایرانی + میلیونها افغانی می‌باشد عزیزان
این آمار برای خودتونه7.6میلیون ایرانی مهاجرت کردن به کشور های دیگری
ما اصلا ماندگار نیستیم به کشور غریب
آمار ایرانیان مقیم خارج بیشتر از این حرفاس که شناسنامه و پاس جمهوری اسلامی را نمیخوان خیلی از مردم مرز نشین شناسنامه ندارن وهیچ خدمتی نمیگیرند
ای آمار واقعی نیس
جمعیت ایران کم شده گرانی امان مردم بریده افغانیها را بیشتر کنید آمار زیاد بشه
اگرتوعرض این44سال کشتار جوانان چه درجنگ هشت ساله چه درتظاهرات خیابانی چه اعدام هاوفرار جوانان از ایران الان بیش از صد میلیون جمعیت داشتیم حالا بماند که بخاطر وضع فعلی جوانان تن به ازدواج نمیدهند
دروغ است جنعیت ۱۲۰ میلیون است فقط ۱۰ میلیون افغانی تو ایران هستند عرلقی و پاکستاتی و.‌‌‌‌...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
ده میلیون فقط ده میلیون تو این دوسال زایمان داشتن
درعوض مهاجران افغانی به آمار ایران اضافه میشن
نخبه وسرمایه دار صادرمیکنیم فقیر وبی سواد وارد میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
فقیر وارد میشن با کلی ارز از کشور خارج میشن والبته دوباره با فقرای دیگه بر می گردن وپولهاشون را به کشور خودشون میبرند اینجا مفت مفت زندگی میکنند بخدا خیلی از صاحب کاران وطن فروش بی وجدان به اینها مکان رایگان میدن آب وبرق وگاز رایگان
بیش از ۵ سال پیش جمعیت ۸۵ میلیون نفر اعلام شده بود و میگفتن جمعیت ۸۵ میلیون نفری ، الان ریزش کرده و یا بی شناسنامه زیاد داریم و مهاجرین چه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
اولا آمارها دروغه دوما در این دو سه سال اخیر آمار زایمان افغانی بیشتر ایرانی ها بوده و آمار فوتی های ایرانی را نمیدن وجالبه اینقدر که ایرانی فوت کرده افغانی ها فوت نکردن
آماردقیق افغانیهارانمیگن ۱۰ میلیونه ۱۵ میلیونه آنهارا هم به جمعیت اضافه کنیدافغانیها دیگرایرانی شدند ونخواهندرفت خبری منتشرکن
سلام ایران هم مثل کشور های دیگر مهاجر دارن
امید وارم کشور ایران برای ما مهاجران افغان یک راه کار مناسبی را اتخاذ کنه
تا بتوانیم کمی راحت تر زندگی کنیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
چقدر پررو هستید شماها.نه مالیات می دهید و نه سربازی میروید.فقط حق نفت و گاز مردم ایران رو استفاده می کنید.
با افغانی یا بی افغانی مسله اینست
اگر مهاجرین به ایران نمیومدمن .الان جمعیت زیر سی میلیون نفرو
مردم ایران خیلی وقته مردن این آمار درست نیست
یک سوم این آمار اتباع افغانستانی هستن
نه بیمارستان جواب اینهمه بچه رو داشت. نه مدرسه و دانشگاه. وضعیت مسکن و کار و ازدواج هم افتضاح. دهه شصتیا تمام بشن جمعیت ایران افتضاح میاد پایین دهه شصتیا رو دریابین که از همه بدبخت تر ین بودن و هستند. فردا هم مشکل اسایشگاه و قبرستان خواهند داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
همین الان مشکل قبرستان داریم بخدا الان در اصفهان به قدری مردن زیاد شده با اینکه کلی قبرستانهای کوچک وبزرگ داریم وتمام روستاها و شهرستانهای اصفهان جدا جدا قبرستان داره باغ رضوان اصفهان روز به روز داره وسیع تر میشه بخاطر آلودگی هوا وآب آشامیدنی آلوده وبخاطر غصه های زیاد ونا امیدی وبیکاری وگرانی نداشتن انگیزه برای زندگی
چه جمعیتی که دست این حکومت بدبخت شدن کاش آمار کم بود ولی زندگی مردم مثل قدیم با کیفیت خدا خیر نده اون کسی که ۱۵ میلیون خارجی رو راه داده و مردم رو بدبخت کرده آب نون هیچی گیر مردم نمیاد خونه وزندگی معمولی هم ندارن
قطعا دویست میلیون نفر است
یکصد میلیون نفر در ایران زندگی میکنند.ایرانی و افغانی و عراقی و ووو
یعنی ۵میلیون از مردم رفتن خارج کشور ای وطن فروشا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
اکثرا وطن فروش نیستن بخاطر کار آواره شدن چون کارها را مید ن به اتباع بیگانه و. وطن فروشان همین جا هستن صاحب کاران دغل کار بخاطر نفع خودشون به ایرانی کار نمی ن چون ایران حقوق به حق میخاد وبیمه هم نمیدن ووطن فروش دیگه صاحب خانه ها و املاکی های بی وجدان هستن
مهاجرین واتباع قانونی وغیرقانونی رانگفتید...
این حداقل مال یک ماه پیش است
این جمعیت افغانها که وارد ایران شده اند و با سرعتی غیر قابل باور در حال زاد و ولد و تکثیر هستن رو هم اعلام کنید تکلیف ملت ایران معلوم شه که از منابع و ثروت ایران براحتی استفاده میکنن و اعاده حق و حقوق دارند از دولت و مردم ایران.
جمعیت‌ایران‌بیشترازصدملیون‌است‌‌بیست‌ملیون‌که‌فقط‌افغان‌هستن‌‌
بالای۱۵میلیون که همین افغانیاهستن حالا پاکستانی و اعراب بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
اعراب که چه عرض کنم عراقی های بعثی که به بهانه زیارت امام رضا میان ولی در واقع مردم مشهد بهتر میدونن به چه نیتی البته اکثرشون نه همشون
این آمار با افغانی هایی که به خاطر رای بهشان شناسه دادن حساب شده ده میلیون کم کن امار درست میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
مگه رای ما تا حالا اثر داشته
دولت فقط ۲۰میلیون افغانی رو وارد کشور کرده و بهشون مجوز کار داده ، تحصیل رایگان، آب ، برق ، گاز ،نان ، بنزین ، کارت ملی هوشمند و هزاران حمایت پنهان دیگه و در مقابل هزینه های سنگین تحصیل برای ایرانی ها ، نبود اشتغال، و هزاران گرفتاری برای مردم ما، لطفا مقامات به اصطلاح عالی رتبه کشور کلاهشون رو کمی بالاتر بزارن.
طبق تایید دختر افغان مشهور در اینستاگرام جمعیت سنی ها به شدت در حال افزایش است حالا اداره آمار تایید کرد در شهرهای سنی تبار رشد افزایش جمعیت جهشی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
اکثر افغانی ها که تو ایران هستن سنی هستن ولی اکثرشون مخفی میکنند وبخدا قسم دشمن حضرت علی وحضرت زهرا اینا را ساده نبیند خیلی مظلوم نما هستن واگه آب ببینن شما گران ماهری هستن در دهه فاطمیه با کمال بی شرمی حنا بندان می کردن
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
با این روند فعلی که خانواده‌های سنی هر کدوم هفت هشت تا بچه دارند و شیعه ها دو تا بچه بیشتر نمیارن، تا ۱۵ سال آینده ایران تبدیل به یک کشور سنی خواهد شد انشاالله
ایرانی هم مگه در ایران مونده؟!?
چرا جمعیت مهاجرین را اعلام نکردید؟
آمار جوان افغان از جون ایران بیشتر است7
امار افسرده ها رو هم بگیرید
بنابراعلام بعضی از مسئولان حدودا بیست میلیون فقط افغانی درایران هستند که دا ای شناسنامه هستند جمعیت ایرانی الاصل زیر ۶۰ میلیون هستند
در ویکیپدیا که جمعیت ایران نزدیک به ۹۰ میلیون نوشته شده؛ درضمن ایرانیان خارج از کشور جزو جمعیت داخل ایران محاسبه نمی شوند و جزو جمعیت همان کشور هایی که مقیم هستند، حساب می شوند.
خواننده‌های‌ایرانی‌‌خارج‌هم‌جزوامارایرانیاحساب‌میشن
این 20میلیون افغانی که در ایران هستند و دو برابر کل جمعیت ایران خورد و خوراک و آسیب اجتماعی و فرهنگی و شهری و آب و هوا و... دارند رو هم حساب کنید
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
مثلا همین ارازل و اوباش قصرالدشت افغانی بودن؟ چرا بی منطق حرف می زنی عزیزمن!؟
الان آمار افاغنه داره از خود مردم ایرا ن بیشترمی شه دولت هم پذیرای افغانهاست معلوم نیست برنامه دولت چیه که این حجم از اتباع بخصوص افاغنه رو آزادانه درکشورراه میده بدون اینکه نظر مردن برا دولت مهم باشه واقعا مسخرست چرا باید امنیت کشور رو فدای چندرغاز که از اتباع میگیرید بکنید مردم دیگه ازدست افاغنه آسایش ندارند یهو بگید کشور افغانستان هرچه جمعیت داره بیاد توایران براخودشون
اولا باهمه کم وکاستیها پیشرفت دفاعی وفضایی که باعث شده یک سری خارخاشاک پاهاشونو روهم بندازن ونظرمنفی بدن رو درنظر بگیرید همه چیزدرست میشه ویک سری همجنس بازاز ایران مهاجرت کردن وعوضش افغان ها سخت کوش آمدن کجاش بده ایرانی اصل هستم وفادار به وطن کم قور بزنید
جمعیت اهل سنت یا بلوچ کورد رو ب افزایش هست چرا شما میسوزید مگه خرج نونشون شما میدید کور بشه کسی ک نمیتونه ببینه
پنچ میلیون مهاجر افغانستانی و سه میلیون پاکستان ی را حساب کن..
حداقل ۵۰ میلیون افغانی داخل ایران هستن
هرچی میگن افغانیهادارن پشت سرهم زادولدمیکنن کسی کاری نمیکنه.حداقل ۱۰میلیون افغانی داخل ایرانندکه بارشد۴درصدی درحال افزایش جمعیت هستن.تاچندسال دیگه مامیشیم اقلیت وافاغنه عزیزونورچشمی میشن اکثریت.مقاماتم که بی خیالند
زحمت خودتان ندهید بقیه آمار رو. از آسایشگاه مزمن اعصاب وروان بگیرید
از داخل کارتن خواب
از داخل جوانان ناامید ،،،واز سرخونه ها
چرا مهاجرتن افغان داخل ایران رو که بالای ۲۵ میلیون هست اعلام نمی کنید ؟؟؟؟
نصف بیشتر این جمعیت اعلام شده افغانی هستن چون الان تو خیابان ها ۱۰افغانی می بینیم ۵تا ایرانی
این 83 میلیون هم مرده متحرک هستند.
با سلام تشکر از مطالب خوب و ارزنده اتان لطفا در خصوص آمار مرگ و میر و اینکه مقایسه ای با رشد جمعیت اینکه مثبت هست یا منفی نیز ارایه بفرمایید.ممنونم
دولت افغانی پرست مردم خودش از فقر دارن میمیرن
نمدونن چقدر مهاجر توکشور ولوین میگن ۵ میلیون درستش اینکه بگین ۵میلیون ثبت نام کردن اگه درسته پس جرا میگن از این متجاوزین مرزی فلان مقدار طرد شدن خودشونم میدون مرزها باید دقیقتر عمل بشه
ما
ایرانیوافغانی‌برادریم
ایرانی ها سگ نگهداری می‌کنند افغانی ها زادوولد می‌کنند. معلوم افغانی ها زیادتر می شن. سوغات غرب وآمریکا سگ پروری پوچ بیهوده .
سگ حیوانی بی آزار ولی جایگاه خودش درمیان حیوانات دارد نه توی خونه آپارتمانی
نخبه میری بیرون افغانی جاش میاد تو.خخخخخ پیشرفت به آیت میگن
یوک چند سال پیشا جمعیت ۸۵ ملیون بوده باز الان ریزش کرده از اینطرفم من سرچ کردم چن روز پیش زده بود سال ۲۰۲۲ جمعیت ۸۸ ملیون بوده چرا چرته کدوم رو باید باور کرد ؟؟!میگی نه سرچ کنید ببینید هر خبرنگاری یه عدد زده اینم ک زده ۸۳ و نیم عجیبه!!!؟؟
وقتی تولد فرزندان ایرانی کم شود،در آینده ایران به علت کمبود نیروی کار جوان مجبور است بیشتر از اتباع کمک بگیرد،اتباعی که معلوم نیست کی هستند و در نهایت دودش در چشم خودمون و بچه هامون می‌ره.اگر نگران فرزندانمان هستیم با یه بچه آینده ی ایران وحشتناک خواهد بود و بچه های که ما فکر میکنیم تک فرزند باشند جدای از ایجاد مسائل و مشکلات در نوجوانی و جوانی،به علت تنهایی و عدم نیروی کار کافی در کشور قطعا روزهایی سخت تر از ما را تجربه خواهند کرد.
پس به خاطر فرزند خودتان تک فرزندی را کنار بگذاریم و به فکر آینده و تنهایی ها و مشکلات فرزندانمان در آینده باشیم.
بیش ازپنجاه میلیون خارجن
رئیس اداره ثبت احوال یه آماری هم از کارت ملی های نیامده بفرما ??
واقعا باعث تاسفه این همه نژاد پرست تو ایران زندگی میکنن البته اینا اکثرشون فارس نیستن و خودشونو جا زدن الان نصف کسایی که کامنت گذاشتن تورکن
بچه من جز آمار کشوری نیست شناسنامه دارد کد ملی اما معتبر نیست
جمعیت ایران الان حدود ٨٩/۶٠٠/٠٠٠ نفر است نمی توان به این منبع اعتماد داشت
اتفاقا جمعیت خیلی هم زیاده والا دیگه جا نیست راه بری خیابانها که کلا پراز ماشینه مترو قیامته بی آر تی قیامته صف نونوایی میری دکترمیری بیمارستان میری ی جور قیامته هر جا میری قیامته جا نیست جونانامونم ماشاله زیادن همه دهه ۸۰ هستن ۷۰ هستن پس اینا چی هستن
من بچه اردبیلم سمت ارومیه مهاجران کرد عراقی زیاد هستند سمت تبریز هم مهاجران ترک باکویی زیاد هستند سمت تهران هم مهاجران فارس افغانی زیاد هستند
ایران بیش از ۱۳۰ میلیون جمعیت داره و فقط بخاطر اینکه هزینه و بودجه کمتری برای زیر ساخت و حمل و نقل و مترو خیابون و اتوبان سازی و بیمارستان و. عیره بکنن این آمارو میدن . ما ۳۱ استان. داریم . آیا استانی هست که زیر ۴ میلیون جمعیت داشته باشه شما صرب و تقسیم کنید حد اقل جمعیت مشخص میشه . استان‌های بزرگ مثل تهران خراسان اصفهان سیستان آذربایجانیها گیلان و مازندران و... هرکدوم حداقل ۸ تا ۱۰ میلون جمعیت دارن
سلام عرض ادب .هر مخاطبی برای خود نظری داده است اما واقعیت.
جمعیت ایران ۱۲۰ میلیون ایرانی
۳۰ میلیون تابعیت خارجی
۱۰ میلیون افغانی بزرگ.
این واقعیتی است که پنهان است.
با طلاق زیاد ومهریه دادن کسی بچه نمیسازه جونا بیکار تاچندسال دیگه فقط افغانی توایرانه
ایران‌۵۰ میلیون بیشتر جمعیت نداره بقیه هم‌افغانی هستن
خدایا خودت کمک ایران کن یه راهی جلومون بزار بتونیم اینا رو اخراج کنیم
هیچ کشوربدون مهاجرنمیشه خوش به حال مهاجرها اروپا
جمعیت افغانی ها و عراقی ها در ایران چند برابر ایرانی ها شده و کسی هم توجه نداره و بی خیال هستند
مشکل کمبود جمعیت و پیری جمعیت با حضور افغانی ها حل میشه.... حدود 20 میلیون نفر جمعیت افغانی ها هست
سلام صوحبت جمعیت ایرانه اینقدر افغانی افغانی گفتن اینا من به همه چیز شک دارم فکر کنم دارو درختای ایرانم افغانی باشن
لطفا تا شعاع ۱۰۰ کیلو متری مرزهای خارجی را نیز حساب کنید. پاکستان،افعانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ترکیه، عراق ، نان و خوراک این کشورها از ایران قاچاق میشود.
به مهاجران قانونی و غیر قانونی در داخل گاری نداریم.
حالا چرا خار تو چشای شما میره افغانی تو ایران زیاده مگه از سر سفره شما نون میخورن
ترکیب جمعیتی هم اعلام بشه خوبه تا چند سال پیش جمعیت جوانی داشتیم الان و نمیدونم پیری جمعیت و کاهش نیروی کار جوان بعدها معضلی میشه
ماشاءالله درهمه ضمینه هاچی همه متخصص داریم که باتوجه به اطلاعات زیادی که بدست آوردنددرهرضمینه ایی نظرمیدهیم.ایران فکرنکنم کسی پیدابشه که هیچ نظری نداشته باشه.یکم مطالعه داشته باشیدبدنیست.
اوهههه
چقدر کارشناس کاربلد پیدا شده با این نظرا
شما فرض کنید بیست میلیون افغانی روزی دو دلار پس انداز کنند که بیشتر از دو دلاره و بفرستند به کشورشان میشه روزی چهل میلیون دلار آنوقت میخواهید قیمت دلار رو کنترل کنید. حالا دیگه مصرف نان آب گوشت دارو مملکت واگذار شده به اتباع بیگانه در هیچ چیز نظارتی نیست مرز ایران بازه برای داعش افغانی عراقی بدبخت شدیم رفت
افغانی ها کشور رو خراب کردن باعث بیکاری و اقتصاد خراب جوانان ایرانی شدن که این خودش معضل ازدواج نکردن جوانان شده چند میلیون آدم که خودشون کشور دارن الان هم امنیت دارن برگردونید کشورشون یه نفسی مردم ایران بکشن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم